Magyar Iparművészet, 2003 (10. új folyam, 1-4. szám)
2003 / 2. szám
Az indulás lázában Budapest és Bécs a historizmus és az avantgárd között 1873-1920 kulturális diplomácia 1 A nagyszabású vállalkozás szerencsés időpontban és kiváló helyen - Bécsben - jelentkezett, az újabb kori történelmi helyzet miatt az osztrák fővárost a Kelet és a Nyugat közötti kapunak tekintvén. Létrehozására összefogtak a Budapesti Történeti Múzeum (BTM), a Magyar Nemzeti Galéria, az Iparművészeti Múzeum, a Magyar Nemzeti Múzeum, a pécsi Janus Pannonius Múzeum és a további 15, a műtárgyakat kölcsönző intézmény munkatársai, így közel 600 műtárgyat szállítottak a kiállítóhelyre, s ezt az anyagot további 150 darabbal az osztrák fél egészítette ki (Historisches Museum der Stadt Wien, Belvedere, Ludwig Museum, Schönberg Center stb.). Az egész kiállítás koncepcióját ugyanis az a rendkívül aktuális kultúrdiplomáciai szándék határozta meg, amely az európai kulturális gyökerek politikától mentesebb, természetes kapcsolataira kívánta felhívni a figyelmet. A kiállítás kurátorával, F. Dózsa Katalinnal, a BTM főigazgató-helyettesével folytatott beszélgetésünk alapján egy tudatosan és évek óta módszeresen végzett munka eredményeiről alkothattunk képet. Dózsa Katalin megfogalmazta azt a magától értetődőnek látszó mun- Amforapár tálcán. Heinrich Egger műhelye / Double amphoras on a tray from Heinrich Egger's workshop Bécs, 1870 körül 2003/2 □□ 35. oldal 1918 Kopjafák, faliszőnyeg. Körösfői-Kriesch Aladár terve / Tomb headboards. Wall hhanging designed by Aladár Körösfői-Kriesch KIÁLLÍTÁSOK