A Magyar Mérnök-Egyesület Közlönye 4. évfolyam (1870)
Oldal. vagy Agh hídja pillérjei. — Pályázat mérnöki állomásokra 39 A dynamit használatára vonatkozó figyelmeztetés. — A téglák tartóssága. — A londoni Holborn-viadukt. — A londoni mérnök-egylet. — A zenekedvelők bécsi egyletének háza. — Chinai földmérészet. — A berlini városház építésze. — Az ablak-keretek színéről. — Táncztermek díszítése 121 A vágányból kiszökellett vasúti kocsik visszahelyezése. — Felszerkezet-emelő. — A Cavour-csatorna. — A zürichi magyar egylet az 1869/70. tanulmányi év első felében. — A suezi csatorna forgalma 234 A Thomzon-féle közúti mozdony. — A magyar nyugati vaspálya győr-kisczell-szombathelyi szakaszának közigazgatási bejárása. — A m. k. északi vasút zólyom-rutkai szakaszának közigazgatási bejárása 287 Béca új vízvezetésének kiépítése. — Keskeny vágányú vaspályák és iparvasutak Oroszországban 335 A vasút irányelhajlásainak kiegyenlítéséről. — „Transcontinental." — Tartalék lánczszem. — Centrifugai-szivattyú. — Darion-csatorna. — Gőzfűtés a zürichi műegyetemben. — Amerikai kotrógép ... 370 A valkány-perjámosi helyiérdekű vasútról. — Épületek színezéséről. — Czélszerű-e egy vasúti és egy közúti hidat közvetlenül egymás mellé vagy fölé helyezni? — Vas és kő egybekötésére alkalmas kötőszer. — Elhajlott kémény helyreállítása 415 Schulcz Ferencz meghalt (1870. okt. 21.) — A mont cenisi alagút. — A „dualineu és „dynamit" feltalálója. — A Fairke- és Feli-féle rendszerek. — Az orosz-amerikai táviró. — Egy pánczéloshajó napfényre hozatala a tenger fenekéről. —A műszer- és épületfa tartósságáról 476 „A képzőművészeti oktatás külföldön és feladatai hazánkban." —Az alföld-fiumei vaspálya szeged-vásárhelyi szakaszának ünnepélyes megnyitása. — "Architect Franz Schultz." — A háború a szakirodalomban. — „Központi vasuti-63 közlekedési közlöny" .... 517 Oldal. A vajda-hunyadi vár tervrajzai (XLI, XLII. és XLIII tábla). — Mesterséges kő- és különféle kovonynemek. — Nicholson fa utczaburkolata. — A montcenisi alagút furatása. — T utczák locsolása. — Északi fény 552 Nyilatkozat 51 Pályázatok . . . 301., 345., 440. és 479 Hibaigazítások. 250., 346., 382., 48. 568 Táblák. 1. II. A vasczölöpök beverése és becs®varása. III. Alsó-Egypton térképe a suezi csatornával. IV. Vázlata a szabályszerű elzárás elve szerint készült vasúti új jelzőrendszernek. V. VI. VII. és VII. a). Vasúti vízállomás. VIII. IX. Szárazdock Pólában. X.—XIV. „Az első erdélyi vasút piskipetrozsenyi szárnyvonalának építési nehézségei" czímű értekezéshez. XV.—XX. és egy fénykép. A budai gőzsikló. XXI. Haltenyészde. XXII.—XXIX. Rajzok a XIV. sz. ered. czikkhez. XXX. Hovy és társa hintakosa. XXXI. A XVII. számú ered. értekezéshez. XXXII. Vízsütés. XXXIII. és XXXIV. A XX. számú eredeti értekezéshez. XXXV. A XXI. számú eredeti értekezéshez. XXXVI. és XXXVII. A sztánai nagy bemetszés és töltés. XXXVIII. Új vasúti villany-jelzőkészülék. XXXIX. és XL. Táblák a XXVI. sz. eredeti értekezéshez. — Egy táblázat a XXVI. sz. értekezéshez. XLI., XLII. és XLIII. — Vajda-Hunyad vára, Schulcz Ferencz eredeti tervei után.