Magyar Nemzet, 1976. április (32. évfolyam, 78-102. szám)

1976-04-14 / 89. szám

6 N­API KRÓNIKA — Hazaérkezett a Belga Kommunista Párt XXII. kong­resszusáról az MSZMP kül­döttsége Sarlós Istvánnak, a Politikai Bizottság tagjának vezetésével. A küldöttséget a Ferihegyi repülőtéren Gyenes András, az MSZMP KB tit­kára fogadta. — Az MSZMP KB vendé­geként április 12—13-án Buda­pesten tartózkodott Dávid Khenin, az Izraeli Kommunis­ta Párt PB tagja, a KB tit­kára. A vendéggel megbeszé­lést folytatott dr. Berecz Já­nos, a KB külügyi osztályá­nak vezetője a nemzetközi kommunista mozgalom idősze­rű kérdéseiről és a közel-ke­leti helyzet újabb fejleményei­ről. A megbeszélésen ismét megnyilvánult a két testvér­­pártnak a marxizmus—leni­­nizmus, a proletár internacio­nalizmus elvein alapuló egyet­értése és szolidaritása. Dávid Khenin kedden elutazott Bu­dapestről.­­ Tervegyeztető megbeszé­lést tartottak kedden Szegeden a Könnyűipari Minisztérium és Csongrád megye vezetői. A tanácskozáson részt vett Ke­serű Jánosné könnyűipari mi­niszter, Szabó Sándor, a me­gyei pártbizottság titkára, dr. Perjési László, a megye ta­nácselnöke, valamint a megye és Szeged más párt- és álla­mi vezetői. — Dr. Gosztonyi János ok­tatási államtitkár beszédével kedden megnyílt Budapesten a szocialista országok pedagógiai információs intézményeit ve­zető szakemberek háromnapos tanácskozása. A bolgár, cseh­szlovák, lengyel, magyar, NDK-beli, valamint szovjet intézmények képviselői a ha­tékonyabb együttműködés le­hetőségeit vitatják meg. — Előadást tartott Párizs­ban a Francia Külkereskedel­mi Központban dr. Balázs Pé­ter, a Külkereskedelmi Mi­nisztérium osztályvezetője több mint 100 francia gazda­sági és külkereskedelmi szak­,­embernek ötödik ötéves ter­vünkről, s a magyar—francia gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok szempontjából várható kihatásairól. — A vegyipari vállalatok országos munkavédelmi ver­senyében a nehézipari minisz­ter vándorserlegét az első he­lyezést elért Borsodi Vegyi­kombinát, a Vegyipari Dol­gozók Szakszervezetének el­nöksége serlegét pedig a Nit­­rokémiai Ipartelepek kollek­tívája kapta kedden, a Nehéz­ipari Minisztériumban. Zsen­­gellér István miniszterhelyet­tes 15 aktívát tüntetett ki a ,,Nehézipar kiváló dolgozója” címmel.­­ A hatsávos korszerű autópálya építését ebben a hó­napban kezdik meg Belgrád és Umcsari között. A Jugoszlávia egész területén átvezető, új autópálya teljes hossza 1185 kilométer. A jugoszláv—oszt­rák határnál kezdődik, majd Ljubljanán, Zágrábon, Belgrá­­don és Nisen át — itt elága­zik a jugoszláv—bolgár határ felé —, Szkopjén keresztül a görög—jugoszláv határon levő Gevgelijéig vezet.­­ A kereskedelem fejlesz­tésére több mint 800 millió fo­rintot költenek az ötödik öt­éves terv ideje alatt Hajdú- Bihar városaiban és községei­ben. Az ezzel kapcsolatos ter­­veket kedden tárgyalta meg a megyei tanács vb. A terv kiemelten foglalkozik Debre­cen üzlethálózatának fejlesz­­tésével , Napfogyatkozás lesz áp­rilis 29-én. A Hold Föld kö­rüli pályája során úgy kerül a Nap és a Föld közé, hogy el­takarja a Nap nagy részét. Bu­dapesten délelőtt 10 óra 8 perckor kezdődik a napfogyat­kozás. 