A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 10. évfolyam (1876)
Oldal Vasúti szerencsétlenség az odessai vaspályán s a személykocsiknak vaskályhákkal való fűtése. Horváth Samutól. 309 A Mycothanaton. Horváth Samutól. . 441 Az osztrák államvasút várkány - perjámosi és vojtek-német-bogsáni mellékvonalainak építési költségei. Schober Alberttől 445 Bessemer Henrik és a bessemer-aczélgyártás. H. L-tól 527 Vegyesek. Uj hegyi mozdony.— Harmadrendű vízállomások a vasutaknál. — Visanoles Charles meghalt. — A vasúti ászokfák fölhalmozásának új módjáról. . 37 Nevezetes emlékszerű építmények magassági méretei. H. L 38 Az olympi ásatások jelen állásáról. . . 39 Hambruch vasúti függő személykocsija. 39 Kaiser önműködő vágányvizsgáló gépe. 39 Talajsülyedés a horgeni pályaudvaron. 132 Czélszerű vakolat favázas téglafalakra. 133 Hídépítés a Newa folyón. . ... 134 Czélszerű-e a rhonicz-brezovai és a diósgyőri állami vasgyárakat most eladni? 135 Földöntözés a Bega csatorna mentén. . . 138 A dynamittal eszközölt légrobbantási kísérletekről. A. D. Bauzeit. nyomán Szilágyi Lajos . . . 138 Type Writer. — Légnyomatú távírda hálózat New-Yorkban. — Az angolfranczia tengeralatti alagút. . . .174 Anglia kivitele gőzgépekben 175 Tizennyolcz mértföld hosszú légszeszvezeték. — A villanyos fény mint világítószer hajókon. — A viharok Francziaországban 175 A brooklyni vízvezeték.—A faszú elleni szer 176 Folyékony tus.— A bécsi részleges vízár és a dunaszabályozás 177 A lóvonatú vaspálya-hálózat fejlődése Berlinben.— Hotelkocsik az Erie pályán 178 »A méter-rendszer megismertetése.. . 234 Próbafúrások Könyves Tóth Kálmán kőfuró-gépével. — A new-yorki kikötő bejárata 235 Vas-ászkok. — Fokozott haladási gyorsaság 236 A torontál-megyei (tisza-marosi) ármentesítő társulat eddigi működése. Gonda Bélától 276 A papírgyártás új pótszere 282 Templomfűtés Baden-Badenban. — A párisi várótermek villanyfénynyel való világítása. — Grattoni Szeverino meghalt. — A philadelphiai kiállításra utazó technikusok . . . .283 Oldal Bécs legszebb tere. — A Ferenc--csatorna 1875-ben 385 A magyar folyók. — A budapesti Dunarész szabályozásáról Hány hajómalom van a Dunán ? — A Dunán létező állami part védezetek, sarkantyúk és zárgátak hossza. — Aczélsínek 319 Haladási sebesség a németországi vaspályákon 320 Heusinger v. Waldegg új vállalata. — A fának nagy hőfok melletti gyár hatóságáról 390 A kőszénbánya munkások strike-ja. — A légszeszvezetőcsövek zárt csatornákban való elhelyezésének veszélyessége 391 A Gotthárd-pálya műszaki személyzete — Faépítmények a tenger közelében. 392 A földből kiömlő természetes gázok. — Személyforgalom Angol- és Francziaország közt. — Szegény sorsúak lakházai Londonban 393 A Pullmann-féle kocsikról. — A mülhauseni vasúti híd 394 Gőzkazán robbanások Angliában. — Gőzerővel hajtott közúti vaspályakocsik Brooklynban. — A statisztikai kongressus alkalmával rendezett kiállításon : a Dunára vonatkozó adatok. Klasz 395 Új védburkolat távirdai huzaloknál. — A Suez-csatornáról 401 A fotográfiai rajzmásolás legújabb módja. 449 A hegyi patakok szabályozása. Gonda Bélától 451 Aczél megedzése higany által. — A vasutak építése az észak-amerikai Egyesült-Államokban a lefolyt 5 év alatt. 453 A philadelphiai kiállításról. — A Rudolfkoronaherczeg neét viselő Duna-híd. — Nagy átmérőjű állócső-tartányok vízvezetékeknél 454 Utczatisztítógépek 455 A Missisipi-torkolat szabályozása. — A gibraltári tervezett alagút. — A távirda-hálózat Afrikában 456 A Gotthard pályáról. — A hellgate-i sziklarobbantás. — C. v. P. — Szerencsétlenségek statisztikája. — Sajátságos villanyjelenség 457 A mérnöki és gépészmérnöki abszolutoriumokról 489 A párhuzamos övű rácstartók rúdjainak—— számításából. — Új világító készülék. 593 Tyndall belélekzője. — Roszul záródó ablakokat jókká tenni. — Tobin szellőztető rendszere. Az amerikai tengerközi csatorna. ...... . 494 A Smith-féle vacuum-dörzsfék. . . . 536