Magyar Hírlap, 2014. december (47. évfolyam, 279-303. szám)

2014-12-23 / 298. szám

8 MAGYAR HÍRLAP TURIZMUS 2014. DECEMBER 23., KEDD WWW.MAGYARHIRLAP.HU AZ ÁZSIAI ORSZÁGBAN A KELET-KÖZÉP-EURÓPAI RÉGIÓT EGYSÉGES ÚTI CÉLKÉNT KÍVÁNJÁK MEGJELENTETNI AZ UTAZÁST TERVEZŐK SZÁMÁRA Új regionális együttműködés Kínával HUNYOR ERNA Jól indult és folyamatosan erősödik a Kína-Kelet-Közép-Európa turisz­tikai együttműködés. A kelet-kö­­zép-európai országok közös feladata, hogy a kínai utazók igényeire szabott közös termékcsomagokat hozzanak létre, és ezeket együtt népszerűsítsék Kínában. A decemberi adatok a hazai turizmus további kiegyensúlyozott növekedését tükrözik. A Budapesten működő Kína-Kelet Közép-Európa Turisztikai Regionális Koordinációs Központ képviseletében Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős he­lyettes államtitkára és Horváth Ger­gely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyette­se tartott előadást Belgrádban a Kína­­kelet közép-európai országok kor­mányfői találkozóján - tájékoztatta lapunkat az MT Zrt. Közölték, az idén májusban Budapesten tartott turiszti­kai csúcstalálkozó alkalmával megala­pított regionális turisztikai központ az első volt a hat tervezett - agrárium, infrastruktúra, felsőoktatás, innová­ció és önkormányzatok, turizmus - együttműködési platform közül. Cél­ja, hogy a Kelet-Közép-Európa régió egységes úti célként, hatékonyabban jelenjen meg az egyre jelentősebbé vá­ló kínai turisztikai piacon - ismertette Ruszinkó Ádám. Az kelet-közép-európai országok közös feladata, hogy a kínai utazók igényeire szabott közös termékcsoma­gokat hozzanak létre és ezeket együtt népszerűsítsék Kínában. Az egyesülés tizenhat országa közül a legtöbbnek nincs önálló turisztikai képviselete Kí­nában, így közös érdek, hogy kihasz­nálják a regionális központ működé­sében rejlő lehetőségeket. Elsődleges szempont az erőforrások koncentrá­lása. Fontos cél, hogy az erősen szabá­lyozott kínai turisztikai piacon minő­ségi és megbízható piaci szereplőként lépjen fel a kelet-közép-európai or­szágok egyesülése. Az első lépések, szerepek és felelősségi körök tisztá­zását követően az egyesülés jelenle­gi konkrét céljai közé tartozik a tu­rizmusforgalmat segítő vízumkiadási gyakorlatok összehangolása, a köz­vetlen légi járatok indításának ösztön­zése és a hatékony közös marketingte­vékenységhez szükséges új eszközök bevezetése. Ezek között kiemelendő a közös kétnyelvű (mandarin és angol) weboldal létrehozása, mobil appliká­ciók fejlesztése, valamint közös tu­risztikai csomagok és utak kialakítá­sa - fejtette ki a helyettes államtitkár. Hozzátette, hogy a 2014-es együtt­működés mérföldköve az első közös kiállítási megjelenés volt november­ben a China International Travel Mart (CITM) elnevezésű turisztikai vásáron, Sanghajban. A jövő évi tervekre utal­va Horváth Gergely megemlítette a 2015-ös CITM kiállítási részvételt, kö­zös sajtótanulmányutak szervezését a balti, balkáni és Közép-Európa régi­óban, és olyan szakmai események, konferenciák megrendezését, mint az első kínai turisztikai információs nap, a II. Turisztikai Csúcstalálkozó Szlo­véniában vagy a vízumügyekkel és a közvetlen légi járattal kapcsolatos kerekasztal- megbeszélések. Folytatják továbbá a közös inter­netes és közösségimédia megjele­nés fejlesztését és a közös szakmai kiadványok készítését. Az MT Zrt. segítségével a regioná­lis központ első kézből értesülhet a Magyarországra, a Kelet-Közép-Eu­rópa régióra, illetve akár egész Eu­rópára és a világra vonatkozó aktuá­lis turisztikai trendekről a kínai piac vonatkozásában. Rövid távú cél egy minden tagországra kiterjedő turisz­tikai adatbázis létrehozása, amely tar­talmazza az érintett turisztikai szak­ma legfontosabb szereplőit, továbbá a szintén turisztikai témájú befekteté­si lehetőségeket és projekteket. Hosz­­szú távú cél, hogy a regionális központ egy olyan bázissá fejlődjön, amely­ben valamennyi szereplő megbízik, és amelyhez bizalommal és automati­kusan fordul bármilyen, a két relációt érintő turisztikai témában. A Központi Statisztikai Hivatal leg­frissebb, decemberi adatai szerint az idei esztendő első kilenc hónapjában a Magyarországra turisztikai céllal lá­togató külföldiek száma 