Magyar Államvasutak Hivatalos Lapja, 1969. július-december (26-52. szám)
1969-10-18 / 42. szám
TARTALOM! Oldali Irányelvek az 1969. IV. negyedévi termelési tanácskozásokra — — — — — — — — 301 Utasítások: 110881/1969. 8. B. Motoros hűtőkocsi ellenőrző hálózat a Magyar Államvasutak területén — — 302 118750/1969. 11. B. Végrehajtási utasítás kiadása a megyei Idegenforgalmi Hivatalok utazási irodái menetjegyárusítási tevékenységének szabályozására — — — — — — — — — — 310 Oldal 113168/1969. 1. A. Beruházások előkészítésének és megvalósításának szabályozása c. utasítás módosítása — — — — — — — — — — 311 400.13—2/1969. SZABVI. MÁV háziszabvány hatálytalanítása — — — — — — — — — 310' Értesítések: Balesetelhárítással kapcsolatos jutalmazás — — 311' Elveszett összvonalas szabadjegy érvénytelenítése 31‰ Irányelvek az 1969. IV. negyedévi termelési tanácskozásokra Az 1969. évi vasútüzemi szállítási feladatok lebonyolításának legnehezebb időszaka az év utolsó hónapjaira tolódott el. A megnövekedett feladatokhoz általánosságban véve adottak a feltételeink. Azok a körülmények, amelyek a létszámhiányból származnak egyes főnökségeknél kulcsfontosságú munkakörökben, további nehézséget jelentenek, de megfelelő szervezéssel áthidalhatók. A meglévő nehézségek ellenére is kapacitásunk eddiginél jobb kihasználásával teljesítményeinket fokozhatjuk. A feladatok oroszlánrésze hárul a nagyobb forgalmú állomásokra, vontatási főnökségekre, amelyek csak dolgozók becsületes, jó munkájával tudják azokat teljesíteni. Szükség van a harmonikus együttműködésre az irányító szolgálattal, a hozzájuk csatlakozó vonalszakaszokkal és a társszolgálati helyekkel. A vonatforgalom növekedése szükségessé teszi az utazószemélyzet fokozott igénybevételét. Elsődleges feladatként határozzuk meg, hogy a vonatszemélyzet helyes vezénylésével, egyrészt a minimumra kell csökkenteni az improduktív időket, másrészt növelni kell a személyzet termelékenységét. A vasúti munka alapja a terv- és menetrendszerű közlekedés megvalósítása, melynek érdekében minden szolgálati helynek megvannak a sajátos tennivalói. Az év hátralevő feladatainak viszonylag legkisebb zökkenővel történő lebonyolítása az alábbiak révén valósítható meg: 1. A teherkocsi gazdálkodás javításával, melyen belül maradéktalanul eleget téve a kocsikiegyenlítések végrehajtásának a) az állomási technológiai folyamatok betartásával, illetőleg azok szükség szerinti módosításával csökkenteni kell a teherkocsik állomási tartózkodási idejét, a szükségletnek megfelelően szaporítani a kiszolgáló meneteket; b) az elegymozgás meggyorsítása érdekében biztosítani kell megfelelő mennyiségű tehervonat közlekedtetését; 2. A terv- és menetrendszerinti közlekedés javítása érdekében a) valamennyi vasúti csomóponton, vonatindító állomáson biztosítani kell a tehervonatok kijelölt eleggyel történő menetrend szerinti indítását; b) az utazószemélyzet vezénylésénél különösen a nagyobb budapesti csomópontokon biztosítani kell, hogy az indulásra elkészített vonatok nem várhatnak mozdony és vonatkísérő személyzetre; c) menetirányítók, vonatfogadó és feldolgozó állomások, rendező pályaudvarok biztosítsák, hogy tehervonatok ne szenvedjenek a vonalon késést, mely további zavarok előidézőjévé válik. A feloszlatott, vagy engedélyre váró vonatok kocsitartózkodási óráit át kell terhelni az előidéző állomás, illetve vasútigazgatóság részére. 3. A vontatási főnökségek felelőssége, feladatai a vonóerő mennyiségéért és annak üzembiztos állapotáért most tovább fokozódott. Biztosítani kell, hogy a szükséges vonóerő időben rendelkezésre álljon a személy- és tehervonatok részére egyaránt. 4. A pályafenntartási és építési főnökségek munkájukat úgy végezzék, hogy azok a legkisebb zavart idézzék elő a vonatforgalomban. Ennek érdekében egyrészt a munkahelyek koncentrálásával, másrészt a munkaidő jobb kihasználásával növelni kell a munka termelékenységét. 5. A távközlő és biztosítóberendezési szakszolgálat dolgozói a helyhezkötött berendezések üzembiztonságáért tartoznak fokozott felelősséggel. Az eredmények növelésének elősegítése érdekében megfelelő anyagi ösztönzési lehetőségeink is biztosítottak. A vasútigazgatóságok, szolgálati helyek az eddiginél jobban éljenek az anyagi ösztönzés lehetőségeivel, biztosítsák annak nagyobb nyilvánosságát, differenciálják a kiérdemelt összegeket azok számára, akiktől nagyobb munkaintenzitást is követel a megnövekedett feladatok végrehajtása. Vasutas dolgozóink nagy többsége becsülettel látja el igen nehéz feladatát. Sok szolgálati helyen indult kezdeményezés, munkavállalás hazánk felszabadulásának 2Ï éves jubileuma tiszteletére. Dolgozóink tenniakarását a helyi konkrét célkitűzések teljesítésére kell mozgósítani*