Magazin Sălăjean, ianuarie 2021 (Anul 26, nr. 1-19)

2021-01-14 / nr. 8

Joi 14 ianuarie 2021 Terenuri *** Vând 40 de ani pământ intravilan și intabulat,bun pentru casă în Meseșenii de Relații suplimentare la telefon: 0747401105 c --------------------------vânzări diverse *** Vând mașină SEAT LEONE, abuict multifuncțional, căței bani de pază, Metis (Ciobănesc belgian+Malamut). Telefon: 0745 476151 *** Vând cărbune lignit, cocs ambalat la saci, azotat și complex Azomureș, 50 kg și BB. Telefon: 0722/692316. *** Vând cărbune lignit, cocs ambalat la saci, azotat și complex Azomureș, 50 kg și BB. Telefon 0722/692316. ft cumpărări diverse ** Cumpăr timbre filatelice clasice, cărți poștale clasice, bancnote România, fotografii vechi din localitățile județului Sălaj, antichități. Relații la numărul de telefon 0744 583446. Dați strălucire mașinii dumneavoastră “Estella”- 1995 NOU! "Estella” 2012 Vulcanizare SPĂLĂTORIA AUTO "Estella” - 1995 Zalău, str. Fabricii 19A »«" (bloc Dalia pensiunea Ramona) Tel. 0744 398 907: 0260 662 533, fax. 0360 810 594 estell 1992@yahoo.com •itf /ALe • PROGRAM Luni - Sâmbătă: 8.00 - 20.00 /(flexibil) Duminică închis (excepție: martie, decembrie) • • 4 piste spălare simultană detailing, pregătirea mașinii pentru vânzare • vulcanizare autoturisme - microbuze • spălări tapițerii auto, covoare • dezinfectare autovehicule • • la înțelegere, alte servicii conexe “CASSA" vă oferă cafea, ceai, internet Wi-fi , obiectiv supravegheat video - 8 camere Sunteți bineveniți! Magazin Sălăjean HC Zalău a învins Craiova în primul meci oficial din 2021 Deși se aflau la egalitate de puncte înaintea partidei desfășurate miercuri dimineața, în Sala Sporturilor „Dumitru Popescu Colibașiu" din Brașov, Craiova părea favorită în fața Zalăului condus de Gheorghe Tadici. Oltencele erau pe locul opt, în timp ce zălăuancele ocupau poziția a X-a, însă echipa seleționerului Bogdan Burcea are în componență jucătoare mai valoroase și cu mai multă experiență, învinsă la două goluri în jocul amical din cadrul Memorialului „Constantin Tiță" de la Râmnicu Vâlcea de SCM Craiova, HC Zalău a știut cum să abordeze jocul de marți dimineața, de la Brașov, iar tactica pusă bine la punct de managerul Gheorghe Tadici a dat roade, formația de la poalele Meseșului câștigând cu 24 - 18. HC Zalău a condus și la pauză cu 13 - 8, în ciuda faptul că a ratat trei aruncări de la 7 metri în debutul jocului. Handbalistele lui Tadici au condus în permanență, iar în minutul 19 s-au desprins pentru prima dată la cinci goluri (7 - 2) prin Alexandra Dindiligan. Mitrache, Mihait și Severin au fost principalele marcatoare ale Zalăului, prima fiind și sancționată de două ori cu eliminare de două minute. Câte 7 goluri au înscris Mitrache și Severin, iar Mihai a avut patru reușite. De cealaltă parte, Zamfir a fost principala marcatoare a oltencelor, cu șase reușite. Cristiana Nica, jucătoare transferată în vara anului trecut de la Zalău la Craiova, a marcat două goluri în poarta fostei echipe. După succesul în fața Craiovei, Zalăul a acumulat 9 puncte și a urcat pe locul opt în Liga Națională, urmând să stea în etapa următoare, programată în 29 ianuarie. ■ M. M. Comunicat de presă 13 ianuarie 2021 PCSM Cluj-Sălaj va îndeplini condiționalitățile de informare și publicitate ale Uniunii Europene în data de 12 ianuarie 2021 la sediul Companiei de Apă Someș SA, a avut loc semnarea contractului "CS3 - Servicii de informare și publicitate a proiectului major Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județele Cluj și Sălaj, în perioada 2014-2020", parte integrantă a programului de investiții POIM cu cofinanțarea UE în valoare de peste 355 Milioane de Euro derulat de Compania de Apă Someș S.A în aria deservită din județele Cluj și Sălaj. Contractul are o valoare de 2.221.297,00 lei fără TVA și o durată de 38 de luni, începând cu data prevăzută în ordinul administrativ de începere, emis de Entitatea contractantă. Serviciile furnizate în cadrul acestui contract vor asigura vizibilitatea optimă a proiectului în rândul populației, prin furnizarea de informații privind investițiile din cadrul proiectului și beneficiile obținute, cu evidențierea importanței sprijinului financiar acordat de Uniunea Europeană, îndeplinind astfel condiționalitățile de publicitate din contractul de finanțare al acestui proiect major derulat de Compania de Apă Someș până în 2023. Acest contract de servicii, ca de altfel întregul Proiect Regional din cadrul PCSM Cluj-Sălaj va contribui semnificativ la conștientizarea privind investițiile legate