Magyar Hírlap, 2007. január (40. évfolyam, 1-26. szám)

2007-01-18 / 15. szám

22 sport Három földrészen is várják a Realtól távozó Ronaldót Ha minden a papírforma sze­rint alakul, hamarosan az utolsó olyan játékos is távozik a Real Madridtól, akit Perez exelnök galaktikusai között emlegettek. Zidane visszavonult, Figo, Owen távozott, Beckham pedig már el­kötelezte magát máshova, most Ronaldóval is közölték: nincs jö­vője a spanyol fővárosban. MONCZ ATTILA „Úgy gondolom, neki az a jobb, ha távozik. Fabio Capello vezetőedző már nem számol vele. Biztos va­gyok benne, hogy Predrag Mijatovic sportigazgató több klubbal is felvet­te a kapcsolatot, és Ronaldo jobban jár, ha meghallgatja az ajánlatokat. Már csak azt kell eldöntenünk, hogy a télen túladunk rajta, vagy esetleg megvárjuk vele a nyarat.” Ramon Calderónnak, a Real Madrid elnökének Ronaldóval kap­csolatos szavait idéztük, és ebből világosan kiderül: Ronaldo madridi karrierjének érdemi része lezárult. Mint ismert, a brazil csatár már a nyáron is nagyon szeretett volna visz­­szatérni Milánóba (csak most már a fekete mellett a piros színt részesítet­te előnyben, azaz az Internazionale helyett a Milánba tartott), de akkor az átigazolási időszak utolsó pillana­taiban meghiúsult a két csapat kö­zötti egyezség. A mostani helyzet annyiban fel­tétlenül hasonlít a fél évvel ezelőtti­re, hogy most is már csak a Realon, illetve a Milánon múlik az üzlet. Ronaldo ugyanis megállapodott a lombardokkal, akik hatmillió eurós éves fizetést kínálnak neki, továbbá garantálják, hogy a Reállal ellentét­ben nem tartanak igényt a reklám­­bevételeinek a felére (a Madrid a tizenegymillió euró felét lefoglalta). Ahogyan Adriano Galliani, a Milan alelnöke mondta, „ez pénzmozgás nélküli üzlet lenne, mi átvállaljuk a Real Madrid szerződésbeli köte­lezettségeit, így mindenki jól jár. Nekik nem kell fizetniük Ronaldo bérét, ő játszhat, nekünk meg lesz egy gólerős csatárunk.” Csakhogy a konstrukció egy része cseppet sem tetszik a spanyoloknak. Ronaldót ugyanis 2008 nyaráig ér­vényes szerződés köti a Realhoz, ezért a klub úgy érvel: aki vinni akarja a csatárt, viheti nyugodtan, de fizessen érte. Mintegy tizenöt­­millió eurót... Az pedig egyértelmű, hogy a bundabotrány miatt ebben az idényben szerényebb büdzsével működő Milan ekkora összeget nem tud, illetve nem akar kifizetni. És ez gátolhatja meg a szerződés aláírá­sát, hiszen más jelentkezők viszont­­áldoznának ennyit Ronaldóra. A korábban Luis Figót is megszerző, szaúdi al-Ittihad elsőre tizenegy milliót kínált a brazil világbaj­nokért, míg a Red Bull-tulajdonos Dieter Mateschitz pénzéből gazdál­kodó Red Bull New Yorknak min­den pénzt megérne Ronaldo. Már csak azért is, hogy a követ­kező szezonban PR-ban se maradja­nak le egy másik MLS-csapat, a Los Angeles Galaxy mögött, amely tör­ténetesen David Beckhammel indul harcba a nézők kegyeiért. ■ A Reáliát három éve semmit sem nyerő Renaldéra már nem számítanak a Bernabeuban fotó Reuters - susana vera A négynapos hajrá előtt jól jött a 280 kilométeres pihenő TEREPRALI Amolyan második pihenőnapként lehet értékelni a Dakar-rali szerdai napját, hiszen a korábbi terrorfenye­getések miatt a szervezők megvál­toztatták a programot, és mindösz­­sze egy 280 kilométeres összekötő szakasz várt a pilótákra. Ezért is volt érthető, ha a résztvevők értékelésre használták fel a felszabaduló időt. „Elégedett vagyok, mert az egész csapat versenyben van: a kamion, az autó és a három különböző országot képviselő motorosok is - mondta Szalay Balázs, a Szalay Dakar Team vezetője, aki az autósoknál az össze­tettben a 40.­­ Jaroslav Katrinakra különösen büszke vagyok, neki jó esélye van arra, hogy az első tízben végezzen a motorosok között, ez 245 pilóta közül több mint parádés.” Négy nappal a zárás előtt a többi magyar közül a Palik László, Dará­zsi Gábor duó a 26., a motorosoknál Kátai Péter a 24., míg a kamionosok között a Darázsi Zsolt, Laklóth Ala­dár, Szalai Norbert trió a 17­, a Szobi Balázs, Éder Attila, Jobbágy Ákos hármas a 20., míg a Szaller Zoltán, Pócsik László, Pavel Fasko formáció a 27. (mh) _____________MAGYAR HÍRLAP­­ 2007. JANUÁR 18., CSÜTÖRTÖK rovatvezető: Kosa Tamás, e-mail: kosa.tamas@magyarhirlap.hu Lassan lejár a Perez-korszak nagy igazolásainak ideje Florentino Perez, immár csak egy­kori klubelnök, 2000-es hatalomra kerülésével kezdődött meg a galak­tikus korszak a Real Madridnál, amely most, Ronaldo borítékolható távozásával végleg befejeződhet. A galaktikus vonulatba illő, évről évre szerződtetett egy-egy kiemel­kedő klasszis közül a brazil lehet az utolsó távozó. Luis Figo­ Perez elnök első jelen­tős szerzeménye volt, és ő volt az, aki a nagyok közül először elhagy­ta a Realt. A galaktikusok közül ő nyerte a legtöbbet a madridiak­kal, hiszen két-két bajnoki címe és Spanyol Szuperkupa-győzelme, továbbá BL-, Európai Szuperku­pa- és Világkupa-diadala van a Bernabeuban töltött öt évéből. 