A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 6. évfolyam (1872)
Oldal. Tenger alatti szikla-robbantások dynamittal. A Zeitschr. d. est. Ing. u. Arch. Ver. után közli Horváth Samu 56 A holt súlyról a franczia vasutakon (Folytatás.) Közli Erdey Benedek . 98 Uti-jegyzetek, az amerikai vaspályák építése és üzletszerviről. Közli Horváth Samu 136 A holt súlyról a franczia vasutakon. Az »Engineering« után közli Erdey Benedek 200 Westinghouse légnyomású dörzsféke (XI. és XII. tábla.) Közli Horváth Lajos 244 Egy nyári laknak vizzel való ellátása. (A. D. B. Z. után) Horváth Samu . 290 A holt súlyról a franczia vasutakon. (Folytatás.) Közli Erdey Benedek . 344 A holt súlyról a franczia vasutakon. Az »Engineering« után közli Erdey Benedek 374 Pőcze-anyag kezelési vállalat. Az „Engineer" után közli Horváth Lajos . 385 A franczia vasutak és a vasúti szolgálat a franczia-porosz háborúban. (Az „Organ f. d. Fortsch _d. Eisenbahnwesens" után) Közli Árkai J. . . 419 Nagyobb rendező- és osztópályaudvarok tervezése. Közli: N. V. . . . 453 A Schaw-féle, lőpor által működő czölöpverő gép. Közli : Klimm M. . . 457 Kísérletek, folytatólagos vasgerendákkal. (Az »Engineering« után) Közli: E. B 497 Könyvismertetés. Stimmen über schmalspurige Eisonbalinen. Ismerteti Scliober A. 27 Vegyesek. Egy kis statisztika Magyar- és Erdélyország közlekedési eszközeiről. — Pótjegyzetek a lépcsőzetes magasságmérés módszeréhez (2 fametszetű ábrával). — A bécsi világtárlati épület tervezetéről.—Az amerikai Egyesült-Államok vasutainak vágányközi különféleségei. — A világ leghatalmasabb gőzsípja. — A Londonban 1872-ben megtartandó 2-ik nemzetközi kiállítás.— Az Európa-Amerika közti távirdai összeköttetés ... 32 Pályázati eredmény. — Egyleti ház.— A gömöri iparvasutak bánréve-feledi szakasza.— A magy. korona területén 1871-ben megnyitott vasútvo-Oldalonalak. — Az 1871-ben Ausztriában megnyitott vasútvonalak. — Egy uj hydralikus dörzsfék. — Altvater földöntözési terve. — Ammóniák mint mozgató erő. — Jégtörő hajó. — A chicagói tűzvész. — Fa helyett vas. — A moszkvai műszaki kiállítás 1872-ben. — Egy kis helyreigazítás. — Anglia új vasúti tervei . 63 A sz.-gotthardhegyi alagút. — A Splügen-pálya. — Ideiglenes hajóhidak a Szajnán.—Amerikai hidak.— A bel-és külföld modern műipari czikkeinek állandó tárlata. — Brown szabadalmazott kőfúró-gépe. — Válasz az „Egy kis helyreigazítás"-ra. . . 112 A szénnek légköri befolyás alatti romlása. — Perui vasutak. — Gőzkazánok nyomásbiztonsága. — Vízmentes bőr. — A világító gáz befolyása az élőfák tenyészetére. — Szabváványos tégla alak. •—• Albest mint zárlemez. — Chromaczél alkalmazása vastartójú hidaknál. — A gőzhajók története és mű tanáról. — Közúti gőzhengerek Párisban. — A porosz államépitészeti hivatalnokok fizetésiavitása. — Folyékony tus. — Mechanikus gyorsirászat. ... 149 Morse Sámuel meghalt. — A német birodalmi gyűlés házának tervei.— Folyamszabályozási eredmények. — Lánczhajózás az Elbén. — A franczia méter-rendszer Ausztriában. — A Wagner-féle fűtési rendszer. — A szabadalmazott, Foothold burkolat. — Az asphalt burkolat. — Az asphalt burkolat gyulékonysága . 212 Atkin szabad, tűzfecskendője. — Robbantási és gyújtási kísérletek dynamittal és comprimált lőgyapottal. —Javítás a gyűrü-alakú téglaégető kemenczéken. (1 fametszettel.) — A gotthárd-pályáról. — A fénymásoló-papír kezelésének ujabb módszere. — Vízszakadások szabályozása. — Az olvasztott aczél kalapálása. — A Neckár szabályozása. — Támfalak szerkesztése és számításáról. — Magasságmérés kolostérique-légsúlymérővel. — Új amerikai faburkolat. — A Bosporus alatti alagút. — A messinai tengerszoros alatti alagút. — Menetrend-változás. 254 Wallandt Henrik meghalt. — Új iskolaházak építésére vonatkozó programm. — A kölni dóm új harangja. — A rajna-marne-i csatorna. — Az aczél és vas elégésének okairól. — Adalékok Csehország hydrografiájához. — Vasút-épitészeti anyagok gyártása. — Kölcsönös vonatkozás