Magazin Sălăjean, decembrie 2019 (Anul 24, nr. 224-239)

2019-12-03 / nr. 225

Marți 3 Decembrie 2019 storial Florin Negoiță Ora adevărului pe ceasul PSD (II) Tiberiu Marc a recunoscut, în fața jurnaliștilor, în conferința de presă de spătămâna trecută, lucruri evidente, grele, adevăruri pe care nu orice om politic are puterea să le recunoască, mai ales cei din categoria celor aflați în cele mai înalte poziții. Prin asta, dincolo de toate greșelile pe care le-a făcut, dincolo de toate defectele pe care, ca orice om, le are, dincolo de aparenta rigiditate pe care o afișează în fața tuturor, în opinia mea este singura persoană care merită în continuare să conducă PSD în județul nostru. Cu experiența pe care a acumulat-o, prin expertiză, atitudine, autoritate și, iată, capacitatea de a-și asuma în fața oamenilor marile greșeli. Acesta este, de fapt, pentru orice om politic adevărat, primul pas ce trebuie făcut acolo, pe fundul prăpastiei în drumul către ieșirea din hău. Greșelile majore, de la politica perimată, lipsa de program politic clar, adaptat la realitate, alegerea unui candidat total nepotrivit la prezidențiale, persistența în greșeli și multe altele care nu au depins neapărat de el, au fost pe deplin asumate de președintele PSD Sălaj, la ceasul adevărului. Chiar și doar pentru acest lucru, eu cred că acest om dovedește că își merită locul pe funcția pe care o are și va spune cineva care nu a avut la suflet niciodată stânga, dar care poate vedea dincolo de propriile opțiuni politice, realitatea așa cum este ea. Nu știu ce se va întâmpla cu acest partid și dacă va mai avea vreodată șansa de a redeveni o formațiune politică puternică, credibilă, solidă și care să furnizeze mesaje consistente și proiecte realiste, lucruri care să-i determine pe români să nu mai gândească în cele mai oribile moduri, privind sigla PSD. Este nevoie de schimbări nu doar pe resursa umană - și aici fiind necesară evitarea unor greșeli fatale, pe cale să se repete (ce caută Găbiță Oprea și Marian Vanghelie în sediul PSD București, oameni buni? Ați căzut și v-ați lovit cu capul de bordură?). Schimbarea trebuie să vină acolo, în sistemul nervos și cel circulator al partidului. Politici noi, credibile, sustenabile. Mesaje clare, concrete, adaptate fiecărei categorii a populației: încetarea autocrației la centru. Revenirea în forță a organizațiilor județene care trebuie să se unească pe regiuni și, atunci când e cazul, să meargă peste cei de la București și să le dea acestora peste mâini ori peste gură, atunci când fac nefăcute ori aberează. Schimbări la nivel de atitudine, oameni noi, de calitate, în structurile județene și mai multă onestitate și deschidere din partea lor. Acestea și multe altele, foarte multe spuse chiar de Tiberiu Marc în fața sălăjenilor, reprezintă, cumulate, poate ultima șansă pe care o mai are PSD și pe care și România, o are, în definitiv. Nicio țară nu are voie să fie condusă de un singur om, de o singură formațiune politică. Iar cei aflați acum la putere trebuie să înțeleagă că pluripartidismul, diversitatea politică, reprezintă garantul principal al unei democrații sănătoase și dincolo de asta, un principiu al legii fundamentale a țării. Fie că de partea cealaltă e PSD, USR, UDMR sau alții. Ce va fi cu PSD pe viitor? Nimeni nu știe, nici măcar puținii bărbați din partid care au avut curajul să recunoască marele eșec în fața oamenilor. Cât despre restul, fie că știu ce va fi, fie că nu știu, pentru noi, alegătorii, cetățenii care nu am ales sau am ales altceva, chiar nu mai contează părerea lor. Pentru că nimeni din PSD, la nivel național și la nivelul județului nostru, nu merită lăudat, însă așa cum e firesc, recunoașterea greșelilor capitale în fața electoratului, reprezintă o datorie de onoare pe care, până una alta, un singur om de aici de la noi și-a îndeplinit-o, lucru care poate fi apreciat la urma urmelor. Județul nostru (ca și întreaga țară de altfel) are nevoie de un nou mod de a face politică. Politicienii, cei care ne reprezintă în parlament, șefii de partide, cei care conduc instituții și încearcă pe mai departe să otrăvescă scaunele