Magyar Nemzet, 1978. augusztus (34. évfolyam, 179-205. szám)

1978-08-01 / 179. szám

4 A RÁDIÓ MELLETT Kocsonya Mihály házassága Nincs még túlságosan mesz­­szi az az idő, amikor a régi magyar drámai emlékeket (néhány kivételtől eltekintve) nem ismerte a nagyközönség, nem találkozott velük rádió­ban, televízióban, kőszínház­ban és szabadtéri színpadokon, de még nyomtatásban is csak szaktudósok szűkebb körének szánt, kis példányszámú ki­adásban voltak hozzáférhetőek e művek. Ha nagy ritkán va­lahol — például a rádióban — elő­vették is némelyiket, ez inkább csak pedáns irodalom­­történeti gesztus volt, amolyan kegyeleti szertartás. Adaptá­lok és közreműködők jófor­mán maguk sem hittek abban, hogy amit előadnak, igazán érdekelhetné a mai embert, még kevésbé, hogy élvezetét is lelhetné valamiben, amit több száz évvel korábban írtak. Ilyen előzmények után szinte természetes, hogy ezek a be­mutatók megkapták a kritika udvarias, kötelezően kijáró közhelyeit az áldozatos, de majdhogynem reménytelen fá­radozásért, ettől eltekintve azonban érdektelenségbe fúl­tak, elborította őket a fele­dés pora. Manapság nemcsak hogy nem így áll a helyzet, de azt is állíthatjuk, hogy már az ellen­kező végletnél tartunk. Az újrafölfedezésből divat lett, megszaporodott számú — fő­ként nyári! — színházi fóru­munk gyorsan fölélte, elhasz­nálta a régi magyar dráma igazi értékeit s ezek elfogy­­tán, nem csillapuló buzgalom­mal kutakodik tovább, beérve immár a pakson­ ezüsttel, a ha­mis gyönggyel is. Az embernek olykor az a benyomása tá­mad, nincs is annyi régi ma­gyar dráma, mint ahány mos­tanában színre vitetik. Az az 1765-ben keletkezett közjáték azonban (ismeretlen szerző műve), amelyet merő­ben új felfogásban, új elő­adásban mutatott be, a rádió Világszínház-sorozata, az igazi értékek közé tartozik. Olvas­va eddig sem volt kétséges, hogy a Kocsonya Mihály há­zassága című játékban máig hatásos komikum, romolhatat­­lan elevenség van, hogy fi­gurái jól formált, életteli ala­kok, hogy nyelve erőteljes, karakteres, hogy helyenkénti durvasága ma már tenyeres­talpas, bumfordi humornak érződik. Előadásában mindez először derül ki. Kopányi György átdolgozása, Bárdos Pál dramaturgi munkája, Marton Frigyes rendezői in­venciója szerencsésen találta el, miképp szerezhet ez a rö­vidke darab — nem annak el­lenére, hanem éppen azáltal — élvezetet a mai hallgatónak, hogy érvényesülni engedik eredeti báját, népi fogantatá­sát, vaskos humorát. A stilizálás ugyanis szöges ellentétben áll e mű lényegé­vel.­ Hiszen gúnyrajzot, torzké­pet hallunk, méghozzá — ez is a darab értékei, érdekes­ségei közé tartozik­ — nem mesebeli hősök, nagy hírű vi­tézek, királyfiak és királylá­nyok kalandjait beszéli el, ha­nem az akkori köznapi élet jellegzetes motívumait örökíti ránk. Aki írta, alaposan is­merte alakjait és nem sok il­lúziót táplált felőlük. A két kurtanemes, após és veje, ku­tyabőrén és tetvein kívül egyébbel sem bír, az anyós há­­zsá­rtos, a lány vénecske, lom­pos, pletykás és iszákos. Tu­nyaság,­ önzés, ravaszkodás, el­­butultság túlrajzolt képe bon­takozik ki a három epizódból, a kor szokásától eltérően, min­denféle példabeszédjellegtől, oktatószándéktól mentesen, egyszerűen csak kajánul és színesen. Az előadásban szinte egy­más sarkára hágnak a színé­szi és rendezői lelemények. Mindenekelőtt kiderült, hogy a Sebő-együttes nemcsak a népzene, de a humor terén is az élenjárók közé tartozik; szereplésük frenetikus élmény, meghatározó eleme a sikernek. A