Magyar Nemzet, 1966. november (22. évfolyam, 258-282. szám)

1966-11-12 / 267. szám

Szombat, 1008. november 12. A Kubai Nemzeti Balett vendégjátéka: QISELLE Fiatal művészeti ág Kubában a balett — az együttest és az iskolát alig több, mint másfél évtizede alapította Alicia Alonso, Amerika ünnepelt ba­lerinája és férje, Fernando Alonso, a kubai művésztársa­dalom kimagasló alakja. Ilyen rövid idő alatt társu­latot nevelni, felépíteni a sok­oldalú repertoárt, gyakran sze­repelni, hazai és külföldi tur­néikat lebonyolítani, csak nagy lelkesedéssel, művészi elhiva­tottsággal és sok-sok munká­val lehet. De feltétlenül szük­séges a kellő anyagi támoga­tás is, ezért tevékenységük csak akkor emelkedhetett ma­gasabb szintre, amikor 1959- ben a forradalmi kormány vál­lalta a szükséges alapok biz­tosítását. Hogy áldozatos és Kubában közszeretetnek ör­vendő munkájuk milyen si­kerrel járt, erről most másod­szor győződhettünk meg, mi­vel a Kubai Nemzeti Balett 1961-ben már fellépett Buda­pesten. Mostani vendégjátékuk első napján a nagy klasszikus fel­adatot jelentő Giselte-lel mu­tatkoztak be, amelynek ko­reográfiáját — a 125 éve szü­letett eredeti mű alapján — Alicia Alonso tervezte és taní­totta be. Úgy hangsúlyozza a történet romantikus légkörét és vonásait, hogy egyben a lo­gikus cselekményvezetés és a jellemábrázolás is megerősöd­jék, táncaiban pedig a klasszi­kus mozdulatnyelv sokszínű felhasználására vállalkozott Számos találó mozzanat és nehéz, szép táncmegoldás iga­zolja e változat művészi sike­rét Például Giselle anyjának látomása beteg leánya korai haláláról, Hilarion, az erdész aktív harca szerelméért; vagy ahogy a vik­ik Myrtha hívó szavára előbukkannak a "föld­ből", hogy azután fúriákként támadják meg a Giselle halá­lát előidéző két férfit. Sok vál­tozatos fél-karakter táncot lát­hattunk az első felvonásban, a másodikban pedig Myrtha gaz­dag szépségű szólója és a vik­­ik csoportos táncai gyönyör­ködtettek, remek térformák­kal, a sokszor éles, de mindig kifejező mozdulatokkal. Szokatlan volt és kissé el­túlzottnak hatott az első fel­vonás őrülési jelenete, amit a rendezés és nyomában a szí­nészi játék is tempót lassítva bontott ki; a második felvo­násban Hilarion és Albert gróf barátainak megjelentetése fe­leslegesnek tűnt. Maradjon meg ez a felvonás olyan ■-fe­hérnek", amilyennek Lavrovsz­­kij feldolgozásában ismertük meg. Ennyit a koreográfiáról, amely ugyanakkor elválaszthatatlan a táncosok teljesítményétől, hi­szen e mű érzelmi-hangulati hatása javarészt az előadáson múlik. Ezt pedig csakis Alicia Alonso méltatásával kezdhet­jük, akinek nagyszerű, egyéni művészete méltán nyerte el a szép számú nézőközönség tet­szését Alonso a maga művé­szetében világmárka, olyan dolgokat tud, amelyek felejt­hetetlenné teszik Giselle ala­kítását. Alakja légies, tartása nemes és graciőz, érett és pompásan kidolgozott lábtech­nikával rendelkezik, egyensú­lya biztos és gyönyörű lábá­nak szinte önálló esztétikai ha­tása van. Megformálásában nehéz duplaforgások és láb­­körzések, aprózó lépések, fi­nom mozgásvonalak, és kora­beli Giselle-metszeteket idéző pózok együttese építi fel ezt a halhatatlan szerepet. Drámai ereje töretlen, és táncában is csak a beavatottak vették ész­re időnként azt a tétovaságot, ami elsősorban a művésznő meggyengült látásának lehet a következménye. Albert gróf szerepében ki­tűnő, harmonikus mozgású partnere volt Azari Plisetzki, akinek