Magyar Nemzet, 1998. október (61. évfolyam, 230-255. szám)
1998-10-28 / 252. szám
20 Magyar Nemzet A megújult M5-ös stílusjegyeiben ugyan megjelennek a híres M1-es műszaki megoldásai, de a negyedszázada a nagy teljesítményű luxusautók osztályát megnyitó modell mai örököse az alapötleten, a filozófián kívül valójában mást nem örökített át. A főként a BMW 5-ös szériáján alapuló új M5-ös a V8-as technológiával kiegészülve valóban egészen más, mint a régi soros hathengeres hajtotta es. Az új, kifejezetten az M5-öshöz kifejlesztett V8-as, ötliteres motor 400 lóerős és 500 Nm-es nyomaték leadására képes. A BMW-szabadalomnak számító kettős VAN-os vezérmű-tengelybeállításnak köszönhetően jelentősen növelhető a nyomaték az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban. Egyetlen gombnyomással aktiválódik a szabályozó elektronika, amely sportosabb és polgáribb menetdinamika között választhat; ezzel egyidőben az elektronikus erőszabályozó különböző gázpedálkarakterisztikát aktivál. A hatalmas motorteljesítmény 5,3 másodpreces (!) gyorsuláshoz elé- Gyorsfénykép: BMW M5 / Állati sorban Igazi báránybőrbe bújtatott farkas az új M5-ös BMW. A szerény külső mögött meghúzódó, luxusba csomagolt sportosság és agresszivitás valódi vadállattá avatja talán mindenidők legizgalmasabb sportlimuzinját. Kendő, amihez hasonlóra eddig csak igazi sportautó volt képes (például a Porsche 911 Carrera 4- es 5,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet). A hatsebességes manuális váltóművel a négyes fokozatban az M5- ös 4,8 másodperc alatt éri el a 80 kilométeres tempóról a 120-at, sőt egy rutinos vezető képes akár 1,2 g-s gyorsulásra is! Mindehhez a fenéklemez alatti légellenállás csökkentésére, az autó tapadásának növelésére volt szükség. A nagy teljesítményű tárcsafékek természetesen ehhez a teljesítményhez méretezettek, de a hajtáslánc, a motor és a felfüggesztés is felülmúlhatatlan tudású a kategóriájában. Érdemes megemlíteni, hogy a négy kipufogón, az M-jelzésen, a szélesebb krómkeretű hűtőrácson (veséken) és az áramvonalas visszapillantó tükrökön kívül legfeljebb a vadállatias motorhang az egyedüli, ami megkülönbözteti a csúcsmodellt a széria 5-ös BMW-től. Persze mindannyian tudjuk, hogy ez nem kevés. T“TT“ g ^JCTEI A BMW terjeszkedne Oroszországban Tajgajáró Oroszországban tervez autógyártást a BMW. Az előregyártott alkatrészek végszerelése esetleg már 1999 végén megkezdődik - mondta a Bayerische Motoren Werke AG szóvivője Münchenben. A gyártás legvalószínűbb telephelye Kalinyingrád. Az orosz válság semmit nem változtat a terveken. A BMW hivatalos márkakereskedőkön keresztül mintegy 1100 autót értékesít évente Oroszországban. A tényleges eladási szám azonban ennél nagyobb lehet, mert a kereskedők igyekeznek megkerülni a magas importvámot. Az Oroszországban készülő autók olcsóbbak lennének, mert megszűnik a magas importvám. A BMW 5-ös szorozat például akár 7000 dollárral is olcsóbb lehet. A BMW és a hozzá tartozó Rover csoport 120 millió fontos beruházást tervez a Rover Oxford melletti gyárában. A tervek szerint a cowleyi telephelyen egy második összeszerelő üzemet építenek. Úgy tudni, hogy a gyárban várhatóan 2002 körül kezdik gyártani a BMW 3-as sorozatot. Visszahívott kiskocsik Ez nem játék Az amerikai Fisher-Price játékgyár mintegy 10 millió darab elemes meghajtású műanyag játékautót „hívott vissza”, tűzveszélyesség miatt. Olyan méretű játékautókról (személykocsikról, dzsipekről és teherautókról) van szó, amelyekbe a gyerekek beülhetnek, kormányozhatják, és öt mérföldes óránkénti sebességgel közlekedhetnek benne. Ezeket a modelleket 1984 óta gyártják, és azóta már 150 esetben jelentettek tűzesetet ilyen játékautók kigyulladása miatt, és kilenc gyerek szenvedett égési sérüléseket. Az eset 30 millió dollárjába kerülhet a gyárnak. Autó 1998. október 28., szerda Telefonat Betétszámla 0640203040 Ügyfeleink magasra állítják a mércét és mi sem teszünk másképp. A Porsche Bank neve jól cseng és új szolgáltatásunkkal az Ön forintjai is szóhoz jutnak. Egyre többen és többen. A Porsche Bank Teleforiat Betétszámla ugyanis egy olyan névre szóló megtakarítási forma, amely kiemelkedő hozamot biztosít, az ország bármely pontjáról postai úton megköthető, fix kamatozású és csak Ön szab határt a pénzének és a lekötési időnek. Ha többet szeretne megtudni a Porsche Bank Teleforint Betétszámláról, hívjon bennünket bizalommal a 06 40 20 30 40-es helyi tarifával üzemelő információs vonalunkon, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésére. Ahol magas a mérce, ott magas a hozam is. És mi tartjuk a szintet. PORSCHE BANK Az autós bank