színészi teljesítményeket rangsorolni nemcsak lehetet­len volna, de igazságtalan is. Schütz Ila, Haumann Péter, Szabó Gyula, Zenthe Ferenc, Tábori Nóra alakítása csupán aszerint különböztethető meg: kisebb, vagy nagyobb lehető­séget kínált szerepük a bővé­rű, egészségesen harsány, a karakter körvonalait azért megőrző komédiázásra. Ha e nagyszerű együttesből mégis kiemeljük Sulyok Mária sze­replését egy pompás epizód­ban, azért tesszük, mert sze­retnénk fölhívni a figyelmet arra, hogy e nagy művész ko­mikai vénája — a csak sablo­nokban gondolkodó szereposz­tási gyakorlat hibájából — színházi életünkben jóformán kiaknázatlan marad, holott — itt a­ bizonyság rá! — meg­lepetésekkel szolgálhatna. Mozgásterek t Ús lakótelepeink többnyire kétarcúak. A lakások belülről, kényelmesek, komfortosak, jó feltételeket adnak az emberi életnek. Az épületek homlok­zata, az utcák feülső képe, összhatása, a közöttük kialakí­tott térség látványa azonban sivár, gyakran uniformizált, így áll a helyzet az Óbudá­val is. Varsányi Gyula műsora akár azon riportok szabvány­mód egyforma sorába is beáll­hatott volna, amelyek fölem­legetik mindeme — jogos — kifogásokat, szembesítik a szemrehányásokkal az illeté­keseket — mondhatnánk: be­leverik az orrukat abba, amit csináltak —, mondandójukat mégis annak jegyében összeg­zik, hogy a helyzet reményte­len; változtatásra, az itteni ta­nulságok figyelembevételére már csak másutt van lehető­ség. „Rendezzük be Óbudát!” — így szólt, nem véletlenül felszólító módban fogalmazva, e rendhagyó műsor címe. Rendhagyó szemlélete minde­nekelőtt abban állt, hogy nem panaszokat gyűjtött, hanem­­ javaslatokat, ötleteket ahhoz, miképpen lehetne változato­sabbá, szebbé tenni a már megépült lakótelepet. Amiben felfogása más volt, tulajdonképpen csak árnyala­tokat, hangsúlyokat érint. Per­sze, lényeges hangsúlyokat. Nem a jelenlegi helyzetet pró­bálta kedvezőbbnek láttatni, hanem úgy ítélte meg: mind­ez korántsem változtathatat­lan. Egyszerűen arra volt szükség, hogy valaki erre le­gyen kíváncsi, ne kizárólag a panaszokra s máris záporoztak a különféle ötletek, a spontán kezdeményezések hírei, a ki­bontakozóban levő lakossági aktivitás jelei. Valami újfajta óbudai patriotizmus van ki­alakulóban, amely nem sajnál energiát, munkát, időt, sőt,­ anyagiakat sem, hogy embe­ribbé, üdítőbbé, megkülönböz­­tethető­bbé tegye Óbuda új, szürke épülettömbjeinek egy­­egy körzetét. Az itt élő kép­zőművészeknek egy kisebb, baráti „műhelye” igyekszik összefogni, mederbe terelni, megválogatni e kezdeménye­zéseket. Sok jó, másutt is hasznosítható elgondolás szü­letik — egyelőre azonban meg­marad elképzelésnek, óhajnak, papírra vetett tervnek. A műsor ehhez a ponthoz érve mutatta meg, hogy több­ről és másról is szó van, nem­csak óbudai, nem is kizáró­lag lakótelepi ügyről. A rádiós sorozatnak, melybe ez az adás illyeszkedik, Mozgásterek a címe — valójában a társadal­mi aktivitás mozgási lehetősé­geiről van szó. Mert az em­berek, természetük szerint, nem azt érzik magától értető­dőnek, hogy belenyugodjanak egy kész helyzetbe. Ezt leg­feljebb cselekvőkészségük, tenniakarásuk, fantáziájuk le­törése idézheti elő. Óbudával kapcsolatban még semmi sem romlott el, még nem kesered­tek meg a szándékok, nem igazolódott a passzivitás. De ennek a veszélye már most is megmutatkozik. Hiszen a hi­vatali illetékesek, miközben elvben elismerik a spontán kezdeményezések hasznát, sőt, örömüket fejezik ki, konkrét döntéseik meghozatalakor ab­ból