Majovszky Pál szerk.: Magyar Művészet 2. évfolyam 1926
TANULMÁNYOK - Dr. Prahács Margit: Stílusanalógiák a zene és a képzőművészetek között.II
ég felé irányított tekintet, a barokk misztikus festők konvencionális mimikai eszköze, ugyancsak a végtelen után való sóvárgás, az Istenséggel egyesülni vágyás kifejezésére szolgál. * A toszkánai iskola vívmányai csakhamar elterjedtek egész Európában. Ezzel már megkezdődött az olasz zene térhódítása, mely a XVIII. században a nápolyi iskolával világuralommá emelkedik. A firenzei zenedramatikusok hű követője volt francia földön Jean Baptiste Lully, XIV. Lajos kedvelt zenésze. Legfőbb igyekezete a drámai jellemzésre, a pátoszra, a zenei deklamáció tisztaságára irányul. A kórusok és a zenekar a drámai jellemzésben fokozott jelentőségre tesznek szert. A barokk monumentalitást, ünnepélyes komolyságot főkép az ő nevéhez fűződő francia ouverture „grave" tételei képviselik. Lully dalműveiben nagy szerepet játszó ballettek, felvonulások, nagy kórusok a szcenikai művészetek ragyogó keretében a pompakifejtésre. KISFALUDI-STROBL ZSIGMOND: GRÓF APPONYI ALBERT: Bronz