11 óra 40 perctől kezd­ve „növekszik” a Nap és déli 1 óra 13 perctől ismét teljes egészében látható lesz.­­ Dr. Maróthy László, az MSZMP PB tagja, a KISZ KB első titkára kedden fogad­ta Todor Tonev minisztert, a Bolgár Népköztársaság Mi­nisztertanácsa mellett műkö­dő ifjúsági és sportbizottság elnökét. A találkozón jelen volt Nádor György, az Állami Ifjúsági Bizottság titkára és Vladimír Videnov, a Bolgár Népköztársaság budapesti nagykövete is.­­ Kilencezer népbírót válasz­tottak meg vasárnap a Szov­jetunióban. Moszkvában a rész­vétel aránya meghaladta a 99,9 százalékot, s a választásokat országos viszonylatban is ha­sonló aktivitás jellemezte.­­ A magyar—szlovák víz­ügyi albizottság négynapos ülése megkezdődött Miskolcon. Megvizsgálják és ellenőrzik a közös országhatáron levő ár­­vízvédelmi berendezések álla­potát, s azok fejlesztési­­lehe­tőségeit. Napirendre kerülnek az árvizek elleni közös véde­kezés tapasztalatai, tanácskoz­nak a Sajó országhatár menti szabályozásáról, s a folyó szennyezettségének csökkenté­séről.­­ A munka és művelődés hete Szolnok megyei rendez­vényei sorában a martfűi Ti­sza Cipőgyár művelődési pa­lotájában tanácskozást tartot­tak a munkások műveltségi szintjének emeléséről, és Rá­­kóczi-emlékkiállítás nyílt.­­ A munkahelyi demokrá­cia érvényesülésének tapasz­talatairól tárgyalt a többi kö­zött kedden Egerben megtar­tott ülésén a Heves megyei tanács vb. A tesület megálla­pítása szerint a munkahelyi demokrácia fejlesztéséről szó­ló kormányhatározat a gya­korlatban már érezteti hatását és a tanácsi szakigazgatási szervekben: javult a munka­helyi légkör, növekedett a ve­zetők és kollektívák felelős­ségérzete.­­ A Zala megyei környe­zetvédelmi bizottság kedden megalakult Zalaegerszegen. Nagy nemzeti vagyont képvi­selő, sok erdeje révén Zala megye különösen szerencsés helyzetben van, a szakembe­rek mégis minden arra alkal­mas területet fásítani akar­nak. Zalaegerszeg határában ezen a tavaszon 90 hektáros terület fásítása fejeződött be. — A televízió műsora szerdán: 8.00: Tévétornia. 8.05—10.20: Iskola­tévé. 8.05—8.25: Orosz nyelv. 9.56— 10.20: Német nyelv. 10.20: Delta. Tu­dományos híradó (ism.). 10.45: Vál­tóié Ázsia. Az Olasz Televízió do­kumentum­film-sorozata. 11.50: Éle­tet az éveknek. Nyugdíjasok műso­ra. 12.30: Játék a betűkkel. 12.55: Gyapotpelyhecske. Szovjet rövid­film. 13.05—13.25: Iskolatévé. Orosz nyelv. 17.20: Hírek. 17.30: Kaikat. 17.45: Postafiók 250. Takács Mari műsora. 18.00: A Razdam partján. 18.15: Döntés születik... 18.50: „Ó, tudsz-e szállana.. .” Tóth Árpád versei. 19.10: A Közönségszolgálat tájékoztatója. 19.15: Esti mese. 19.30: Tv-Híradó. 20.00: Tévétorna. 20.05: Jogi esetek. 20.45: özvegy Couder­­né. (Francia—olasz film (1971) 22.10: Tv-Híradó 3. 22.20—23.10: Családi kör. Szülők, nevelők magazinja. — 2. Műsor. 20.00: Műsorismertetés. 