A Magyar Mérnök-Egyesület Közlönye 4. évfolyam (1870)

Oldal. vagy­ Agh hídja pillérjei. — Pályázat mérnöki állomásokra 39 A dynamit használatára vonatkozó figyel­meztetés. — A téglák tartóssága. — A londoni Holborn-viadukt. — A londoni mérnök-egylet. — A zene­kedvelők bécsi egyletének háza. — Chinai föld­mérészet. — A berlini városház építé­sze. — Az ablak-keretek színéről. — Táncztermek díszítése 121 A vágányból kiszökellett vasúti kocsik visszahelyezése. — Felszerkezet-emelő. — A Cavour-csatorna. — A zürichi magyar­ egylet az 1869/70. tanulmá­nyi év első felében. — A suezi csatorna forgalma 234 A Thomzon-féle közúti mozdony. — A magyar nyugati vaspálya győr-kis­czell-szombathelyi szakaszának köz­igazgatási bejárása. — A m. k. északi vasút zólyom-rutkai szakaszának köz­igazgatási bejárása 287 Béca új vízvezetésének kiépítése. — Kes­keny vágányú vaspályák és iparvasu­tak Oroszországban 335 A vasút irány­elhajlásainak kiegyenlíté­séről. — „Transcontinental." — Tarta­lék lánczszem. — Centrifugai-szivat­tyú. — Darion-csatorna. — Gőzfűtés a zürichi műegyetemben. — Amerikai kotrógép ... 370 A valkány-perjámosi helyiérdekű vasút­ról. — Épületek színezéséről. — Czél­szerű-e egy vasúti és egy közúti hidat közvetlenül egymás mellé vagy fölé helyezni­? — Vas és kő egybekötésére alkalmas kötőszer. — Elhajlott ké­mény helyreállítása 415 Schulcz Ferencz meghalt (1870. okt. 21.) — A mont cenisi alagút. — A „duali­neu és „dynamit" feltalálója. — A Fairk­e- és Feli-féle rendszerek. — Az orosz-amerikai táviró. — Egy pánczé­loshajó napfényre hozatala a tenger fenekéről. —A műszer- és épületfa tar­tósságáról 476 „A képzőművészeti oktatás külföldön és feladatai hazánkban." —Az alföld-fiu­mei vaspálya szeged-vásárhelyi szaka­szának ünnepélyes megnyitása. — "Ar­chitect Franz Schultz." — A háború a szakirodalomban. — „Központi vasuti-63 közlekedési­ közlöny" .... 517 O­ldal. A vajda-hunyadi vár tervrajzai (XLI, XLII. és XLIII tábla). — Mesterséges kő­- és különféle kovonynemek. — Ni­ch­olson fa­ utczaburkolata. — A mont­cenisi alagút furatása. — T utczák locso­lása. — Északi fény 552 Nyilatkozat 51 Pályázatok . . . 301., 345., 440. és 479 Hibaigazítások. 250., 346., 382., 48­. 568 Táblák. 1. II. A vasczölöpök beverése és becs®­varása. III. Alsó-Egypton térképe a suezi csator­nával. IV. Vázlata a szabályszerű elzárás elve szerint készült vasúti új jelzőrend­szernek. V. VI. VII. és VII. a). Vasúti víz­állomás. VIII. IX. Száraz­dock Pólában. X.—XIV. „Az első erdélyi vasút piski­petrozsenyi szárnyvonalának építési ne­hézségei" czímű értekezéshez. XV.—XX. és egy fénykép. A budai gőz­sikló. XXI. Haltenyészde. XXII.—XXIX. Rajzok a XIV. sz. ered. czikkhez. XXX. Hovy és társa hinta­kosa. XXXI. A XVII. számú ered. értekezéshez. XXXII. Vízsütés. XXXIII. és XXXIV. A XX. számú eredeti értekezéshez. XXXV. A XXI. számú eredeti érteke­zéshez. XXXVI. és XXXVII. A sztánai nagy bemetszés és töltés. XXXVIII. Új vasúti villany-jelzőké­szülék. XXXIX. és XL. Táblák a XXVI. sz. eredeti értekezéshez. — Egy táblázat a XXVI. sz. értekezéshez. XLI., XLII. és XLIII. — Vajda-Hunyad vára, Schulcz Ferencz eredeti tervei után.

Next