egyéni tehetsége a pá­ratlan szovjet iskolán csiszoló­dott ki. Megnyerő, színészi já­tékban is erős, jó művész, egyik biztos támasza a klasz­­szikus repertoárnak és állan­dó, személyes közvetítője a szovjet klasszikus stílusnak. Jó alakítást kaptunk Hilarion szerepében Alberto Alonsótól, Giselle anyját pedig kellő mér­téktartással Nara Araujo for­málta meg. Nagy élményt nyújtottak táncukkal Alicia Alonso, a ba­­lettmesternő kiváló tanítvá­nyai: az előkelő várnai arany­éremmel kitüntetett Aurora Bosch és Loipa Araujo, s az ezüstérmes Mirta Pia, Myrtha és a két vil­t szerepében. Mindhárom fiatal táncosnő igen előnyös megjelenésű: ter­metük karcsú, arányos és szép hosszú lábuk van. Techniká­jukon világosan felismerhető mesternőjük jellemző stílusa és erényei — a rendkívüli tág, szép vonalú és virtuóz lábmoz­gás, a jó egyensúly és a hatá­sos, de nem tolakodó előadás­mód, amely ebben az étheri­­kus, ám kissé hűvös szerep­körben igazán illúziót keltő volt. A nagy létszámú tánckar zeö­mében ifjú, szinte növendé­keknek látszó táncosokból áll. Fiatalos lelkesedéssel táncol­nak és jó adottságokkal, de a képességeknek még nem volt elég idejük a beérésre. Ha to­vábbi képzésükben majd fo­lyamatosan összegeződik és felszívódik a náluk használa­tos olasz és angolszász, vala­mint az újabban ható szovjet iskola, az együttes előtt széles távlat nyílik­­meg. Meg kell még említenünk Efrén del Castillo stílusos dísz­­letképeit és Eduardo Arrocha igen ízléses, szép jelmezeit is. Az est sikerében különösen nagy szerepet játszott és fel­fogásával erősítette a rendezés koncepcióját Mihail Bank, a kitűnő, színpadra koncentráló balettkarmester, akinek keze alatt Operaháziunk zenekara színvonalas, drámai erejű elő­adást nyújtott. Körtvélyes Géza KATONA JÓZSEF SZÍNHÁZ A NEMZETI SZÍNHÁZ KAMARASZÍNHÁZA V., Petőfi Sándor utca 6. Bemutató előadás 1966. november 18. este 7. PIRANDELLO: A CSÖRGŐSIPKA Komédia 2 részben Kálmán György, Berek Katalin, Fülöp Zsigmond, Mészáros Ági, Suka Sándor, Makay Margit Pártos Erzsi, Balogh Zsuzsa Rendezte: EGRI ISTVÁN Magyar—csehszlovák kulturális jegyzőkönyvet írtak alá Pénteken a Művelődésügyi Mi­nisztériumban Frantisek Ka­­huda, a csehszlovák iskola- és művelődésügyi miniszter első helyettese, valamint Molnár János művelődésügyi minisz­terhelyettes, aláírta a magyar —csehszlovák kulturális mun­kabizottság hatodik ülésének jegyzőkönyvét. Kahuda miniszterhelyettest fogadta Ilku Pál művelődés­­ügyi miniszter és Aczél György, a miniszter első he­lyettese. Vendégünk látogatást tett az Eötvös Loránd Tudo­mányegyetemen is. Elutazott az Operaház balettegyüttese Újabb külföldi vendégsze­replésre indult pénteken az Operaház balettegyüttese. A társulat Jugoszláviában és Bulgáriában tart négy-négy előadást. Zágrábban november 12-én és 13-án a Csodálatos mandarin, a Chopiniana és né­hány koncertszám szerepel a programon. Tizenötödikén és tizenhatodikén Belgrádban lépnek fel a művészek. Itt a Fából faragott királyfit is be­mutatják. A bolgár fővárosban két alkalommal a Giselle-t ad­ják elő. Ifogar Nemzet Hírünk a világban Nagy magyar siker a kairói tévé­fesztiválon A Húsz óra Angliában Véget ért az ötödik egyip­tomi nemzetközi televízió fesztivál. A drámai kategóriá­ban az első díjat, az Arany lótuszt, a Magyar Televízió Barbárok című tévé­játéka nyerte. A Móricz Zsigmond művéből készült filmet Zsurzs Éva rendezte. A második díjat egy