Magyar közlöny, 2004. április (40-51. szám)

2004-04-19 / 49. szám

2004/49. szám MAGYAR KÖZLÖNY­ váltatások belterületen történő ellátására vonatkozó sza­bályoknak. (5) Ha a (4) bekezdés a) pontja szerint átminősített te­lepülésrész szerint illetékes önkormányzata — írásban — az eredeti külterületi postai szolgáltatás fenntartását kéri, az engedélyes postai szolgáltató teljesítheti azt. (6) Ha az (5) bekezdésben említett települési önkor­mányzat a későbbiekben mégis a belterületi postai szolgál­tatás biztosítását kéri, akkor azt az engedélyes postai szol­gáltató az írásbeli kérelem keltétől számított egy éven belül köteles nyújtani. (7) A (4)—(6) bekezdésekben említett események be­következésének tényéről az engedélyes postai szolgáltató — a határozat kézhezvételét követő 30 napon belül — köteles a hírközlési hatóságot hivatalosan értesíteni. Az egyetemes postai szolgáltatások időbeli hozzáférhetősége (1) Az egyetemes postai szolgáltató és az engedélyes postai szolgáltató a levélgyűjtő szekrényeken és az egyéb postai berendezéseken köteles előre feltüntetni azok mun­kanaponként legalább egyszeri ürítési időpontját vagy — pontosan nem meghatározható gyűjtési időpont ese­tén — azt a napszakban vagy órában és percben rögzített időtartamot, amelyen belül a gyűjtést végzi. (2) Az egyetemes postai szolgáltató és az engedélyes postai szolgáltató által működtetett mobilposta — a postai szolgáltatások elérhetőségének biztosítása érdekében — minden munkanapon legalább egyszer, előre meghirdetett — és a helyben szokásos módon közzétett — időpontban, az erre kijelölt elérhetőségi ponton, legalább harminc perc időtartamig köteles tartózkodni. Amennyiben a szolgálta­tó a házhoz kézbesítési tevékenység közben felvételi tevé­kenységet is végez, a kijelölt elérhetőségi ponton a kötele­ző tartózkodás időtartama legalább tizenöt perc. (3) Az egyetemes postai szolgáltató és az engedélyes postai szolgáltató által üzemeltetett állandó postai szolgál­tató helyek napi nyitvatartási idejét az igényekhez és a forgalom mértékéhez igazodóan kell megállapítani. A napi nyitvatartási idő egybefüggő, vagy legfeljebb két részre osztott lehet. Az összességében napi két órát el nem érő nyitvatartási idejű postai szolgáltató hely nem tekinthető állandó postai szolgáltató helynek. (4) Az egyetemes postai szolgáltató és az engedélyes postai szolgáltató által üzemeltetett állandó postai szolgál­tató helyeken minden munkanapon legalább két órás napi nyitvatartási időt kell biztosítani 7 és 20 óra között. A tizenötezer vagy annál nagyobb számú bejelentett lakossal rendelkező településeken legalább egy postai szolgáltató helyen a napi nyitvatartási idő minden munkanapon leg­alább hat órás, amelyből legalább egy nyitvatartási órának 8 óra előtt vagy 17 óra után kell lennie. (5) Az egyetemes postai szolgáltató, illetve az engedé­lyes postai szolgáltató azokon az állandó postai szolgáltató helyeken, amelyeken a felvett postai küldemények össze­gyűjtését és azok továbbítását követően a küldemények felvételére még rendelkezésre áll, köteles a postai szolgál­tatást igénybevevőket tájékoztatni arról, hogy a feladott küldeményt — a következő munkanapon — milyen idő­ponttal továbbítja. (6) A postai küldemény kezelésének gyorsaságán ala­puló küldeménytovábbítási rendszer alkalmazása esetén az állandó postai szolgáltató helyeken — az igénybevevők által jól látható módon — fel kell tüntetni az elsőbbségi küldemény továbbításának aznapi legkésőbbi időpontját. A várakozás (sorban állás) tekintetében teljesítendő minőségi követelmények 42. § (1) A várakozási idő az igénybevevőnek a postai szolgál­tatási szerződés megkötése céljából történő sorban állása kezdetétől a szerződéskötés megkezdéséig eltelt idő. (2) Az egyetemes postai szolgáltató, illetve az engedé­lyes postai szolgáltató által üzemeltetett állandó postai szolgáltató helyek felvételi munkahelyeinek a számát az igénybevétel mértékének megfelelően kell kialakítani úgy, hogy a várakozási idő az egyetemes postai szolgáltatások körébe tartozó szolgáltatásokat is ellátó küldeményfelvé­teli munkahelyeknél a legforgalmasabb órában se haladja meg átlagosan a tizenöt percet. Amennyiben a várakozási idő ezt rendszeresen meghaladó mértékű, és az állandó postai szolgáltató helynél újabb felvételi munkahely kiala­kítására már nincs lehetőség, illetve a várakozási idő mér­téke technológiai vagy munkaszervezési fejlesztésekkel sem csökkenthető, az egyetemes postai szolgáltató, illetve az engedélyes postai szolgáltató — az e rendelet 39. §-ának (3), (5) és (6) bekezdéseiben, illetve 40. §-ának (1)—(2) bekezdéseiben meghatározott követelmények teljesítése ellenére is — köteles újabb állandó postai szol­gáltató helyet kialakítani és működtetni. Az egyetemes postai szolgáltató, illetve az engedélyes postai szolgáltató köteles ezt a rendelkezést az üzletszabályzatában megjele­níteni és az üzletszabályzat elérhetőségéről, amely a szol­gáltatásokkal kapcsolatos minőségi észrevételek intézésé­nek módját is tartalmazza — az állandó postai szolgáltató helyen kifüggesztett­ figyelemfelhívással — az igénybe­vevőket tájékoztatni. (3) Az egyetemes postai szolgáltatónak, illetve az enge­délyes postai szolgáltatónak az állandó postai szolgáltató helyek várakozási idejének mérésére — saját költségére — megfelelő módszertant kell kidolgoznia, valamint a kidől- 41. § 4299

Next