25.01: Vezetők klubja. Vállalkozzék a vezető! 20.40: Különleges síver­seny. Amerikád rövidfüm. 20.50: Tv-Híradó 2. 21.10—22.10: Hazánkról szóljatok, szép szavak! 3. — Budapesten tartják érte­kezletüket a szocialista orszá­gok szakszervezeti központi lapjainak és folyóiratainak főszerkesztői. A tanácskozás kedden kezdődött a SZOT székházában. Gáspár Sándor, az MSZMP PB tagja, a SZOT főtitkára fogadta a szocialista országok szakszervezeti sajtó­jának vezetőit, s tájékoztatta ők­et a magyar szakszervezeti mozgalom időszerű kérdései­ről.­­ Az idei nyátr­vízi tudo­mányos kutatómunka meg­kezdődött a Balatonon. A szakemberek számos helyszíni vizsgálatot tartanak a tavon. A tihanyi biológusok a haltáp­­lálék-vizsgálatokkal elsősorban a süllő éhezésének okát sze­retnék kideríteni, de vizsgál­ják a tihanyi kutatók a keszeg életkörülményeit, s figyelem­mel kísérik a tó idegen halai­nak, a busának és az angol­nának viselkedését is.­­ A Szovjetunióban rende­zik meg április 15—30. között a szocialista országok vitorlázó repülőinek felkészítő verse­nyét. A kisinyovi seregszemlén az MHSZ sportolói is részt vesznek. — Halálra gázolta a Ferenc­városi Távbeszélő Központ udvarán a Fővárosi Köztisz­tasági Hivatal szemétszállító kocsijával Nagy Ferenc 23 éves segédmunkást aki a sze­métszállító kocsi hibáját vizs­gálta a karosszéria alá hajol­va, Pálházi Ferenc 49 éves gépkocsivezető, aki közben el­indította a kocsit. A felelősség megállapítására vizsgálat fo­lyik. — Sok a fiatalkorú alkoho­lista az NSZK-ban, erre pa­naszkodik Walter Barsch, a hamburgi iskolaügyi hivatal főtanácsosa. „A gyerekek az órák közti szünetben szeszes italt vesznek a környező üzle­tekben. Egyes tanulók már a tanítási idő alatt részegek, mások utána isszák le magu­kat”, írja jelentésében. A Süd­­deutsche Zeitung megállapítá­sa szerint Münchenben már nemcsak farsangi jelenség, ha­nem mindennapi gyakorlat, hogy 12—13 éves gyerekeket szállítanak kórházba alkohol­­mérgezéssel . Az 51-es autóbuszok április 13- én üzemkezdettől Csepel, Tanács­ház tér irányába az Állomás utca —Korponai utca—Zalka Máté tér— Bihari út—Mázsa utca—Barabás ut­ca—Kőér utca—Ferde utca—Ady Endre utca—Hunyadi utca, tovább a jelenlegi útvonalon közlekednek. Az állomás utca irányába a Hu­nyadi utcáig az útvonal változat­lan, majd Ady Endre utca—Ferde utca—Kőér utca—Barabás utca— Mázsa tér—Bihari út—Zalka Máté tér—Körösi Csom­a Sándor út—Pa­­taky István tér—Állomás utca út­vonalon járnak az autóbuszok. Ugyancsak április 15-én üzemkez­dettől a 68-as és a 68A jelzésű autó­buszok mindkét irányba, a Hunya­di utca—Ady Endre utca—Kossuth Lajos utca módosított útvonalon közlekednek. A buszok a Hunyadi utcánál, az Ady Endre utcánál, a Bajcsy-Zsilinszky utcánál, illetve a Vörös Hadsereg útjánál állnak meg. Április 15-én új, 17A jelzésű autóbuszt indítanak az Állomás ut­ca—Korponác utca—Zalka Máté tér —Vaspálya utca—Gyömrői út— Vasgyár utca—Szacsvay utca— Noszlopy utca—Gyömrői út—Vas­pálya utca—Zalka Máté tér—Körösi Csom­a Sándor út—Pataky István tér—Állomás utca útvonalon. — A Magyar Tudományos Akadémiára látogatott kedden V. V. Andrijanov, a Szovjet Tudományos Akadémia Űrku­tatási Intézetének osztályveze­tője és J. I. Beljajev, az SZTA Geokémiai és Analitikai Inté­zetének főmunkatársa, akik a szovjet űrkutatási delegáció­val érkeztek Budapestre. A tudósok találkoztak Erdey- Grúz Tiborral, az MTA elnö­kével.