Magyar Államvasutak Hivatalos Lapja, 1960. július-december (28-55. szám)
1960-07-02 / 28. szám
188 A Magyar Államvasutak Hivatalos Lapja 28. szám. Az élüzem cím elnyeréséért folyó verseny 1960. évi célkitűzéseinek módosítása. 117196/1960. 1/2.B. Az élüzem cím elnyeréséért folyó verseny — az 1959. évi 56. sz. Hivatalos Lapban közzétett — 1960. évi célkitűzései 1. évi július hó 1-től kezdődő érvénnyel a következők szerint módosulnak. A Minisztertanács és a SZOT Elnöksége Vörös Vándorzászlajának adományozása. Az MT és SZOT Elnöksége Vörös Vándorzászlajának adományozásánál elsősorban azok a vasúti csomópontok jönnek figyelembe, ahol a dolgozók az előírt célkitűzéseket a tárgyév mindkét félévében a legjobban teljesítik. Vasúti csomópontnak kell tekinteni minden olyan elhatárolt vasúti területi egységet, ahol az állomáshoz fűtőház is tartozik. Amennyiben egy-egy vasúti csomópontnak más szolgálati ág is tartozéka — így a műszaki kocsiszolgálat, a szertári, pályafenntartási, valamint a távközlő és biztosítóberendezési szolgálat — a Vörös Vándorzászló adományozásánál ezen szakszolgálatok közül azokat a főnökségeket, illetve részlegeket is figyelembe kell venni, ahol a dolgozók az előírt feltételeknek, a csomópont területére vonatkoztatva szintén megfeleltek. Forgalmi és kereskedelmi szolgálat. Az 1—IV. csoportú állomásokon a fajlagos kocsimozdítás eredményét különállóan — vagyis az átlagos tervteljesítéstől függetlenül — kell értékelni. Célkitűzés az állomások részére kiadott terv teljesítése. Bp. Kelenföld állomáson új célkitűzés az egy mázsa mozdított súlyra eső bérköltség csökkentése. A féléves 100%-on aluli eredmény ennél a tényezőnél is kizáró okot képez. A IV. csoportú állomásokon új célkitűzés a tehervonatok átlagos terhelésének emelése. Azokon a IV. csoportú állomásokon, ahol az F. 21. sz. utasítás módosított 145. cikke alapján sincs lehetőség a „B” tényező értékelésére, a tehervonatok átlagos terhelésének emelése helyett új célkitűzés „az egy mázsa mozdított súlyra eső bérköltség csökkentése”. Mindkét tényezőnél a negyedéves 100%-on aluli eredmény kizáró okot képez. Azokon a VI—IX. csoportú állomásokon, melyeknél — adottságaiknál fogva — csak három célkitűzést kell teljesíteni, nem a számszerűen előírt átlagos tervteljesítés eredménye az irányadó, hanem a célkitűzéseket féléves átlagban — a VIII. és IX. csoportú állomásokon negyedéves átlagban is — külön-külön kell az előírt számszerűségnek megfelelően teljesíteni. Rakodási Főnökségek új számszerű célkitűzései a következők: 1. Az egy jelenléti órára eső mozdított súly növelésének célkitűzése a bázis időszakban — 1959. év II. félévében — elért tényleges eredmény 5%-kal megemelt összege. 2. Az egy mázsa mozdított súlyra eső bérköltség csökkentésének célkitűzése a bázis időszakban — 1959. év II. félévében — elért tényleges eredmény 5%-kal csökkentett összege. 