Magyar közlöny, 2002. május-június (70-91. szám)

2002-05-30 / 77. szám

2002/77. szám MAGYAR KÖZLÖNY — a külön kérelmet az egyenértékűség elbírálásához, — az átvételi elismervényt. (A készpénz-átutalási megbízás kivételével a többi nyomtatvány a www.penzugyminiszterium.hu PM honlap­ról is letölthető.) A nyilvántartásba vételi kérelem adatlapjához mellékel­ni kell: — a szakképesítést, a képesítést igazoló oklevél, bizo­nyítvány, igazolás hitelesített másolatát, — az egyéb szakmai képesítést igazoló oklevél, bizo­nyítvány hitelesített másolatát, — a 90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt, — 1 db 3,5 x 4,5 cm-es igazolványképet, — az igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló készpénz-átutalási megbízás feladóvevényét (az eredeti csekkszelvényt), — az egyenértékűség elismertetésére vonatkozó külön kérelmet, — az átvételi elismervényt. Az igazgatási szolgáltatási díjat a 10032000-01454055 számú, Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű szám­lára kell befizetni. A befizetés, kizárólag készpénz-átutalá­si megbízással teljesíthető, amelyen csak a kérelmező neve szerepelhet. Az igazgatási szolgáltatási díj összege a nyilvántartásba vételi kérelem esetén a könyvviteli szolgáltatást végzők, valamint a továbbképzésükben közreműködő szervezetek nyilvántartásba vételi eljárásának igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 21/2002. (V. 30.) PM rendelet 2. §-ának (2) bekezdése szerint 7500 Ft. Az igazgatási szolgáltatási díj az általános forgalmi adót magában foglalja. Az igazga­tási szolgáltatási díjat akkor is meg kell fizetni, ha a könyv­viteli szolgáltatást végzők nyilvántartásába felvételét kérő természetes személy nem kerül nyilvántartásba vételre, nem kap a könyvviteli szolgáltatás végzésére jogosító iga­zolványt. A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásába fel­vételét kérő természetes személyt, ha a jogszabályban fog­lalt feltételeknek megfelel, a Pénzügyminisztérium erre kijelölt szervezeti egysége a nyilvántartásba felveszi, erről a jelentkezőt államigazgatási határozattal és az igazolvány megküldésével értesíti. Amennyiben a kérelmező adatai nem felelnek meg a jogszabályi feltételeknek, követelményeknek, akkor a nyil­vántartásba vételi kérelem elutasításra kerül, erről állam­­igazgatási határozattal értesíti a Pénzügyminisztérium a kérelmezőt. A kérelmező az elutasító határozat ellen a határozat kézhezvételét követő 15 napon belül a pénzügy­­miniszterhez (1051 Budapest, József nádor tér 2—4.) cím­zett fellebbezéssel élhet. A fellebbezés díja a könyvviteli szolgáltatást végzők, valamint a továbbképzésükben köz­reműködő szervezetek nyilvántartásba vételi eljárásának igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 21/2002. (V. 30.) PM rendelet 2. §-ának (3) bekezdése szerint 3000 Ft. A fel­lebbezési díjat a 10032000-01454055 számú, Pénzügy­minisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizet­ni. A befizetés kizárólag készpénz-átutalási megbízással teljesíthető, amelyen csak a kérelmező neve szerepelhet. Amennyiben a nyilvántartásba felvett személy adataiban változás történt, azt a Pénzügyminisztériumhoz be kell jelenteni. A bejelentést a Korm. rendelet 6. §-ának (5) be­kezdésére hivatkozva—a melléklet szerinti Fővárosi, illet­ve Megyei Területi Államháztartási Hivataloknál — kell megtenni a Korm. rendelet 5. §-ának (2) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával. A bejelentéshez min­den esetben csatolni kell a Korm. rendelet 1. számú mel­léklete szerinti adatlapot, azon külön kiemelve (aláhúzás­sal megjelölve) azt az adatot, amelyben a változás történt. Amennyiben a már nyilvántartásba vett természetes sze­mély adataiban olyan változás következett be, amelynél az adatmódosítás új igazolvány kiadását vonja maga után (pl. névváltozás, szakterület-változás), illetve ellopták, elve­szett az igazolvány, akkor a Korm. rendelet 5. §-ának (2) bekezdésében foglalt összes mellékletet be kell csatolni [a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlapot, a(z új) szakterületre vonatkozó oklevél, bizonyítvány hite­les másolatát, a névváltozást igazoló okiratot, fényképet, erkölcsi bizonyítványt, valamint a 7500 Ft igazgatási szol­gáltatási díj befizetését igazoló készpénz-átutalási meg­bízás feladóvevényét (az eredeti csekkszelvényt)]. Ha az új igazolvány kiadására adatváltozás miatt kerül sor, az új igazolvány kézhezvételét követően a korábbi igazolványt a Pénzügyminisztérium Oktatási Osztályára kell visszajuttatni. Amennyiben a már nyilvántartásba vett természetes sze­mély adataiban olyan változás következett be, amelynél az adatmódosítás új igazolvány kiadását nem vonja maga után (pl. címváltozás), akkor a Korm. rendelet 5. §-ának (2) be­kezdésében foglalt okmányok közül csak a Korm. rendelet 1. számú, melléklete szerinti adatlapot, az adatváltozást igazoló egyéb dokumentumot és a könyvviteli szolgáltatást végzők, valamint a továbbképzésükben közreműködő szer­vezetek nyilvántartásba vételi eljárásának igazgatási szol­gáltatási díjáról szóló 21/2002. (V. 30.) PM rendelet 2. §-ának (2) bekezdése szerinti 5000 Ft-os igazgatási szol­gáltatási díj befizetését igazoló készpénz-átutalási megbí­zás feladóvevényét (az eredeti csekkszelvényt) kell mellé­kelni. Az igazgatási szolgáltatási díjat a 10032000- 01454055 számú, Pénzügyminisztérium, Budapest elneve­zésű számlára kell befizetni. A befizetés kizárólag kész­pénz-átutalási megbízással teljesíthető, amelyen csak a kérelmező neve szerepelhet. A Korm. rendelet 5. §-ának (4) bekezdése szerint köte­lező bejelenteni a nyilvántartásból való törlés okát, indo­kát a törlést kiváltó ok bekövetkeztét követő 30 napon belül. A bejelentést a Pénzügyminisztérium Oktatási Osz­tályának (1051 Budapest, József nádor tér 2—4.) címezve kell megtenni, és egyidejűleg csatolni kell a Korm. rendelet 6. §-ának (7) bekezdésében előírtak szerint a kiadott iga­zolványt is. Pénzügyminisztérium 4577

Next