Magazin Sălăjean, noiembrie 2022 (Anul 27, nr. 204-224)

2022-11-08 / nr. 209

2 Marți 8 Noiembrie 2022 Editorial Adrian Lungu Unde ne sunt liderii? Parcă tot mai puțini sunt politicienii adevărați, liderii autentici, bărbații gata să-și asume decizii, să spună liber ce gândesc. Au trecut mai bine de 30 de ani de la Revoluție, dar lingușitorii sunt tot acolo, ba cred că sunt chiar mai mulți pe anumite domenii. Mie scârbă să privesc pagini de socializare pe care unii stau cu nemiluita și singura lor treabă este să aprecieze și să distribuie la nesfârșit laudele grosolane ale unor politicieni, oameni ajunși pe te miri ce funcție, naiba știe cum. Chiar cred că nici Sălajul nu mai are politicieni adevărați, am și uitat cum arată o dezbatere politică adevărată, discuții reale între tabere adverse, acolo unde controversele sunt corecte și constructive. Nu, acum taberele nu vor să se vadă, sunt tot mai multe tabere inclusiv în același partid, se urăsc, se spurcă prin așa zise pagini numite de unii presă. Este incredibil în ce situație am ajuns. Eram aproape convins că nu mai avem lideri, dar m-am înșelat zilele trecute când l-am ascultat pe un om despre care chiar cred că este lider. Știam că îi place ordinea, că luptă cu haosul, că strigă, că te pune să îți asumi, dar își asumă și el cu tine, adică nu ești singur pe plantație. Numai că un astfel de om este urât de subordonații lui, asta am văzut și asta simt. Sper să mă înșel. Oricum, de lideri adevărați este mare nevoie inclusiv în instituțiile militarizate. Credeam că politicul nu are acces acolo, dar și aici m-am înșelat amarnic. Râd cu lacrimi când îi aud pe unii că stau cu degetul întins și arată spre ocultă, spre masoni, mama lor de masoni, ei sunt de vină, nu? Vă spun eu, nu, nu ei sunt de vină, șmecherii au cea mai amare vină, iar șmecherii conduc acum, trag sfori, aranjează chiar și acolo unde voi credeți că nu poate fi aranjat nimic. Magazin Sǎlajean Adrian U»p Rețeaua de iluminat public din orașul Jibou se află în plin proces de modernizare, lucrările fiind aproape de final. Valoarea investiției este de 13 milioane de lei, fonduri europene. Investiția a vizat modernizarea sistemului de iluminat public. Lucrările au început în primăvara acestui an, investiția fiind realizată deja în proporție de 90 la sută. Potrivit Primăriei Jibou, proiectul de modernizare a iluminatului public este derulat din fonduri europene, valoarea investiției fiind de aproximativ 13 milioane lei. Principalele aspecte viate sunt utilizarea unor corpuri de iluminat mult mai eficiente și un consum de energie mai scăzut. Iluminatul public din Jibou, modernizat cu fonduri europene Peste opt milioane de euro au intrat în conturile fermierilor sălăjeni 8,4 milioane de euro reprezintă suma autorizată până la 1 noiembrie pentru fermierii sălăjeni care au depus cereri pentru Campania 2022. Banii reprezintă avansul pentru fermierii ale căror cereri au fost aprobate. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că, de la startul Campaniei 2022 de plată în avans a autorizat la plată peste un miliard de euro, pentru un număr de 597.352 fermieri, reprezentând 75,60 la sută din fermierii eligibili pentru această plată. Plățile pentru schemele finanțate din FEGA (Fondul European de Garantare Agricolă) și FEADR (Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală) se fac în lei, la cursul de schimb valutar de 4,9490 lei/euro, stabilit de Banca Centrală Europeană și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. ■ A. L. Monument în la Moigrad Duminică, 6 noiembrie, la Moigrad-Porolissum a avut loc sfințirea monumentului ridicat în cinstea eroilor care s-au jertfit pentru România în Primul și Al Doilea Război Mondial, precum și inaugurarea noului teren de sport al școlii din localitate. La eveniment au participat Dinu Iancu-Sălăjanu - președintele Consiliului Județean, deputatul Florian Neaga, primarul Călin Bereschi, viceprimarul Ovidiu Bodea și numeroși localnici. ■ M. S. cinstea eroilor Autobuze electrice pentru transportul șimleuanilor In premieră, în transportul în comun din Șimleu Silvaniei vor fi introduse trei autobuze electrice noi, a anunțat primarul orașului, Cristian Lazăr. Banii pentru cumpărarea autobuzelor reprezintă o finanțare europeană. Investiția este considerată o premieră la nivel local și reprezintă un obiectiv al administrației actuale pentru un transport modern și eficient din punct de vedere al costurilor. ■ A. L.