Magazin Sălăjean, august 2018 (Anul 23, nr. 134-151)

2018-08-31 / nr. 151

Magazin Sălăjean 4 Vineri 31 August 2018 Șimleul Silvaniei se mândrește cu încă trei cetățeni de onoare Andreea Vilcovschi Colaboratorul cotidianului "Magazin Sălajean", profesorul Marin Ștefan, este, începând de joi, 30 august, cetățean de onoare al orașului Șimleu Silvaniei, „pentru activitatea jurnalistică, implicarea în activități culturale și sportive și promovarea în presă a orașului". Diploma onorifică i-a fost acordată de către primarul de sub Măgura, Septimiu Țurcaș, în cadrul ședinței de Consiliul Local; în același context, au fost făcuți cetățeni de onoare profesorul Traian Albu, pentru profesionalism și dăruire în pregătirea muzicală a elevilor și consecvența în promovarea cu talent artistic a ideilor și valorilor spiritualității românești, și preotul Vasile Roșca, „pentru activitatea și contribuția personală în a ctitori lăcașe puse în slujba comunității orașului Șimleu Silvaniei, pentru creșterea prestigiului bisericii și atitudinea față de latura spirituală a ființei umane". "Acordarea acestui titlu reprezintă o apreciere și o recunoaștere a activității mele, văzute prin "performanțele" în multe domenii de activitate, în acest oraș care m-a adoptat acum 55 de ani. Le mulțumesc inițiatorilor proiectului, membrilor CS care au votat acordarea acestei distincții onorante, primarului Septimiu Țurcaș, precum și tuturor șimleuanilor. Toți au văzut aceste rezultate în domeniul educației, sportului și culturii în care m-am implicat în acest răstimp. Toate s-au petrecut pentru că am devenit șimleuan, ardelean, datorită soției mele, prof. Elena Ștefan (fostă Balaj), care m-a înțeles în toate acțiunile mele pentru a face istoria urbei de la poalele Măgurii", ne-a declarat profesorul Marin Ștefan. Pentru acordarea titlului de cetățean de onoare al orașului, Comisia de învățământ Cultură Sănătate din cadrul Consiliului Local a propus patru șimleuani care s-au remarcat prin implicarea în viața comunității: profesorii Marin Ștefan și Traian Albu, și preoții Vasile Roșca și Gheorghe Țurcaș. Cel din urmă nu a acceptat, însă, să distincția, pentru a evita eventuale interpretări, având în vedere că fiul său este edilul urbei. terbete , la Festivalul Folcloric al Naționalităților din Bogdan, Olivian Vădan „Terbete", secția maghiară a Ansamblului Folcloric „Meseșul" al Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj, va participa duminică, 2 septembrie, la Festivalul Folcloric al Naționalităților, organizat în comuna Bogdand, județul Satu Mare. Manifestarea este organizată de Centrul Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Satu Mare și Primăria comunei Bogdand. Deschiderea oficială a Festivalului se va desfășura la Casa memorială a dascălului Sipos László, fost personaj proeminent al comunității, scriitor, folclorist, director de școală și cămin, inițiatorul festivalului menționat. La festival participă ansambluri și formații folclorice al naționalitățiilor din Ucraina, Ungaria și județele Satu Mare și Sălaj. Vă invităm cu drag să participați la sărbătorirea Zilelor ediția a lli-a, care va avea loc în perioada 31 August - 2 Septembrie 2018. Comitetul de surorizare Primăria Comunei Crasna Consiliul Local al Comunei Crasna Cultele religioase din Crasna Asociația Cserey Farkas Asociația retoricanaor Centru de Informare Turistică Crasna Organizația UDMR Crasna și județului Sălaj Composesoratul Crasna Organizația femeilor UDMR Crasna întreprinzătorii mici și mijlocii din Crasna Liceul Tehnologic Cserey-Goga Consiliul Tinerilor din Crasna Crasna Serv. SRL a celei de a XX-a ediție a trneu, 30 Auxilm 16:00 Competiție de badminton și tenis de masă Sala de sport 18:00 Primirea oaspeților din localitățile înfrățite Primăria - Sala de mese 19:00 Concert de muzică religioasă Căminul Cultural Petőfi Sándor 20:00 Concert Pintér Béla - Căminul Cultural Petőfi Sándor Satréala, 1 Septenéw 08:00 Competiție de fotbal -Sala de sport 08:30 Concurs culinar - Piactor 08:30 Prepararea tradițională a silvaniei 09:00 RUNTO*THEH\ͱS, Trail Running Start: Parcul de la Mobila Király 10:00 Deschidere oficială Premierea celor care au împlinit 50 de ani de căsnicie Primăria - Sala de mese 31 August - 2 Septembie 2018 Editmm 11:30 Premierea competiției de alergare Parcul de la Mobila Király 12:00 Depunerea coroanelor la statuia lui Petőfi Sándor 12:30 Deschiderea expozițiilor Caminul Cultural Petőfi Sándor 13:00 Pauză de masă 15:00 -18:00 Program cultural - artistic Căminul Cultural Petőfi Sándor 15:00 -17:00 Spartac Crasna ’70-’80 - Gloria Marin 70-'80 17:00 Premierea câștigătorilor concursului culinar - Scena din incinta pieței 18:00 -19:00 Program de prezentare Pompierii din Crasna - hanta pieței 18:00 Gustarea mâncărurilor din prune Incinta pieței 20:00 Bass Beton Band koncert 21:00 Concert OLÁH IBOLYA 22:00 Foc de artificii 22:20 Extragerea TOMBOLEI 23:00 Concert Bass Beton Band ‘temnnică: 2 Septembrie 10:00 Competiție de handbal - Sala de sport 10:00 Concurs de atelaje - Terenul de Sport în pauză extragere TOMBOLĂ 10:00 Slujbă religioasă 17:00 Concert HELLMETON 18:00 Concert de muzică populară Miklós Szilvia și Szilágyi Sándor - Incinta pieței 21:00 Extragere TOMBOLĂ 21:30 Retro Party - Dj Dr. Simai Tetimuil Muwjvunek Prepararea silvației • Expoziții • Cortul copiilor Cortul de sănătate • PUNCT INFO • Zbor cu aeroplanul Colțul meșteșugarilor • Concurs culinar