Magazin Sălăjean, septembrie 2022 (Anul 27, nr. 161-182)

2022-09-12 / nr. 168

Ben Madach Regina Elisabeta a II-a, demnitate și decență Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii n-a acordat niciodată niciun interviu, nu și-a exprimat părerea despre nimic. în serviciul popoarelor al căror șef de stat era, Regina Elisabeta n-a vorbit ca nu cumva să nu fie de acord cu vreun politician ales democratic. A tăcut peste șapte decenii în care toată lumea ar fi dorit să audă ce are de spus. Să nu faci nimic e cel mai greu lucru. Cu toții am văzut cum oamenii nu se abțin nici de la cele mai mici abuzuri când le dai o minimă putere. Să ai o asemenea poziție la vârful unuia din cele mai bogate și puternice state ale lumii și să nu faci absolut nimic prin care să te faci remarcat ca om, timp de 71 de ani, în respect față de popor și de aleșii lor, înseamnă cu adevărat demnitate și decență. Când cei mai puternici oameni ai lumii, de la președinți americani până la cei mai temuți dictatori, se înscriu la o lungă listă de doritori să fie văzuți și fotografiați cu tine, toată lumea știe că ești peste ei deși nu deții puterea lor instituțională. Deții puterea morală, puterea exemplului. Care exemplu? Exemplul decenței, exemplul demnității, dar mai ales exemplul patriotismului. Regina Elisabeta întotdeauna a spus că ea își face doar datoria față de oameni. Nu se îndoiește niciun om de bună credință de acest lucru. Până în ultimele zile, cu ultimele puteri, a continuat să-și servească țara. A murit în mai puțin de două zile de la primirea doamnei Liz Truss la castelul Balmoral, în Scoția, pentru a o desemna primul ministru al țării. Decența și onoarea reginei Elisabeta au oferit un exemplu pentru toți liderii lumii, dar din păcate astfel de conducători nu se repetă prea des. Milioane de oameni vor plânge după regina Elisabeta. Și merită să regretăm pierderea unuia din cele mai mari exemple de decență pe care omenirea ne-a oferit. Să sperăm să mai apară în curând astfel de exemple într-o lume care pare să se îndrepte din ce în ce mai mult spre megalomanie și brutalitate în rândul conducătorilor. Strlnfecui fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Editor: s.c. • SIMAR Director: ^ R.S Daniel Mureșan Consiliere juridică: . ZALĂU Jr. Cornel Merișan Darmnitr.un Secretariat ISSN Redactori: Cristina Bot 1453-1283 Augusta Teșinschi Daniel Săuca Tehnoredactare: Tiparul . I . , Silviu Mocan executat la Adrian Lunga Tipografia Marius Morar “Garamond" Cluj Napoca Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică, pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, In cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Magazin Sălăjean Zălăuani, Primăria vă reamintește! ! . Se apropie ultimul termen scadent pentru plata taxelor și impozitelor locale Primăria municipiului Zalău reamintește contribuabililor, persoane fizice și juridice, că 30 septembrie este ultimul termen scadent pentru plata impozitelor și taxelor locale aferente anului în curs. Augusta Tesinschi Reprezentanții primăriei atrag atenția că neachitarea la termen a obligațiilor fiscale aduc penalizări. Astfel, începând cu ziua imediat următoare se vor calcula majorări de întârziere în cuantum de 1 la sută/lună și fracțiune de lună, până la data stingerii sumei datorate. Pentru a evita plata majorărilor de întârziere, Primăria municipiului Zalău recomandă contribuabililor să achite până în 30 septembrie impozitele și taxele datorate bugetului local al municipiului Zalău. Plata impozitelor și taxelor locale se poate face în numerar sau prin intermediul cardului bancar la ghișeele din cadrul primăriei, în numerar la ghișeele CEC Bank SA, prin virament bancar în conturile municipiului Zalău afișate pe site-ul www.zalaust.ro secțiunea "Taxe și impozite locale", dar și online cu cardul prin intermediul paginiilor Platformă Contribuabili (zalausi.ro) - www.ghiseul.ro, cât și prin intermediul stațiilor de plată de tip SelfPay. ■MMM Străzi inundate în Zalău Mai multe străzi din municipiul Zalău au fost inundate vineri seara în urma ploii torențiale. Nivelul apei a crescut în zona străzii Simion Bărnuțiu, dar și în alte locuri din oraș. Cele mai mari probleme au fost în zona Colegiului Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian", nivelul apei crescând aici aproape de fiecare dată când plouă puternic. Din fericire, apa s-a retras și nu au fost înregistrate pagube. Canalizarea a refulat în zonă, astfel de probleme fiind semnalate și pe strada Corneliu Coposu și pe Tudor Vladimirescu. Sursa foto: Severe Weather Alert - Sălaj ■ A. L. Până când se depun cererile pentru ajutorul de încălzire Ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței în sezonul rece se acordă conform Legii consumatorului vulnerabil. Pentru a putea primi ajutorul pentru încălzire în perioada cuprinsă între 1 noiembrie 2022 și 31 martie 2023, cei interesați trebuie să depună cererile până în data de 15 octombrie. Potrivit legii, ajutorul pentru încălzire se acordă pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere privind componența familiei, veniturile acesteia și sistemul de încălzire utilizat. Pentru acordarea ajutorului pentru încălzire, indiferent de sistemul de încălzire utilizat, cererile și declarațiile pe propria răspundere se depun, individual sau prin asociațiile de proprietari ori locatari, la primăria localității de domiciliu, de regulă, până la data de 15 octombrie. Pot cere ajutorul de încălzire pentru sezonul rece familiile care au venituri nete lunare mai mici de 1.386 de lei pe fiecare membru sau persoanele singure care câștigă pe lună până în 2.053 de lei. ■ M. S.