indulnak ki, hogy mit nem lehet. Tényleges nehézsé­gekre hivatkoznak, erőforrá­saik hiányát említik, csak az­zal nem számolnak, hogy mi­közben vég nélkül halogatják az öntevékenység energiáinak hasznosítását, elveszítik a leg­­fontosab erőforrást: az em­berek spontán aktivitását. Nyerges András Az indiai Maharashtra ál­lambeli Ajanta barlangokban a régészek VIII. századi barlangírásokat fedeztek fel, amelyeket eddig vastag por­­réteg takart. A korai buddhis­ta időszak legendáiról szólnak, és megőrizték élénk színüket. Mamar Nemzet Sorsunk és a csillagok Új műsor a planetáriumban A TIT budapesti planetá­riuma a nyári szünet után, ma délelőtt újra megnyílik. — A planetáriumot 1977. augusztus 17-én avatták fel — kezdte tájékoztatóját Pono­­ri Thewrewk Aurél igazgató. —, letelt a „tanulóév”. A mai napig 183 ezer látogatót fo­gadtunk, 870 műsoron. Az ilyen számadatok önmaguk­­ban érdektelenek, ezért most kétféleképp is szeretném megerősíteni őket. A planetá­rium maga több vendéget fo­gadott, mint­ ahányan — 140 ezren­­— csillagászati tárgyú, tudományos előadásokon 1976- ban országszerte részt vettek. Ám nézőterének kihasználtsá­ga így is csak 58 százalékos. Az első nagy roham után csökkent az érdeklődők szá­ma, most nagyobb hírveréssel próbáljuk népszerűsíteni mű­sorainkat. Bár a TIT fő feladata a fel­nőttek körében végzendő is­meretterjesztő munka, épp a csillagászat körében nem hagyhatjuk figyelmen kívül a fiatalokat. Hazánkban a csil­lagászat nem kötelező tan­tárgy — ellentétben a legtöbb szocialista állammal. Ezért a planetáriumra hárul ennek a közművelődési feladatokon túl közoktatási hiányosságnak a megszüntetése, vagy enyhíté­se. Ám éppen az iskolák nem élnek eléggé az általunk nyúj­tott lehetőséggel. Pedig három korosztály számára is készí­tettünk műsort, a 4—7. osztá­lyosoknak környezetismeret­­csillagászatból, a 8. osztályo­soknak csillagászati földrajz­ból, a középiskolásoknak aszt­rofizikából. A planetárium az audiovizuális oktatás ideális eszköze, amely a csillagászati jellegű tananyagot a jelensé­gek élethű bemutatásával él­ményszerűvé teszi. A követ­kező tanévben sokkal több diákot szeretnénk látni elő­adásainkon. Augusztus és szeptember hónapban az idegenforgalmi intézményekkel kötött szerző­dés szerint kellő számú je­lentkező esetén német, illetve angol nyelvű előadásokat is tartunk. Idegennyelvű műso­runk címe: Magyarország csillagos égboltja. „Sorsunk és a csillagok” a planetárium új, ma délutáni műsora. Ez — mint ahogyan az ismeretterjesztő csillagá­szok munkásságának jó része — azért készült, hogy segítsen eloszlatni a minduntalan fel­bukkanó modern mítoszokat és a régi babonákat, hogy valódi értelmezését adja az ég­bolt látszat jelenségeinek. Ko­runk új univerzumának is­mertetése bizonyára izgalma­­sabb feladata lenne a plane­tárium szakcsillagászainak. A Sorsunk és a csillagok című új előadás, amely bár horosz­kópokkal foglalkozik, mégis színvonalas, érdekes műsor. NAPLÓ Augusztus­­ Hétfőn megnyílt a nyolca­dik salgótarjáni szabadtéri szoborkiállítás. A Somogyi Jó­zsef, Schaár Erzsébet, Makrisz Agamemnon, Varga Imre és más neves szobrászok alkotá­saiból megrendezett kiállítás­sal egy időben nyílt meg a József Attila Művelődési Köz­pont nyitott előcsarnokában Kiss Nagy András Kossuth­­díjas szobrászművész kamara­­tárlata, amelyen tizenkét kis­plasztika és huszonhét érme látható.S Liszt műveinek sorában a Rekviemet szólaltatták meg vasárnap az esztergomi Bazi­likában. A hangversenyen nemrég végzett zener művészeti főiskolások és főiskolai hall­gatók szerepeltek. Az orgo­nán Szabó Imre játszott, a Strigonium férfikart Baróczi István vezényelte. é­ Két járás ifjúságának talál­kozójával véget ért a 20. Szentendrei Nyár június 25-e óta tartó sorozata. A vasárna­pi záróünnepségre a városi ta­nács dísztermében került sor. Felsőtárkányban hétfőn megnyílt az Ifjú Zenebarátok tábora. A szakmai találkozón a Zeneművészeti Főiskola taná­rainak irányításával Borsod, Heves, Nógrád és Szolnok me­gyéből. 