francia, a harmadik díjat egy lengyel tévé­játéknak ítél­ték. Az oktató filmek kategóriá­jában a Kincskereső kisköd­­mön című magyar tévé­film nyerte a harmadik díjat. A varieté műsorok kategóriájá­ban a Téli szerelem című re­­vüfilm a zsűri elismerő okle­velét kapta. A fesztiválon 35 ország 49 tévé­állomásának 120 filmjét mutatták be. Egyedül a Ma­gyar Televízió kapott három kategóriában díjat, illetve el­ismerést Mohamed Fajek tá­jékoztatásügyi miniszter az ünnepélyes díjkiosztás után gratulált a magyar küldöttség tagjainak és Rácz Pál kairói nagykövetnek. — Szívből gratulálok a Ma­gyar Televíziónak — mon­dotta a miniszter. — Mint a verseny eredményei is mutat­ják, a nemzetközi zsűri magas­ra értékeli magyar barátaink televíziójának eredményeit Az EAK televíziója szívesen tűz műsorára magyar filmeket. Ez a fesztivál széles körű volt, a bemutatott filmek, valamint a fesztivál keretében rendezett szeminárium előadásai is bi­zonyították, hogy a televízió a nemzetközi együttműködés eszköze és hirdetője lehet. * A pénteki londoni lapok nagy figyelmet szentelnek Fábri Zoltán filmjének, a Húsz órának, amely a Sze­génylegények mellett a lon­doni filmpiac egyik szenzáció­jává vált. A Guardian megál­lapítja, hogy egészen sajátsá­gos, meglepően szókimondó és izgalmas alkotás. Elsősorban azok számára vonzó, akiket a háború utáni magyar falu problematikája érdekel. A Financial Times — amely nevére rácáfolva nemcsak pénzügyi, hanem művészeti kérdésekkel is foglalkozik — ismerteti a Húsz óra nemzet­közi sikersorozatát és a filmet Orson Welles híres filmjéhez, az Aranypolgárhoz hasonlítja. A Times pénteki számában elragadtatott hangú, nagy cikkben méltatja a Qualiton kiadásában, Szabolcsi Bence és Forrai Miklós szerkesztésé­ben megjelent Musica Hunga­­rica című, hanglemezekkel illusztrált magyar zenetörté­neti művet. Noha az egész vi­lág zeneéletét meghódították a magyar zenészek, a világ még­sem tud eleget a magyar mu­zsikáról — írja a Times zene­­kritikusa, aki a művet igen hasznosnak és érdekesnek mi­nősíti. MSZB­T-kiállítás a Radnóti Klubban A II. kerületi képzőművé­szek elsőként fedezték fel a szűkebb lokálpatriotizmus ösz­tönzését és csaknem két évti­zede mutatják be munkáikat a Hazafias Népfront Radnóti Klubjában minden év április 4-re és november 7-re. Az együttes kiállítás mindig ünnepi. Ha az alkalmat tekint­jük, azt most legjobban kife­jezi Rácz András nagy kompo­zíciója, a Tömeg, amelyen semleges térben fekete figu­rák alig bontott háromszögű masszája felett egy kis zászló piroslik. A kiállítók között ör­vendetesen sok új név van, a bevált régi gárdához fiatal művészek sorakoznak. Az »öregek« között mindenekelőtt az örökifjú Frank Frigyest említjük, mellette Ebergényi Amadil, Farkas György, P. Bak János, Batári László, B. Lédai Mária, Főnyi Géza, Gádor Emil, Hegyi György, Kádár J. Miklós, K. Nagy Ira, Pleidell János, Szentgyörgyi Kornél, Turbán György művei képvise­lik a legjobb színvonalat. A sajnálatosan kevés figurális kompozícióból kiemelkedik Anna Margit Elégia című kis képe. Szép grafikai anyag fogadja a belépőt és ebben a legtartal­masabb Göllner Miklós Hálók című krétarajza. Csurgói Máté Lajos és Diskay Lenke szép munkákkal szerepel. A fiatal Koffán Károlytól finom ceruzarajzokat láthatunk. Az iparművészek közül Simon Já­nos eredeti formájú vázáit küldte be, és a gobelin mű­faját Benkő Erzsébet munkái képviselik. Sok és érdekes