Magyar Hírlap, 2005. március (38. évfolyam, 50-74. szám)

2005-03-31 / 74. szám

12 autó Új M osztály Nyáron kerül a kereskedésekbe a luxus-szabadidőautók kategóriá­jának 1997-ben elsőként megje­lent képviselője, a Mercedes-Benz M osztály következő generációja. A hosszabb, szélesebb, ám lapo­sabb, csaknem háromméteres ten­gelytávú, 0,4 helyett 0,34 alakté­nyezőjű újdonságban mindent megtalálunk, amit jelenleg a Mer­­­cedes kínál. Négy erőforrása kö­zül három új fejlesztés, csupán a csúcsváltozat 306 lóerős V8-asa származik az elődből. Az ML 350 V6-OS benzinmotorja 272 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 350 newtonméter. A két dízelmo­tor valójában egy, hiszen ugyan­azon erőforrás két eltérő teljesít­ményű kivitele dolgozik a 320 és a 280 CDI-ben, 224, illetve 190 ló­erős legnagyobb teljesítménnyel, 510 és 440 newtonméteres nyo­matékmaximummal. Valamennyi M osztályba hétfokozatú automa­tikus sebességváltót (LG-Tronic) építenek kormánykerék melletti „váltókarral”. A legújabb Mercedest tovább­fejlesztett négykerék-hajtással kí­nálják, amelyet többek között lejt­­meneti sebességszabályozással, terepre hangolt blokkolásgátlóval és emelkedőn indulást segítő be­rendezéssel is ellátták. Extraként Offroad Pro csomag is rendelhető felezőváltóval, differenciálzárak­kal és magasságszabályozós légru­gózással. Utóbbi adaptív lengés­­csillapítás-szabályozással kiegé­szítve külön is rendelhető. A kényelmet fokozó számos extra mellett a biztonsági arzenál is a márka nagyobb személyautói­ból került át az M osztályba. Ve­szély esetén a benn ülőket a Pre- Safe rendszer készítheti fel a bal­esetre, amely - a jármű menetdi­namikai elektronikus berendezé­seivel (ABS, ESP) kommunikálva - megfeszíti a biztonsági öveket, optimalizálja a jobb első ülés po­zícióját, sőt akár a napfénytetőt is bezárja, ha borul az autó. Az M osztály első generációja az USA-ban könyvelhette el a leg­nagyobb sikert, így várhatóan az újdonság is főleg ott hódít majd. A márka másik újdonságát, a B osztályt viszont nem viszi az Egye­sült Államokba a Mercedes, mivel az európai gyártók számára ked­vezőtlen euró-dollár-árfolyam miatt a gyárnak egyelőre nem ér­né meg a tengerentúlra exportálni kis egyterűjét. Szintén a Mercedest érintő hír, hogy május 27-29. között rendezik meg hazánkban a Mercedes-Benz Classic csillagtúrát. A veterán Mer­­cedeseknek ezúttal Szeged és kör­nyéke ad otthont, vagyis első al­kalommal városi szakaszok is sze­repelnek a hat-hét etap között, ahol a gyorsaság helyett most is az ügyességé lesz a főszerep. Nyártól kapható az új Mercedes M osztály Veteránok találkozója Jönnek az autóplazák Két, kifejezetten autósok számára tervezett szórakoztató-központ nyílik Budapesten az elkövetkező egy évben. A Csiki-Bege Autoplaza várhatóan már április végén meg­nyitja kapuit, és nemcsak az autó­vásárlást fontolgató vevőket várja majd, hanem mindenkit, aki érdek­lődik­ a járművek, az autózás iránt. A 18 ezer négyzetméteres épület­ben ugyanis egyebek között olyan szórakozóhelyek nyílnak, amelyek összejöveteleikkel az autós-moto­ros klubélet részeivé válhatnak. Itt tehát nagy hangsúlyt kapnak a sza­badidős tevékenységek, így a be­mutatótermekben quad-, sőt jet­­ski-modellek közül is válogathat­nak a látogatók. Ezenkívül termé­szetesen a „hagyományos” közle­kedési eszközök sem hiányoznak majd, legalább hat - elsősorban olasz és japán - személyautó- és ugyanennyi motorkerékpár-márka típusait kínálják a Fiat haszonjár­művek mellett. Az autósok számára nélkülözhetetlen ötvenállásos szer­vizen, autósáruházon és autós-mo­toros iskolán túl bank, biztosító, sőt wellness- és fitneszszolgáltatá­­sok is várják az idelátogatókat. A