­­ Jurij Gagarin 15 évvel ezelőtt végrehajtott, történel­mi jelentőségű első űrrepülését kedden ünnepi megemlékezé­sen méltatták Veszprémben, a Dimitrov művelőd­ési központ­ban. Kelemen Já­ns tudomá­nyos szakértő Gagarin a világ­űr Kolumbusza címmel tar­tott előadást.­­ Emléktáblát avattak va­sárnap az indiai Darjeeling­­ben Körösi Csomna Sándor sír­ján. ,A Magyar Tudományos­ Akadémia által elhelyeztetett emléktábla avatásán az Aka­démiát Bethlenfalvy Géza, a Körösi Csorna Társaság titká­ra képviselte. Kívüle az in­diai tudományos élet és a nyugat-bengáliai kormány több vezető tisztségviselője méltatta az összegyűltek előtt a kiváló magyar orientalista érdemeit.­­ A természetvédelmi és környezetvédelmi terminoló­giai szótárt elfogadta a KGST- szekció a hat szocialista or­szág környezetvédelemmel fog­lalkozó pedagógusainak és pe­dagógiai kutatóinak kétnapos budapesti tanácskozásán. Az 1976-tól 1980-ig terjedő idő­szakra szóló KGST komplex pedagógiai program keretében hazánk vállalta — önálló fel­adatként — a terminológiai pedagógiai szótár összeállítá­sát. — Kétszer annyi dolgozó ta­nul a Ferencvárosban általá­nos és szakközépiskolában, valamint gimnáziumban, mint amennyi néhány évvel ezelőtt tanult, mondották el a IX. ke­rületi tanács vb keddi ülésén. A dolgozó általános iskolai tanulók 99 százaléka munkás­­fiatal, fele részben nő. Az ülé­sen a felnőttoktatás tovább­fejlesztését sürgették. — A számítóközpont beren­dezéseinek egyhónapos próbá­ja megkezdődött a Tiszántúli Áramszolgáltató Vállalat köz­pontjában. A számítóközpont szovjet, lengyel és bolgár gyártmányú berendezéseinek együttes értéke több mint 40 millió forint. — Kiskunság több mint egymillió kajszibarackfájának teljes virágzását a hét végére várják a szakemberek. A kaj­szisok sajnos az idén is kevés termést ígérnek, a márciusi fagyok ugyanis kárt tettek a termőrügyekben. A továbbiak­ban a megtermékenyülésen múlik, hogy a megmaradt vi­rágból barack legyen.­­ Megérkeztek a fekete gó­lyák költőhelyükre, a Duna­­ártér védett madárszállásaira. A ma már ritka, félénk gázló­madarak fészkét számon tart­ják, s költés idején vigyáz­zák az ornitológusok. — halálozás. A Kulturális Mi­nisztérium és az Országos Széché­nyi Könyvtár mély fájdalommal tudatja, hogy dr. Sebestyén Géza, az Országos Széchényi Könyvtár főigazgató-helyettese 1976. április 5-én, életének 64. évében elhunyt. Halálával súlyos veszteség érte a magyar könyvtárügyet. Temetése április 16-án, pénteken 13 órakor lesz a Farkasréti temetőben.