Magazin Sălăjean, august 2021 (Anul 26, nr. 142-163)

2021-08-02 / nr. 142

Magazin Sǎlajean La Spitalul Județean Zalău, Contractul pentru modernizarea Spitalului, reziliat pentru a doua oară Spitalul Județean de Urgență (SJU) Zalău a reziliat, recent, un al doilea contract de proiectare pentru extinderea Ambulatoriului, Spitalizării de zi și a Blocului operator, Consiliul Județean (CJ) Sălaj urmând să preia acest proiect, integrat într-un program mai amplu de investiții ce vizează cea mai mare unitate spitalicească din județ. Augusta Tesinschi După cum au explicat reprezentanții celei mai mari unități spitalicești, la începutul anului 2017 conducerea instituției a prevăzut pe lista proiectelor de dezvoltare a unității medicale și extinderea Ambulatoriului, Spitalizării de zi și a Blocului operator, un prim contract fiind atribuit unei firme din municipiul Zalău, S.C. Pronet S.R.L., în 16 noiembrie 2018, iar câteva luni mai târziu contractul a fost reziliat cu acordul ambelor părți. "Procedura de achiziție publică a fost reluată în 1 octombrie 2019, contractul cu ofertantul câștigător - S.C. Spin Com S.R.L. București - fiind încheiat în 24 octombrie 2019. Faza de elaborare a proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor cu obținerea autorizațiilor și avizelor necesare a fost de maximum 40 de zile de la semnarea contractului, concret până în 4 decembrie 2019. Cu toate acestea, S.C. Spini Corn S.R.L. a obținut iunie 2021, prestatorul a depus la avizul Direcției de Sănătate Publică abia Inspectoratul pentru Situații de Urgență în 6 ianuarie a acestui an, în data de 5 (ISU) Sălaj documentația pentru avizare ISC, însă în 7 iulie 2021, ISU Sălaj a respins avizarea, constatând 26 de deficiențe. Pe cale de consecință, pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către prestator, în 7 iulie s-a decis rezilierea Contractului de proiectare încheiat cu S.C. Spiridom S.R.L. București", au precizat reprezentanții celei mari mari unități spitalicești din județ. Potrivit managerul SJU Zalău, CJ Sălaj, în subordinea căruia se află cea mai mare unitate spitalicească din județ, urmează să preia acest proiect integrat într-un proiect mai amplu de investiții pe care îl derulează pentru SJU Zalău. "Avem încredere că în viitorul apropiat și cu sprijinul CJ Sălaj, acest proiect extrem de important pentru sistemul de sănătate sălăjean va prinde contur, pentru a putea, astfel să facilităm accesul pacienților la servicii medicale de și mai înaltă calitate", a precizat Rodica Albert mangerul SJU Zalău. Beton și bucăți ) de asfalt aruncate pe spațiul verde în Zalău Un fenomen care întregește tabloul dezolant al șantierelor zălăuane capătă amploare și nicio autoritate nu pare să fie interesată în luarea unor măsuri urgente. Spărturile făcute în asfaltul proaspăt așezat pe strada Gheorghe Doja, făcute pentru a remedia defecțiunile succesive la rețeaua de alimentare cu apă, aduc pe lângă gropile care se înmulțesc cu fiecare zi un alt dezastru, anume aruncarea deșeurilor rezultate din spărturi pe marginea străzii de către cei care fac aceste lucrări. Astfel, pe această stradă, în dreptul magazinului Penny, lucrătorii au aruncat pe spațiul verde nu doar resturile de bitum spart, ci și beton și pietriș, amalgam care s-a întărit deja și nu mai poate fi îndepărtat decât dacă și în acest loc intervine picanierul. O altă șarjă de spărtură a fost aruncată pe spațiul verde aflat la intrarea pe strada Vânătorilor. în zadar i-au atenționat pe șefii de lucrări, zălăuanii care locuiesc în zonă. Nu interesează pe nimeni și în cea mai mare bătaie de joc, aceste spărturi zac la marginea unui drum european, demonstrând nu doar că stricăm ceea ce am construit pe bani mulți, dar poluăm și spațiul verde. Mai mult, cei care au abandonat iresponsabil aceste resturi voluminoase și greu de îndepărtat, au fost atenționați că în acel loc este și o gură de canalizare (cămin), dar acest lucru nu a contat câtuși de puțin pentru cei care continuă să ne aducă municipiul în cele mai urâte și "toxice" ipostaze. ■ F. N. Luni 2 August 2021 Programele Rabla Clasic și Rabla Plus au primit bani mai mulți Florin Negoiță Administrația Fondului pentru Mediu a decis suplimentarea cu 20 milioane de lei bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Rabla Plus și cu 5 milioane de lei bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Rabla Clasic, conform unui comunicat recent de pe site-ul AFM. Această suplimentare a venit ca urmare a faptului că bugetele alocate persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Clasic și Rabla Plus au fost epuizate, conform ZF. Bugetul alocat inițial pentru persoanele fizice, în valoare de 200 milioane de lei, a fost rezervat integral la aproximativ două luni de la lansarea programului, demonstrând interesul cetățenilor față de autovehiculele electrice, mai prietenoase cu mediul înconjurător. Programele Rabla Clasic și Rabla Plus, lansate anul acesta pe 26 aprilie 2021, s-au bucurat de un interes neașteptat, confirmat de epuizarea într-un timp foarte scurt a bugetelor alocate persoanelor fizice, chiar dacă acestea au fost mai mari decât în anii precedenți. Astfel, cele 375 de milioane de lei, bugetul alocat Programului Rabla Clasic, respectiv cele 260 de milioane de lei, bugetul alocat Programului Rabla Plus, pe care le-au avut la dispoziție persoanele fizice, au fost utilizate integral. Pentru a veni în sprijinul celor care doresc să achiziționeze autovehicule noi, mai puțin poluante, Administrația Fondului pentru Mediu va suplimenta valorile destinate înscrierilor persoanelor fizice și bugetele totale, după cum urmează: Programul Rabla Clasic pune la dispoziție suma de 5 milioane de lei pentru noi înscrieri, începând din 26 iulie 2021, desfășurând în paralel demersuri pentru suplimentarea bugetului total al programului cu suma de 200 de milioane de lei, care va putea fi utilizată la începutul lunii septembrie 2021. Bugetul alocat persoanelor fizice se suplimentează cu 20 de milioane de lei, începând cu 26 iulie 2021 Pentru Programul Rabla Plus, bugetul alocat persoanelor fizice se suplimentează cu 20 de milioane de lei, începând cu 26 iulie 2021. De asemenea, bugetul total al programului va fi majorat cu 200 de milioane de lei în data de 21 august. Persoanele care casează o mașină mai veche de 8 ani beneficiază în cadrul Programului Rabla Clasic de o primă de 7.500 lei la achiziționarea unei mașini noi. La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.500 de lei, dacă emisiile generate de noul autovehicul sunt reduse, iar în cazul în care motorul este unul hibrid, se adaugă un ecobonus în valoare de 3.000 de lei. Toate aceste bonificații se pot cumula, astfel că prin Programul Rabla Clasic, reducerea maximă poate ajunge la 12.000 de lei. în cadrul Programului Rabla Plus, la achiziționarea un autoturism 100% electric, beneficiarul primește un ecotichet de 45.000 de lei la care se poate adăuga și prima de casare, în valoare de 7.500 lei pentru casarea mașinii mai vechi de 8 ani. Dacă beneficiarul predă spre casare un autovehicul uzat și achiziționează un autovehicul electric hibrid plug-in, acesta poate primi până la 27.500 lei.