Magyar Nemzet, 2021. augusztus (84. évfolyam, 177-201. szám)

2021-08-17 / 190. szám

18 KULTÚRA RÁDIÓ- ÉS TELEVÍZIÓ-MŰSOR KARC FM 6.00 Hangoló 9.00 Spájz 12.00 Hírek 12.15 Kérdőjel 13.00 Karcolat 14.00 Szabadjegy­zés 15.00 Az igazság órája 16.00 Paláver 18.00 Kódfejtők 18.30 Kérdőjel 19.00 Aro­ma 20.00 Hangadó 22.00 Karcolat 23.00 Szabadjegyzés 0.00 Poétikon HÍR TV 7.00 Híradó 7.25 Sporthírek 7.30 Plusz mí­nusz 8.00 Híradó 8.30 Magyarország élő­ben 9.00 Híradó 9.30 Magyarország élő­ben 10.00 Híradó 10.30 Televíziós vásár­lási műsorablak 11.00 Hírek 11.05 Sajtó­klub 12.00 Híradó 12.30 Paletta 13.00 Hí­rek 13.05 Plusz mínusz 14.00 Hírek 14.05 Vetítő­k 15.00 Híradó 15.25 Sporthírek 15.30 Globál 16.00 Hírek 16.05 Publi­cafe 17.00 Híradó 17.25 Sporthírek 17.30 Plusz mínusz 18.00 Hírek 18.05 Plusz mínusz 18.30 Híradó 18.50 Sporthírek 19.00 Magyaror­szág élőben 20.00 Hírek 20.05 Publi­cafe 21.00 Hírek 21.05 Keménymag 22.00 Hír­adó 22.50 Sporthírek 23.00 Hírek 23.05 Vetítő ®­0.00 Híradó Ml 7.00 Híradó 7.20 Ma reggel 8.00 Híradó 8.20 Ma délelőtt 9.00 Híradó 9.15 Most történik 9.30 Hírek 9.33 Ma délelőtt 10.00 Híradó 10.15 Most történik 10.30 Hírek 10.31 Élő egyház 11.00 Híradó 11.15 Most történik 11.30 Hírek 11.31 Kárpát-medence 11.33 Ma délelőtt 12.00 Déli harangszó 12.01 Hír­adó 12.35 Nemzeti sporthíradó 12.50 V4- híradó 13.00 Híradó 13.30 Hírek 13.33 Ma délután 14.00 Híradó 14.25 Most történik 14.30 Hírek 14.31 Világ 15.00 Híradó 15.15 Most történik 15.30 Hírek 15.31 Élő egy­ház 16.00 Híradó 16.15 Most történik 16.30 Hírek 16.31 Kárpát-medence 17.00 Híradó 17.15 Most történik 17.30 Hírek 17.31 Ma­gyar gazda 17.33 Ma délután 18.00 Híradó 18.25 Nemzeti sporthíradó 18.45 Ma este 19.00 Hírek 19.02 Család­­ 21 19.30 Híradó 20.35 Ma este 21.00 Híradó 21.25 V4-hír­­adó 21.30 Világhíradó 21.50 Ma éjjel 22.00 Híradó 22.31 Ma éjjel 23.00 Híradó 23.20 Idegen nyelvű hírek 0.00 Himnusz M4 SPORT 7.05 Jövünk! 7.35 Pecatúra 8.05 Múlt és je­len 8.35 OTP Bank-liga 10.30 Góóól! 11.25 Kerékpártúra 12.00 UEFA Európai Szuper­kupa 14.00 Triatlon-világbajnoki sorozat 15.00 BL-selejtező 16.55 Pecatúra 17.50 BL-selejtező 19.30 FIFA-vb 2022 magazin 20.00 Fradi TV 20.30 Labdarúgás 21.00 Bajnokok Ligája: AS Monaco FC-FK Sahtar Doneck 22.50 Labdarúgás 23.15 BL-össze­­foglaló 23.30 Góóól 1­0.30 Fradi TV DUNA TV 6.00 Híradó 6.30 Nemzeti sporthíradó 6.40 Kenő ® 6.45 Srpski ekran 7.15 Unser Bildschirm 7.50 Itthon vagy! 8.15 Fogd a kezem! @9.05 Isztambuli menyasszony ® 10.00 Nyár 2t 12.00 Déli harangszó 12.01 Híradó 12.35 Nemzeti sporthíradó 12.50 A világ egy terí­tett asztal ® 13.15 A fák történetei $ 14.15 Sorsok útvesztője ® 15.05 Zoo ® 16.05 A hegyi doktor ® 17.00 Gasztroangyal ® 18.00 Híradó 18.25 Nemzeti sporthíradó 18.45 Isztambuli menyasszony ® 19.40 A hegyi doktor ® 20.35 Önök kérték 21.30 A vörös ajtó ® 22.25 Kenő ® 22.35 A le­gendák hivatala ® 23.35 Hölgyek paradi­csoma ® 0.35 Hat nővér ® RTL KLUB 6.00 Reggeli ® 9.05 Teleshop 11.45 Szü­letett detektívek ® 12.40 A mi kis falunk ® 13.50 Keresztanyu ® 15.25 Meryem­ ® 18.00 RTL Híradó 18.55 Fókusz ® 20.00 Ke­resztanyu ® 21.30 A mi kis falunk ® 22.45 Gyertek át! ® 23.50 RTL Híradó 0.30 CSI: A helyszínelők ® TV2 6.30 Mokka ® 8.45 Mokkacino ® 9.40 Te­leshop 10.45 Csapdába csalva ® 11.15 Té­nyek plusz @12.00 Tények 12.30 Walker, a texasi kopó ® 14.35 Derült égből apa ® 15.40 A nagykövet lánya ® 16.45 A bos­­­szú csapdájában ® 18.00 Tények 18.45 Té­nyek plusz ® 19.55 Doktor Balaton ® 20.40 Szerencsekerék @22.10 Bezár a bazár! ® 0.00 Mintaapák ® SUPER TV2 7.15 Az élet sava-borsa ® 8.30 STV2 Tények reggel ® 9.05 Magánnyomozók ® 10.15 Családi titkok ® 12.30 Jóban-rosszban ® 13.55 Doktor Balaton ® 14.40 Szerencse­­kerék ® 16.00 STV2 Tények ® 16.30 Csap­dába csalva ® 17.00 Családi titkok ® 18.10 Igen, séf! ® 19.10 A csodadoktor ® 21.15 Jóban-rosszban ® 22.00 Hogyan veszít­sünk el egy pasit 10 nap alatt ® 0.30 STV2 Tények este ® 2021. augusztus 17., kedd A magyar komolyzene az egyik fontos exportcikkünk A Liszt Ferenc Kamarazenekar koncertjei mindig izgalmasak­ ­ A zenekar szeretné a majdnem hatvanéves tradícióit megőriz­ni, ugyanakkor tisztában van azzal, hogy piacképessé is kell vál­nia - mondta a Magyar Nemzetnek Körmendy-Ékes Judit, a Liszt Ferenc Kamarazenekar Alapítványának kuratóriumi elnöke, aki­vel az együttes teljes üzleti és márkamegújulásáról, az elmúlt két év kemény munkájáról beszélgettünk. Továbbá az is szóba került, hogy öt év múlva hová pozícionálja a zenekart. Petrovics Gabriella - Teljes üzleti és márkamegújulás ment végbe a Liszt Ferenc Kamara­­zenekar életében az elmúlt két évben. Ebben a nagy léptékű folyamatban miként vett részt? - Hagyományos alapítványi struk­túrában működünk kuratóriummal, felügyelőbizottsággal, amit még a zene­kar egykori tagjai hoztak létre a rend­szerváltás után, amikor a régi finan­szírozási formák már nem voltak al­kalmazhatók. Már a kuratórium elnö­ke voltam, amikor nagyobb állami tá­mogatást kaptunk, melyre a zenekar­nak szüksége volt. Ugyanis a hírneve, művészi képessége és teljesítménye el­lenére a finanszírozása összekuszáló­­dott az állami támogatás előtt. Me­nedzser típusú vezetőként rendszer­ben gondolkodom, ezért a kis létszá­mú apparátussal először végiggondol­tuk, mit fogunk tenni. Az első lépés az volt, hogy­­ a teljes hazai kultu­rális életben meglehetősen szokatlan módon - kiírtunk egy európai szin­tű közbeszerzést a zenekar stratégiai átalakítására. Ezt másfél éven át tar­tó kőkemény munka követte szakmai egyeztetésekkel, vitákkal. Piackuta­tást végeztünk, elemeztük a verseny­társakat még nemzetközi szinten is. Mindemellett koordináltuk a művé­szeti, pénzügyi vezetést, valamint a koncerttervezést. Összehangolt pénz­ügyi, piaci, üzleti stratégiát dolgoz­tunk ki, amelybe beletartozott az ar­culat megújítása is. A pandémia kö­zepén pedig még egy európai szintű hangszerközbeszerzést is lebonyolí­tottunk. - Mindezt mennyire volt nehéz összehangolni a művészeti koncep­cióval? - Várdai István művészeti igazga­tó az első pillanattól partnerként vi­szonyult ehhez a szemlélethez. A ze­nekar szeretné a majdnem hatvanéves tradícióit megőrizni, ugyanakkor tisz­tában van azzal, hogy piacképessé is kell válnia. Hiszen ma már nem ele­gendő professzionálisan zenélnie