A Magyar Mérnök-Egyesület Közlönye 4. évfolyam (1870)

TARTALOM. Oldal. A magyar mérnök egylet tagjaihoz. — A szerkesztőtől. . . . 1 Eredeti dolgozatok. I. A vasczölöpök beverése és be­csavarása. V­i­d­é­k­y Lász­lótól. (I., II. tábla.) ... 5 II. Hogyan kellene az építészeti pá­lyázatokat ren­dezni ? H­e­n­c­z Antaltól. . . . . 11 III. A suezi csatorna. W­a­rl­a­n­d­t Henriktől. (III tábla). . . 63 IV. Szyni Lénárd szabadalmazott vasúti jelzőrendszere (IV.tábla). 73 V. Egy mértani feladat. K­r­u­s­p­é­r Istvántól 79 VI. Z­o­f­á­k­­­ Gusztáv utijelentése. 84 VII. A vasúti forgalomhoz szükséges víz megszerzési módjairól. Si­eb­reich Károlytól. (V.,­ VI, VII. és VII. a), tábla). . . . 91 VIII. A felső tiszavölgy vizármentesíté­se. Varga Ágostontól . 167 IX. A cs. k. hadi tengerészet számára Pólában épített nagy száraz-dock,. Nádory Nándortól. (VIII., X­IX tábla) 1­74 X. Az első erdélyi vasút piski-petro­zsényi szárnyvonalának építési nehézségei.Nagy Jánostól. (X—XIV. tábla) . . . 192 XI. A budai gőz­sikló. Wohlfarth Henriktől. (XV—XX. tábla), és egy fénykép) . . .251 XII. A hidak hordképességének meg­ítélése. Techet Ignácztól 256 XIII. A vizek kincset rejtenek. W­e­r­n­e­r Ferencztől (XXI. tábla). 270 XIV. New-York-állam csatornái 1870 ben. Tóth Kálmántól. (XXII., XXIX. tábla) . . . 303 XV. A hidak hordképességének meg­ítélése. (Folytatás és vége). T­e­chet Ignácztól. . . . 316 XVI. A víz rontó- és horderejéről. V­i­d­é­k­y L­á­s­z­ó­t­ó­l. . . .347 XVII. A többnyugpontú tartókra ható Oldal­külerök s azok nyugtani moz­zanatainak meghatározása. T­e­chet Ignácztól. (XXXI. tábla). . . . . . 383 XVIII. Jegyzetek a csatornázás köréből Prezsínszky Páltól . 398 XIX. A vizi rendtartás és vízjogi tör­vények természeti alapjai és föbb vonásai. M­i­c­s­k­e­y I­m­rétől 441 XX. A gépipar haladása. B­ielek M­i­k­s­á­t­ó­l. (XXXIII és XXXIV. tábla) 456 XXI. Városokban alkalmazott közúti vaspályák sínmetszeteiről. S­e­e­­­f­e­h­­­n­e­r I.-től. (XXXV. tábla). 460 XXII. A vizi rendtartás és vízjogi tör­vények természeti alapjai s főbb vonásai. (Vége). M­i­c­s­k­e­y Imrétől­­.481 XXIII. A sztánai nagy bemetszés és t­il­tés a magyar keleti vasút n­gy­várad - kolozsvári vonalrészén. Nagy Jánostól (XXXVI. és XXXVII. tábla). . . .499 XXIV. Színházak. Ney Bélától. .521 XXV. Új vasúti villany-jelzőkészülék. (XXXVIII tábla.) V. A-tól. . 530 XXVI. A Buda és Pest közt építendő vas­úti híd alatti folyammederben eszközölt kém-furások. (XXXIX, XL. tábla és egy táblázat. ) Mü­nczberger Mátétól. 534 Szemle a magyarországi és Magyarorszá­got közelebbről érdeklő vállalatok kö­rében. . 21 Hollán Ernő beszéde az orsz. gazdasági egyesületben, a hazai vasutakról. . . 95 A fővárosi közmunkák 198 A vasúti és hajózási m. k. fő­felügyelőség hatásköréhez tartozó közlekedési vál­lalatok 1869. évi forgalmára vonat­kozó statistikai adatok 203 A városligeti sugárút kiépítése. (V.) . 537

Next