Magyar Államvasutak Hivatalos Lapja, 1969. július-december (26-52. szám)

1969-10-18 / 42. szám

TARTALOM! Oldali Irányelvek az 1969. IV. negyedévi termelési ta­nácskozásokra — — — — — — — — 301 Utasítások: 110881/1969. 8. B. Motoros hűtőkocsi ellenőrző há­lózat a Magyar Államvasutak területén — — 302 118750/1969. 11. B. Végrehajtási utasítás kiadása a megyei Idegenforgalmi Hivatalok utazási iro­dái menetjegyárusítási tevékenységének szabá­lyozására — — — — — — — — — — 310 Oldal 113168/1969. 1. A. Beruházások előkészítésének és megvalósításának szabályozása c. utasítás mó­dosítása — — — — — — — — — — 31­1 400.13—2/1969. SZABVI. MÁV háziszabvány ha­tálytalanítása — — — — — — — — — 310' Értesítések: Balesetelhárítással kapcsolatos jutalmazás — — 311' Elveszett összvonalas szabadjegy érvénytelenítése 31‰ Irányelvek az 1969. IV. negyedévi termelési tanácskozásokra Az 1969. évi vasútüzemi szállítási feladatok lebonyolí­tásának legnehezebb időszaka az év utolsó hónapjaira tolódott el. A megnövekedett feladatokhoz általánosságban véve adottak a feltételeink. Azok a körülmények, amelyek a létszámhiányból származnak egyes főnökségeknél kulcsfontosságú munkakörökben, további nehézséget je­­­lentenek, de megfelelő szervezéssel áthidalhatók. A meglévő nehézségek ellenére is kapacitásunk eddi­ginél jobb kihasználásával teljesítményeinket fokoz­hatjuk. A feladatok oroszlánrésze hárul a nagyobb forgalmú állomásokra, vontatási főnökségekre, amelyek csak dolgozók becsületes, jó munkájával tudják azokat telje­­­síteni. Szükség van a harmonikus együttműködésre az irányító szolgálattal, a hozzájuk csatlakozó vonalszaka­szokkal és a társszolgálati helyekkel. A vonatforgalom növekedése szükségessé teszi az uta­­zószemélyzet fokozott igénybevételét. Elsődleges feladat­ként határozzuk meg, hogy a vonatszemélyzet helyes vezénylésével, egyrészt a minimumra kell csökkenteni az improduktív időket, másrészt növelni kell a személy­zet termelékenységét. A vasúti munka alapja a terv- és menetrendszerű köz­lekedés megvalósítása, melynek érdekében minden szol­gálati helynek megvannak a sajátos tennivalói. Az év hátralevő feladatainak viszonylag legkisebb zökkenővel történő lebonyolítása az alábbiak révén va­lósítható meg: 1. A teherkocsi gazdálkodás javításával, melyen belül maradéktalanul eleget téve a kocsikiegyenlítések végre­­ha­jtásának a) az állomási technológiai folyamatok betartásával, illetőleg azok szükség szerinti módosításával csökkenteni kell a teherkocsik állomási tartózkodási idejét, a szük­ségletnek megfelelően szaporítani a kiszolgáló meneteket; b) az elegymozgás meggyorsítása érdekében biztosítani kell megfelelő mennyiségű tehervonat közlekedtetését; 2. A terv- és menetrendszerinti közlekedés javítása ér­dekében a) valamennyi vasúti csomóponton, vonatindító állomá­son biztosítani kell a tehervonatok kijelölt eleggyel tör­ténő menetrend szerinti indítását; b) az utazószemélyzet vezénylésénél különösen a na­gyobb budape­sti csomópontokon biztosítani kell, hogy az indulásra elkészített vonatok nem várhatnak moz­dony és vonatkísérő személyzetre; c) menetirányítók, vonatfogadó és feldolgozó állomá­sok, rendező pályaudvarok biztosítsák, hogy tehervona­tok ne szenvedjenek a vonalon késést, mely további za­varok előidézőjévé válik. A feloszlatott, vagy engedélyre­ váró vonatok kocsitartózkodási óráit át kell terhelni az előidéző állomás, illetve vasútigazgatóság részére. 3. A vontatási főnökségek felelőssége, feladatai a vo­nóerő mennyiségéért és annak üzembiztos állapotáért most tovább fokozódott. Biztosítani kell, hogy a szükséges vonóerő időben rendelkezésre álljon a személy- és te­hervonatok részére egyaránt. 4. A pályafenntartási és építési főnökségek munkáju­kat úgy végezzék, hogy azok a legkisebb zavart idézzék elő a vonatforgalomban. Ennek érdekében egyrészt a munkahelyek koncentrálásával, másrészt a munkaidő jobb kihasználásával növelni kell a munka termelékeny­ségét. 5. A távközlő és biztosítóberendezési szakszolgálat dol­gozói a helyhezkötött berendezések üzembiztonságáért tartoznak fokozott felelősséggel. Az eredmények növelésének elősegítése érdekében megfelelő anyagi ösztönzési lehetőségeink is biztosítottak. A vasútigazgatóságok, szolgálati helyek az eddiginél job­ban éljenek az anyagi ösztönzés lehetőségeivel, biztosítsák annak nagyobb nyilvánosságát, differenciálják a kiérde­melt összegeket azok számára, akiktől nagyobb munkain­tenzitást is követel a megnövekedett feladatok végrehaj­tása. Vasutas dolgozóink nagy többsége becsülettel látja el igen nehéz feladatát. Sok szolgálati helyen indult kezde­ményezés, munkavállalás hazánk felszabadulásának 2Ï éves jubileuma tiszteletére. Dolgozóink tenniakarását a helyi konkrét célkitűzések teljesítésére kell mozgósítani*

Next