szobrot küld­tek be a művészek és ez iga­zán gazdaggá és változatossá teszi a kiállítást. Olcsai Kiss Zoltán, Szöllősi Endre és So­mogyi Árpád az élenjárók, de épp a szobrászok között talál­juk az ígéretes fiatalokat. Árvai Ferenc, Kálmán Kató, Mészáros Mihály, Rajna Ág­nes, Szaladi Veronika alkotá­sai értékei a­ kiállításnak. Hiányosság az emberábrázo­lás nagymérvű elhanyagolása a festészetben. De hát nemcsak itt, hanem országszerte csend­élet- és tájkép-dömping van, minden minőségben. Pozitív és negatív állásfoglalást kép­viselhet a tájkép is, a csend­élet is, és — fájdalmas leírni épp egy november 7-i kiállítás kapcsán, hogy — ez esetben nagyrészt negatívnak tűnnek. Ezért már most jó lenne a leg­­konkrétebben körvonalazott feladatokat, megbízásokat ki­adni a képzőművészeknek, ne­hogy a Nagy Októberi Forra­dalom félévszázados forduló­jára is köcsögökkel és tűzfa­lakkal ünnepeljünk. Az ember­műből nem illik kirekeszteni az embert, minden javak lét­rehozóját. o. a. NAPLÓ November 12 A firenzei árvízkárosultak javára ajánlotta fel a Madách Színház annak a külön előadás­nak bevételét, amelyet no­vember 27-én délután fél négykor rendez Hubay—Rán­­ki—Vas: Egy szerelem három éjszakája című zenés játéká­ból.­­ Baleset érte a Párizsban vendégszereplő szovjet Állami Cirkusz közkedvelt sztárját, Niko bohócot. A Hattyú halá­la című balettet parodizálta, elesett és súlyosan megsérült. Rövid kórházi ápolás után szállodai lakásán várja teljes gyógyulását. Jevgenyij Gabrilovics állami díjas szovjet író több forgató­­könyv — közöttük a Lenin Lengyelországban című­­ film — szerzője a Filmművész Szö­vetség meghívására Budapest­re érkezett. Tíz napot tölt fő­városunkban. Több mint 500 műkedvelő irodalmi színpad kezdte meg munkáját az új idényben. Az együttesek tagjainak zöme a tanulóifjúság soraiból került ki. A Hétköznapi fasizmus című film kollektív pályázatának országos díját az egyik hon­védségi alakulat kollektívája kapta. A négy legjobb egyéni pályázó: Jakab Katalin Győr­ből, Návai Anikó Békéscsabá­ról, Pörös Géza Pécsről és Szarvas Gábor Jászfelsőszent­­györgyről. A bíráló bizottság különdíját Budai György és Széles Erzsébet debreceni pá­lyázó és Láng András honvéd nyerte el. A francia hatóságok hozzá­járultak a mozihelyárak újabb emeléséhez. Egy párizsi mozi­ban ma már körülbelül a bu­dapesti helyárak ötszörösébe kerül egy jegy.­­ Az NSZK-ban a lakosság 39 szá­zaléka egyáltalán nem, és csak 25 százaléka olvas rendszeresen köny­vet — állapította meg Erhard Schmidt nyugatnémet professzor. •íg Jugoszláviában vendégszere­pelt november 7-e alkalmából a szakszervezetek szegedi ál­talános munkáskórusa. A Lá­nyi Ernőről elnevezett szabad­kai énekkar december köze­pén viszonozza a vendégsze­replést Szegeden. ■Ggy hét BUDAPEST HANGVERSENYTERMEIBEN JOHANNES ERNST KÖH­­LER, a nagy hírű weimari orgonista már nem először jár nálunk: művészetét a ma­gyar közönség régóta ismeri és szereti. Ennek tulajdonít­ható, hogy szombati koncert­jére a Zeneakadémia nagy­terme színültig megtelt. Mielőtt Köhler művészetét közelebbről megvizsgálnánk, két dolgot kell előrebocsáta­­nunk. Először: nem dicsérhet­jük eléggé weimari vendé­günket, amiért az orgonakon­certek gyakran hallható "ve­gyes felvágott"­műsora helyett az orgonairodalom fejedelmé­től, J. S. Bacától játszott csu­pán és tőle is egyetlen korai­­ciklust, az úgynevezett Kla­­vierübung-sorozat III. részét. Másodszor: egyetlen hangsze­res muzsikus sincs úgy kiszol­gáltatva az elképzeléseit meg­szólaltató apparátusnak, mint az orgonista. Tekintettel arra, hogy a Zeneakadémia orgoná­ja most már valóban utolsó óráit éli (néhány hét múlva megkezdik az óriási költséggel beszerzett új orgona beépíté­sét!), a rajta felhangzó pro­dukció elbírálása csak akkor lehet objektív, ha állandóan betudjuk a beteg szerkezet bizonytalansági együtthatóit. 