Magyar Idők, 2017. január (3. évfolyam, 1-26. szám)

2017-01-14 / 12. szám

Még idén nyugdíjba küldik a Boeing 747-es gépeket * 3.oldal A TÖBBSÉG NEM KÉR SOROS GYÖRGYBŐL Orbán Viktor miniszterelnök sze­rint joguk van tudni az embereknek, hogy kik akarják befolyásolni őket, ezért is tartja jó ötletnek azt az elkép­zelést, amely szerint a külföldről tá­mogatott civil szervezetek vezetőinek vagyonnyilatkozatot kéne tenniük. A balliberális oldal össztüzet zúdított az ötletre. Van olyan ellenzéki poli­tikus, aki egyenesen az Európai Bi­zottság beavatkozását sürgette. Köz­ben a Századvég Alapítvány közvé­lemény-kutatásából kiderült, hogy a teljes népesség 88 százaléka elutasítja Soros György amerikai milliárdos te­vékenységét, azaz még a baloldaliak zöme is ellenzi a beavatkozást Ma­gyarország belügyeibe. 2. oldal AZ ÉPÍTKEZÉS ÉVE A VÁROSLIGETBEN Erre az évre mintegy 50 milliárd fo­rintot hagyott jóvá az Országgyűlés a Liget Budapest projekttel kapcsola­tos feladatokra. Megkezdődik a Ma­gyar Zene Háza, a közlekedési múze­um, a Városligeti Színház és a Felvo­nulási tér alatti mélygarázs építése. A Városliget zöldfelülete három ütem­ben újul meg, így a park nagy része folyamatosan látogatható lesz. Első­ként londoni mintára a nagy játszótér készül el. Idén befejeződik a Szépmű­vészeti Múzeum rekonstrukciója is. A ligetbe költöző múzeumok anyagát újrakatalogizálják, a nyilvántartást digitalizálják, a restaurálási igényeket felmérik. is 5. oldal FUTÓSZALAGON A MODERN VAGONOK Hárommilliárd forintért szerez be al­katrészeket a MÁV az IC+ vasúti sze­mélykocsik sorozatgyártásához. A vasúttársaság ülések, utastájékoztató rendszerek, akkumulátorok és burko­latelemek szállítására hirdetett meg legutóbb közbeszerzési pályázatot. A cég korábban közzétette: összesen húsz nemzetközi közlekedésre alkal­mas kocsi gyártását tervezi, amelyek az unió normáinak megfelelnek, s akár óránként 200 kilométeres sebes­ségre is képesek. Két prototípust már legyártottak. is 12. oldal Mai számunkban 16 oldalon M IDŐJÁRÁS ‘ Forrás: OMSZ _ I­­­MA ^VJ -c -3°c VASÁRNAP : HÉTFŐ : KEDD C_3 .fl . C3 -11 , _10 M ÁRFOLYAMOK Forrás: MNB EURÓ ; SVÁJCI FRANK 307,34 ^ 286,40 ^ 9 771217 550060 17 0 12 magyar "É­S"'1 gT% 1­7"konzervatív közéleti napilap www.magyaridok.hu • 2017. január 14., szombat • Ill. évfolyam 12. szám • 180 Ft Nem tetszik az irányváltás, négy megyéből érkeznek a demonstrációra Vona Gábor ellen tüntetnek a csalódott jobbikosok Az ország négy megyéjéből érkező korábbi Jobbik-tagok rendez­nek tüntetést a párt irányváltása ellen délután Debrecenben - tud­ta meg lapunk. Közben a Magyar Gárda egyik volt vezetője azt írta, visszaveszik Vona Gábortól a gárdistamellényt, mert méltatlan a vi­selésére. A pártelnök szerint, ha kormányozni szeretnének, partne­rekre van szükségük minden vallási felekezetben. Kárpáti András A mai debreceni demonstrációra ké­szülő volt jobbikos politikusok - köztük alapszervezetek korábbi vezetői - elége­detlenségüknek kívánnak hangot adni azzal kapcsolatban, hogy a párt felha­gyott korábbi politikai irányvonalával, letért az eredetileg felvázolt útról - ér­tesült a Magyar Idők. Úgy tudjuk, Haj­­dú-Bihar mellett