hárommilliárd forintos beruházás eredményeként megvalósuló köz­­pon­t várhatóan április végén nyílik a Szentendrei út kivezető szaka­szán, a Pünkösdfürdő utcánál. A 2006-ban nyitó, 4,3 milliárd forintból 24 ezer négyzetméteres alapterületen felépülő Európa Au­­tóplaza főleg az új két- és négyke­rekűt kereső családok számára nyit új lehetőséget. Itt ugyanis harminc személyautó- és hat motorkerék­pár-márka termékeit kínálják majd egyetlen helyszínen, a karbantar­tásról pedig 92 állásos szerviz gon­doskodik. A tervek szerint tekinté­lyes raktárkészlettel rendelkező au­tószalonból akár fél napon belül új autójával távozhat a vevő, hiszen a különböző finanszírozási lehetősé­geket nyújtó bankok, valamint biz­tosítók, sőt okmányiroda is megta­lálható lesz házon belül. És amíg rendszám kerül az autóra, addig a vásárlók a helyi kávézóban, étte­remben, illetve az autós újdonsá­gokat bemutató lézerszínházban, a gyerekek pedig a KRESZ-parkban múlathatják az időt. 2006 elején nyit az Európa Autóplaza az M3-as kivezető szakaszán BMW—Aprilia­­megállapodás Megújította együttműködési meg­állapodását a BMW motorkerék­pár-gyártó részlege és az Aprilia. A Münchenben aláírt egyezmény szerint a BMW számára új szeg­mensbe tartozó modellek fejleszté­sében és gyártásában dolgoznak együtt a felek. Hasonló megállapo­dás alapján készültek az Apriliá­­nál a BMW sikeres, egyhengeres FC50-es modelljei 1993 és 1999 kö­zött. A BMW újdonságai a tervek szerint a jövőben is az olasz üzem­ben készülnek majd, s alkatrész­beszállítóként is jelentős szerepet tölt be az Aprilia, amely 2004. de­cember 30. óta teljes mértékben a Piaggio irányítása alatt áll. John DeLorean emlékére Március 19-én, életének nyolcva­nadik évében elhunyt John Zachary DeLorean, a második vi­lágháború utáni idők autóipará­nak egyik legellentmondásosabb alakja. Műszaki végzettségének megszerzése után a Packardnál kezdett dolgozni, ahol hihetet­len gyorsasággal jutott fölfelé a ranglétrán, akárcsak későbbi munkaadójánál, a General Mo­torsnál. Negyvenévesen már a Pontiac élén állt, és ő volt az első „muscle car”, a GTO főkonstruk­tőre is. Gazdasági tanulmányokat folytatott munkája mellett, így a Chevrolet igazgatói székébe ke­rült. A konszern igazgatóhelyet­teseként hagyta el a céget, és saját vállalkozásba fogott. A DeLorean Motor Company az iparilag ak­kor még kevéssé fejlett területen, Észak-Írországban kezdte meg a legendás DMC-12-es gyártását. Már a nyolcvanas évek elején olyan igényes megoldásokat vo­nultatott fel az autó, mint a fé­nyezetlen, rozsdamentes acélból készült karosszéria, a sirályszár­nyas ajtók, az elöl és hátul egyaránt több lengőkaros, füg­getlen felfüggesztés és az akko­riban korszerűnek számító, 140 lóerős, 2,8 literes, V6-os motor. A tágas utas- és csomagteret kíná­ló különlegességből rövid pálya­futása alatt csaknem kilencezer példány készült. A DMC-12 a Vissza a jövőbe filmtrilógia állandó főszereplője volt Magyar Hírlap, 2005. március 31., csütörtök Alfa a világban Az Alfa Romeo szeretne visszatérni az amerikai piacra - közölte Karl- Heinz Kaldfell, a márka idén ki­nevezett vezérigazgatója. Előbb azonban az európai értékesítési há­lózatot kell rendbe tenni az eladá­sok növelése érdekében. Szintén a tervek között szerepel a márka megjelenése Kínában, valamint terjeszkedés a japán piacon. Kald­fell azt is elmondta, hogy a 166-os utóda 169-esként jelenik meg, ám még nem döntöttek, hogy a 159-es nyújtott padlólemezére vagy a Maserati Quattroporte platformjá­ra épül-e az újdonság. Szerkesztette: Sebestyén Kálmán, Bondor Tibor telefon: 357-6110 Projektmenedzser: Bihari Zsuzsa telefon: 06-20-219-3053 e-mail: bihari.zsuzsa@imagyarhirlap.hu

Next