Magyar Nemzet, 2003. október (66. évfolyam, 229-254. szám)

2003-10-15 / 241. szám

Magyar Nemzet • Autószalon 20032003. október 15., szerda Megnyílt a Citroen új székháza elavatta új magyarorszá­gi vezérképviseletét a Cit­roen Hungária Kft. a Nagykőrösi úton, az Ecse­­ri piac szomszédságában, ahol száz embernek adnak munkát. Az első saját tulajdonú márkakereskedés 2,8 milliárd forintba került, a szék­ház felavatásán jelen volt Claude Satinet, az Automobiles Citroen ve­zérigazgatója, aki először látogatott Magyarországra. Jelenleg a Citroen piaci részese­dése meghaladja az öt százalékot hazánkban, megközelítve ezzel az unióban - a francia piac kivételével - elért 6,5 százalékos értéket. Az egyre növekvő eladások miatt az Automobiles Citroen 2,8 milliárd forintos beruházással új székházat létesített Magyarországon. A Cit­roen Hungária Kft. új létesítményé­ben száz ember jut munkalehető­séghez, ezzel 1200-ra emelkedik a Citroen kizárólagos importőrénél dolgoz emberek száma. A vezér­­képviselet kiemelt céljának tekinti a szakemberek helyi képzését is, ami­hez új műszaki és kereskedelmi ok­tatóbázisával teremtenek megfelelő körülményeket a Citroennél. A hat­ezer négyzetméter alapterületű székház mellett 1700 négyzetméte­ren alakították ki az autószalont, az új márkaszervizben - amely két­ezer négyzetméter alapterületű - harminckét járművet tudnak fo­gadni. A beruházás részét képezte továbbá egy új szervizút, illetve egy körforgalmú csomópont, ezek 350 millió forintba kerültek. Claude Satinet a székház felava­tásakor úgy nyilatkozott, hogy a közép-európai régió, így a rendkí­vül dinamikusan fejlődő magyar piac stratégiai fontosságú a cégnek, és csatlakozó országként hamaro­san az uniós államokkal azonos el­várásoknak kell megfelelni ha­zánkban is. A belépést felkészülten várja a magyarországi márkakeres­kedői hálózat, amelyet a Citroen Hungária az előző majd tíz évben szigorú követelmények szerint ala­kított ki. A közeljövőről az Auto­mobiles Citroen vezérigazgatója el­mondta, hogy 2004 novemberére minden szerződéses partnere meg­felel majd az autóforgalmazás libe­ralizálására vonatkozó EU-rende­­leteknek. A Citroen minőségi krité­riumok alapján köt majd új szerző­dést márkakereskedőivel, amely megállapodás már olyan lesz, mint bármely uniós tagországban. Jelen­tős változásra a szervizek új szabá­lyozása kapcsán kell számítani, hi­szen ez a tevékenység szigorúan el­különül az autóértékesítéstől 2004 novemberétől az unión belül. A márkakereskedések területi kizárólagossága megszűnik, így a márkán belüli verseny is fokozó­dik, ami a szolgáltatás színvonalá­nak emelkedését eredményezheti. A párizsi Citroen-központ 2000 ta­vaszán határozta el a Citroen Hun­gária Kft.-vel közösen egy új telep­hely-beruházás megkezdését. A Citroen tavaly 10 580 gépjárművet értékesített Magyarországon, az idén pedig várhatóan 12 600 talál gazdára. A Citroen a Budapesti Autósza­lonon bemutatja legújabb, három­ajtós modelljét, a C2-est. A négy személynek kényelmes utazást le­hetővé tevő gépkocsi a C3-as és a C3 Pluriel mellett a Citroen alsó kate­góriás modellkínálatát egészíti ki. Két hátsó ülése előre-hátra csúsz­tatható, összecsukható, így a cso­magtér befogadóképessége rugal­masan alakítható.­ ­ A MELLÉKLETET ÍRTA: Barát Mihály, Puskás Bence és Puzsay Gábor Volvo: a biztonság mindenekelőtt A svéd gyár a nagykocsik tulajdonságait kínálja kompakt formátumban A sikerszéria újabb állomása: így lehetne jegyezni a Volvo új S40-esét. A C osztályba sorolt S40-est és V40-est a kilencvenes évek végén kezdték el gyártani, és igen nagy mennyiséget adtak el belőle. A Volvo Cars elnök­vezérigazgatója szavaival élve a svéd gyár a nagykocsik tulaj­donságait kínálja kompakt for­mátumban. Ez az érdekes for­matervezéssel és a kivételes út­tartással együtt nagyon erős versenyzővé teszi az új S40-est a kategóriájában. J­övőre 70 ezer S40-est kíván értékesíteni a Volvo: az