Hivatalos Értesítő - A Magyar Közlöny Melléklete, 2004. július-december (7. évfolyam, 27-52. szám)
2004-12-29 / 52. szám
2004/52. szám HIVATALOS ÉRTESÍTŐ 2897 (2) a Tanács nyilatkozata, hogy a Programot a szerződéskötéstől számított legalább két évig működteti (cél a folyamatos, hosszú távú működtetés). (3) Felmérés a statisztikai körzeten belül területfejlesztéssel foglalkozó személyekről, együttműködésük keretei; (4) a kistérségi területfejlesztési koordinációs tevékenység ellátásához szükséges alapvető személyi, technikai és tárgyi feltételek biztosítása; d) A kistérség önkormányzatainak egyetértésével, térbeli és intézményi szempontból meghatározott helyiség kialakításának terve (a továbbiakban: Elhelyezési Terv), mely az önkormányzatok és a kormányzat által a kistérségeknek közvetve vagy közvetlenül biztosított személyi apparátus számára a közös munkahely lehetőségét teremti meg (a továbbiakban: Kistérségi Iroda). e) Az Elhelyezési Terv tartalma: i) a Tanács határozata a Kistérségi Iroda helyéről; ii) a Kistérségi Iroda céljaira szolgáló ingatlan, műszaki leírása, fellelhetősége, infrastrukturális paramétereinek bemutatása; iii) a Kistérségi Irodában díjmentesen elhelyezendő személyek száma, neve, az elhelyezés körülményeinek - a részükre biztosított infrastruktúra - rövid leírása, kiegészülve azoknak a települési önkormányzatoknak a kötelezettségvállaló nyilatkozatával, amelyek a szükséges infrastruktúrát biztosítják .Be kell mutatni a pályázat benyújtásának időpontjában aktuális helyzetet a személyi állomány és a kapcsolódó feladatok vonatkozásában, valamint a Program megvalósításával elérni kívánt eredményt, személyek és kapcsolódó feladatok vonatkozásában.); iv) a Kistérségi Iroda megvalósításával kapcsolatban tett felajánlások; v) a Program megvalósításával kapcsolatban tett felajánlások, a működést támogató szervezetek rövid bemutatása és az általuk vállalt támogatás formájának meghatározása; fi A pályázónak nyilatkoznia kell, hogy a benyújtott pályázatok egy példányát a Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal, illetve jogutódja a Területpolitikai Kormányzati Hivatal felhasználhatja saját céljaira. IV. A Program alapján ellátandó feladatok:1 2 3 a) a kistérségben működő fejlesztő tevékenységek összehangolása, partnerségi megállapodásokkal pedig további kistérségi fejlesztési szervezetekkel (munkaügyi kirendeltség, MVA iroda, Tourinform irodák, kamarai irodák, EU információs pontok, MVH irodák, teleházak stb.) való együttműködés megvalósítása; b) kistérségi információs rendszer működtetése, kistérségi információ-gazdálkodás, adattár, dokumentum- és tervtár, pályázati információk strukturált felépítése; c) közhasznú tájékoztatás: az országos, területi és helyi közhasznú információk módszeres gyűjtése és célirányos rendelkezésre bocsátása az érdeklődök számára nemcsak elektronikus, hanem hagyományos eszközök (pl. hirdetőtábla, újság) használata útján; d) kistérségen belüli programok, projektek, források közötti koordináció, forrásbevonás; e) a kistérségi tudásbázisra alapozott tanácsadás, szakértői segítségnyújtás, szolgáltatás és információközvetítés; f) kistérségi partnerségi hálózatok megszervezése, koordináció a kistérségben tevékenykedő ágazati, gazdasági, civil szereplők, társulások és önkormányzatok között; g) kistérségi adminisztrációs, rendszeres adatszolgáltatási és elemzési feladatok. V. Csatolandó mellékletek a) A pályázó írásbeli nyilatkozata a pályázaton való részvétel szándékáról.4 b) Esetlegesen csatolandó a pályázatot lebonyolító szervezet részére a pályázó által adott meghatalmazás, melyben a Lebonyolító legfontosabb adatainak közlésén túl, nyilatkozik arról, hogy a pályázat megvalósításához szükséges feltételekkel rendelkezik. c) A pályázó részéről: az állami nyilvántartásba vételt igazoló okirat másolata, a pályázó szervezet fontosabb adatai (neve, tagjainak felsorolása, jogi személyként történő nyilvántartásba vételének helye, ideje, nyilvántartásba vételi száma, székhelye, szervezete, adószáma, számlaszáma és a számlát vezető pénzintézet megjelölése), a pályázó szervezet írásbeli nyilatkozata arról, hogy nincs köztartozása. Az APEH, a VPOP és az önkormányzati adóhatóság által kiállított igazolást a szerződés alapján járó támogatás átutalásához kell majd becsatolni. d) írásbeli nyilatkozat(ok) a pályázat céljaira tett felajánlásról, az esetleges támogatás tartalmáról, rendelkezésre bocsátásának módjáról, helyéről és idejéről. e) A Programdokumentumhoz csatolt dokumentumok. f) Az Elhelyezési Tervben foglalt dokumentumok. g) Írásbeli nyilatkozat a pályázat felhasználásának átengedéséről. h) Adatlapok (amelyek a pályázat megjelenését követő két héten belül letölthetők az MTRFH honlapjáról). i) írásbeli nyilatkozatot arról, hogy a pályázó a pályázat elbírálásánál rendelkezik-e a VI. pont alapján valamilyen előnyt jelentő körülménnyel, feltétellel. VI. Kedvezmények A pályázat elbírálásánál előnyt élveznek: a) az olyan kistérségekből érkező pályázatok, ahol a Program tartalmazza a Területpolitikai Kormányzati Hivatal kistérségi megbízottjának, valamint a vidékfejlesztési menedzsernek, megfelelő elhelyezését; Díjmentesen, azaz az elhelyező szervezet nem számíthat fel használati díjat az elhelyezést elfogadó személlyel szemben a működtetés költségeit más forrásból kell fedezni. 2 Legalább kettő fő: 1.) Területpolitikai Kormányzati Hivatal kistérségi megbízottja, 2.) az FVM vidékfejlesztési menedzsere, 3.) a kistérségben működő területfejlesztési önkormányzati társulás(ok) által alkalmazott település- és területfejlesztő szakemberek (társulási menedzserek, falugondnokok, nonprofit fejlesztő szervezetek munkatársai, kamarai képviselők, civil szervezetek képviselői, Teleházak munkatársai. 3 Az ellátandó feladatok körét a pályázati támogatás alapján kötendő támogatási szerződés és együttműködési megállapodás határozza meg. 4 A Kistérségi Fejlesztési Tanács határozata a pályázaton történő részvételről. 5 Nyilatkozattételre a Kistérségi Fejlesztési Tanács elnöke, vagy az érintett települési önkormányzat polgármestere jogosult.