Magazin Sălăjean, mai 2022 (Anul 27, nr. 79-100)

2022-05-09 / nr. 84

Q Luni 9 Mai 2022 A vânzări imobiliare uumaummi *** Persoană fizică vând apartament, două camere, zonă centrală, strada Crișan, finisat și mobilat. Preț negociabil. Informații la telefon 0746-651276 sau 0745-865739. Terenuri *** Vând 40 de ani pământ intravilan și intabulat,bun pentru casă în Meseșenii de Sus. Telefon: 0747 401105. Case, spații comerciale ***Vând casă, anexă în Fizeș corn. Sâg și teren 2.400 mp.Casa e compusă din 2 camere, bucătărie, hol, baie, cămară și beci. Utilități electricitate și apă. Preț 10.000 E neg. Telefon 0745049878. ***Cumpăr casă cu 2 dormitoare, baie, living, bucătărie, grădină și curte în Zalău. Telefon 0787517922 F vânzări diverse ***Vând azotat și complexe: cărbune, cărbune lignit, porumb (localitatea Sărmășag) Telefon 07226923316 *** Vând stoloni de căpșuni. Relații la numărul de telefon 0754706134 îl .................................... cumpărări diverse *** Cumpăr timbre filatelice clasice, cărți poștale clasice, bancnote România, fotografii vechi din localitățile județului Sălaj, antichități. Relații la numărul de telefon 0744583446. 1 diverse ***Doresc să adopt cățel ciobănesc german sau ciobănesc mioritic sau labrador.Telefon 0787517922 n .................—oferte închirieri *** Ofer chirie gratis la o familie de pensionari serioși la o casă de la țară cu toate utilitățile. Relații la numărul de telefon 0787517922. Calendar istoric al judetului Salaj 1471, prima atestare documentară a satului Plesca (Palylicska), printr-un document în care familia Parlogi cere regelui această localitate S-a întâmplat în 9 mai 1850 A murit fizicianul și chimistul francez Joseph Louis Gay (n.06.12.1778). Calendar creștin • Ortodox: Aducerea la Bani a moaștelor Sf. Ierarh Nicolae; Sf. Prooroc Isaia; Sf. mucenic Hristofor • Greco-catolic: Sf. Isaia, profet ( secolul al VIII-lea, î.Hr.); Sf. Cristofor, martir ( secolul al III-lea) • Reformat: Gergely, Katinka, Gergő • Romano-catolic: Sf. Pahomie, pustnic Magazin Sǎlajean Sportul Șimleu a obținut a treia victorie in fața Zalăului în actualul sezon într-un duel în care singura miză a reprezentat-o orgoliile dintre cele două tabere. Sportul Șimleu a obținut sâmbătă, pe teren propriu, o victorie la limită, 2 - 1 în fața celor de la SCM Zalău. Este a treia victorie în actualul sezon, celelalte două partide (una în campionat, iar alta în Cupa României, fiind câștigate de SCM Zalău). Șimleuanii, care au dat dovadă de multă determinare și în partida de sâmbătă, s-au impus în ambele dispute din sezonul regulat, 2 - 1 la Zalău și 2 - 0 pe teren propriu, iar SCM Zalău a câștigat cu scorul de 5 - 1 turul din play-out și cu scorul 1-0 în Cupa României, pe Stadionul Măgura. Sâmbătă, zălăuanii au fost cei care au început mai bine partida, irosind două ocazii prin Sorian și Meșter. In minutul 32 a venit și golul, SCM marcând prin căpitanul Raul Stanciu. După marcarea golului, gazdele au solicitat o lovitură de pedeapsă, în urma unei deposedări a fundașului Șandru în propria suprafață de pedeapsă. Cu două minute înainte de finalul primei reprize, șimleuanii au restabilit egalitatea prin Mihai Cohan. In partea a doua, Zalăul nu a mai surprins cu nimic, iar Sportul Șimleu a înscris golul victoriei în minutul 75, prin Adelin Neaga; în urma acestui rezultat, SCM Zalău rămâne pe primul loc în playout, dar la numai trei puncte avans de CSM Satu Mare, în timp ce Sportul Șimleu, se menține pe poziția a III-a, cu 36 de puncte; în runda viitoare, bălăuanii primesc vizita celor de la CFR II Cluj, în timp ce șimleuanii se deplasează la Oradea, pentru duelul cu Luceafărul. ■ M. M. Mobilitate Erasmus în Croația Școala Gimnazială ’’Lucian Blaga” Jibou Participarea la proiectul Erasmus . „Variety is the spice of life" a devenit o realitate din cauza nevoilor părinților, elevilor și a personalului didactic din școala noastră de a aduna cât mai multe informații despre bunele practici în îndrumarea copiilor din grupurile de minorități și a celor cu dizabilități. In cadrul acestui proiect, în perioada 25-30 aprilie 2022 a avut loc o mobilitate transnațională, când profesorii și elevii participanți s-au întâlnit în Croația pentru schimb de experiențe. Din școala noastră, profesorii care au însoțit elevii au fost prof. Bărbulaș-Păcurar Cătălin - directorul Școlii Gimnaziale Lucian Blaga Jibou și prof. Borzan Mircea. Aceasta reprezintă prima mobilitate din cadrul proiectului „VARIETY IS THE SPICE OF LIFE", finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus +, acțiunea cheie EA2, nr. referință: 2020-1-PL01-EA229-081426, perioada de desfășurare fiind 1.09.2020-31.08.2023. Partenerii incluși în proiect sunt: Școala Podstawowa nr 31 din Oria Bialego - Polonia (coordonatorul proiectului), Școala Gimnazială "Lucian Blaga" Jibou - România, Școala Elementară Bogoslav Sulek - Croația și Grupul Școlar Gil Paes - Portugalia. Scopul acestui efort educațional este de a activa elevii cu dizabilități și CES, de a încuraja elevii obișnuiți să colaboreze și să coopereze cu ei și, de asemenea, să se familiarizeze cu cultura minorităților școlare. Atât școala noastră cât și școlile partenerilor din proiect se confruntă cu serioase probleme legate de motivarea, activarea și prevenirea părăsirii timpurii a școlii în rândul elevilor cu nevoi educaționale speciale, cu tulburări emoționale, cu tulburări din spectrul autist, dizabilități și imigranți. La această activitate a proiectului au participat câte doi profesori din fiecare școală parteneră, iar pentru o săptămână, s-au derulat ședințe de lucru bazate pe tematica proiectului, întâlniri cu reprezentanți ai comunității locale, excursie într-o localitate apropiată, vizitarea facilităților școlii gazdă. Profesorii au avut ocazia de a schimba idei despre practicile diferite din școlile lor, copiii au avut oportunitatea de a socializa cu copii de vârsta lor din alte medii, alte culturi și de a-și forma o idee despre diversitatea prevalentă. A fost o săptămână emoționantă și plină de activități. A fost un bun prilej de a cunoaște toți partenerii din proiect, după o lungă perioadă de mobilități desfășurate on-line. „La întoarcerea din Croația, am organizat diseminarea mobilității la care au fost invitate toate cadrele didactice din școală iar elevii participanți au prezentat activitățile desfășurate și calendarul mobilității transnaționale." a declarat domnul director prof. Bărburaș- Păcurar Cătălin, coordinator al mobilității. ■ Echipa de proiect