Magazin Sălăjean, mai 2022 (Anul 27, nr. 79-100)

2022-05-23 / nr. 94

2 Luni 23 Mai 2022 Editorial Daniel Mureșan Fecioara neprihănită și maimuțăreala O vreme, acum vreo 30 de ani, aveam o mândrie țâfnoasă că sunt român. Făcusem o revoluție, demolasem comunismul, eram tare mândru. Și străinii erau cam de aceeași părere, ne aplaudau și ne ajutau. A venit însă vremea politicienilor, a președinților ce ne-au făcut de râs. Iliescu a comandat imediat o contrarevoluție, cu mineri și oameni de bine. Un comunism cu față umană, înghițit rapid de un popor fără exercițiul democrației. A urmat Constantinescu, un Don Quijote român în care poporul și-a pus mari speranțe. Dar a sfârșit ca personajul lui Cervantes: s-a luptat cu morile de vânt. Sau cu sistemul. E demult, nu-mi mai aduc bine aminte, oricum, o mare dezamăgire. Băsescu părea marinarul care luptă cu corupția și sistemul ticăloșit. Licărea o urmă de speranță, dar s-a dus destul de repede. De la Klaus am așteptat foarte mult și am primit foarte puțin. E ca apa sfințită: nu face nici bine, nici rău. Mic, mic de tot! Sigur, România nu înseamnă nici Iohannis, nici Băsești și nici Ciucă. Doar că pe aceștia îi scoatem în față și, inevitabil, ne reprezintă. Nu înseamnă nici Enescu, Coandă, Brăncuși sau Simona Halep. România înseamnă milioane de oameni, unii mai buni, alții mai răi. Nu îmi dau seama cât ne asociază lumea cu acești oameni. Dar sigur reputația negativă se datorează și politicienilor, a unor neica-nimeni ce murdăresc imaginea țării. Ei apasă pedala patriotismului de duzină, mizând pe voturile sărmanilor (de cele mai multe ori cu duhul) aduși în starea asta de politica neghioabă românească. Europenii, ungurii, extratereștrii - toți sunt invidioși pe realizările noastre, pe civilizația noastră, și ne vor răul. Noi suntem fecioara neprihănită, iar PNL, PSD și UDMR (când au interesul) sunt farul călăuzitor. O maimuță reală de cea mai joasă speță. Magazin Salăjean a fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e -mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Potrivit art 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține- i j -V .L.- L. Magazin Sălăjean r.. ■. Peste 100 de persoane și-au găsit de lucru la Bursa Generală a Locurilor de Muncă Sute de persoane, aflate în căutarea unui loc de muncă, au trecut vineri, 20 mai, pragul Casei Municipale de Cultură din Zalău unde s-a organizat Bursa Generală a Locurilor de Muncă. Potrivit Agenției Județeane pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj Sălaj, organizatorul evenimentului, din cei 300 de agenți economici invitați, la bursă au participat 30 care au oferit 523 de locuri de muncă. Pentru persoanele cu studii medii și generale au fost disponibile 513 joburi, iar pentru cele cu studii universitare - zece locuri de muncă. Cele mai multe joburi oferite de angajatorii prezenți au fost pentru persoanele cu studii medii sau fără studii: lăcătuș mecanic, sudor, vopsitor, instalator apă canal, operator debitare, operator CNC, strungar, frezor, electrician, operator prelucrare cauciuc, mecanic auto, lucrător bucătărie, asistent maternal, asistent medical, conducător auto, agent vânzări și muncitor necalificat. Pentru persoanele cu studii superioare au fost oferite posturi de inginer în diverse specializări, psiholog și economist. La bursă au luat parte și reprezentanți ai Centrului Militar Județean Sălaj care au oferit, pentru școlarizare, locuri de ofițer Ministerul Apărării Naționale, maistru militar/subofițer, soldați gradați profesioniști și rezerviști voluntari. Potrivit organzatorilor, la bursă au fost selectate în vederea încadrării în muncă 130 persoane care, în perioada următoare, vor participa la interviu sau probă de lucru. Augusta Tesinschi Cifra de afaceri a producătorului Tenaris Silcotub a crescut cu aproape 60 la sută Adrian Lungu Silcotub, parte a grupului internațional Tenaris, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de peste 2,5 miliarde de lei, în creștere cu aproape 60 la sută, potrivit datelor prezentate de Ziarul Financiar în baza informațiilor Ministerului Finanțelor. Nici la capitolul profit, compania nu stă rău. Potrivit ZF, compania a realizat în 2021 un profit net de peste 258,8 milioane lei, dublu față de anul precedent. Cel puțin în Sălaj, Silcotub este unul dintre cei mai importanți angajatori de pe platforma industrială a municipiului Zalău, iar produsele realizate sunt utilizate în industria extracției de petrol și gaze, pentru transportul de fluide, în domeniul energetic precum și în industria auto. Conform informațiilor oficiale, peste 60 la sută din producție este exportată în Statele Unite ale Americii, în Orientul Mijlociu și Asia.