A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 6. évfolyam (1872)

Oldal. Tenger alatti szikla-robbantások dyna­mittal. A Zeitschr. d. est. Ing. u. Arch. Ver. után közli Horváth Samu 56 A holt súlyról a franczia vasutakon (Folytatás.) Közli Erdey Benedek . 98 Uti-jegyzetek, az amerikai vaspályák építése­ és üzletszerviről. Közli Hor­váth Samu 136 A holt súlyról a franczia vasutakon. Az »Engineering« után közli Erdey Be­nedek 200 Westinghouse légnyomású dörzsféke (XI. és XII. tábla.) Közli Horváth Lajos 244 Egy nyári­ laknak vizzel való ellátása. (A. D. B. Z. után) Horváth Samu . 290 A holt súlyról a franczia vasutakon. (Folytatás.) Közli Erdey Benedek . 344 A holt súlyról a franczia vasutakon. Az »Engineering« után közli Erdey Benedek 374 Pőcze-anyag kezelési vállalat. Az „En­gineer" után közli Horváth Lajos . 385 A franczia vasutak és a vasúti szolgá­lat a franczia-porosz háborúban. (Az „Organ f. d. Fortsch _d. Eisenbahn­wesens" után) Közli Árkai J. . . 419 Nagyobb rendező- és osztó­pályaudva­rok tervezése. Közli: N. V. . . . 453 A Schaw-féle, lőpor által működő czö­löpverő gép. Közli : Klimm M. . . 457 Kísérletek, folytatólagos vas­gerendák­kal. (Az »Engineering« után) Közli: E. B 497 Könyvismertetés. Stimmen über schmalspurige Eisonbali­nen. Ismerteti Scliober A. 27 Vegyesek. Egy kis statisztika Magyar- és Erdély­ország közlekedési eszközeiről. — Pótjegyzetek a lépcsőzetes magas­ságmérés módszeréhez (2 fametszetű ábrával). — A bécsi világtárlati épü­let tervezetéről.—Az amerikai Egye­sült-Államok vasutainak vágányközi különféleségei. — A világ leghatal­masabb gőzsípja. — A Londonban 1872-ben megtartandó 2-ik nemzet­közi kiállítás.— Az Európa-Amerika közti távirdai összeköttetés ... 32 Pályázati eredmény. — Egyleti ház.— A gömöri iparvasutak bánréve-feledi szakasza.­­— A magy. korona terü­letén 1871-ben megnyitott vasútvo-Oldalo­nalak. — Az 1871-ben Ausztriában megnyitott vasútvonalak. — Egy uj hydralikus dörzsfék. — Altvater földöntözési terve. — Ammóniák mint mozgató erő. — Jégtörő hajó. — A chicagói tűzvész. —­ Fa helyett vas. — A moszkvai műszaki kiállí­tás 1872-ben. — Egy kis helyreiga­zítás. — Anglia új vasúti tervei . 63 A sz.-gotthardhegyi alagút. — A Splü­gen-pálya. — Ideiglenes hajóhidak a Szajnán.—Amerikai hidak.— A bel-és külföld modern mű­ipari czikkeinek állandó tárlata. — Brown szabadal­mazott kőfúró-gépe. — Válasz az „Egy kis helyreigazítás"-ra. . . 112 A szénnek légköri befolyás alatti rom­lása. — Perui vasutak. — Gőzkazá­nok nyomás­biztonsága. — Vízmen­tes bőr. — A világító gáz befolyása az élőfák tenyészetére. — Szabvá­ványos tégla alak. •—• Albest mint zárlemez. — Chrom­aczél alkalma­zása vastartójú hidaknál. — A gőz­hajók története­ és mű tanáról. — Közúti gőzhengerek Párisban. — A porosz államépitészeti hivatalnokok fizetési­avitása. — Folyékony tus. — Mechanikus gyorsirászat. ... 149 Morse Sámuel meghalt. — A német bi­rodalmi gyűlés házának tervei.— Fo­lyamszabályozási eredmények. — Lánczhajózás az Elbén. — A fran­czia méter-rendszer Ausztriában. — A Wagner-féle fűtési rendszer. — A szabadalmazott, Foothold burko­lat. — Az asphalt burkolat. — Az asphalt burkolat gyulékonysága . 212 Atkin szabad, tűz­fecskendője. — Rob­bantási és gyújtási kísérletek dyna­mittal és comprimált lőgyapottal. —­Javítás a gyűrü-alakú téglaégető kemenczéken. (1 fametszettel.) — A gotth­árd-pályáról. — A fény­máso­ló-papír kezelésének ujabb mód­szere. — Víz­szakadások szabályo­zása. — Az olvasztott aczél kalapá­lása. — A Neckár szabályozása. — Támfalak szerkesztése­ és számítá­sáról. — Magasságmérés kolostéri­que-légsúlymérővel. — Új amerikai faburkolat. — A Bosporus alatti alagút. — A messinai tengerszoros alatti alagút. — Menetrend-változás. 254 Wallandt Henrik meghalt. — Új isko­la­házak építésére vonatkozó prog­ramm. — A kölni dóm új harangja. — A rajna-marne-i csatorna. — Az aczél és vas elégésének okairól. — Adalékok Csehország hydrografiájá­hoz. — Vasút-épitészeti anyagok gyártása. — Kölcsönös vonatkozás

Next