Egye­sült Államokban várhatóan 20 ezret adnak el, míg a többit az európai és a brit piacra viszik. Az új Volvo S40-es a Volvo Cars ghenti üzemében, Belgiumban készül. A hollandiai Bonnban a jelenlegi Vol­vo S40-es és V40-es kifutásával megszűnik a gyártás. A Volvo Cars 340 millió eurót fektetett be Ghentben, amely teljes kiépülés után a vállalat legnagyobb termelő­üzeme lesz, 270 000 darabos éves kapacitással. Az új Volvo S40-es megelőző és védelmező biztonsága is elsőrangú, azonos a jelenlegi S80- aséval. Ez a nagyon merev karosz­­széria, az új frontstruktúra és a vi­lágelső, intelligens vezetőtájékozta­tás érdeme. A Volvo Cars fejlesztést és tesztelést végző biztonságtechni­kai központja a világ legfejlet­tebb ilyen létesítménye. Körülbelül negyven törésteszten igazolták a fe­délzeti rendszerek kölcsönhatását. A cél az volt, hogy a vadonatúj S40- es ütközés biztonsága a kisebb mé­retek ellenére legyen egyenértékű a Volvo S80-aséval. „Mi minden ka­tegóriában a legbiztonságosabb au­tókat akarjuk építeni, tekintet nél­kül a méretekre” - mondta Ingrid Skogsmo, a biztonságtechnikai köz­pont vezetője. Mivel egy kompakt autóban rö­­videbb úthossz van az ütközési energia felemésztésére, maximáli­san ki kell használni az anyagok tu­lajdonságait. „Nagy kihívás ez, tel­jesen új megközelítést kívánt” - árulta el Ingrid Skogsmo. A Volvo S40-es frontstruktúráját több zóná­ra osztották fel, amelyek mindegyi­ke eltérő szerepet játszik. A külső zónák deformálódnak a legjobban, az utastérhez közeliek kevésbé. A szándék, hogy maga az utastér ma­radjon sértetlen a legtöbb ütközés során. Ezért négy acélféleséget, köztük három nagy szilárdságút al­kalmaztak az egyes zónákban. Az első lökhárító rendkívül merev ke­reszttartója bóracélból készül. A hossztartókhoz gyűrődő dobozok kapcsolják, amelyek a struktúra egyéb részeinek sérülése nélkül ve­szik fel a lassú ütközés energiáját. A dobozokat ésszerű költséggel lehet cserélni. Az oldalsó hossztartók nagy energia felvételére képesek, magas folyáshatárú acélból készül­nek. Frontális ütközéskor ez a zóna deformálódik a legjobban. Hatását a felső hossztartók egészítik ki, amelyek akkor játszanak szerepet, ha teherautóval ütközünk. A vadonatúj Volvo S40-es mo­torjai 200 milliméterrel karcsúbbak lettek, és mivel keresztben állnak, nagyobb hely marad az utastér felé. Ütközéskor a motor 150 millimé­ternyit mozdulhat hátra, mielőtt felfekszik a kereszttartón. Az utas­téri biztonsági rendszerek azono­sak az S60-as és S80-as modelle­kével. A kormányoszlop 140 millimé­tert deformálódhat; ilyenkor víz­szintesen mozdul el, hogy optimá­lis legyen a légzsák kibomlása. Az új Volvo S40-es 50 milliméterrel szé­lesebb az elődénél, ami növeli a de­formációs teret. Egyébként megvan benne a SIPS (Side Impact Protec­­tion System) oldalütközés-véde­­lem, az oldallégzsák és a nagyon lassan (3 másodperc) leeresztő, ezért boruláskor is előnyös füg­gönylégzsák. Ráfutásos ütközéskor a minden más rendszernél hatáso­sabb Whiplash Protection System (WHIPS) lép működésbe: az ülés­támla és a fejtámla együttes elmoz­dulása támasztja meg az utas testét. Az üléstámlák ellenállnak a rögzí­­tetlen poggyász lendületének is. A márkahagyományt folytató Volvo S40-es kormánykereke állít­ható, műszerfala logikus elrendezé­sű. Fokozza a biztonságot, hogy az audiorendszer, a sebességrögzítő, a telefon és az RTI (Road and Traffic Information) navigáció a volánról kezelhető. Az IDIS (Intelligent Dri­­ver Information System) autóipari világújdonság vadászrepülős tech­nikával, amely a vezető figyelmé­nek elvonása nélkül tájékoztat. Kri­tikus helyzetekben, például előzés­kor vagy fékezéskor, késlelteti az integrált GSM telefon és a perifériá­lis információforrások jeleit, míg kitisztul a helyzet. Az IDIS folyamatosan regiszt­rálja a vezető aktivitását, a kor­mányzás, a gázadás, az indexelés, a fékezés stb. alapján. Ezen adatokat feldolgozza, és bizonyos