1725 és 1742 között jelent meg nyomtatásban J. S. Bach négyrészes Klavierübung-so­­rozata. Az összefoglaló cím nem elsősorban zongorára mint hangszerre utal, hanem "­klaviatúrára", tehát billen­tyűzetre, legyen bár az cem­­balo, clavichord vagy éppen­séggel orgona. Ezek a "bil­lentyűs gyakorlatok" tették ismertté J. S. Bach nevét és művészetét olyan körökben is, ahová személyesen nem vihet­te el muzsikáját. Csupán köz­­bevetőleg érdemes említeni, hogy Johann Gottfried Wat­­ther, Bach korának kiváló zeneszerzője, 173­­mrben sí­­nyomatott, tudományos igé­nyű zenei lexikonában úgy tudja, hogy Bach mindössze a hat zongora­parti­tát kom­ponálta a Klavierübung I. részeként és hozzáfűzi, hogy ezzel a sorozatnak valószínű­leg vége szakadt... (Az akko­riban már elkészült, körülbe­lül 6—700 Bach-műből ezen­kívül semmit sem ismert!) A Klavierübungba tartozik a többi között a mindmáig rendkívül népszerű Olasz kon­cert, a Goldberg-variáció, a H-moll partita­g és a Köhler koncertjén most elhangzott orgonamise. A protestáns egyházi nép­ének legértékesebb és egyben legősibb rétegét fogta össze Bach ebben a sorozatban, a dallamfeldolgozó művészet végső és legmagasabb csú­csán. Az eredeti sorrendben történő előadása főként azért tűnik grandiózus feladatnak, mivel az egyes tételek egy­mástól hangulati és jelentés­­tartalmukat tekintve egy­aránt gyökeresen különböznek és arra kényszerítik az elő­adót, hogy folyvást megújul­jon és minden sok darab szá­mára megteremtse a megszó­lalás sajátos feltételeit Köhler fizikális és művé­szi alkatát tekintve egyaránt robosztus egyéniség. Könnye­dén birkózik meg olyan fel­adatokkal, mint például a művet lezáró, úgynevezett Szentháromság-fúga előadása, ahol Bach három témát dol­goz fel egyetlen tétel kereté­ben. A vonalak együttes és koncentrált vezetése, harmó­niája és ugyanakkor elkülö­nülése grandiózus módon si­került Köhlennek: valóban megjelent a bachi nagyság e zárófúgában. Érdekes viszont, hogy az ennél sokkalta egy­szerűbb, bensőséges­ vallomás­­hangú, csendes meditációk — mint például a Vater unser első feldolgozása (BWV. 682), vagy a Wir glauben all’ an einen Gott (BWV. 681) — mintha némiképpen megsíny­lették volna Köhler hatalmas erejét; mintha érzékeny struk­túrájuk maga került volna végveszélybe. Úgy hisszük, a weimari mű­vész játékából csakis ez az egyetlen mozzanat hiányzik: az érzékenység. Nagyszerűen érvényesül viszont lehengerlő virtuozitása az akkordikus fel­­rakású vagy méltóságteljesen vonuló, sok szólamból össze­rakott és feltornyozott korá­tokban. Az előbb említett Szenthá­romság-fúga félelmetes erejű interpretációja megérdemelt, hatalmas sikert aratott s en­nek hatására Köhlertől több ráadást hallottunk. Megítélé­sünk szerint azok mindegyike — vagy legalábbis nagy ré­sze — ott, a hangverseny helyszínén keletkezett impro­vizáció volt. És valójában itt érezhettük meg e művész cso­dálatos erejét. Megtudtuk, hogy nem csupán tudja a bachi, illetve a barokk muzsi­ka darabjait, hanem