Magazin, ianuarie-iunie 1996 (Anul 39, nr. 1-26)

1996-05-30 / nr. 22

tfjfifl Nr. 22 (2014) din 30 mai 1996 1 sf BERBEC (21.03-20.04): O stare sufleteasca excelenta va va ține în ghearele ei toata perioada, fapt rodnic pentru tot ceea ce va veți propune. Din punct de vedere financiar, o ascensiune demna de remarcat se profilează începînd de joi sau vineri - poate deznodâmîmul unei afaceri care a mers ca pe roate. O întîlnire neașteptata sîmbata. TAUR (21.04-21.05). Influxul astral este destul de zgîrcit acum, iar calmul din constelația dv. este prielnic unor acumulări intelectuale sau elaborării,unor planuri (strategii) privind viitorul apropiat. Miercuri sau joi va întîmpina o dificultate financiara trecătoare, care va va da mult de gîndit în legătură cu unii parteneri sau „amici”. GEMENI (22.05-21.06): Curba financiară nu se arata deloc conformă cu dorințele dv. Dimpotrivă, în cea mai mare parte a intervalului prezintă o scădere alarmanta, urmata de o redresare lenta. Se pare ca nu treceți printr-o perioada inspirata din acest punct de vedere si ca riscați mai mult decît se cuvine. Oricum, finele sâptâmînii va găsește optimist RAC (22.06-22.07). Va descurcați de minune într-o împrejurare bizara, nefavorabila intereselor dv. profesionale. Tactul și abilitatea de care dați dovada sînt salvatoare. Din nefericire, sensibilitatea va avea de suferit o buna perioada, pînâ cind amintirea întîmplarii se va estompa. în week-end veți avea parte de o plăcută surpriza familiala. LEU (23.07-22.08). Poate ca vremea caniculara sau surmenajul nervos va fac sa va gândiți aproape obsesiv la concediu. O stare de iritare, pe fondul careia se pot ivi disensiuni profesionale, va domina și va trebui sa cântați cu înțelepciune cele mai eficiente metode anti-stres. Dar dincolo de toate animozitățile, pastrați-va simțul umorului. FECIOARA (23.08-21.09): Vești bune din domeniul financiar va întîmpina chiar din debutul sâptâmînii. Veți păși cu dreptul într-o noua afacere sau veți finaliza un proiect consistent. Pe de alta parte, se pare ca o scurta călătorie în afara localității de baștină se va solda, la rindul ei, cu o achiziție importanta, demult dorita. BALANȚA (22:09-22 10). Latura sentimentala a vieții este dominanta sâptâmînii, mai ales pentru cei născuți in primul decan al zodiei. O surpriza de la partenerul de viața (sau din cuplu) va va descreți fruntea și va va transforma într-un optimist incurabil. Din fericire, acestei întâmplări i se va adauga una la fel de agreabila, din sfera materiala. SCORPION (23.10-21.11 ): Doua vești excelente va vor împodobi spiritul în aceasta perioada. Prima provine din domeniul socio-profesional (luni,marți), iar a doua din cel financiar. Joi sau vineri primiți bani, o suma suficient de rotunda pentru a va acoperi unele datorii с--și așteapta onorarea. Pe de alta parte, curba afectiv-emoționala este in scădere. -----. SĂGETĂTOR (22.11-20.12): Se pare ca, prin intermediul unui Jupiter a prietenos și prompt, veți putea duce la îndeplinire unul din visele recente, ji legate de ambiția profesionala. Chiar daca in aceasta sâptămîna numai se profilează un astfel de eveniment, visul va deveni certitudine în viitorul foarte apropiat. Atenție la un Berbec din anturaj CAPRICORN (21.12-19.01): Nimic deosebit in constelația dv. poate doar un ✓— aspect mai puțin favorabil făcut de Luna lui Mercur. Asta ar putea însemna o 12 indolența manifestata fața de opiniile celor din jur, chiar o stare de nervozitate inexplicabila, întrucît