Magyar Nemzet, 1998. október (61. évfolyam, 230-255. szám)

1998-10-28 / 252. szám

20 Magyar Nemzet A megújult M5-ös stílusjegyei­ben ugyan megjelennek a híres M1-es műszaki megoldásai, de a negyedszázada a nagy teljesítmé­nyű luxusautók osztályát meg­nyitó modell mai örököse az alapötleten, a filozófián kívül va­lójában mást nem örökített át. A főként a BMW 5-ös szériáján alapuló új M5-ös a V8-as techno­lógiával kiegészülve valóban egészen más, mint a régi soros hathengeres hajtotta es. Az új, ki­fejezetten az M5-öshöz kifejlesz­tett V8-as, ötliteres motor 400 ló­erős és 500 Nm-es nyomaték le­adására képes. A BMW-szabada­­lomnak számító kettős VAN-os vezérmű-tengelybeállításnak kö­szönhetően jelentősen növelhető a nyomaték az alacsony és köze­pes fordulatszám-tartományban. Egyetlen gombnyomással aktivá­lódik a szabályozó elektronika, amely sportosabb és polgáribb menetdinamika között választhat; ezzel egyidőben az elektronikus erőszabályozó különböző gázpe­dálkarakterisztikát aktivál. A ha­talmas motorteljesítmény 5,3 má­­sodpreces (!) gyorsuláshoz elé- Gyorsfénykép: BMW M5 / Állati sorban Igazi báránybőrbe bújtatott farkas az új M5-ös BMW. A sze­rény külső mögött meghúzódó, luxusba csomagolt sportos­ság és agresszivitás valódi vadállattá avatja talán minden­idők legizgalmasabb sportlimuzinját. Kendő, amihez hasonlóra eddig csak igazi sportautó volt képes (például a Porsche 911 Carrera 4- es 5,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet). A hatsebességes manuális váltómű­vel a négyes fokozatban az M5- ös 4,8 másodperc alatt éri el a 80 kilométeres tempóról a 120-at, sőt egy rutinos vezető képes akár 1,2 g-s gyorsulásra is! Mindeh­hez a fenéklemez alatti légellen­állás csökkentésére, az autó tapa­dásának növelésére volt szükség. A nagy teljesítményű tárcsafékek természetesen ehhez a teljesít­ményhez méretezettek, de a haj­táslánc, a motor és a felfüggesz­tés is felülmúlhatatlan tudású a kategóriájában. Érdemes megem­líteni, hogy a négy kipufogón, az M-jelzésen, a szélesebb krómke­retű hűtőrácson (veséken) és az áramvonalas visszapillantó tük­rökön kívül legfeljebb a vadálla­­tias motorhang az egyedüli, ami megkülönbözteti a csúcsmodellt a széria 5-ös BMW-től. Persze mindannyian tudjuk, hogy ez nem kevés. T“TT“ g ^JCTEI A BMW terjeszkedne Oroszországban Tajgajáró Oroszországban tervez autógyár­tást a BMW. Az előregyártott al­katrészek végszerelése esetleg már 1999 végén megkezdődik - mondta a Bayerische Motoren Werke AG szóvivője München­ben. A gyártás legvalószínűbb telephelye Kalinyingrád. Az orosz válság semmit nem változ­tat a terveken. A BMW hivatalos márkakereskedőkön keresztül mintegy 1100 autót értékesít évente Oroszországban. A tény­leges eladási szám azonban en­nél nagyobb lehet, mert a keres­kedők igyekeznek megkerülni a magas importvámot. Az Oro­szországban készülő autók ol­csóbbak lennének, mert megszű­nik a magas importvám. A BMW 5-ös szorozat például akár 7000 dollárral is olcsóbb lehet. A BMW és a hozzá tartozó Rover csoport 120 millió fontos beruházást tervez a Rover Ox­ford melletti gyárában. A tervek szerint a cowleyi telephelyen egy második összeszerelő üze­met építenek. Úgy tudni, hogy a gyárban várhatóan 2002 körül kezdik gyártani a BMW 3-as sorozatot. Visszahívott kiskocsik Ez nem játék Az amerikai Fisher-Price játék­gyár mintegy 10 millió darab elemes meghajtású műanyag já­tékautót „hívott vissza”, tűzve­szélyesség miatt. Olyan méretű játékautókról (személykocsik­ról, dzsipekről és teherautókról) van szó, amelyekbe a gyerekek beülhetnek, kormányozhatják, és öt mérföldes óránkénti sebes­séggel közlekedhetnek benne. Ezeket a modelleket 1984 óta gyártják, és azóta már 150 eset­ben jelentettek tűzesetet ilyen játékautók kigyulladása miatt, és kilenc gyerek szenvedett égé­si sérüléseket. Az eset 30 millió dollárjába kerülhet a gyárnak. Autó 1998. október 28., szerda Telefonat Betétszámla 0640203040 Ügyfeleink magasra állítják a mércét és mi sem te­szünk másképp. A Porsche Bank neve jól cseng és új szolgáltatásunkkal az Ön forintjai is szóhoz jutnak. Egyre többen és többen. A Porsche Bank Teleforiat Betétszámla ugyanis egy olyan névre szóló megtakarítási forma, amely kiemelkedő hozamot biztosít, az ország bármely pontjáról postai úton megköthető, fix kamatozású és csak Ön szab határt a pénzének és a lekötési időnek. Ha többet szeretne megtudni a Porsche Bank Teleforint Betétszámláról, hívjon bennünket bizalommal a 06 40 20 30 40-es helyi tarifával üzemelő információs vonalunkon, ahol kol­légáink készséggel állnak rendelkezésére. Ahol magas a mérce, ott magas a hozam is. És mi tartjuk a szintet. PORSCHE BANK A­z autós bank

Next