A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 15. évfolyam (1881)

Oldal­ végén múlt évben fektetett keramit kövezet. — Az utak emelkedési viszo­nyainak befolyása 63—66 II. Közúti vaspályák. Közúti vaspályák felépítménye 66—67 III. Lokomotivos keskenyvágású vasutak. — Az 1873-ban meg­nyitott Lausanne-Échallensi vasút. — A thü­ringi Feldabalin .... 67—68 IV. Rendes v­á­g­á­n­y­ú v­a­s­ú­t­a­k. a) Másodrendű vonalak: Az Unterdrau­burg-Wolfsthali vasút. — Az Éjszak Olaszországban épült lokomotivos közúti vasútak. — A new-yorki emeletes pályáról. — Egy új földalatti vasút. — A francia viziutak, k­özutak és vasútak hossza. — Az Arlberg vasút. — A Sz. Lőrinc folyón a jég hátán épült vasút. — A vasútak által elért legnagyobb magasságokról. — A Gotthardi tunel istolyának szerencsés áttörése. — A Gotthard-tunel elrendezése. — A Lausanne-Ouchyi sodronypályán fekvő Montbenoni tunel. —A N­udson-River tunel. — Az Altenburg mellett vasszer­kezetű állvány alkalmazásával épü­lt kétvágányú tunel. —A föld hőmérsékletének a tunelek építésére való befolyásáról.—A „Haarmann" féle hosszalzatú vasfel­szerkezetű fel­építmény. — A közönséges kereszttalpfák tartóssága. — A ber­lini „Ostbalmhof'' főcsarnokának elektromos lámpákkal való világítása. —• Az elektromos világítás Franciaországban. — A lyoni pályaudvaron 48 lokomotív felvételére berendezett rotunda. — A szász államvasútakon újabb időben épített lokomotívszínekről. — A „pulsométer"-nek vízállomásokon való alkalmazása. — Célszerű munkás-árnyékszékek. — Egy igen csinos egyszerű árutárház. — Egy eredeti állomási nyugtató jelző készülék 69—81 V. Gőzsiklók és fogaskerekű vasutak. A Vezúv vasút. — A svájci és würtembergi fogaskerekű és meredek adhissiójú pályákról. — A wasser­alfingeni bányavasút. — A wadensweil-einsiedleni Wetly féle rendszerű vasút. 81—82 Bányászat és kohászat. Rovatvezető Kerpely Antal. Fának impregálása mészszel. Robbantó munka szénbányákban. — A salakok termé­szete. — A réz tisztítása. — Lánggal fű­tő kemencék hatásosságát fokozni. — Acélnak alkalmazása a kocsigyártásban. — Az acél alkalmazása. — Az acél kovácspróbái 197—207 Vízépítés. (XV. tábla.) Rovatvezető Klimm Mihály. Új szerkezetű duzzasztó művek. — Szeged és a Rajna völgye. — A sz. galleni rajnaszabályozás. — A hegyi patakok legcélszerűbb profilja. — Hegyi patakok szabályozása Franciaországban. — A svájci Aalberg. — Hagneck-csatorna kimélyítése. — Buvárakna. — Homokot kotró illetőleg szívó gép. — Elbasza­bályozás a hamburgi állam területén. — Csőalakú vascülöpök . . . 254—258 Mechanikai technologia. (1 ábrával.) Rovatvezető Pilch Ágoston. A fémpor köréből. — A magasabb hőmérséklet befolyása a vasfajok szilárdsági viszonyaira. — A vas állítólagos szilárdosodásáról. — Az acéllemezek kilá­gyitásáról, temperálásáról. — Az acél alkalmazásáról a hajóépítésben és a gépgyártásban — A bessemer vasúti sinek tartósságáról. — Az acél vasúti sinek újabb gyártásáról. — A reversáló sin gőzgépek gőzfogyasztásáról. — A vastárgyak konserválásáról. — A vasöntvények likacsosságának elhárítása. — Az öntött vasedények zománcolásáról. — A vasötvözetekről. — A réz­ötvözetekről. — A spence-fém vagy vashint. — Az aczélrudak átmetszése hidegen. — A hullámosan hajlított lemezek. — Az újabb veőgépek. — A víznyomású Tweddel féle szegecselő gépek. — A faipar köréből. — A fa impregnálása parafinnal. — A faanyag felismerése a papirosban. — A textil­ipar köréből. — A pamutfonók orsóinak száma. — A pamutfonók termelése. — Olaszország pamutipara. — A pamutfonó gépek gazdaságos kezelése. — Újabb javítások a pamutfonó gépeken. — Újdonságok a fonal- és szövet-

Next