Magyar Idők, 2018. június (4. évfolyam, 126-150. szám)

2018-06-27 / 147. szám

www.magyaridok.hu Piaci hiányosságra nyújt megoldást az Exim Ezer feletti azon hazai kis- és középvállalatok száma, amelyek az állami tulajdonú Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank) és a Ma­gyar Exporthitel Biztosító Zrt. (MEHIB) intéz­ménypáros legalább egy termékét igénybe ve­szik. A közelmúltban indult imázskampánnyal szeretnénk tovább növelni a nemzetközi pia­cokra kilépni vágyó cégek számát. Az Exim 2017-2021-es stratégiájában elsőd­leges cél a külgazdaság teljesítőképességének erősítése a nemzetgazdasági hatás maximali­zálása érdekében. Alapvető elem az innovatív, újonnan exportpiacra belépő és a hatékonyság­­növelést célul kitűző vállalkozások támogatá­sa banki és biztosítói megoldásokkal. Az Exim ösztönzőként lép a hitelezési piacra, önállóan vagy kereskedelmi bankkal közösen. „Hosszú távú célunk, hogy testreszabott pénzügyi megoldásainkkal megkerülhetetlen szereplői legyünk a vállalkozások exporttevé­kenységének. Azt gondoljuk, hogy ezen célok eléréséhez nem elegendő a napi feladatok el­végzése, az is fontos szempont, hogy a vállal­kozások minél szélesebb körben megismerjék az Eximet” - hangsúlyozta Jákli Gergely, az Exim vezérigazgatója. Az Exim ügyfeleinek száma öt évvel ezelőtt még nem érte el a háromszázat, ma már csak­nem 1500 vállalkozás, közülük 1200 kkv tar­tozik az ügyfeleik közé. Az idei első negyed­évben a társaság életében először a kkv-ügy­­félkör számára folyósított hitelállomány (57%) meghaladta a nagyvállalatok részére kihelye­zett hitelek (43%) értékét. MERJ NAGYOBB LENNI! Az Exim jelenleg is tartó kampányának fő üze­nete a „Merj nagyobb lenni” szlogen - amellyel a társaság arra biztatja a hazai kkv-kat, hogy mer­jék kipróbálni magukat nemzetközi piacokon is. „Mi összességében az exportra szeretnénk ösztönözni a vállalkozókat, és bemutatni ne­kik egy-két olyan sikeres vállalkozást, amelyek már eredményeket tudnak felmutatni a külföldi piacokon is. Sok sikertörténetet említhetnénk, ebben a kampányban azonban három teljesen különböző szektorban sikeres vállalatot mu­tatunk be. Hamarosan látni fogják, hogy már csak a három cég is bebizonyította, mekkora igény van a magyar tudásra az országunkon túl, így jelen vagyunk New Yorktól Los An­­gelesen át egészen Brazíliáig a világpiacon” - mondta el a vezérigazgató. SIKERTÖRTÉNETEK A Nanushka egy világszerte ismert magyar divat­márka, melyet idén már a New York-i Fashion We­­eken is jegyeztek. Az EXIM és a Nanushka kö­zötti partnerség 2016 végén kezdődött, az Exim­­bank 100 százszázalékos tulajdonában álló, a GB & Partners tőkealap-kezelő által kezelt Exim Növekedési Magántőkealap befektetésének kö­szönhetően. A friss tőke és a menedzsmentisme­retek átadásának hatására a társaság 2017-ben több mint duplájára növelte árbevételét, mely­nek 90%-a származik exportból. A cégnek 2016-ban 300 millió forintos ár­bevétele volt, 2018 végére pedig ennek a tíz­szeresét érik el. Két év alatt 1000 százalékos növekedésről beszélünk, ami bármely iparág­ban kiemelkedőnek tekinthető. A Nanushka két legfontosabb piaca immár az USA és az Egyesült Királyság. Az Innomed Medical Zrt. orvosi műszerek fejlesztésével, gyártásával és értékesítésével fog­lalkozik. A cég kardiológiai, radiológiai beren­dezéseket, defibrillátorokat, röntgengeneráto­rokat, lineáris CT-berendezéseket gyárt és ex­portál, melyekkel már elnyerték az Innovációs Nagydíjat és a Gazdasági Minisztérium Nagydí­ját. Az Innomed 2015-ben került partnerségbe az Eximmel, vevőhitel-konstrukció nyújtásával valósította meg exportügyletét, munkájuk 70%­­át biztosítja az export. 2018-ban társaságunk­kal kötött vevőhitel-keretszerződés keretében Brazíliában megvalósulhat a cég által fejlesz­tett és gyártott defibrillátor helyi összeszerelése. Az Innomed termékei Sao Paulótól Szaúd- Arábiáig, Kazahsztántól Peruig jelen vannak, két év múlva 5 milliárd forintos forgalommal számolnak. A Pureco Kft. a víziparban szerzett mérnö­ki tudást exportálja külföldre. Európán kívül az arab országokban és Ázsiában is jelen van, éves forgalma meghaladja a 2,5 milliárd forintot. A Föld lakosságának fele jelenleg városokban él, egyes tanulmányok szerint harminc év múlva ez az arány már kétharmad lesz, ami soha nem látott mértékű keresletet támaszt a megbízha­tó és biztonságos vízellátás iránt. Ebben segít a Pureco Kft. A cég 2012-től áll kapcsolatban az Eximmel, az együttműködés eredménye egy Vietnamban megépült 10 000 m3/nap kapaci­tású, felszíni vízkivételi és víztisztító-beruhá­zás. 2018-ban a Pureco Kft. szintén Exim-ve­­vőhitelből épít szennyvíztisztító telepet a ghá­­nai Kumasi városában. Jákli Gergely, az Exim vezérigazgatója Innomed Medical Zrt., Dévai Endre vezérigazgató Pureco Kft., Horváth Bálint ügyvezető igazgató Nanushka, Sándor Szandra divattervező HIRDETÉS 7

Next