­­ — Dr. Révész Barna, a Központi Állami Kórház osztályvezető főor­vosa hamvasztás utáni búcsúztatá­sa 1976. április 17-én dé­ fél 10 óra­kor lesz a Farkasréti temetőben. Egészségügyi Minisztérium. X — A gyászoló család nevében fájdalommal tudatom, hogy Varsá­nyi Alfonz, a Magyar Rádió mun­katársa életének 51. évében, várat­lanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása április 26-án, 15.30 órakor lesz a Farkasréti temető­ben. Varsányi Alfonzné: Külön ér­tesítés helyett.­­ — Köszönetnyilvánítás. Férjem, ifj. édesapám, Mad­ó András el­hunyta alkalmából tanúsított segít­ségükért és őszinte részvétükért hálás köszönetünket fejezzük ki a METROBER vezetőinek és dolgo­zóinak, valamint mindazon volt munkatársaknak és ismerősöknek, akik búcsúztatásán részt vettek. Matló Andrásnié és fia, András. X — Köszönet mindazoknak, kik elkísérték szeretett férjemet utolsó útjára. Dr. Hegedűs Jánosné, VI., Mozsár utca 9. X — Ezúton mondunk köszönetet barátoknak, munkatársaiknak és is­merősök együttérző részvétnyilvá­nításáért, amellyel felkerestek fér­jem és édesapám elhunyta alkal­mával. Dr. Valér Mártonna és fia, Marcell. X VÍZRE BOCSÁTÁS (Hegedűs István rajza) Néhány órás napsütés Várható időjárás szerda estig: változóan felhős idő, elszórtan, fő­ként keleten záporral, egy-két he­lyen zivatarral. Mérsékelt, időnként meg­élénkülő, a Dunántúlon helyen­ként megerősödő északnyugati szél. Várható legmagasabb nappali hő­mérséklet 15—20 fok között. A Duna vízállása kedden Buda­pestnél 260 centiméter volt. Magyar Nemzet Szerda, 1976. április 14. Munkahelyek Sofőrfülke A MOSZKVA TÉRRŐL in­dul a 12/a jelzésű kék autó­busz kocsija. Nem a legújabb típus, de nem is az az elhasz­nált járgány, amely időnként még feltűnik a mellékesebb út­vonalakon, amolyan középko­rú busz, amely becsülettel meg­tett néhány tízezer kilométert a pesti aszfalton és a budai macskaköveken — következés­képpen nem a legfürgébb, leg­kényelmesebb utazási eszköz, de utaztunk mi már ennél sok­kal rokkantabb, kényelmetle­nebb jármű fedélzetén is. A so­főrfülke mellett és mögött ál­lok, abban a holt térben, amely utazásra kényelmetlen, az első ajtón való fel- és leszálláskor el kell húzódni az utasok út­­jából s ez a megállónként is­métlődő „kettőt előre — kettőt hátra” valamiféle kezdő tánc­mutatványra emlékeztet. A vezető, aki az alig négy­zetméter alapterületű sofőrfül­kében dolgozik, fiatal ember, legfeljebb harmincra becsü­löm. Zömök, vállas, sűrű hajú férfi, oldalszakálla egészen mélyre szabott, már-már egy Kossuth-szakáll körvonalaira emlékeztet, bajusza nincs, vi­szont a nyitott vignyakból elő­tűnő vastag inak és izmok rendkívüli testi erőre enged­nek következtetni. Jó kedélyű fiatalember lehet, ez több je­lenségből megállapítható, va­lószínűleg fiatal apa, mert a szerelékfalon egy göndör, bar­na hajú apróság fényképe lát­ható, mint valami talizmán, amely a gyermek mosolyával önuralomra és türelemre inti a vezetőt s ez mindenképpen megnyugtató érzés. Akire az apra gyereke vigyáz, az önma­gára is vigyáz, valamint az uta­sokra, akik a Moszkva téri vég­állomáson már jó kétharmadig