30 fiatal zenekedvelő vesz részt.♦ A trák kultúra és művé­szet című kiállításon a Szép­­művészeti Múzeumban szerda délután 4 órakor tárlatveze­tést tart Révész Zsuzsa művé­szettörténész. A tárlatvezetést filmvetítés követi. Örkény István Macska játé­kának színes tévéváltozatát vajdasági magyar színművé­szek tolmácsolásában bemu­tatta az újvidéki televízió.­­ Vasárnap véget ért a VI. Dunamenti Folklór Fesztivál. Utolsó nap Decsen a meghí­vott külföldi együttesek rész­vételével rendezték meg a sárközi Lakodalmas népünne­pélyt és felvonulást.­­ Szvjatoszlav Richter két nagy sikerű hangversenyt adott a franciaországi Tours­­ban.♦ Petőfi Sándor halálának 129. évfordulójára emlékezve vasárnap Kiskőrösön megko­szorúzták a költő szobrát. ¥ Marcel Marceau nagy siker­rel kezdte meg augusztus 26-ig tartó londoni vendégszereplé­sét. A világhírű francia pari- i tomimművész előadásaira elő-­­ vételben minden jegy elkelt.­­ Egerben hétfőn megnyílt a műemlékvédelemmel foglal­kozó nyári egyetem. A tudo­mányos fórumra tizenegy or­szágból nyolcvan vendég ér­kezett. A Megkezdődtek a próbák a Savaria-napok természetes díszletéül szolgáló szombathe­lyi Isis-szentélyben, ahol augusztus 5-én és 6-án Mozart Varázsfuvoláját láthatja majd a közönség.­ A Filmtudományi Intézet a filmgyártás államosításának 30. évfordulójára megjelent kötete 1948-tól 1976 végéig feldolgozza a magyar játék­filmek forgalmazási adatait. A vizsgált időszakban 433 hazai játékfilmet 520 millió néző lá­tott. A legnagyobb nézőszámot elért öt film a felszabadulást követő első tíz évben készült: az abszolút rekordot Keleti Márton filmje, az 1949-ben be­mutatott Mágnás Miska tart­ja. 1976 végéig 9,5 millió néző látta. A legtöbb filmet e har­minc év alatt — szám szerint 37-et — Keleti Márton rendez­te; őt követi a listán 20—20 játékfilmmel Fábri Zoltán, Révész György és Várkonyi Zoltán. IKONOK Kiállítás az esztergomi Keresztény Múzeumban Első alkalommal kerül a nyilvánosság elé az esztergomi Keresztény Múzeum gazdag ikongyűjteménye, amelyet — erre a bemutatóra — a bu­dapesti Iparművészeti Mú­zeum is kiegészített néhány remek darabbal. A tárlat egy olyan, hosszabb időre terve­zett kiállítássorozat része, amelynek célja a keresztény egyházi gyűjtemény teljes anyagának fokozatos bemuta­tása. Meglepetés ez a tárlat, több okból is. Mindenekelőtt, több mint negyven ikonjával a műfaj gazdag áttekintését ad­ja. S ezen felül segít eloszlatni egy tudománytörténeti félre­értést, azt tudniillik, hogy az 1913-as pétervári nagy ikon­kiállítást megelőzően az euró­pai múzeumokban nem­ folyt tervszerű gyűjtés. A megálla­pítás érvénye alól a Keresz­tény Múzeum kivétel! Anya­gában ugyanis meglepően sok datált orosz ikont találunk, ezek java részét Ipolyi Arnold nagyváradi püspök vásárolta meg 1867-ben Kölnben, a hí­res Ramboux-gyűjtemény ár­verésén. A hazai műgyűjtés tehát megelőzve sok más nagy hírű intézményt, már igen ko­rán foglalkozott e sajátos és legjobb alkotásaiban