14 százalék­kal, ezen belül a többnapos látogatók száma 11,1 százalékkal növekedett. Az adatok azt mutatják, hogy folyamato­san emelkedik hazánkban a vendégek és a vendégéjszakák száma, a belföl­di és külföldi vendégek kiadásai, illet­ve a nemzetközi utasforgalmi egyen­­leg egyaránt. Nemcsak a magyar kereskedelmi szálláshelyek fogadnak évről évre több vendéget: összességében is nő azok­nak a külföldieknek a száma, akik Ma­gyarországra látogatnak turistaként. A számokból az is kiderült, hogy az egy kiadható szobára jutó bevétel növeke­désében a hazai szállodák végeztek az élen a kelet-közép-európai országok közül. Az első tízhavi vendégforgal­mi adatok azt is jelzik, hogy a turizmus idei évre jellemző, egyes mutatók te­rén két számjegyű növekedési üteme várhatóan tovább folytatódik. ■ Cél, hogy az erősen szabályozott kínai turisztikai piacon megbízható információkat biztosítson az egyesülés FOTÓ: HEGEDÜS RÓBERT VÁNDORSERLEG JÁRT A KUNSÁGI KUKTÁK PALACSINTÁJÁÉRT Libaragu levessel nyertek HE Az idén először meghirdetett főisko­lai hallgatók kategóriagyőzelme mel­lett a verseny fődíját, az „Első Magyar Fehérasztal Lovagrend” vándorser­leget is a Budapesti Gazdasági Főisko­la kunsági kuktacsapata nyerte a Dr. Ketter László Hagyományőrző Gaszt­ronómiai Versenyen. Libaragu levest, aszalt paradicsom­mal és rókagombával töltött man­galica szűzpecsenyét, borjúbor­dát tanya módra köleskrokettel, zöldségchipsszel, baconos zöldbab­bal, kakukkfüves snidlingmártással és kecskeméti lángoló palacsintát tartal­mazott a díjazott menü. Az „Első Ma­gyar Fehérasztal Lovagrend” vándor­serleget Benke László olimpiai bajnok mesterszakács adta át. Az idén 13. al­kalommal rendezte meg a Gödöllő környéki Regionális Turisztikai Egye­sület és a Budapesti Gazdasági Főisko­la (BGF) Kereskedelmi, Vendéglátó­ipari­ és Idegenforgalmi Kara (KVIK) a Dr. Ketter László Hagyományőrző Gasztronómiai Versenyt. A szakmai megméretésre az egyes tájegységek­re jellemző ételsorokkal nevezhettek három-öt fős csapatok. Idén először azonban a hagyományőrzők és a szak­emberek mellett a BGF KVIK vendég­látó és szálloda szakirányos hallgatói is külön kategóriában indulhattak. A versenyen a nyírbátori Magyar Népi Szerző Lovagrend Egyesület ért el első helyezést, míg a Hagyomány­­őrzők között a Nyugállományú Hon­védők Nagytarcsai Egyesülete bizo­nyult a legjobbnak. A közönségdíjas az isaszegi Dózsa György Művelődési Otthon csapata lett. ■ Ezúttal a tájegységekre jellemző ételsorokkal lehetett nevezni FOTÓ: MH HIRDETÉS AZ UTAZÓK SZÁMÁRA AZ IS FONTOS, HOGY KÖNNYEN TUDJANAK PARKOLNI Megújult a Tourinform-hálózat HB A Magyar Turizmus Zrt. Tourinform-hálózata az országimázs építésének pótolhatatlan szerep­lője azáltal, hogy biztonságérzetet nyújt évente mintegy 2,5 millió belföldi és külföldi utazónak. A turizmus számára az is fontos, hogy a megkö­zelíthetőségre, a parkolásra hasznos megoldá­sok szülessenek. Magyarországon már több mint harminc éve nyújt hiteles információkat az ide­látogató turistáknak a Tourinform szolgálat - áll az MT Zrt. közleményében. Idén augusztus óta a szakmai irányítás mellett a nemzeti marke­tingtevékenység is a Nemzetgazdasági Minisz­tériumhoz (NGM) tartozik, így megnyílt az út a turisztikai ágazat egységes, hatékonyabb koor­dinálása felé - mondta Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója. Ruszinkó Ádám, az NGM tu­rizmusért felelős helyettes államtitkára az okos parkolás, a városi mobilitás lehetőségeit bemu­tató konferenciát megelőző sajtótájékoztatón kiemelte: 2010 és 2013 között a turizmus több mint öt százalékkal a nemzetgazdasági átlag fe­lett teljesített. A stratégiai célok között kiemelt helyet foglal el a hazai és nemzetközi lehetősé­gek teljes körű kihasználása, az elérhető legma­gasabb minőségre törekvés. Az intézményrend­szer átalakítása ebben segíti a turisztikai szakmát - mondta. A turizmus számára fontos, hogy a megközelíthetőségre, a parkolásra hasznos meg­oldások szülessenek - hangsúlyozta Ruszinkó. Elmondta, Budapestet a helyi 600-620 ezer gép­kocsiállományon túl az ingázó forgalom mintegy 250-300 ezer gépkocsi közlekedésével terhe­li, turisztikai főszezonban pedig további három­százezer járművel lehet számolni. ■

Next