de dezvoltarea socioeconomică a ariei deservite de Compania de Apă Someș S.A. Proiectul, la rândul lui contribuie semnificativ la asigurarea unui nivel îmbunătățit de sănătate și confort pentru populație în condiții de siguranță, la reducerea poluării mediului prin eliminarea descărcării apei uzate neepurate sau insuficient epurate, la reducerea costurilor prin eficientizarea operării precum și la eliminarea vulnerabilităților prezente in particular ale sistemelor alimentare din surse locale, susceptibile a fi afectate de fenomenele extreme ce însoțesc schimbările climatice. Reamintim că “Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județele Cluj și Sălaj, în perioada 2014-2020” In ansamblul lui are o valoare totală de 355.636.401 EUR (fără TVA). Finanțarea investiției se face astfel: 92,18% din fonduri publice nerambursabile, din care 85% Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, 13% bugetul de stat și 2% bugete locale. Un credit bancar de 7,82% va fi asumat de Compania de Apă Someș SA, pentru cofinanțarea Proiectului. Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea infrastructurii de apă și apă uzată din județele Cluj și Sălaj prin extinderea și dezvoltarea serviciului de alimentare cu apă potabilă, controlată microbiologic, în condiții de siguranță și protecție a sănătății populației în localități care au peste 50 de locuitori și asigurarea colectării și epurării apelor uzate pentru aglomerările mai mari de 2.000 Le. pentru conformarea cu cerințele directivelor europene privind calitatea apei destinate consumului uman (Directiva 98/83/CE) și epurarea apelor uzate (Directiva 91/271/EEC). Biroul Relații Publice și Mass-Media ww&aaswUELK; E-mail: cassafffcasomes-ro Proiect cotinnnou din fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructurii Mare 2014-2020 SmtiM Sms M A apărut un nou număr al revistei "Caiete Silvane" A apărut ediția online a nr. 192 - ianuarie 2021 al revistei Caiete Silvane, publicație editată de Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj, sub egida Uniunii Scriitorilor din România, Consiliului Județean Sălaj și Primăriei municipiului Zalău. Iubitorii de cultură pot afla mai multe detalii pe caiete-silvane.ro. Ediția tipărită va fi distribuită începând de vineri, 15 ianuarie. In acest număr: Daniel Săuca, Editorial, "Să ne apărăm «Familia»!"; Daniel Dăian - Poem pentru "Caiete Silvane"; Parodie de Lucian Perța; Viorel Mureșan - "Această pasăre umană"; Imelda Chința - "Variații pixelate lyric"; Carmen Ardelean - "Fibulele solitudinii"; Marcel Lucaciu - "Zăbava marilor iubiri"; Mihaela Moravei - "Un roman al emoțiilor și situațiilor exponențiale"; Giiner Akmolla - "Nasra din Hogea în Dobrogea tătarilor armeeni"; Silvia Bodea Sălăjan - "Pledoarie pentru a fi fericiți"; Noi cărți la Editura "Caiete Silvane"; Camelia Burghele, "Șapte povești din Țara Silvaniei"; Asociația Scriitorilor din Județul Sălaj, "11 prozatori", antologie; Viorica Blaj - "Suflet de duminică"; Gheorghe Moga - "în vreme de pandemie"; Mirel Mátyás - "Panta Rhei. 1. Gânduri despre Timp"; Menuț Maximinian, Andrei Moldovan și istoria literaturii din Bistrița-Năsăud; Radu Șerban - "Există un timp al Reamintirilor"; Ancheta "Caiete Silvane". Perspectivele consumului cultural în pandemie. Răspund: Daniel Săuca, Daniel Mureșan, Horica Pop, Traian Vedinaș, Corina Bejinariu. A întrebat: Alexandru Bogdan Kürti; O nouă carte la Editura "Caiete Silvane": Gáspár Attila - "Terecsenyi sugár torony: 150 szilágysági népdal, népies dal"/ "Turnul bisericii din Pericei: 150 de melodii populare"; Viorel Tautan - "Trecut - Prezent - Viitor"; Versuri de Viorica Blaj; Poeme de George Vigder; Două poeme de Simona Șerban; Alexandru Jurcan "Frigiderul ca metaforă"; Dănuț Pop - - "Comunitatea pierdută. Plecarea evreilor din Sălaj; Marin Pop, Din istoricul presei simleuane - „Păstorul Sufletesc"; Laurențiu-Ștefan Szemkovics, Două matrice sigilare care au aparținut Primăriilor comunelor rurale Fișer și Lazuri; Gheorghe Glodeanu, Povestirile lui H.P. Lovecraft; Andrei Florian, Incandescențele Metaforelor autumnale clujene strălucesc iarăși; Simona Ardelean, Filmografiile Simonei. La vita davanita se (2020); Ioan-Pavel Azap - "Reeditări filmice (37)"; Ioan F. Pop - "Solilocvii inutile"; Daniel Mureșan - "Cronica discului. Vangelis - Juno to Jupiter"; Daniel Săuca, Corina Știrb Cooper și Viorel Mureșan - "Malaxorul de ianuarie"; Sălajul la Centenar, Arca poeziei, Herman Hesse - "Călător prin zăpadă", în românește de Ștefan Augustin Doinaș, o rubrică de Viorel Mureșan. IA.T.