2005-ben az Internazionale kedvé­ért hagyta el a Realt. Zinédine Zidane: Ő is tart egy rekordot, hiszen egyetlen játéko­sért sem fizettek akkora összeget (71,5 millió euró), mint 2001 nya­rán érte. A Reáliás megvalósította nagy álmát: Bajnokok Ligája-győz­­tes lett, emellett spanyol bajnoki címet, Spanyol és Európai Szuper­kupát, valamint Világkupát nyert. A 2006-os világbajnokság után visszavonult. Ronaldo: A 2002-es világbajnok­ság után az Intertől igazolt a Real Madridhoz, de nem tudta megvál­tani a világot. Hiába volt spanyol gólkirály is, egy-egy spanyol bajno­ki címnél, Spanyol Szuperkupánál és Világkupánál többre nem vitte. David Beckham: A legna­gyobb felhajtás közepette érkezett 2003-ban, a hozzá kapcsolódó merchandising-tevékenységekből származó bevételek bőven visz­­szahozták a Realnak a vételárát. Sportszakmai okokból már meg­kérdőjelezhető a szerződtetése, elég, ha csak annyit említünk: csak egy Spanyol Szuperkupát nyert vele a Madrid. A napokban fogadta el a Los Angeles Galaxy ajánlatát. Michael Owen: Kétségkívül ő a legnagyobb csalódás ebben a sor­ban, és nem csupán azért, mert semmit sem nyert a Reállás. A gól­jai is elmaradtak, sérülések is hát­ráltatták, így senki sem csodálko­zott, amikor 2005 nyarán aláírt­­ Newcastle-hoz. ■ Újra a Citroennel rajtol a világbajnokság RALI Egy év „pihenő” után a Citroen gyá­ri csapat visszatér a rali-világbaj­nokságba, méghozzá egy vadonatúj kocsival, a C4 WRC-vel. A Citroen eddigi sikereit a Xsara WRC-vel érte el, háromszor nyert vele csapat­világbajnokságot, és Sébastien Loeb is háromszor lett vele aranyérmes. Igaz, a harmadik, tavalyi elsősé­gét, nem a gyári csapatban, hanem a gyári támogatással versenyző Kronosszal szerezte meg. Éppen a si­kerek miatt sokan értetlenül álltak, amikor a csapat - a PSA konszern­hez tartozó társával, a Peugeot-val együtt - 2005-ben bejelentette, hogy kivonul a világbajnokságról. Loeb aztán tavaly a Kronosban versenyzett, de közben a gyári csa­pattal a C4 rendszeres tesztelésével készültek az idei visszatérésre. A háromszoros világbajnok francia pilóta többször nyilatkozott elé­gedetten tapasztalatairól, és fo­lyamosan érezte az autó javulását. Most, a Monte-Carlóban kezdődő világbajnokságon kiderül, meny­nyire voltak megalapozottak ezek a nyilatkozatok. A verseny ugyanis egészen más, mint a tesztelés, hiá­ba mentek több ezer kilométert a C4-gyel, versenykörülmények kö­zött még nincs kipróbálva az autó. Márpedig a korábbi tapasztalatok más csapatoknál azt mutatták, a konstrukcióváltás után egy ideig várni kellett az eredményekre - ha egyáltalán később megjöttek, így aztán most, a Monte-Carlo­­vali rajtja előtt a Citroen vezetői is óvatosan fogalmaznak a várható eredményeket illetően. Loeb csa­pattársa a fiatal Daniel Sordo lesz, aki tavaly szintén a Kronos színei­ben ötödik lett a világbajnoki pont­versenyben. A Citroen mellett két további százszázalékos gyári csapat vesz részt a világbajnokságon, a tavalyi bajnok Ford - Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen a két pilóta továbbá a Subaru, amelynek autóit Petter Solberg és Chris Atkinson vezeti. Csapatként benevezett a vi­lágbajnokságra a Kronos Citroen, a tavalyi vb-negyedik, osztrák Stohl vezeti az egyik autójukat. Három autóval indul a Ford „fiókcsapata”, a Stobart, és néhány versenyen ott lesz a Mitsubishi félhivatalos csa­pata is­­ még a 2005-ös autókkal. A Red Bull Skoda az idén nem áll rajthoz, de Skoda Fabiákkal azért fogunk találkozni, akárcsak Peu­geot 307 WRC-kkel. Az idei világbajnokság is tizenhat futamból áll majd, azonban tavaly­hoz képest három helyszínben vál­tozás lesz. Kiesett a versenynaptár­ból a török, a ciprusi és az ausztrál futam, helyettük bekerült a norvég, a portugál és ír. Újdonság, hogy a nagy csapatok közül a Subaru is BF Goodrich gu­mikkal megy az idén, így a Forma-1-hez hasonlóan egyetlen gumiszál­lítója maradt a csapatoknak. A két esti szakasszal ma kezdődő Monte-Carlo-ralin nagy valószínű­séggel nem kell havas, jeges utakon autózniuk a párosoknak, pedig a korábbi években, évtizedekben ál­talában ez volt ennek a futamnak a különlegessége. Több új pálya vár­ja az indulókat, közöttük ott lesz a Holczer Dániel, Magyar Gábor ket­tős egy A7-es kategóriájú Renault dióval. fg

Next