Magyar Nemzet, 1999. április (62. évfolyam, 76-100. szám)
1999-04-14 / 86. szám
18 Magyar Nwi Seat Formula Csúcsformában Egy évvel a gyönyörű formájú Bolero sportautó bemutatása után az idei genfi autószalonon leleplezték a Seat újabb tanulmányautóját. A Seat Formula kétüléses, és kifejezetten élményautózásra szánták. A versenyzés örömét nyújtó, ugyanakkor polgári komforttal megáldott sportkocsit a Sitgesben lévő Design Center Európa fejlesztette ki, amely a Volkswagen, az Audi és a Seat részére is készít terveket. A tanulmányautóba a Cordoba Rally versenyautó kétliteres, négyhengeres, 20 szelepes, 240 lóerős alumínium turbómotorja kerül, amely hatsebességes kézi váltóval illeszkedik a hajtóműhöz. A 235 kilométeres végsebességre képes autó kevesebb mint öt másodperc alatt éri el a százas tempót. Egy év alatt teljes sikermodellváltás Újabb korszak a Seatnál Az új image- és modellpolitika következtében alaposan megújult a spanyol Seat logója. A változás elsőként az új Ibiza- Cordoba modellen lesz megfigyelhető, a rövidesen kapható Tojedo azonban még a régi jelzést viseli. ban öltött testet először. Borók János, a Porsche Hungária Seat üzletágának ügyvezető igazgatója szerint egyébként „startlövésként” is felfogható a logócsere, hiszen - akárcsak legutóbb 1992- ben - egy éven belül gyakorlatilag lecserélődik majd a teljes volumenmodell-paletta. A megváltozott Seat-image természetesen nemcsak külsőségekben, hanem a műszaki tartalomban is változást hoz. A Gondolkodj mindig másként szlogen jegyében a minőségre és innovativitásra, az egyéniségre és a fiatalságra helyezik a hangsúlyt a tervezők. Borók János utalt rá, hogy 1992— 1995 között a világ legdinamikusabban fejlődő márkájává vált a Seat, miután megvált korábbi tulajdonosától, a FIAT-tól és Volkswagen tulajdonba került, így ma már a világ 61 országában megvetette a lábát. Az igazgató szerint Magyarországon a mediterrán formavilággal és a VW-technikával gyorsan megnyerte a vásárlók tetszését a Seat. Különösen nagy várakozások előzik meg a májustól kapható megújult Toledót, amely a prémiumosztályra jellemző minőséggel és felszereltséggel (két légzsák, ABS, központi zár, elektromos ablakemelő, minden irányban mozgatható szervokormány) minden valószínűség szerint igen versenyképes áron kerül forgalomba. A másik két sztár, a Toledo stílusjegyeit öröklő dinamikus Cordoba és Ibiza szeptembertől kerül a magyar dealerekhez. A tavalyi háromezres eladási rekordot követően az idei évre akár hatezer Seat modellt is eladhat a Porsche Hungária - húzta alá Borók János. Az első három hónap értékesítési adatai persze még vegyesek, az idő az új modellek fogadására való felkészüléssel telt el. Megjelent azonban a 2,2 millióba kerülő, sportosan felszerelt 1,4 literes Sportline Ibiza, miközben a Cordoba és az Ibiza alapmodelljeit a biztonságra való törekvés jegyében ABS- szel, légzsákokkal szerelik fel - s mindezt 300-400 ezer forintos engedménnyel kínálják. A világ egyik legrangosabb autós szaklapja, a németországi Autó Motor und Sport olvasói Az Év Autója választáson a legtöbb szavazatot az új Seat Toledóra adták le. A hetilapban az erős konkurenciaharc ellenére tehát a Seat került ki győztesen. Több mint tizenkétezren vettek részt a véleménynyilvánításon a 450 ezres példányszámú magazin olvasói közül, s elsöprő fölénnyel nyert a spanyol modell. Megfigyelők szerint az elmúlt két évben ez már a második díj, amelyet a Seatnak sikerült begyűjtenie az igényes német piacon. Talán nem mellékes, hogy Spanyolország után Németországban adják el a legtöbb Seatot. A márka hazai vezérképviseletének vezetője szerint a dinamikusabb (majdnem porschés) betűtípus és a logo piros-szürke színösszetétele is kifejezésre juttatja a márkának azt a meglepően agresszív stílusirányzatát, amely tavaly a Bolero tanulmányautó Porsche Hungária: százezer eladott autó Egymillió az egészségügynek A 140 márkakereskedővel rendelkező Porsche Hungária átadta az általa eddig forgalmazott autók közül a százezrediket. A vállalatcsoport (amelyhez a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a Seat, a Skoda és a Harley Davidson is tartozik) a jubileumot kihasználva úgy döntött, hogy egymillió forintot adományoz az Országos Kardiológiai Intézet októberben megnyitandó gyermekkardiológiai központjának; a Porsche Hungária az első az intézmény támogatói sorában. Az épülő központ lesz a legnagyobb az országban a speciális gyógyítómunkára szakosodott gyermekintézmények közül, ahol lehetőség nyílik majd a veleszületett szívhibák szülés előtti diagnosztizálására és az ezzel operáltak utókezelésére is. Autó Toyota-rekord Félmillió kilométer nagyjavítás nélkül Nagyjavítás nélkül több mint félmillió kilométert futott az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) egyik Toyota mentőautója. A rekordteljesítményt elért motort a gyárnak adományozták, melyet a Toyota fejlesztőközpontjában további vizsgálatoknak vetnek alá. A világ egyik legnagyobb gyártója természetesen egy cseremotorral honorálta a magyar mentőszolgálat felajánlását. Az OMSZ egyébként már 1989 óta használ Toyota mentőautókat, a Toyota Hiace-ek teszik ki a járműpark 72 százalékát, és eddig összesen 321 millió 412 ezer 51 kilométert futottak. A kocsik átlagos futásteljesítménye 325 ezer kilométer. Tavaly 2152 piace-t adtak el az országban, mellyel ez a típus a legnépszerűbbé vált ebben a kategóriában. 1999. április 14., szerda Terepjárósegély az árvízi kárelhárításhoz A Land Rover magyarországi vezérképviselete, a Wallis Motor Kft. úgy döntött, hogy hat Land Rover Defender 110 Hardtop terepjáróval hozzájárul az évszázad árvizének kárelhárító munkálataihoz. A több mint harmincmillió forintos felajánlás elsősorban a Magyar Honvédség feladatait könnyíti meg. Szerkeszti: Varjú Frigyes Összeállításunk legközelebb április 21-én jelenik meg. Az álmok valóra válnak...