3. Az állományi létszámból egy főre eső kezelt kocsik mennyiségénél célkitűzés a bázis időszakban — 1959. év II. félévében — elért tényleges eredmény növelése. Kivételt képez a Kiskunhalasi Rakodási Főnökség, ahol a számszerű célkitűzést 16 kocsiban állapítjuk meg. Vontatási szolgálat: Valamennyi fűtőháznál új célkitűzés a vontatási szolgálat üzemeltetési önköltségének 3%-os csökkentése. Az üzemeltetési önköltség eredményének értékelésére, valamint a gazdaságos mozdonyfelhasználás eredményének újszerű értékelésére vonatkozóan a 7. szakosztály külön rendeletben intézkedik. Sztálinváros fűtőház: A 2. pontban foglalt célkitűzés helyett a következő feltétel az irányadó: 2. A mozdonyok gazdaságos felhasználásánál 104%-os eredmény elérése. A 100 etkm teljesítményt — a fűtőház különleges adottságai miatt — nem a kisüzemi állagra, hanem a dolgozó mozdonyállagra kell vonatkoztatni. Műszaki Kocsiszolgálati Főnökségek: Az 1. és 2. pontban foglalt célkitűzések a következők szerint módosulnak: 1. A havonta elvégzendő részlegvizsgák maradéktalan teljesítése. (Bp. Keletinél 340, Bp. Nyugatinál 190, Bp. Délinél 150 kocsitengely a célkitűzés.) Kizáró okot képez, ha a részlegvizsgált kocsik Bp. Keletinél havonta 2 esetben, Bp. Nyugatinál és Bp. Délinél pedig havonta egynél több esetben vonatkésést okoznak. 2. Az induló vonatoknak legfeljebb 0.1%-a, az összes vonatoknak pedig legfeljebb 0.3%-a lehet késett a műszaki kocsiszolgálat hibájából. Az értékelés módjára nézve külön történik intézkedés. Pályafenntartási és pályaépítési szolgálat. Építési Főnökségek és a MÁV Hídépítési Főnökség. A minőségi munka értékelésénél a tárgyfélév folyamán befejezett létesítmények átadási—átvételi jegyzőkönyvében rögzített minőségi hiányok az átadott munkák értékének 0.3%-át — a Magasépítési Főnökségnél 0.5%-át — nem haladhatják meg. Anyagszerkezelési szolgálat. A szertárak és üzem célkitűzéseinél az 5. pont a következők szerint módosul: 5. A szakszolgálatok együttes anyagfelhasználására vonatkoztatott önköltséget — a tervhez viszonyítva — legalább 3%-kal kell csökkenteni. Az értékelés módjára nézve az Anyagellátási Igazgatóság külön rendeletben intézkedik. MÁV üzemi vállalatok. MÁV Utasellátó Üzemi Vállalat: A tárgyfélévben végzett munka eredményességének elbírálásánál a belkereskedelem területén érvényben levő — az üzemi vállalat sajátosságainak megfelelő — célkitűzések teljesítése az irányadó. A MÁV Utasellátó Üzemi Vállalat „Kiváló vállalat” kitüntetésben, vagy „Vezérigazgatói elismerés”-ben az esetben részesülhet, ha a célkitűzéseket olyan szinten teljesíti, mint a Belkereskedelmi Minisztérium hasonló jellegű legjobb vállalatai. Általános jellegű irányelvek. A szolgálati helyek eredményeinek felülvizsgálásánál a 4. pontban foglalt munkavédelmi előírások betartásának elbírálása az igazgatóságok I. osztályának és a Szakszervezet megyebizottságának hatáskörébe tartozik. Vitás esetekben, valamint közvetlen a Vasúti Főosztály alá tartozó üzemi vállalatoknál és főnökségeknél — a Szakszervezettel egyetértőleg — a 3. szakosztály állásfoglalása az irányadó. A 12. pont módosításával: az 50 főnél kisebb szolgálati helyek kitüntetését a Vasútigazgatóságok és a Szakszervezeti megyebizottságok vezetőinek hatáskörébe utaljuk. Ezek szerint az élüzem célkitűzéseket teljesítő — 50 főnél kisebb létszámú szolgálati helyek — „Igazgatói elismerés”ben és a létszám arányának megfelelő pénzjutalomban részesülnek. A vasútigazgatóságok vonatkozó pénzügyi keretének megállapítására külön történik intézkedés. A módosított élüzem célkitűzések eredményeinek értékelését az illetékes szakosztályok legkésőbb július 10-ig külön rendeletben szabályozzák. Budapest, 1960. június 30. Soproni József s. k., Németh József s. k. Vasutasok Szakszervezete miniszterhelyettes, főtitkára. a MÁV vezérigazgatója.