și birorurile prin scurgeri politice nepermise, trebuie să priceapă acum că nu mai “merge și așa". O testare generală a planurilor, proiectelor, mesajelor dar și a comportamentului acestor oameni în fața cetățenilor, pentru că altfel, ce a pățit PSD acum poate să pățească oricare altă formațiune politică aflată sau nu la conducerea țării. PSD este, acum, adevărul trist, adevărul avertisment, că nimic nu e bătut în cuie și că valul care vine din partea celor mulți poate reprezenta, de fapt, sfârșitul pentru un partid politic și al unei epoci. Cei care vor și pot învăța din greșeli vor fi cei care în final vor câștiga. Restul, se vor afunda în același noroi care în final se va usca pe ei, prefăcăndu-i în niște statui pe care până și istoria le va ignora. Magazin Sălăjean Prima ninsoare in Sălaj. La mijlocul săptămânii temperaturile vor scădea sub 10 grade Celsius Florin Negoiță Administrația Națională de Meteorologie a emis, luni, o informare meteorologică valabilă pentru zona de Nord-Vest - Crișana, dar și pentru centrul și nordul Transilvaniei. Fenomenele vizate sunt, în primul rând, temperaturile scăzute, ninsori în zonele de deal și munte, precipitații predominant sub formă de ninsoare în nord și în centru, depuneri de polei, intensificări ale vântului, vreme rece. Valabilitatea informării are un interval cuprins între 2 decembrie, ora 7 și 3 decembrie, ora 10. In intervalul menționat, aria precipitațiilor va cuprinde regiunile din vestul, nordul și centrul țării. în Maramureș, Transilvania, nordul Crișanei și al Moldovei treptat vor predomina ninsorile și local, mai ales după orele amiezii, se va depune strat de zăpadă, în Banat și în sudul Crișanei la început va ploua slab, apoi se vor semnala precipitații mixte. Local vor fi depuneri de polei. în prima parte a săptămânii, vremea se va menține rece mai ales noaptea și dimineața, cu precădere în jumătatea de nord a teritoriului, în județul Sălaj, temperaturile vor fi în scădere pe tot parcursul săptămânii, astfel încât se vor înregistra minime de - 6 grade luni, - 7 grade C marți ajungând până la - 100 grade joi. Maximele vor fi cuprinse între 0 și 2 grade C; în Zalău vremea va fi rece, cea mai friguroasă zi fiind cea de joi, cu temperaturi ce nu vor depăși 1- 2 grade C. Noaptea de miercuri spre joi va fi cea mai friguroasă din această săptămână, la Zalău fiind așteptată o minimă de - 9 grade C. Spre sfârșitul săptămânii vremea se va încălzi ușor, vineri și sâmbătă temperaturile minime în județ urmând să aibă valori cuprinse între -2 și 0 grade C iar maximele de 2 până la 7 grade C sâmbătă și duminică. Scandal în plină stradă la Jibou. O persoană a ajuns la spital, alte șapte la Poliție Augusta Teșinschi Un scandal în care au fost implicate mai multe persoane a avut loc la finalul săptămânii trecute, pe o stradă din Jibou. Finalul - o persoană a ajuns la spital, iar alte șapte au ajuns la Poliție. Potrivit reprezentanților Inspectoratului Județean de Poliție (IPJ) Sălaj, scandalul a avut loc pe strada Stejarilor, din Jibou, în altercație fiind implicate zece persoane cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani. Poliția a fost sesizată prin apelul de urgență 112, cu privire la o agresiune comisă pe strada precizată. Polițiștii ajunși la fața locului au identificat persoanele implicate, fiind vorba despre zece persoane, cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani, două din localitatea Dobrin și opt din Jibou. Potrivit sursei citate, pentru aplanarea scandalului au intervenit și polițiști din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale, precum și jandarmi. Au fost întocmite două dosare penale pentru infracțiunea de lovire sau alte violențe și au fost aplicate șapte sancțiuni contravenționale la Legea 61/1991. Valoarea totală a sancțiunilor a fost de 5.200 de lei. "Cercetările continuă administrarea întregului pentru probatoriu. Pentru asigurarea unui climat de ordine și siguranță publică, polițiștii, împreună cu jandarmii, au desfășurat activități de patrulare atât pe strada Stejarilor, cât și în alte zone din orașul Jibou", au precizat reprezentanții IPJ Sălaj.