aktivitási szint felett visszatartja a biztonság szempontjából nem lényeges infor­mációkat. Normál helyzetben a ve­zető bármikor fogadhat telefonhí­vást, szöveges üzenetet vagy közle­kedési információt. Az IDIS alapfelszerelés a vado­natúj Volvo S40-es valamennyi vál­tozatában, akár van az autóban in­tegrált telefon, akár nincs. A rend­szert gyárilag előkészítik az infor­matikai berendezések bővítésére - minél több a funkció, annál jobban érvényesülnek az előnyök - áll a Volvo sajtóközleményeiben. A fiatalokra is számít a Volvo az új S40-essel, jövőre hetvenezret kívánnak értékesíteni Ismét a kicsikben bízik a Fiat Hosszú idő óta kínlódik az olasz autóipar: az utóbbi időben leg­inkább elbocsátásokról és csökkenő eladásokról szóló híreket lehet hallani a Fiat konszernnel kapcsolatban. A nemzeti identi­tás egy darabjaként elkönyvelt autógyártást ugyanakkor nem adják könnyen az olaszok: lehet, hogy több évtized után ezúttal is a kiskocsik hozzák el a felemelkedést. A­ggasztó statisztikák lát­nak napvilágot az utób­bi időben a Fiat kon­szernnel kapcsolatban: a cégcsoport fokozatosan veszít piaci részesedéséből, és egyre több dolgozótól kényszerül megválni. A tavaly megkezdett átszervezés kö­vetkeztében máris több mint nyolcezer dolgozót bocsátottak el, s bár a a szebb napokat látott vál­lalatcsoport igyekezett egyeztetni az alkalmazottak érdek-képvisele­ti szervezeteivel, folyamatos konf­rontációk­­ és sztrájkok - köze­pette hajtják végre a tervet. Ahhoz, hogy a Fiat konszern tényleg olasz kézben maradhas­son, haladéktalanul át kell szer­vezni az értékesítési hálózatot, erősíteni kell a marketingmunkát, és lenne bőven teendő a vállalati kultúra fejlesztése terén is. Ami végképp vitathatatlan: a modellpalettán is végre kell hajta­ni a szükséges módosításokat. A jelek szerint az utóbb emlí­tett feladatnak újult erővel igyek­szik megfelelni az olasz autógyár, és pont a korábbi sikereket is megalapozó kiskocsik szegmensé­ben: bemutatták ugyanis a több mint két évtizedes gyártás után le­váltott Panda utódját. A névvá­lasztás nem bizonyult éppen túl szerencsésnek, hiszen a Genfi Autószalonon felvezetett Gingo név miatt - ami kísértetiesen ha­sonlít a Twingo márkanévre - a Renault azonnal élénk tiltakozás­ba kezdett, sőt pert is kilátásba he­lyezett. (Más kérdés, hogy ezzel vélhetőleg egy iszonyatos marke­tingbaklövéstől mentette meg konkurensét.) Az új Panda első ránézésre jó­val kevésbé spártai, mint nagy si­kereket megélt elődje: a legszem­betűnőbb változás, hogy az autó ötajtós, és formája is kevésbé for­radalmi az őshöz viszonyítva. Az alacsony padlós, ám annál maga­sabb karosszéria - a kategóriához képest - tágas belső teret sejtet, és láthatóan mindenben megfelel a mai kiskategóriás autókkal szemben támasztott elvárások­nak. A belső tér is többlépcsőnyi ugrást jelent az elődhöz viszo­nyítva: az ajtókat ízléses - és tel­jes - burkolat fedi, a sebességvál­tó kart pedig a középkonzolon helyezték el. Az új Panda néhány héten be­lül Magyarországon is kapható lesz: egyelőre kétfajta benzinmo­torral árulják majd. A kisebbik erőforrás 54 lóerős, 1,1 literes, a nagyobbik pedig 1200 köbcentis lökettérfogattal hatvan lóerőt tel­jesít. Az új Panda ára több mint fi­gyelemreméltó: az alapmodell már 1,890 millió forintért elvihe­tő, ami a kiskocsit mindenképp vonzóvá teszi. Vegye át a vezetést! FordFocus már 2 749 OOO forinttól rcc A Ford 100 éve : 2 év teljes körű garancia A FordFocusszal mostantól akár 650 OOO forinttal jobban jár . Most egy új, FordFocus Fresh modellt egyedi felszereltséggel kínálunk. Az akció részleteiről érdeklődjön márkakereskedésünkben! Petrányi 1. Budapest X., Kerepesi út 105. • Telefon: 260-5050 2. Budapest XIX., Üllői út 309. • Telefon: 281-8000 Nyílt hétvége október 18-19-én a Kerepesi úton! * a 2003-as modellöves listaárakhoz képest Vegyes átlagfogyasztás: 5,7 -10.51/100 km, C02-kibocsátás: 152-250 g/htr­.

Next