A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 35. évfolyam (1901)

NEVJEGYZEK ES TARGYMUTATO. ^4) Névjegyzék. Balog Emil (B.E.): Alagútépítések Svájcban. (A) 659 — A Jungfrau vasút építéséről. (A) . . . 659 — Lötschberg-alagút (A) 689 — A gyorsgőzösökről. (A) 693 Barius Adolf: A nagy folyók szabályozása kotrással. 7 szövegábrával 579—583 Beke József: A sydneyi nemzetközi hídpályá­zatról és annak eredményéről. 7 szöveg­ábrával (A) 167—170 Bende Andor: A Fiume közelében létesített­­ köralakú alagút kitűzése. 1 szövegábrá­val (A) 36 —3£ Bizottság­. Az 1900. évi Hollán-pályadijakat odaítélő bizottság jelentése. (Jegyzet.). . 180 Bresztovszky Béla (B—g.): Födémek próba­terheléséről. 17 szövegábrával 641 — 650 — A vasszerkezetek védelme tűzkár ellen. (A) 653 Adatok a födémpróbák kérdéséhez. (A). 686 — 687 — Új betonkeverő. (A) 687 — Cölöprács vasbetétes betonból. (A) . . 689 — Vízalatti híd. (A) 691 Vasbetétes betonhidak a Niagara vízesés mellett. (A) 691 — Az orosz vasutak összes hosszúsága. (A) 691 — Partfalak vasbetétes betonból. (A) . . . 695 Dalmady Ödön: Kisnyomású pneumatikus váltó- és jelzőállítás Amerikában. 5 szöveg­ábrával 406—412 Divald Kornél: A régi Buda és Pest művé­szete Zsigmond és Mátyás király és a Jagellók korában ...... 317—331,369—381 Fábry Frigyes: A pozsonyi téli kikötő 3 szöveg­ábrával 221—227 Feledi József (F—/): A fa konzerválásának új módja. (A) 238 — Tűzálló fa. (A) 238 — Üvegzsalu 2 szövegábrával. (/4) .... 350 — Szabályozható vasmintaivek 3 szöveg­ábrával. (A) 652 Feyer Gyula (F): Adatok az északamerikai Egyesült­ Államok bányászatáról, vas- és acéliparáról az 1899. évben. (A) .... 45—47 — A lyoni jégpalota. (4) 156—157 — Elektromos vasútvontatás Párisban a Gare dAusterlitz és a gare du quai d'Orsay állomások között. 4 szövegábrával. (A) . 159—162 Finály István (F. /..: Talajvizek ivóvízül való használása. (/I) 172—173 — Európa legnagyobb völgyzáró gátja. (A) 174—175 * (a) a szemlében megjelent apró közleményt és (K) könyv­ismertetést jelent. A zárjelbefogott cím utalás vagy valamely közlemény része. Fillály Lajos (F.I.): Az Auer-féle oszmium izzólámpásról. (A) 175 — Glasgowi kiállítás. (A) 247 — Szénoxid meghatározása a levegőben. (A) 316 — A pettaui vízgázgyár. (A) 367 Forbat Fischer Imre (F. F.): Sarajevó csator­názása, 3 szövegábrával. (A) 242—244 Frieden Hugó(F.H.): Franciaország fővasutai.(A) 33 Compaund-lokomotivok alkalmazása az­­ ^amerikai vasutakon. (A) 43—44 '4­ Drótkötél-vasút villamos kocsikkal. (A) . 44 — A­«Deutschland» hajó kazántelepe. (A). 47 — Amerika leggyorsabb rendesen közlekedő vonatai. (^4) 52 .— Amerikai rendezőkocsi. 2 szövegábrá­­­val. (4) 120 .—„ Párisi «Compagnie Générale des Om­nibus” (14) . 164 — A nikolacél felhasználása lokomotivok­hoz. (A) 175 — Sűrített levegőjű lokomotív. 2 szöveg­ábrával. (A) 178 —• Gázvilágítás az amerikai kocsikban. (A). 178 — Lokomotív és kocsigyártás Amerikában 1900. évben (4) 179 — A világ legnagyobb lokomotiv­ gyárának munkateljesítménye 1900. évben. (A). . 179 — Modern­­fűtőház. (­I) 179 — Világítógázt elárusító automaták. (A). . 179 — Dalmát szigetvasút. (A) 239 — Franciaország és Angolország gyorsvo­natai 1900. évben. (A) 239—240 —­ Csillám mint hővédő burkolat lokomotiv­kazánokon. 1 szövegábrával. (A). ... 314 — Mangánbronz támaszcsavarok lokomotiv­kazánokban. (A) 363 — A kazán fűtőfelszínének helyes értéke. (A) 367 — A párisi világkiállításon volt gőzgépek. (A) 368 — Néhány adat a Krupp-féle esseni gyár­ról. (A) 368 — A kerékpározáskor kifejtett munka nagy­sága. (A) 368 — Elektromos áramot termelő motoros vasúti kocsi. (A) 418 — Automatikus sebességszabályzó a loko­motivokon. (A)­­ 467 Gálocsy Árpád (G. Á.)— Vas- és acél az 1900. évi párisi világkiállításon. (K) 367—368 Gou­dos Viktor (G.I.): Lépcső-sikló. (A) . . 31 Telekárak Berlinben. (A) 31 — A freiburgi Bismarck-oszlop 2 szöveg­ábrával. (A) 31

Next