sajátja­ként ismeri, magáénak mond­hatja az orgonaművészet vi­rágkorának levegőjét, szelle­mét és jelentését is. Különö­­­sen ki kell emelnünk az Ein feste Burg kezdetű közismert protestáns koráldallamra ké­szített feldolgozását, melynek során a témát, fokozatosan emelve mind feljebb és feljebb, valóságos apoteózisban része­sítette. Remélhetőleg Köhler majd az új orgona elkészülte után újból meglátogat ben­nünket , és egészen bizonyos, hogy akkor még a mostaninál is több­rétű zenei élmény­ben lesz részünk. BACH ÉS PURCELL művei szerepeltek a Sándor Frigyes vezényelte csütörtöki koncer­ten, a 12. Kantáta és a d-moll zongoraverseny, valamint a nagy angol komponista Didó és Aeneas című operája. Elöljáróban dicséretet kell mondanunk a MÁV Szimfoni­kusok munkájára, akik a kar­mester egyértelműnek éppen nem mondható mozdulatait maximális figyelemmel követ­ték és ahol arra szükség volt, némiképp kiegészítették. De még ennél is nagyobb nyoma­tékkal említjük a Tóth Béla vezetése alatt álló KISZ Köz­ponti Művészegyüttes Egyete­mi Énekkarát. Ez a fiatal kó­rus valami egészen példa- és mintaszerű tisztasággal és olyan tündökletes egyszerűség­gel énekelt mind a Bach­­kantátában, mind pedig a Pur­­cell-operában, hogy már köz­ben arra kellett gondolnunk: mikor halljuk őket újra? Wehner Tibor — a zongora­­verseny szólistája — szép, ki­dolgozott produkciót nyújtott és a két gyors tételben sikerrel küzdötte le a kíséret kisebb­szerű lazaságait. A Vi­einen, Klagen.. -kantá­ta és a Didó és Aeneas elő­adása örömteljes eseménynek ígérkezett — viszont zenei ér­telemben véve nem volt túlsá­gosan eseményteljesnek mond­ható. Különösen az utóbbi mű örvénylő, sötét nagybarokk pátoszából kaptunk viszonylag keveset: az egyes tételkarakte­rek és ezzel együtt drámai szi­tuációk némiképpen egybefoly­tak. A nagyszámú szólistagár­dából ezúttal csupán Pertis Zsuzsa kitűnő cembaló-játé­­kát, Sándor Judit megható záró­ áriáját szeretnénk ki­emelni. És végezetül, de első­sorban Szirmay Márta átütő erejű Bach- és Purcell-produk­­ciójára kell emlékeztetnünk a jelenvoltakat: minden megszó­lalása az est egy-egy drámai csúcspontját jelentette. Pernye András 1 SZÍNHÁZAK MAI MŰSORA Állami Operaház: Kubai balett (a havannai Operaház együttesé­nek vendégjátéka) (7) — Erkel Színház: Bánk bán (11. kört. 3) (7) — Nemzeti Színház: Marat halála (7) — Katona József Színház: Ször­nyeteg (7) — Madách Színház: Egy szerelem három éjszakája (7) — Madách Kamara Színház: Amíg összeszoknak (7) — Vígszín­ház: A fizikusok (XII. bért.) (du. fél 3); Egy fő az egy fő (F. kért. 2.) (7) — Odry Színpad: A Mona Lisa mosoly (P— Odry bért. 2.) (fél 8) — Thália Színház: Az Ördög és a Jóisten (7) — József Attila Színház: Kény­szerleszállás (IX. előadás) (du. 3); Farkasok és bárányok (M. kért. 2.) (7) — Fővárosi Operettszínházi My Fair Lady (du. fél 3); Marica gróf­nő (7) — Vidám Színpad: Made in Hungary (fél 8) — Kis Színpad: Gyakostársak (7) — Egyetemi Színpad: Ady Endre napjai ("Ady" sor. 2.) (du. fél 4); Mensáros Lász­ló előadóestje (fél 8); Az Egyete­mi Koncertzenekar hangversenye (Aulában) (fél 8) — Kamara Va­rieté: Krimi magyar módra (du. 6 és fél 9) — Állami Déryné Színház (Kulich Gyula téren): Leszállás Párizsban (7) — Zeneakadémia: Zenei formák és műfajok (Közép­­isk. bér­. A—B/2.) (du. fél 5); Szombathelyi Szimfonikus Zene­kar (fél 8) — Kamaraterem: dr. Szedő Miklós ária- és dalestje (fél 8).

Next