Magyar Közlöny, 1976. július-december (53-104. szám)

1976-08-31 / 66. szám

66. szám a) eleget tesz a jogszabályokban és előírások­ban meghatározott feltételeknek, amelyeket a légügyi hatóság a légij­áratok üzemeltetésére rendszeresen és ésszerűen alkalmaz, és b) tulajdonának túlnyomó része, valamint tény­leges ellenőrzése a másik Szerződő Félnek, vagy a Fél állampolgárainak kezében van. (4) A Szerződő Feleknek jogukban áll megta­gadni az üzemeltetési engedélyt, ha nem bizonyo­sodtak meg arról, hogy a másik Szerződő Fél ki­jelölt légiközlekedési vállalata megfelel a fenti (3) bekezdésben foglalt követelményeknek. (5) A megállapodásszerű járatokat a fentiek szerint kijelölt és engedélyezett légiközlekedési vállalat belátása szerint teljes egészében, vagy részben, azonnal vagy később indíthatja meg. 4. cikk (1) Mindkét Szerződő Fél fenntartja azt a jo­­got, hogy az üzemeltetési engedélyt visszavonja, vagy az Egyezmény 2. cikkében meghatározott jogoknak a másik Szerződő Fél kijelölt légiközle­kedési vállalata által való gyakorlását felfüggesz­­sze, illetve olyan feltételeket szabjon, amelyeket a jogok gyakorlásával kapcsolatban szükségesnek ítél, ha a) kétsége támad afelől, hogy az említett válla­lat tulajdonának túlnyomó többsége és tényleges ellenőrzése a vállalatot kijelölő Szerződő Fél, vagy a Szerződő Fél állampolgárainak kezében van, vagy b) az említett vállalat a jogokat nyújtó Szerződő Fél jogszabályait és előírásait nem tartja be, vagy c) az említett vállalat egyéb módon nem az eb­ben az Egyezményben előírt feltételeknek megfe­lelően üzemeltet. (2) A fenti (1) bekezdésben meghatározott jog gyakorlására csak azután kerülhet sor, hogy az egyik Szerződő Fél ilyen szándékáról a másik Szerződő Felet értesítette, és a Szerződő Felek légügyi hatóságai közötti tanácskozás az említett értesítés kézhezvételétől számított harminc (30) napon belül nem vezetett megegyezésre. 5. cikk (1) Az egyik Szerződő Fél kijelölt légiközleke­dési vállalatának a másik Szerződő Fél terüle­tére irányuló vagy onnan kiinduló menetrend­­szerű járatán történő fuvarozás során alkalmazott díjtételeit megfelelő szinten kell megállapítani, kellő figyelmet szentelve az összes lényeges té­nyezőnek, mint: üzemeltetési költségek, ésszerű haszon, az egyes járatok jellegzetességei (gyorsa­ság és kényelem), valamint az elismert nemzet­közi szervezetek által kialakított vagy ajánlott díjtételek. (2) A fenti (1) bekezdésben meghatározott díj­tételeket a járatokat üzemeltető vállalatok közötti megállapodással kell kialakítani. (3) Ha a kijelölt légiközlekedési vállalatoknak ezen cikkben érintett díjtételben nem sikerül megállapodniuk, a Szerződő Felek légügyi ható­ságai törekedni fognak az Egyezmény 10. cikke rendelkezései szerinti kielégítő rendezés elérésére. (4) A fenti rendelkezések szerint meghatározott díjtételek mindaddig hatályban maradnak, amíg be nem vezették az ugyancsak a jelen cikknek megfelelően megállapított új díjtételeket. 6. cikk A Szerződő Felek kijelölt légi közlekedési vál­lalatai megállapodnak a megállapodásszerű jára­tok üzemeltetésénél alkalmazott menetrendekben. Az így egyeztetett menetrendeket biztonsági, for­galmi és üzemeltetési szempontból való jóváha­gyás céljából tervezett életbeléptetésük előtt leg­alább harminc (30) nappal a Szerződő Felek lég­ügyi hatóságai elé kell terjeszteni. Kivételes eset­ben ezt a határidőt az említett hatóságok egyet­értésével csökkenteni lehet. 7. cikk Az egyik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalata a másik Szerződő Fél területén képvi­seleteket állíthat fel és tarthat fenn. A képvisel 798 MAGYAR KÖZLÖNY

Next