az egye­temes művészet csúcsait jelen­tő műfajjal. Ha az ikonok világát meg akarjuk ismerni, ha fel akar­juk fedezni szépségüket, meg kell feledkeznünk — az euró­pai, világi színezetű művészet­ből eredő — néhány beideg­ződésről. Az ikonfestőnek ugyanis maga a kép is szent tárgy volt, jóval többet jelen­tet a puszta ábrázolásnál. Fes­tője szinte tisztelettel festette s e tisztelet azzal is jelezte, hogy betartotta az előírásokat és a régebbi alkotások, példák másolására törekedett. Művé­szi mintául szolgáltak számá­ra az ikonfestő-kézikönyvek, amelyek írásban és rajzban közölték, melyik szentet mi­lyen megkülönböztető jellel és milyen sorrendben kell ábrá­zolnia a festőnek. Mivel ez a sokféle megkö­töttség nem volt terhes az ikon festő számára, könnyedén és természetesen bontakozha­tott ki egyéni képessége, ám ez nem a nagy dolgokban, in­kább csak a részletek­­finom­ságában nyilvánul meg. Az árnyalatok gazdagsága, a vo­nalvezetés karaktere, a díszítő elemek egyénisége, a képfelü­let finom megmunkálása olyan eszköz az ikon festő kezében, amellyel — bizonyos határok között — éppen olyan szuve­rén alkotást hozhat létre, mint más utakon járó nyugat­európai művésztársa. Az esztergomi gyűjtemény egyik legkvalításosabb darab­ja egy XVI. századi görög Megváltó ikon. Méltó párja egy ugy­ancsak XVI. századi, Szent Kozmát és Damjánt áb­rázoló szerb ikon, amely egy Belgrád melletti templomból került Magyarországra. Gyö­nyörű sorozat képviseli az ita­­lo-bizantin ikonművészetet. Ezeket a képeket itáliai görög mesterek készítették vagy az egykori bizánci birodalom dal­mát­­vidékein születtek, olasz hatás alatt. A bontakozó reneszánsz, Cimabue, Giotto és Duccio szellemi áttörése érződik az italo-bizantin művek java ré­szén. A legtisztábban egy, az 1600-as évek táján keletke­zett mű, a Krisztus bevonulá­sa Jeruzsálembe, mutatja azo­kat az eredményeket, amelyek az itáliai proto-reneszánsz ha­tására nyertek polgárjogot az ikonfestészetben. De nemcsak kiemelkedő da­rabjai okán, hanem a típusok gazdagsága miatt is figyelem­re méltó a kiállítás. Négy ki­tűnő, XVII. századi munka képviseli az Istenanya a Jel ikonográfiai típust, amelynek forrását az Ószövetségben ta­lálhatjuk meg. Végül még két, számunkra különösen érdekes ikonról. A Barlangkolostori Istenanya egy elveszett típus XVIII. századi változata. Az elnevezés a kije­vi Barlangkolostorból, a XI. századi kijevi fejedelemség legragyogóbb kulturális köz­pontjából származik. Egykorú források szerint e kolostor tag­ja volt Magyar Mózes, a ma­gyar­ származású szent szerze­tes is. A kiállítást egy már nem is ikonszerű ikon zárta. Az Utolsó vacsorát a szent­­endre-izbégi templom számá­ra festette 1813-ban Zsivkovics Mihály, megmutatva művén szinte mindazokat a vonáso­kat, amelyek miatt a művé­szettörténet az orthodoxia szá­mára határterületnek tartja Magyarországot. S. M. FÁBRI PÉTER (14) folytatásos regény A kedd, ha lehet, rosszabb, mint a hétfő. Fülledt meleg van és a hét még éppen csak elkezdődött. A gyárban min­denki ideges. Holnap, másodi­­kán, majd megnyugszanak a kedélyek néhány napra, de mint már említettük, Médiász Ádám nem tartozott, azok kö­zé, akik megváltásként várják a fizetésnapot, így hát neki nem lesz miért örülnie szer­dán sem. Hacsak ... — de ezt csak ő gondolja hozzá, a lelke legmélyén, nagy titokban. Délután, csütörtök óta elő­ször, fölsétál a Dombra. Este a tévében végignéz egy vetél­kedőt. És már véget is ért a nap. Szerdán viszont jókedvűek az