A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 31. évfolyam (1897)
1897 .) . ;i.. Schustler József: Városok vízellátása és csatornázása az ezredéves országos kiállításon. II., VII. és VIII. számú táblával, 32 szövegábrával. 16—22, 78—88, 124—129 és 203—209 Liebreich Károly: Kelenföld jövője. Az I-ső számú táblával és 1 szövegábrával. . 1—5 Spiegel Frigyes: Válasz a Magyar Iparművészetről szóló és e Közlöny X-ik füzetében megjelent cikkelyre (A") . . . 477—478 Stark Lipót: A váltakozó áramú világító berendezésekben használatos másod -feszültség nagysága 223—224 Szarvas Leó: Mély kutak. 16 szövegábrával 132—139 Szendi Béla: Renner-féle szab. úszó-dock folyami hajók számára. XVII. táblával és 36 szövegábrával 209—223 Szesztay László: Alagút a Themze alatt. 5 szövegábrával 5—12 Ungár Manó: A talaj teherbirósságát megállapító eszköz. 2 szövegábrával (A) . 277—278 Zelovich Kornél (Z): Az országban újabb időben épült vasúti és közúti hidak vas-, felszerkezeteiről (K) ...... 42 — Alapok építése .(ÁT) 144—145 — Elemi műszaki mechanika (ÁT) ... 193 — New-York és Brooklyn között lévő alagút (A) . ... . . . . . . 193 — Kábel a Csendes-Óceánon át (A) . . 193 — Új ívhíd a Niagara-esés fölött .(A) . . 193 — Falhorgonyok számítása. 2 szövegábrával (A). 239—240— Hidak nyílása és magassága (A) . . 321 — Az orosz vasutak (A) 321 — A prágai Palacky-híd kiszélesbbítése (A) 321 — A Blackwell-alagút (A) 321 — A porosz közlekedési miniszter rendelete a porosz államvasutak magas építészeti vasszerkezeteinek tervezésére vonatkozólag (A) 363 — Hídkatasztrófák az északamerikai vasutakon (A) 363—364 — Müngsten mellett levő völgyáthidalás megnyitása (A) 404 — A világ leghosszabb hídja (A) . . . 404 Zelovich Kornél (Z): A világ legnehezebb lokomotívja (A) 404 — Az egy vágányú vasúti vashidak közelítő súlya (A) 536 Betűvel jelzett közlemények. B.: (lásd Buday Zádor). C.: Magyar gépek a külföldön (A) . . . 285—286 E. Ektégla sík boltozatok falazásához. 1 szövegábrával (Sz) 41 — A hazai vasútügy fejlődése az 1895. évben. 4 szövegábrával (ÁT) .... 43—45— A gázizzófény története (A) ... 149—150 — A magyar vasutak gépészeti berendezése 1895-ben (ÁT) 150 — A vas rozsdásodása és befestése (A) . 287—288 Acélból öntött hajótönk és tengelytartók. 1 szövegábrával (A) .... 288 — A világ legnagyobb lokomotívja (A) . 288 — A szelén villamos vezetősége (A) . . 328 — A folyasztott vas gyártása (A) . . . 366—367 — Centrifugális öntés (A) 408 — Villamos kemencék (A) 408 — A szén átváltozása a fehér nyersvas izzításakor (A) ...,... 447 — Acéllapok edzése (4) 488 — Az öntőnyersvas összetétele (A) . . 536 F—a. (lásd Faragó Lipót.) G—l. (lásd H. Gaál Adorján.) /. (lásd Illés Aladár.) I s. (lásd Illés Aladár.) ly. (lásd Gaál Károly.) m. i. A mezőgazdasági út-, vasút- és hídépítés (ÁT) 364—365 . A világítógáz és az elektromosság egyenértékei (A) 48 R g. (lásd Répássy Miklós) Sch. J. A cementhabarcs készítéséhez szükséges vízmennyiség megállapítása . . 89—90 — A habarcskészítésre használt adalékok hézagainak meghatározása (A) . . . 143—144 — Ólomcsuklós betonhíd (A) .... 145 — 146 X.: A magyar iparművészet (ÁT). . . . 443—444 Felelet a Spiegel F.-féle válaszra (A) : 478—479 Z. (lásd Zelovich Kornél.) Névjegyzék .