Magyar Nemzet, 2005. március (68. évfolyam, 58-86. szám)

2005-03-25 / 81. szám

2005. március 25., péntekÉrvezet» Új passzátszél fúj a Volkswagennél Néhány hét múlva a Volkswa­gen hivatalosan is bemutatja megújult középkategóriás li­muzinját, a Passatot. Ám aho­gyan az már lenni szokott, a vadonatúj modellről már jó­val bemutatása előtt számos érdekesség tudható. Nagy Károly__________________ VW-nél szinte hagyomány,­­ hogy a sikeres autók követke­ző generációja hűségesen őrzi az előd vonalait, most azonban úgy tű­nik, a cégnél nem ragaszkodtak gör­csösen ehhez a tradícióhoz. A válto­zás az orr-részen a leginkább karak­teres, ahol a krómkeretes hűtőrács alul is egységet képez a légbeömlők­kel - alig titkolt utalásként a test­vérmárkára, hiszen az Audik új for­matervénél ugyanezt a fogást alkal­mazták. S míg az előző Passat göm­­bölyded volt, addig a megújult mo­dell megjelenésében az erőteljes élek dominálnak, na meg az elölre­­hátulra elhelyezett hatalmas VW- emblémák. A középkategóriában mostaná­ban szinte kötelező a méretek növe­lése modellváltáskor, így aztán a Passat tengelytávja 6, hosszúsága 6,2, szélessége pedig 7,4 milliméter­rel nőtt. Az eddig sem szűkös utas­tér ettől érezhetően komfortosabb lett, s a csomagtér is látványosan (90 literrel) bővült, így most már 565 liternyi poggyászt nyel el. A komfort növekedése azonban nem csak milliméterekkel mérhető. A Volkswagen számos vadonatúj kényelmi és biztonsági extrát vezet be limuzinjában, például a szériá­ban adott, gombnyomásra műkö­dő elektromos kéziféket, az indító­kulcsot helyettesítő rádiós jeladót vagy a bluetoothos kommuniká­ciós rendszert, de az új Passatban megjelenik egy, a tempomattal együtt használható rendszer is, amely automatikusan tartja a köve­tési távolságot. A motorkínálat hét erőforrás­ból áll, s ezek közül csak a 102 ló­erős, 1,6-os alapmotor ismerős az előző szériából. A VW további há­rom négyhengeres benzinest kínál (115,150,200 lóerő), valamint há­rom TDI-t (105, 140, 170 LE). Ké­sőbb megjelenik még a palettán egy 250 lóerős V6-os is, és termé­szetesen az összkerékhajtásra is számíthatunk majd. A Nem csak nézni, vezetni is élmény Ahogyan az Opel Astra korábbi szériáinál is megszoktuk már, a gyár a jelenleg futó sorozatba is beillesztett egy nagy teljesítményű kupét. Az Astra GTC a polgári sportkocsiépítés mintapéldája, ami jól mintázza, hogyan lehet a jól bevált, hétköznapi szerkezeti ele­mekből igazán élvezetes autót alkotni. Mr HAim'r Tmrf______,___________ Í­me, itt az Astra-sorozat harma­dik karosszériatípusa, a kupé, amely kihegyezve tálalja a forma­bontó kompakt stílusvilágát, a rö­vid túlnyúlások, valamint az orr- és farrész hangsúlyozottabb csúcsoso­­dása zömök, izmos karaktert ad az autónak. Ezt a hatást az ötajtósénál 32 milliméterrel mélyebben húzódó tetővonal, valamint a 4 centiméter­rel megnyújtott hossz erősíti to­vább. Mindehhez mintegy másfél centivel csökkentett hasmagasság társul, ám ez nem puszta leültetés: a borítólemezek közül csak a motor­­háztető és az első kerékdobok közö­sek a családi verzióval. A laposabb profil ellenére csak­nem változatlan fejteret biztosít négy utasának a Gran Turismo Compact, hála a süllyesztett ülések­nek. A csomagtér sem zsugorodott, a 380 liter a sportos kupék körében kifejezetten kedvező érték, különö­sen a (felárért 40:20:40 arányban) osztott ülések nyújtotta variálható­sággal együtt. A száguldásra termett idomok alatt az Astránál már jól be­vált műszaki egységek dolgoznak: az IDS futóművet fejlett ESP+ menetstabilizátor zabolázza meg, felárért pedig a kormány- és gázpe­dál-karakterisztikát is áthangoló, ki-be kapcsolható sport üzemmó­dot kínáló felfüggesztési csomag is megrendelhető. A motortér legfon­tosabb újdonsága a GM márkáinál a nyár folyamán bemutatott 120, il­letve 150 lóerővel kínált 1,9 literes turbódízel lesz, amely karbantartást nem igénylő részecskeszűrővel is felszerelhető. A választékot öt ben­zines és egy alapdízel teszi teljessé, a lóerőskála 90-től 200-ig terjed. Ezt a határt valamivel feljebb húzták meg a GTC-n alapuló nagy teljesítményű koncepció mérnökei: a szigorúbbra rajzolt kupé kétlite­res turbómotorja 240 lóerőt és 310 Nm nyomatékot borít az aszfaltra, 100 km/órára kevesebb mint hét másodperc alatt gyorsul az autó. A High Performance Concept egyelő­re tanulmány marad, ám­ a GTC-vel piaci megjelenésével egy időben már rendelhető lesz a koncepció leglátványosabb extrája: a B oszlo­pig hátranyúló panoráma-szélvédő bámulatos térérzetet kelt, a túlzott felmelegedés ellen fokozatmente­sen állítható árnyékoló védi az utasteret. Mindent beleadtunk! ~ / k ! A hirdetésen szereplő képek illusztrációk. Kombinált üzemanyag-fogyasztás (l/100km): 4,2-7,0. 002-kibocsátás (g/km): 113-165. www.toyota.hu TODAY TOMORROW TOYOTA Elektromos első ablakemelő Légkondicionáló Állítható magasságú vezetőülés Kormányról vezérelhető CD-rádió Új Toyota Yaris Max. Vezesd, szeresd! Az új Toyota Yaris Max-ba valóban mindent beleadtunk, ráadásul maximális felszereltségéhez most meglepően kedvező ár is párosul! Minden idők legjobb Yaris-ajánlatában sok egyéb mellett szériatarto­zék a légkondicionáló, a távirányítású központi zár, a kormányról vezérelhető CD-rádió és az elektromos első ablakemelő. A különleges komfort mellett rögtön szembeötlik az autó egyedi megjelenése is, amit kívülről a sportos alufelnik és ködlámpák, belülről pedig a kék vagy piros betétekkel ellátott kárpitok és a bőrborítások határoznak meg. Ha eddig még nem engedtél a Yaris csábításának, akkor most eljött az ideje, hiszen az új Yaris Max 2 757 000 forinttól, egyéb Yaris­­változatok pedig már 2 297 000 forinttól elérhetők a Toyota márka­­kereskedésekben!

Next