nici o frustrare nu va apasa. Curba financiara stagnează la cote mulțumitoare. VĂRSĂTOR (20.01-18.02): Pentru cei născuți în ultimul decan al zodiei va fi o perioada fertila în ceea ce privește dragostea. Un Venus strălucitor ca Js bocancii lui Moș Teaca va va favoriza o decizie importanta, cu bataie lungă,Iar decizie pe care n-o veți regreta (și în sensul despărțirii, și-n cel al apropierii). Joi primiți bani. * PEȘTI (19.02-20.03): Saptămîna poate începe, din neatenție, cu un ghinion la bani. Daca se va întîmpla așa, atunci în a doua jumătate a intervalului este foarte posibila o compensație consistenta și veți ieși basma curata, ca de obicei. Pe de alta parte ar fi cazul sa scoateți din mîneca asul numit ambițies sa va lansați într-o noua afacere. S3** 1. Michelangelo a sculptat în tinerețe faimoasa sa lucrare „Pieta”, care se afla expusă la Vatican? 2. Balenele sînt vînate în primul rind pentru cantitatea lor de grăsime? 3. Englezul Charles Darwin a formulat cunoscuta sa teorie a evoluției speciilor studiind câiți, fără sâ părăsească Anglia? 4. Intr-o cursa atletică de alegere pe distanța de 200 de metri, viteza concurenților este superioară celor care alerga pe distanța de 100 metri? 5. Republica Bangladesh exista și înainte de-al doilea război mondial? 6. Alimentația eschimoșilor este bogata în grăsimi? 7. A avut o mare importanța pentru destinele statului argentinian eșecul operațiunii de ocupare cu forța a insulelor Falkland (Malvine) din 1982? 8. Denumirea de spectacol de varietăți a apărut în secolul trecut? 9. Valkiria înseamnă în mitologia germana „băiat însetat de sînge”? 10. Prima materie plastica produsă industrial a fost celuloidul? (Răspunsurile in numărul viitor) Răspunsurile testului „Da sau nu?" din numărul trecut 1) Nu este denumirea unei moluște care trăiește în ape temperate și calde, care își datorează denumirea faptului ca poseda o cochilie clara, luminoasa ca un porțelan. 2) Nu. S-a născut la Mecca. Orașul Medina era un centru în care-și ținea predici, unde a și murit, în anul 632. 3) Nu. Deriva din limba latina. 4) Nu. Este denumirea capitalei statului Amazonia din Brazilia (cea mai întinsa țara a Americii de Sud. 5) Nu. Alîturi de senatori puteau fi prezenți tribuni, reprezentanți ai poporului, dar în afara locului unde se țineau ședințele 6) Da. El a fost autorul „Marseiezei”, imnul național francez. 8) Da. Dar iepurele are avantajul ca în timpul cînd fuge poate sa-și schimbe foarte rapid direcția. 9) Nu. Este denumirea unui arbore tipic din Mexic, din care se obține un suc medicinal. 10) Da. în morminte aparținînd egiptenilor, fenicienilor și etruscilor (cei din clasa stapînitoare) s-au găsit tot felul de lucrări cu caracter dentar care denota o tehnica foarte buna pentru acele vremuri 0 [UNK] [UNK] и • Legea lui Sod Gradul eșecului este direct proporțional cu efortul cheltuit și cu nevoia de succes. (Sod este încarnarea britanică a lui Finngle, Gumoperson, Murphy. O autoritate în legea lui Sod o este Richard Boston din Londra, care a scris despre ea în periodice ca: „The New Statesman” și UC3 „The Times Literary Supplement”. Boston nu Y7b pretinde ca ar fi autorul ei. Cea mai mare contribuție a lui Boston pare a fi aceea ca a relatat povestea incredibilă a omului a cărui felie a căzut cu partea unsă nu în jos, ci in sus. El a fugit imediat la rabinul lui pentru a-i face cunoscută această deviere de la legile de bază ale Universului. La început rabinul nu La crezut, dar în cele din urmă s-a convins