megtöltötték a kocsit. Minden­kinek van ülőhelye, a tüleke­dés még nem kezdődött el. AZ IRÁNYÍTÓ jelzésére a sofőr elmosolyodik s a szemé­vel hunyorít, ami azt jelenti: értettem főnök, máris indulok, s valóban a kocsi kigördül a megállóból,­­ alig észrevehető moccanással s ez máris közli, jó érzékkel megáldott pilóta ül a volánunk mellett. Simán ki­­hajózik a megállóból, a kocsi lendülete egy pillanatra sem torpan meg, amikor sebességet vált, egyenletesen gurulunk a villamos keresztezésig, ahol éppen tilosat jelez a lámpa, meg kell állnunk, de a megál­lás nem sikerül olyan jól, mint az indulás, zökken a kocsi. Ha álló utasok is vannak rajtam kívül, most kalimpálva füg­­geszkednének a fogantyúkon. Ágaskodva átnézek a motor­ház fölött, mert biztosra ve­szem, hogy valaki vagy vala­mi oktalanul kényszerítette a hirtelen fékezésre sofőrünket Nem is csalódom, egy srác, aki­nek vállközépig lobog a haja, fürge kis mopedjével az utolsó pillanatban a busz elé vágott, hogy amikor majd zöldre vált a lámpa, a buszt megelőzve ro­boghasson tovább. Tíz magyar gépjárművezető közül legalább nyolc már szed­né le a keresztvizet a kölyök­­ről, aki ilyen meggondolatla­nul surrant a busz és a Széna tér felől közelgő villamos közé s nem is tudnám nagyon el­ítélni, mert mi történik, ha a fék nem fog tökéletesen, vagy a sofőr figyelme kihagy egy másodperc töredékére? A mi sofőrünk arca se rebben, csak a szeme szűkül be kissé, de azért még mindig mosolyog, amikor kihajlik az ablakon s rászól a gyerkőcre: — Mondd, öcsi, mit szólna a mamád, ha nem mennél ha­za? A GYEREK válaszra se mél­tatja, s amikor az út felsza­badul, úgy elporzik pár lóerős mopedjén, mint egy motori­zált ördögfióka. Buszunk ez­után simán beáll a Széna téri megállóba, ez a sima beállás azonban egyedül a sofőr mű­vészetének köszönhető, mert bár keresztirányban tilos a gyalogos közlekedés, egy mini­szoknyás hajadon — nem egé­szen a minikorosztály képvi­selője —.­­átlósan elindul a túl­­parti villamosmegállóból s le­vágja az utat, hogy elérje a buszt, evvel az alsófehérneműt is bőven mutogató versenyfu­tással csikorgó fékezésre kény­szerít két személykocsit, a mi buszunk azonban árnyalatnyi fékezéssel elengedi maga előtt a száguldó gyalogtündért, s­­ mögötte hajt be a megállóba. Kezdem becsülni azt a bar­kós fiatalembert, akinek kezé­re és idegeire van bízva az éle­tünk, s becsülöm a Mechwart téri megállónál is, ahol szépen megvárja a gyalogosok átke­lését a járdasziget és a gyalog­járda között, amikor viszont elindulna, a Bimbó út felől sorra kanyarodnak ki az autók, de nem követik a mi sofőrünk példáját, szétugratják az Euró­pa előtt átkocogó gyalogoso­kat. A Tölgyfa utcáig nem tör­ténik semmi említésre méltó, csak a Rómer Flóris utca tor­kolatában ballag a síneken egy megviselt Trabant, aztán a ve­zető meggondolja magát és vil­lámgyorsra pörgetve az aszt­másan kotyogó motort, irány­­jelzés nélkül felkanyarodik a hegynek. Talán az Autóklubba iparkodik, különórákat venni szabályos vezetésből. Az