A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 33. évfolyam (1899)

IV NÉVJEGYZÉK Frieden Hugó: Hővédő burkolat lokomotív­kazánoknál. (A) 300 — Az ausztráliai Coalgardie Goldfields víz­vezetéke. 4 szövegábrával. (A) 380—382 — Anglia nagy vasutainak lokomotív darab­számai. (A) 524 — Legújabb rekordmenet amerikai vas­úton. (A). __ 524 Frede Vilmos: A szepsii róm. kath. plébánia­templom déli kapuzata. 3 szövegábrá­val. (A) .. 42—44 H. Gaal Adorján ((9—­): Egyiptom 7 szöveg­ábrával. (ÁT) ... 37—42 — Üreges és likacsos téglák szerepe a falakban. (A) 81 — 82 — Magyar ornamentika. (K) ... ... 80—81 — Az agyag tisztításáról. (A) ... 116—117 — A Budapest-lipótvárosi zsidótemplom. 3 szövegábrával és VII—VIII. rajz­melléklettel 125—130 — Téglavizsgálatok. (A) 170—171 — A Szt.­Miklósról nevezett eperjesi plé­bániatemplom. 9 szövegábrával ... ... 333 — 440 Gönczy Béla: A magyar kir. államvasutak munkáslakóházai. 22 szövegábrával ... 397—407 ifj. Gradl Sándor: Fotogrammetrikus fölvétel egyszerű fotografikus kamrával és cél­szerű fotogrammeter. 16 szövegábrával. 305 — 309 Grosz Sándor: A bia­torbágyi völgyáthidalás. 6 szövegábrával. (A) ... ... ... 468—471 Gyárfás Győző­: Háromszék vármegye ter­mészetes szénsaváramlatai és a szénsav­ipar. 2 szövegábrával ... ... ... ... ... 363—369 Haltenberger Samu: Vulcan stettini hajó­gyárában folyó nagyszabású munkála­tok. (A) 48 — Hordozható munkadiagrammrajzoló. (A) 343 — 344 Hoor Mór dr.: Adatok Auer és Nernst elektromos izzólámpásairól... ... ... ... 76—79 — Újabb módszer váltakozó áramú induk­­­ciós motorok csuszamlásának meghatá­rozására 1 szövegábrával ... ... ... 114—116 Hoszpotzky Alajos: A Vaskapu-csatornában végrehajtott hajóvontatási kísérletekről. 34 szövegábrával és a XX—XXII. tábl. 477—501 Edvi Illés Aladár (/, és /—s): Az ólom, ón és bizmut öttevények olvadáspontja. (A) 87 — A százezredik német szabadalom. (A) 87—88 — Szélfrissítés meleg levegővel. (A) ... ... 88 — A szén oldómelege a vasban. (A)... ... 88 — A vas olvadáspontja és széntartalma. (A) 124 — A bronzok feszültségsorozata a tenger­vízben. (A) 124 — Idegen anyagok hatása a vas szilárd­ságára és olvadékonyságára. (4) ... ... 216 — A kovácsolható öntöttvas gyártása. (A) 216 — Angolország szén- és vaskőtermelése 1898-ban. (A) 216 — A vas szakítószilárdsága és széntartalma közötti összefüggés. (A).. ... 213—215 — A rézöttevények tengervíz állósága. (A) 298—299 — A páncéllemezek gyártása. (A)... ... ... 300 — Az osztrák vasgyárak fejlődése az utolsó 50 év alatt. (A­) 332 — Az utolsó négy évben gyártott fémek mennyisége és értéke. (A) „ ... 384 — Magyarország gőzkazánügye 1898-ban.(A) 476 — A magyar vasutak 1898-ban. (K)_ 523—524 Edvi Illés Aladár: A cerro del mercadói vas­hegy. (A) 524 Józsa László: A balatonmenti területek le­csapolása, tekintettel a Balatontó víz­állásaira. XVII-ik rajzmelléklettel 271—279 Katona Lajos: Adatok az északamerikai Egyesült­ Államok rugó-, cső-, drót-, kerék-és kocsitengelygyártásáról. 54 szöveg­ábrával 19—30 — Acélöntészetről 39 szöv­­ábrával 457—468 503—510 Kiss István: A budapesti első gyermekmen­hely-egylet új központi intézete. 4 szö­vegábrával és a IV—V. rajzmelléklettel. 90—93 Klem­p Gusztáv: A kőszénnek önmagától való meggyuladása. (A) 382—384 — Az acetylén-klórmész anyagából való klór fejlődésének és felmelegedésének oka. (A) ... 384 — Biztossági robbantó­szerek (A) ... 337—341 Kossalka János: A mérnökök nevelése és az állami mérnökök helyzete Francia­országban. 266—271 Litschauer Lajos: A mélyfúrás technikája és üzeme. 15 szövegábrával. 61—70, 101 — 114 161 — 169 Meissner Alajos: Az eskütéri híd építése és a bel­város szabályozása. 3 szövegábrával. (A) 45—47 Az eskütéri híd állapota 1899. február 1.-ég. 5 szövegábrával. (A).... ... ... ... 83—84 Trieszt és Fiume hajóforgalma és mun­kás lakóházai. 10 szövegábrával. (A) ... 207—210 — A cirkvenicai fürdő. 6 szövegábrával. (A) 287—288 — A Gotthard-vasút mentén fekvő Airolo melletti sziklaomlás. 4 szövegábrával. (A) 521—524 Mihály­fi József (mi): Három budapesti utca­profil. 4 szövegábrával. (A)... ... ... ___ 475 Mueller H. Ottó: A Worthington-féle baro­metrikus sugaras sűrítő. 1 szövegábrá­val. (A) 115 — 116 Pecz Kornél: A lokomotivokon alkalmazott egynehány újabb vezérmű elmélete. 8 szövegábrával. 310—317 Perényi Sándor (P. 5.): A természetes víz­szűrés kérdéséhez. (A) ... ... 119 —120 Pompéry Elemér: Az elektromos közúti vasút Bahiában. (A) 171 — 172 Rejtő Sándor: Szerkezeti anyagok mechani­kai sajátságainak megállapítása szakító kísérletekkel. 87 szövegábrával. ... ... 224— 257 — Az erőközlésre vonatkozó újabb kísér­leti eredmények 3 szövegábrával. (A)... 331—332 Rotter Lajos: A túlhevített gőz előnyei és a túlhevítők. 14 szövegábrával. ... ... ... 510 — 519 Rózsa Károly: Helyi érdekű vasútaink s az új kormányprogramm ... ... ... 193—196 Schimanek Emil: A gabona-elevátorok. (K) 122 Schustler József: Cement és betonpróbák. 1 szövegábrával. 369—378 Liebreich Károly: Budapest extenzív fejlő­dése. (A) ... ... 379—380 Soulavy Ottokár: Vasútépítés és újraépítés csuszamló talajban. 130—136 — Csuszamlós talajon épített pálya javí­tása és vízmentesítése. 76 szövegábrá­val és a XVIII—XIX-ik rajzmellék­lettel ... .. 418—429 440—453 Söprecz Sándor: Az Auer- és Nernst-féle izzó­lámpások. 4 szövegábrával... 71—76 1899

Next