că așa s-a întîmplat. Cum el nu s-a simțit îndeajuns de calificat ca să trateze problema, a trimis-o unuia din cei mai mari învățați ai Talmudului. După mai multe luni de așteptare, învățatul a trimis următorul răspuns: „Felia a fost unsă greșit. ” Corolarul lui Steel asupra credinței Fiecare ar trebui să creadă în ceva. Eu cred că o să mai iau o băutură. ZODIACUL CHINEZESC - Șobolan (22.11-20.12): în desaga sâptâmînii se vor furișa doua evenimente fericite, isvorîte din înțelepciunea ta. Bou (21.12-19.01): Vei primi un sfat bun și oportun, de la un Tigru sau Dragon, și dacă nu-l urmezi vei avea de suferit. Tigru (20.01-18.02): Calea naturală a lucrurilor se poate intersecta cu interesele unui amic. Dă-i prioritate, căci ești mai puternic. Iepure (19.02-20.03): Ești trist, mîna ta, chiar dacă pare o floare, nu va fi gazda fluturelui numit noroc. Dragon (21.03-20.04): Numai cel care știe să-ți numere bătăile inimii îți poate ghici dorința și o poate metamorfoza în certitudine. Șarpe (21.04-21.05): Nici un inel de jad și nici un colier cu marcasite nu-ți poate tămădui rana din suflet. Sufletul însuși își este balsam. Cal (22.05-21.06): Uneori, viața te obligă sa îmbraci haina optimismului chiar și cînd lacrimile îți perleazâ obrazul. Oaie (22.06-22.07): Banii vor fi suficient de mulți în chimir, astfel încît va trebui sâ te întrebi de ești norocos sau înțelept Maimuță (23.07-22.08). Vești bune de la jumătatea armoniei vieții tale și bucuria te va reînvâța sâ te înfrupți din fagurele fiecărei zile. Cocoș (23.08-21.09): Banii de hîrtie nu te vor mai ocoli, și asta se întîmpla mai ales cînd ți-ai pierdut orice speranță. Cline (22.09-22.10): A face un bine cuiva poate fi sau plăcere sau necesitate (sau ambele) dar de ce te ignori de tine însuți? Mistreț (23.10-21.11): întrece-te cu orhideea din privirea iubitei și încearcă sâ înflorești mai repede decît ea. PAUL IOAN ❖ • Don Tabot, antrenorul selecționatei australiene de natație, a declarat recent ca cele mai valoroase înotătoare din China continua sa se dopeze, în condițiile în care, în 1994, șapte sportivi din aceasta țara, dintre care patru campioni mondiali, au fost descoperiți pozitiv la un control anti-doping efectuat la Jocurile Asiei, fiind suspendați pentru doi ani din activitatea competiționalâ. • Francezul Jocelyn Angioma și olandezul Aron Winter vor juca, începînd din sezonul viitor, la Inter Milano. Patronul lui Inter, Massimo Morarts, dorește sâ reînvie gloria apusă a clubului milanez (cîștigǎtor, sub „bagheta” lui Hellenio Herrera, a doua Cupe ale Campionilor in 1964 și 1965) prin atacarea titlului național... Iatǎ ca și francezul Youri Djorkaeff, „argintul viu” al formației Paris St. Germain, proaspâta ciștigatoare a Cupei Cupelor, a semnat un contract pe patru ani cu Inter Milano, pentru o sumă de circa 7 milioane dolari. • Marele rutier spaniol Miguel Indurain, învingător în ultimele cinci ediții ale Turului Franței (cea mai importanta competiție ciclista din lume) a cîștigat recent cea de-a 40-a ediție a Turului Asturiei. Induram va încerca să depășească in acest an recordul pe care îl deține împreună cu celebrii Anqueti, Merces și Hinault sa cucerească cel de-al șaselea titlu în Turul Franței. • Conducerea dlu United i-a prelungit cu patru ani contractul managerului Alex Fergusson (54 de ani), sub conducerea căruia echipa a realizat in acest sezon a doua sa „dubla” campionat - cupa. • Cea de-a 49-a ediție a tradiționalei competiții cicliste Cursa Păcii s-a încheiat