A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 10. évfolyam (1876)

Oldal Vasúti szerencsétlenség az odessai vas­pályán s a személykocsiknak vaskály­hákkal való fűtése. Horváth Samutól. 309 A Mycothanaton. Horváth Samutól. . 441 Az osztrák­ állam­vasút várkány - perjá­mosi és vojtek-német-bogsáni mellék­vonalainak építési költségei. Schober Alberttől 445 Bessemer Henrik és a bessemer-aczél­gyártás. H. L-tól 527 Vegyesek. Uj hegyi mozdony.— Har­madrendű víz­állomások a vasutaknál. — Visanoles Charles meghalt. — A vasúti ászok­fák fölhalmozásának új módjáról. . 37 Nevezetes emlékszerű építmények ma­gassági méretei. H. L 38 Az olympi ásatások jelen állásáról. . . 39 Hambruch vasúti függő személy­kocsija. 39 Kaiser önműködő vágányvizsgáló gépe. 39 Talajsülyedés a horgeni pályaudvaron. 132 Czélszerű vakolat favázas téglafalakra. 133 Hídépítés a Newa folyón. . ... 134 Czélszerű-e a rhonicz-brezovai és a diós­győri állami vasgyárakat most eladni? 135 Földöntözés a Bega csatorna mentén. . . 138 A dynamittal eszközölt légrobbantási kísérletekről. A. D. Bauzeit. nyomán Szilágyi Lajos­­ . . . 138 Type Writer. — Légnyomatú távírda hálózat New-Yorkban. — Az angol­franczia tengeralatti alagút. . . .174 Anglia kivitele gőzgépekben 175 Tizennyolcz mértföld hosszú légszesz­vezeték. — A villanyos fény mint vi­lágítószer hajókon. — A viharok Francziaországban 175 A brooklyni vízvezeték.—A fa­szú elleni szer 176 Folyékony tus.— A bécsi részleges vízár és a dunaszabályozás 177 A lóvonatú vaspálya-hálózat fejlődése Berlinben.— Hotelkocsik az Erie pá­lyán 178 »A méter-rendszer megismertetése.. . 234 Próbafúrások Könyves Tóth Kálmán kőfuró-gépével. — A new-yorki ki­kötő bejárata 235 Vas-ászkok. — Fokozott haladási gyor­saság 236 A torontál-megyei (tisza-marosi) ármen­tesítő társulat eddigi működése. Gon­da Bélától 27­6 A papírgyártás új pótszere 282 Templomfűtés Baden-Badenban. — A párisi várótermek villany­­­fénynyel való világítása. — Grattoni Szeveri­no meghalt. — A philadelphiai kiál­lításra utazó technikusok . . . .283 Oldal Bécs legszebb tere. — A Ferenc--csator­na 1875-ben 385 A magyar folyók. — A budapesti Duna­rész szabályozásáról Hány hajómalom van a Dunán ? — A Dunán létező állami part védezetek, sarkantyúk és zárgátak hossza. — Aczélsínek 319 Haladási sebesség a németországi vas­pályákon 320 Heusinger v. Waldegg új vállalata. — A fának nagy hőfok melletti gyár­ ható­ságáról 390 A kőszénbánya munkások strike-ja. — A légszeszvezető­­csövek z­árt csator­nákban való elhelyezésének veszélyes­sége 391 A Gotthárd-pálya műszaki személyzete — Faépítmények a tenger közelében. 392 A földből kiömlő természetes gázok. — Személyforgalom Angol- és Fran­cziaország közt. — Szegény sorsúak lakházai Londonban 393 A Pullmann-féle kocsikról. — A mül­hauseni vasúti híd 394 Gőzkazán robbanások Angliában. — Gőzerővel hajtott közúti vaspályako­csik Brooklynban. — A statisztikai kongressus alkalmával rendezett ki­állításon : a Dunára vonatkozó ada­tok. Klasz 395 Új védburkolat távirdai huzaloknál. — A Suez-csatornáról 401 A fotográfiai rajzmásolás legújabb módja. 449 A hegyi patakok szabályozása. Gonda Bélától 451 Aczél megedzése higany által. — A vas­utak építése az észak-amerikai Egye­sült-Államokban a lefolyt 5 év alatt. 453 A philadelphiai kiállításról. — A Rudolf­koronaherczeg ne­ét viselő Duna-híd. — Nagy átmérőjű állócső-tartányok vízvezetékeknél 454 Utczatisztítógépek 455 A Missisipi-torkolat szabályozása. — A gibraltári tervezett alagút. — A táv­irda-hálózat Afrikában 456 A Gotthard pályáról. — A hellgate-i sziklarobbantás. — C. v. P. — Sze­rencsétlenségek statisztikája. — Sa­játságos villanyjelenség 457 A mérnöki és gépész­mérnöki abszoluto­riumokról 489 A párhuzamos övű rácstartók rúdjainak——­ számításából. — Új világító készülék. 593 Tyndall belélekzője. — Roszul záródó ablakokat jókká tenni. — Tobin szel­lőztető rendszere. Az amerikai ten­gerközi csatorna. ...... . 494 A Smith-féle vacuum-dörzsfék. . . . 536

Next