utasok mindebből csak annyit éreznek, hogy a busz kissé kilendül, a pilótának si­került egy alig észrevehető kormánymozdulattal elcsúsz­tatni a járművet a Trabant és a járda között. A MARGIT-HÍDON nincs semmi baj, a megállóban ke­vés a fel- és a leszálló, főleg fiatalok, akik a Szigetre men­nek, természetesen figyelmen kívül hagyva az aluljárót, az úttesten keresztül, a járművek között. Szent István körút, fel­tűnően sok a leszálló, a felszál­lók alig tudnak feltolakodni, mert minden buszon van két­­három derék utas, aki mind­addig elmerül feltehetőleg magvas gondolataiban, amíg a leszállás utolsó másodperce el­érkezik, akkor aztán áttörik magukat a felszállók sűrűjén. Koros bácsika ügyetlenkedik ebben a vad, férfias sodrásban, nem sok reménye van a fel­szállásra, de a sofőr látja őt a jobb oldali visszapillantó tü­körből, nem pattant­ja be az orra előtt az ajtót, türelmesen megvárja, míg az öregúr fel­kászálódik a kocsira, csak ak­kor indít. A Nyugatival szemközt meg­ismétlődik a roham, kezdünk benne járni a csúcsforgalom­ban, egyre viharosabb a fel- és leszállás, van ideje kipihenni a sofőrnek a Marx téri kalan­dot, amelyet egy újdonatúj Zsiguli bánya­veti vezetője oko­zott, a Bajcsy-Zsilinszky út fe­lől érkezve a körforgalomba, másfél-két méterrel a busz or­ra előtt bevágott, majd átisz­­kolt a híd felől érkező 6-os vil­lamos előtt, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga Felhőt nem látni sofőrünk homlokán, pedig a percek vi­harosan váltakozó eseményei­ között telnek. A Rudas Lászl utcánál például kénytelen pi­lótánk a belső sávra kanyarod­ni, mert a külsőt lefoglalja egy rakodó teherautó, a kereszte­zésben azonban egy csapat gyerek topog, pontosan az út közepén, a villamossínek és az úttest keskeny elválasztó sáv­­ján, egyre többen szivárognak át a tilosban, a megtermett busszal oly módon kell eloson­ni közöttük, hogy egyet se la­pítson a velünk egy irányból haladó villamoshoz, ne gyűrje maga alá, s a saját kocsiját — tele utasokkal — se szorítsa a teherautó oldalához. A KÖRÚT és a Népköztár­saság útja keresztezésében s lámpánál átjutunk, de nem tu­dunk egészen pontosan beállni mert egy T-jelzésű Skoda min­den áron be akar tolatni az utolsó szabad helyre, ami ter­mészetesen egy méterre sincs a busz kijelölt megállóhelyé­től. Úgy tűnik, a kezdő ve­zető ezt a kínos és veszélyes pontot találja alkalmasnak hogy a beállást gyakorolja. So­főrünk lassítás közben annyira kifelé fordítja kocsija orrát, hogy a felszállás után könnye­dén kivezetheti a bárkát. A Dohány utcáig semmi különös enyhe zónázás, majd átkelés a zöldön, befelé húzódás a Rá­kóczi úti megállóba, amikor a Dohány utcából az orrunk előtt kirobban egy zöld Moszkvics, a Posta jelzésével. Kormánya mögött hanyag ifjú, aki barát­ságosan int a mi sofőrünknek. Köszöni... Leszállok, mert megérkeztem a munkahelyem­re, ő pedig csöndes mosollyal tovább utaztatja utasai szá­zait, ki tudja ma még hány­szor, a pesti közlekedés színi­jei között. Ez a munkahelye. Baróti Géza

Next