Magyar Közlöny, 1976. július-december (53-104. szám)
1976-08-31 / 66. szám
66. szám a) eleget tesz a jogszabályokban és előírásokban meghatározott feltételeknek, amelyeket a légügyi hatóság a légijáratok üzemeltetésére rendszeresen és ésszerűen alkalmaz, és b) tulajdonának túlnyomó része, valamint tényleges ellenőrzése a másik Szerződő Félnek, vagy a Fél állampolgárainak kezében van. (4) A Szerződő Feleknek jogukban áll megtagadni az üzemeltetési engedélyt, ha nem bizonyosodtak meg arról, hogy a másik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalata megfelel a fenti (3) bekezdésben foglalt követelményeknek. (5) A megállapodásszerű járatokat a fentiek szerint kijelölt és engedélyezett légiközlekedési vállalat belátása szerint teljes egészében, vagy részben, azonnal vagy később indíthatja meg. 4. cikk (1) Mindkét Szerződő Fél fenntartja azt a jogot, hogy az üzemeltetési engedélyt visszavonja, vagy az Egyezmény 2. cikkében meghatározott jogoknak a másik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalata által való gyakorlását felfüggeszsze, illetve olyan feltételeket szabjon, amelyeket a jogok gyakorlásával kapcsolatban szükségesnek ítél, ha a) kétsége támad afelől, hogy az említett vállalat tulajdonának túlnyomó többsége és tényleges ellenőrzése a vállalatot kijelölő Szerződő Fél, vagy a Szerződő Fél állampolgárainak kezében van, vagy b) az említett vállalat a jogokat nyújtó Szerződő Fél jogszabályait és előírásait nem tartja be, vagy c) az említett vállalat egyéb módon nem az ebben az Egyezményben előírt feltételeknek megfelelően üzemeltet. (2) A fenti (1) bekezdésben meghatározott jog gyakorlására csak azután kerülhet sor, hogy az egyik Szerződő Fél ilyen szándékáról a másik Szerződő Felet értesítette, és a Szerződő Felek légügyi hatóságai közötti tanácskozás az említett értesítés kézhezvételétől számított harminc (30) napon belül nem vezetett megegyezésre. 5. cikk (1) Az egyik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalatának a másik Szerződő Fél területére irányuló vagy onnan kiinduló menetrendszerű járatán történő fuvarozás során alkalmazott díjtételeit megfelelő szinten kell megállapítani, kellő figyelmet szentelve az összes lényeges tényezőnek, mint: üzemeltetési költségek, ésszerű haszon, az egyes járatok jellegzetességei (gyorsaság és kényelem), valamint az elismert nemzetközi szervezetek által kialakított vagy ajánlott díjtételek. (2) A fenti (1) bekezdésben meghatározott díjtételeket a járatokat üzemeltető vállalatok közötti megállapodással kell kialakítani. (3) Ha a kijelölt légiközlekedési vállalatoknak ezen cikkben érintett díjtételben nem sikerül megállapodniuk, a Szerződő Felek légügyi hatóságai törekedni fognak az Egyezmény 10. cikke rendelkezései szerinti kielégítő rendezés elérésére. (4) A fenti rendelkezések szerint meghatározott díjtételek mindaddig hatályban maradnak, amíg be nem vezették az ugyancsak a jelen cikknek megfelelően megállapított új díjtételeket. 6. cikk A Szerződő Felek kijelölt légi közlekedési vállalatai megállapodnak a megállapodásszerű járatok üzemeltetésénél alkalmazott menetrendekben. Az így egyeztetett menetrendeket biztonsági, forgalmi és üzemeltetési szempontból való jóváhagyás céljából tervezett életbeléptetésük előtt legalább harminc (30) nappal a Szerződő Felek légügyi hatóságai elé kell terjeszteni. Kivételes esetben ezt a határidőt az említett hatóságok egyetértésével csökkenteni lehet. 7. cikk Az egyik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalata a másik Szerződő Fél területén képviseleteket állíthat fel és tarthat fenn. A képvisel 798 MAGYAR KÖZLÖNY