Magyar Idők, 2017. január (3. évfolyam, 1-26. szám)
2017-01-14 / 12. szám
Még idén nyugdíjba küldik a Boeing 747-es gépeket * 3.oldal A TÖBBSÉG NEM KÉR SOROS GYÖRGYBŐL Orbán Viktor miniszterelnök szerint joguk van tudni az embereknek, hogy kik akarják befolyásolni őket, ezért is tartja jó ötletnek azt az elképzelést, amely szerint a külföldről támogatott civil szervezetek vezetőinek vagyonnyilatkozatot kéne tenniük. A balliberális oldal össztüzet zúdított az ötletre. Van olyan ellenzéki politikus, aki egyenesen az Európai Bizottság beavatkozását sürgette. Közben a Századvég Alapítvány közvélemény-kutatásából kiderült, hogy a teljes népesség 88 százaléka elutasítja Soros György amerikai milliárdos tevékenységét, azaz még a baloldaliak zöme is ellenzi a beavatkozást Magyarország belügyeibe. 2. oldal AZ ÉPÍTKEZÉS ÉVE A VÁROSLIGETBEN Erre az évre mintegy 50 milliárd forintot hagyott jóvá az Országgyűlés a Liget Budapest projekttel kapcsolatos feladatokra. Megkezdődik a Magyar Zene Háza, a közlekedési múzeum, a Városligeti Színház és a Felvonulási tér alatti mélygarázs építése. A Városliget zöldfelülete három ütemben újul meg, így a park nagy része folyamatosan látogatható lesz. Elsőként londoni mintára a nagy játszótér készül el. Idén befejeződik a Szépművészeti Múzeum rekonstrukciója is. A ligetbe költöző múzeumok anyagát újrakatalogizálják, a nyilvántartást digitalizálják, a restaurálási igényeket felmérik. is 5. oldal FUTÓSZALAGON A MODERN VAGONOK Hárommilliárd forintért szerez be alkatrészeket a MÁV az IC+ vasúti személykocsik sorozatgyártásához. A vasúttársaság ülések, utastájékoztató rendszerek, akkumulátorok és burkolatelemek szállítására hirdetett meg legutóbb közbeszerzési pályázatot. A cég korábban közzétette: összesen húsz nemzetközi közlekedésre alkalmas kocsi gyártását tervezi, amelyek az unió normáinak megfelelnek, s akár óránként 200 kilométeres sebességre is képesek. Két prototípust már legyártottak. is 12. oldal Mai számunkban 16 oldalon M IDŐJÁRÁS ‘ Forrás: OMSZ _ IMA ^VJ -c -3°c VASÁRNAP : HÉTFŐ : KEDD C_3 .fl . C3 -11 , _10 M ÁRFOLYAMOK Forrás: MNB EURÓ ; SVÁJCI FRANK 307,34 ^ 286,40 ^ 9 771217 550060 17 0 12 magyar "ÉS"'1 gT% 17"konzervatív közéleti napilap www.magyaridok.hu • 2017. január 14., szombat • Ill. évfolyam 12. szám • 180 Ft Nem tetszik az irányváltás, négy megyéből érkeznek a demonstrációra Vona Gábor ellen tüntetnek a csalódott jobbikosok Az ország négy megyéjéből érkező korábbi Jobbik-tagok rendeznek tüntetést a párt irányváltása ellen délután Debrecenben - tudta meg lapunk. Közben a Magyar Gárda egyik volt vezetője azt írta, visszaveszik Vona Gábortól a gárdistamellényt, mert méltatlan a viselésére. A pártelnök szerint, ha kormányozni szeretnének, partnerekre van szükségük minden vallási felekezetben. Kárpáti András A mai debreceni demonstrációra készülő volt jobbikos politikusok - köztük alapszervezetek korábbi vezetői - elégedetlenségüknek kívánnak hangot adni azzal kapcsolatban, hogy a párt felhagyott korábbi politikai irányvonalával, letért az eredetileg felvázolt útról - értesült a Magyar Idők. Úgy tudjuk, Hajdú-Bihar mellett Szabolcs-Szatmár-Bereg, Heves és Borsod megyéből is csatlakoznak tiltakozók. A tüntetést Ulics Erika szervezi, aki a Jobbik kábai alapszervezetének volt tagja. Az ügyvédnő 30 különböző sajtóorgánumhoz juttatott el meghívót, hogy kifejezzék tiltakozásukat: „A Jobbik elnöke és más vezetői, képviselői magatartása azt a látszatot kelti, mintha egy egész szervezet szándéka alapján fordultak volna olyan irányba, ami a kormányzás mindenáron való megszerzését tűzte ki célul”. A szervező szerint a Jobbik vezetése visszaélt a választók bizalmával, nem olyan irányba vezetik a szervezetet, mint amilyenre felhatalmazást kaptak, a pártot pedig szétfeszítik a belső konfliktusok. Folytatás a 4. oldalon A pártelnök 2010-ben még a Parlamentben is büszkén viselte a gárdamellényt. Azóta változott a jelmez Fotó: MTI Sikert hozott a gyed extra bevezetése Magyar Idők Az utóbbi években több olyan intézkedést is bevezetett a kormány, amely a családalapítást, az otthonteremtést, a gyermekvállalást és a legális munkavégzést ösztönözte. A lépésekre régóta várt a társadalom - ezt mutatja, hogy ugrásszerűen emelkedik az új lehetőségeket kihasználók száma. A kisgyermekes szülők elhelyezkedését segítő gyed extra valamely formáját például három esztendő alatt már több mint 170 ezer szülő igényelte, a gyermekek után járó családi adókedvezményt pedig évről évre több mint egymillióan érvényesítik. A családalapításhoz sokszor elengedhetetlen lakás vagy ház megszerzését is megkönnyítette a kormány a családi otthonteremtési kedvezmény, azaz a csok bevezetésével. Lapunk körképe azt mutatja: az érdeklődés ez iránt is óriási. Tavaly január óta több mint 25 ezren igényeltek csokot, a bankokhoz hónapról hónapra egyre több kérelem fut be. Sikeres azoknak a programoknak a nagy része is, amelyeket a hazai települések indítottak a csokos családoknak. Balassagyarmaton, Csongrádon, Komlón és Makón sokan igényeltek ingyentelket vagy vásároltak ingatlant kedvező áron. * 3., 5. és 13. oldal Nehezíti a közlekedést a havazás és az ónos eső * 6.oldal Évekig perelhet a kormány a 4-es metró ügyében * 4. oldal Tízmilliárdokkal segítik az idősek utazását Két és fél millió nyugdíjas közlekedési költségeihez járult hozzá tavaly az állam, az idősebb polgárok városi és települések közötti mozgására 27 milliárd forintot áldozott a közkassza. Rétvári Bence államtitkár lapunknak azt mondta: a társadalomnak kötelessége megfelelő támogatást nyújtani az idősebbeknek. Jakubász Tamás Évről évre jelentős összegeket fordít az állam arra, hogy támogatást nyújtson mindazoknak a közlekedéséhez, akik szociális helyzetük miatt saját maguk nehezen tudnák kigazdálkodni a helyi vagy a települések közötti mozgás költségeit. - A szolgáltatók utazási kedvezményt kínálnak több társadalmi csoportnak, a kiadások viselésében az állam is lényeges szerepet vállal - mondta lapunknak Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára. Kifejtette: az utóbbi időkben évente nagyjából százmilliárd forintot fordított erre a közkaszsra, garantálva ezzel gyerekek, diákok és időskorúak közlekedését. Folytatás a 12. oldalon