emberek. Lajos bácsi dél­ben nem a családjáról mesél, hanem arról, amikor, vagy tizenöt éve, tízezer forintot húztak ki egy békekölcsön­kötvényére Nekem nem volt békekölcsönöm, mondja Ádám. Csak egy ismerősömnél lát­tam milyen förtelmeseket raj­zoltak rá Hogyhogy förtelme­seket? Hát azokat a randa robusztus munkásfigurákat. Médiász úr, ne mondjon már ilyet! Akkor még volt becsü­lete a munkásnak. Nono, La­jos ■ bácsi, elégedetlenkedik? Hát, tulajdonképpen, kérem­­szépen, elégedetlenkedni, azt nem. Hát ugye, a fiamból mérnök lett, aztán ezt a régi világban biztosan nem lehe­tett volna. Na ugye. Igaza van, idefigyeljen, elmondom magának, hogy lett mérnök abból a kölyökbül. Nincs mese, elmeséli. Laza délután következik, kávézgatás és dolgozgatás. Médiásznak eszébe jut, hogy ma Varga-család van, ezért munka után hazasiet, útjába ejti a KÖZÉRT-et, és a szo­kásos szatyorkitömő házi­javakon túl különféle pud­­dingporokat is vásárol, mert ma erre kívánja meginvitálni magát. Hazaérvén, a levegőt frissítendő, kereszthuzatot csi­nál, aminek az lesz az ered­ménye, hogy különféle papír­darabok, szalvétától papír­zsebkendőn át a tetépett no­­teszlanokig (melyeken az anyjávali beszélgetések grafi­kai esszenciája sűrűsödött össze) kezdenek balettom­ a szoba és a hall légterében. Ám ha az ember jó hangulat­ban van, boldogan felejti aprócska görcseit, és különben is, mint már tudjuk, hősünk igazán nem a pedantéria em­bere. Bekapcsolja a rádiót, A közelmúlt slágerei, írja a rádióújság, két-három éves számok szólnak a hangladé­­­­ból, kimegy a konyhába, kávét tesz föl, majd a ruhásszek­rényből elővesz egy szabvány­­szerinti kuktakötényt és neki­­áll a csokoládés-vaníliás púd­­­ ding elkészítésének. Kavar-­­ gatja a tejet, adagolja a poro­ s­kát, citromot reszel nyalogat- t­ja az ujját. ..Mit hagyok ma­gam mö­gött ki tud.­ahogy ha­­ én sem­” — micsoda? Igen, e­z a szám, éppen ez a dal. Ez megy a műsorban, ez az­­ a dal. ..Hogy utáltam én akkor ezt a nyüszítést” — nyüszáti,­­sóhajtja magában, magát Raj­naivá persze. .Minek ez?” Még egy-két szám lemeg­v:a hatórás hírek alatt éppen, ott tart­, hogy a forró masszát tartalmazó edényt leteszi hűlni a konyha kövére. Majd úgy, ahogy van, kötényesen, bemegy a szobába, egy hamu­tartó, egy doboz Sopianae és egy ürülő doboznyi gyufa tár­saságában átlósan elheveredik a bordó-fekete ágyon, kezdő­dik a folytatás. A narrátor-tenor most fe­­­lídja össze a múltkoriakat. Ez nem túl érdekes. De azután megszólal Kati. Julival be­szélget. ifjabb Vargáék, azaz •Kedd, 1978. augusztus 1. Invar Kalnins „A félbesza­kadt dal” című balettjét, amely Victor Jara tragikus sorsú chilei népénekesről szól, nagy sikerrel mutatta be a leningrádi balett Borisz Eil­­r­ann koreográfiájára. S Madridban bemutatták Ni­­colas Stéphane, Frédéric Ros­­sit és Madeleine Chapsal egy­kori filmjét, a Meghalni Mad­ridban című alkotást. A film­­szalagért 1962-ben háromszáz­millió frankot ajánlottak fel Franco megbízottai, hogy megakadályozzák vetítését. színházak mai mű­sora Zichy-kastély: a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola zenekará­nak koncertje (Bach-Haydn-Moz­art béri. B3.) (esőnap: 2-a) (8) — Ze­nélő Udvar: Baranyai László zon­goraestje (Haydn-Brahms zongora­­béri. B­ 3.) (esőnap: 2-a) (8) — Vá­rosmajori Színpad: A kikapós pa­tikán­­is (8) — Budai Parkszínpad: a Brasil Tropical táncegyüttes vendégszereplése (8) — Fővárosi Nagycirkusz: szünet Rövid tartalom és szerepliltista a Pesti Műsorban.

Next