Szabolcs-Szatmár-Be­­reg, Heves és Borsod megyéből is csat­lakoznak tiltakozók. A tüntetést Ulics Erika szervezi, aki a Jobbik kábai alap­szervezetének volt tagja. Az ügyvédnő 30 különböző sajtóorgánumhoz jutta­tott el meghívót, hogy kifejezzék tilta­kozásukat: „A Jobbik elnöke és más ve­zetői, képviselői magatartása azt a lát­szatot kelti, mintha egy egész szerve­zet szándéka alapján fordultak volna olyan irányba, ami a kormányzás min­denáron való megszerzését tűzte ki cé­lul”. A szervező szerint a Jobbik veze­tése visszaélt a választók bizalmával, nem olyan irányba vezetik a szerveze­tet, mint amilyenre felhatalmazást kap­tak, a pártot pedig szétfeszítik a belső konfliktusok. Folytatás a 4. oldalon A pártelnök 2010-ben még a Parlamentben is büszkén viselte a gárdamellényt. Azóta változott a jelmez Fotó: MTI Sikert hozott a gyed extra bevezetése Magyar Idők Az utóbbi években több olyan intéz­kedést is bevezetett a kormány, amely a családalapítást, az otthonteremtést, a gyermekvállalást és a legális munka­végzést ösztönözte. A lépésekre régóta várt a társadalom - ezt mutatja, hogy ugrásszerűen emelkedik az új lehetősé­geket kihasználók száma. A kisgyerme­kes szülők elhelyezkedését segítő gyed extra valamely formáját például három esztendő alatt már több mint 170 ezer szülő igényelte, a gyermekek után járó családi adókedvezményt pedig évről évre több mint egymillióan érvényesítik. A családalapításhoz sokszor elenged­hetetlen lakás vagy ház megszerzését is megkönnyítette a kormány a csalá­di otthonteremtési kedvezmény, azaz a csok bevezetésével. Lapunk körképe azt mutatja: az érdeklődés ez iránt is óriá­si. Tavaly január óta több mint 25 ez­ren igényeltek csokot, a bankokhoz hó­napról hónapra egyre több kérelem fut be. Sikeres azoknak a programoknak a nagy része is, amelyeket a hazai telepü­lések indítottak a csokos családoknak. Balassagyarmaton, Csongrádon, Kom­lón és Makón sokan igényeltek ingyen­telket vagy vásároltak ingatlant kedve­ző áron. * 3., 5. és 13. oldal Nehezíti a közlekedést a havazás és az ónos eső * 6.oldal Évekig perelhet a kormány a 4-es metró ügyében * 4. oldal Tízmilliárdokkal segítik az idősek utazását Két és fél millió nyugdíjas közlekedési költségeihez járult hozzá ta­valy az állam, az idősebb polgárok városi és települések közötti moz­gására 27 milliárd forintot áldozott a közkassza. Rétvári Bence ál­lamtitkár lapunknak azt mondta: a társadalomnak kötelessége meg­felelő támogatást nyújtani az idősebbeknek. Jakubász Tamás Évről évre jelentős összegeket fordít az állam arra, hogy támogatást nyújtson mindazoknak a közlekedéséhez, akik szociális helyzetük miatt saját maguk nehezen tudnák kigazdálkodni a helyi vagy a települések közötti mozgás költ­ségeit. - A szolgáltatók utazási kedvez­ményt kínálnak több társadalmi cso­portnak, a kiadások viselésében az ál­lam is lényeges szerepet vállal - mond­ta lapunknak Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parla­menti államtitkára. Kifejtette: az utób­bi időkben évente nagyjából százmil­­liárd forintot fordított erre a közkasz­­sra, garantálva ezzel gyerekek, diákok és időskorúak közlekedését. Folytatás a 12. oldalon

Next