recent la Leipzig (Germania) cu victoria rutierului german Steffen Wesemann (Telekom). • Sportiva românca Mihaela Melink a cîștigat proba de aruncare a ciocanului în cadrul reuniunii atletice de la Chemnitz (Germania), cu o perfomanță de 67,86 metri. • Recenta finalista a Cupei UEFA, formația Girondins de Bordeaux, va ramîne, în curind, fara vedete: olandezul Richard Witsghe a semnat un contract pe cinci ani cu Ajax Amsterdam (clubul care l-a format), celebrii Zinedine Zidane, Christophe Dugarry și Bixente Lizarazt au fost trecuți pe lista de transferări, iar fundașul danez Jacob Frits-Hansen va evolua din sezonul viitor la Hamburger SV. • Din cauza problemelor financiare, echipa de handbal CM Vitroelles Marseille, campioana a Franței, patronata de controversatul Bernard Tapie, a fost retrogradată în Liga a doua. • Bobby Robson (63 de ani), fost selecționer al echipei Angliei în perioada 1982-1990, a reziliat în mod amiabil contractul cu FC Porto, el urmînd sa antreneze din sezonul viitor formația catalana FC Barcelona. • ,Bunicul ringului" Larry Holmes (46 de ani), fost campion mondial la categoria grea (versiunea WBC), in perioada iunie 1978 - decembrie 1983, va disputa ultimul meci din cariera sa profesionista (care numara 64 de victorii și 5 infringeri), la 16 iunie, la Atlantic City (New Jersey, SUA), în fața compatriotului sau Anthony Willis (27 de ani, 15 victorii, 4 infringeri). • Cursa de 500 de mile din circuitul Indycar (varianta nord-americana a Formulei 1), disputata recent la Indianapolis (SUA), s-a soldat cu stabilirea unui nedorit record: cea de-a 40-a victima în aceasta ,Arenă a morții”... Victima cursei de la Indianapolis a fost Scott Brayton (37 de ani), căsătorit, tatal a doua fetițe, care și-a scăpat bolidul de sub control, acesta izbindu-se violent de parapetul de beton care înconjoară arena. Brayton a decedat pe loc... • Federația Americana de Ciclism a prezentat recent la Dallas (Texas) o noua bicicleta, ultramoderna, al carei procedeu de fabricație, ținut sub „șapte lacate", a costat peste un milion de dolari. Denumita Superbike 11, noua bicicleta este considerata a fi cea mai rapida din lume, ea urmând sa le permită sportivilor americani sa concureze cu mari șanse pe velodromul olimpic Stonemountain din Atlanta. • Celebrul fotbalist Patrick Kluivert de la Ajax Amsterdam a fost gasit vinovat de ucidere din culpa, de un tribunal din „Țara lalelelor" (cu puține zile înaintea memorabilei finale a Ligii Campionilor cîștigatâ de Juventus în fața lui Ajax la Roma), în urma accidentării mortale a unei persoane atunci cînd se afla la volanul mașinii sale. Kluivert a fost condamnat la trei luni închisoare cu suspendare și prestarea a 240 de ore de muncă în slujba comunității... • La,mondialele” de popice de la Praga, în proba masculina de perechi, România a obținut medalia de argint prin Stelian Boariu și Vasia Donos, care au realizat un total de 2018 popice doborite. în proba masculina individuală, Stelian Boariu a cîștigat medalia de bronz cu 3037 popice doborite. După o lunga așteptare, care a durat 19 ani, Atletico Madrid a devenit din nou campioana a Spaniei, ca urmare a victoriei obținută în ultima etapa pe teren propriu, cu scorul de 2-0, în fața formației Albacete. A fost un sezon foarte bun pentru Atletico, care a realizat in acest sezon eventul (campionatul și Cupa Spaniei). SERBAN FILIP » MOT ÎN 6 MUTĂRI (Johands • 1962) len SU '9 PO pp ’S <Hq 96N 'P 5 [UNK] [UNK] L40 'С PO LU 'Z 9PH SBO 4 GH. POPESCU ❖ F GH