Magyar Honvéd, 1990. augusztus-december (1. évfolyam, 22-43. szám)

1990-10-19 / 33. szám

pasztalhattunk ekkora egyetértést amerikai és szovjet katonák kö­zött, mint október 4-én, a sármel­léki szovjet katonai repülőtéren. Ruth Anderson ezredesasszony, az Amerikai Egyesült Államok nagykövetségének katonai atta­séja és Alekszander Guszev ve­zérőrnagy, a Szovjet Déli Had­seregcsoport légierőinek parancs­noka jófajta Sztolicsnaja vodká­val koccintott e jeles nap tiszte­letére. Felszálltak a repülők... Elő­ször az időjárásfelderítő MiG-29- es reggel 8 órakor, a két utolsó vadászgép pedig negyed 11-kor. Összesen tizenhét, méltán világ­hírű gépmadár fúrta magát az alacsony felhőzetbe, s attól a villámtól, hogy a sereghajtó gép­pár is elemelkedett a sármelléki betonról, Magyarországon nincs több MiG-29-es. Alig több, mint egy órával később Belorusz­sziában, Minszkben landoltak, mert az elkövetkezendő időszak­ban ott lesz az állomáshelyük. Hát, elmentek a repülők... S hogy mit hagytak itt, azt majd a magyar-szovjet szakértői bizottság állapítja meg: vajon van­­e, s milyen mértékű kerozinszeny­­nyezettség a talajban, s a kékpa­­rolisok vétettek-e az ökológia tör­vényei ellen az elmúlt évizedek során? Az imént azt írtuk: az „utolsó” géppár negyed 11-kor rugaszko­dott el a betonról... Hadd helyes­bítsük a mondatot, mert mi ma­gyarok, az orosz pilóták íratlan törvényeit is jól ismerjük. Még véletlenül sem mondják, hogy utolsó, hiszen kissé babonásak. Helyette inkább így fogalmaz­nak: a szélsők... Galovtsik Gábor és Horváth Miklós képriportja Dave, elmentek e repülők? ví '­r Orom volt Int­ostril 9

Next