Magyar Horgász, 2003 (57. évfolyam, 1-12. szám)

2003. augusztus / 8. szám

Magyar Horgász Nyár. Horgászni ilyenkor is muszáj! Ha a rekkenő hőségek közepette ki tudunk fogni egy kis változékony nyári időszakot, amikor reggel és este még elviselhető a hőmérséklet, lehet, hogy a halak is díjazzák majd igyekezetünket. Nekünk legalábbis díjazták a Szendi-tavon tök süket vagyok, másrészt talán Norbi épp aludt, harmadrészt pont előttünk nem volt hal, ne­gyedrészt egyáltalán nem volt for­gás a tavon. Nekem ez a „negyed­részt” tűnik a legvalószínűbbnek. Van ilyen. De nem is baj. Ettől horgászat a horgászat. Unalmas is lenne, ha mindig húszkilós amurok ugrálnának és megállás nélkül rabolnának a süllők, így legalább van értéke a halfogás­nak. Amikor megbecsüli az em­ber azt a kevéske kapást, amikor kitart, mert érzi, hogy lehet még keresnivalója, amikor nem adja föl. Barátomra nézek: - Menjük innen Norbi! -Oké! SÜLLŐ VIGASZ A kudarc csak annak veszi el a kedvét, aki hagyja magát. Szem előtt tartva ezt az elméletet, dél­után négyig hagytuk magunkat, és átaludtuk a napot. Miután a helyiek által oly gyakran horgászott nád előtti résszel süllőzésileg befürödtünk éjjel, a mai estét és egyben bizal­munkat a szokásos keményebb résznek, a sóderesnek szenteljük. Hiába esküszik itt mindenki arra, hogy a nád szélénél kell keresni a süllőt, mi még egyetlen süllőt sem fogtunk a nád szélénél. Pe­dig lekoppintottuk a technikát is, mi több, láttuk is ahogy fognak a part előtt! Mégsem! Valószínűleg az időzítéssel és velünk lehet a baj. Hiába no, a helyismeret és a vízismeret mindennél többet ér. Igaz, mi meg ott horgászunk sze­retett rablónkra, ahol általában más nem, így remekül kiegészít­jük egymást a helybéliekkel. Négy múlt. A karózás után gyorsan akad néhány küsz és kis vörös, amikkel már lehet valamit kezdeni. A spiccbotokkal még­sem állunk le, hiszen a tenyeres forma karikák és bodorkák kelle­mes meglepetést nyújtanak csali­­halazás közben, amíg odébb nem állnak. Ez a jel, hogy bevethetjük a másik rablózókat is, melyekre az időközben a napozás jelét mu­tató küszöbből vágunk szeleteket. Fél hat. Lassan bekészítjük a pergető szerkókat is. Éppen elké­szülök a támolygó felcsatolásával, mikor a kapásjelző karika - kö­vetve a horgász-nagykönyvek uta­sításait - szépen lassan emelke­désnek indul. Valami oknál fogva itt a fenekezés sikeresebb, mint az úszózás, és mindkettőt veri a tapogatás, most mégis a statikus­­ság mellett döntöttünk. Próba­képpen. Mi már csak ilyen próbálgatások vagyunk. Persze nem a végletekig, de ha esélye és értelme van a fenekezésnek, mi­ért ne használnánk ki. A karika már szinte a botig emelkedik. A nyél lassan a kéz­ben, így­ egyúttal további zsinórt kap a rabló, hogy bizonyítson, mennyire ügyesen tud tovaúszni a csalival. Húzza is tovább felfelé a jelzőt, de mielőtt tényleg kop­­pintaná, felveszem a kontaktust és behúzok alaposan. Azonnal rúg néhányat ellen­kezésül az érezhetően nem gi­gantikus jószág, de fejrázásából, agilitásából már megjósolható, hogy méret felett lesz... ha lesz... Nem félek attól, hogy elve­szíteném, de nem jó előre leinni a medve bőrét. Bár igaz, az Első bevetésre készülődve, még a nád előtti pályán Süllőfalatok ínyenceknek - Reformkonyha a csónakban Norbi itt már sejtett valamit az éjszaka némaságából Nehéz letenni a spiccet, ha az ember legalább ott folyamatosan láthat kapásokat Sü­llő, már a fáradság jeleit mutatva Egyetlen süllőm, de ez legalább meglett... n­in­ii