egy művésznek, ha sikereket akar elérni. Célkitűzésünk, hogy kiegyensúlyozot­tabb finanszírozási modellt hozzunk létre támogatókkal, külföldi fellépé­sekkel. Azt gondolom, hogy a magyar klasszikus zene fontos exportcikk, s szerencsére még mindig töretlenül jó a híre. Ez a magyar állam figyelmét is ki kell, hogy érdemelje. - Kifejtené, hogy pontosan mit ért ez alatt? - Ha egy zenekar akkora állami támogatást kap, mint a Liszt Ferenc Kamarazenekar, akkor azt a leghaté­konyabban kell felhasználni. Mi úgy gondoltuk, hogy ennek a legjobb mód­ja a jövőnkbe fektetni. Idehaza való­ban szokatlan, hogy a piaci, menedzser szemléletmód is megjelenik a művé­szeti életben, de a tények és a számok azt támasztják alá, hogy ez működik. Remélem, hogy kulturális vezetésünk is észreveszi, hogy a klasszikus zene területén még mindig a világ élvona­lához tartozunk. Rengeteg olyan szó­lóművésszel büszkélkedhetünk, akik világszínvonalú előadók. A magyar ál­lam kiemelkedően sok pénzt költ a kul­túra ezen ágazatára is, de fontos lenne stratégiailag végiggondolni, hogyan le­hetne még jobb eredményeket elérni. - A teljes üzleti és márkamegújí­tás után mi következik? - Arra kell most koncentrálnunk, hogy új közönséget építsünk. Az új ge­nerációk irányába kell nyitnunk, s ta­nítanunk a komolyzene megértését, mindig kell valami újat, meglepőt is mutatnunk. A Liszt Ferenc Kamara­­zenekar igyekszik folyamatosan izgal­massá tenni a koncertjeit és a komoly­zenét a fiatal közönségnek is. - Utóbbira jó példa a zenekar in­novatív, zenélő logója. Mi adta en­nek az ötletét? - Ez a különleges kottarendszer Bar­tók Béla Divertimentójának első üte­meit teszi láthatóvá egy alternatív ze­nei nyelv használatával, ami egy egye­temi hallgató ötletén alapszik. Bartók műve a zenekari repertoárunk alapda­rabja, ha úgy tetszik, művészi hitval­lásunk, ezért választottuk a logohoz.­­ A reputáció- és márkamenedzs­ment kategóriájában a Fleishman- Hillard Café cég - a zenekar tel­jes megújulását támogató integrált kampányával - elnyerte az Interna­tional PR Association (IPAA) Gol­den World Awards verseny első dí­ját. Nemzetközi viszonylatban mit jelent ez az elismerés? - Ez a díj a PR-, reklám- és mar­ketingterületen a világ egyik legneve­sebb elismerése. Nekem azért fontos, mert a szakma legjava ítélte oda, s ők egy brand potenciális működőképes­ségét is mérik, nem csak a kampányát. Ez pedig azt jelzi, hogy a PR­, a mar­ketingszféra szakemberei úgy gondol­ják, jó úton haladunk. - Ugorjunk néhány évet előre az időben, öt év múlva hová pozício­nálja a zenekart? - Azt szeretnénk elérni, hogy ha öt év múlva idehaza és külföldön ki­ejtik, hogy magyar klasszikus zene, mi is eszébe jussunk a közönségnek. Magyarországon az egyik leghíresebb zenekar vagyunk, ezt az értékünket időtállóvá kell tenni. Úgy gondolom, öt év múlva megvalósítjuk stratégiai cél­jainkat: a finanszírozási szerkezetünk differenciált lesz, a menedzsmentünk használja a kiépített rendszereket. To­vábbra is sokat teszünk azokért, akik nem jutnak komolyzenéhez, és a kon­certjeinkre mindig hozunk valami iz­galmasat, ahogy ezt már megszokhat­ta a közönség. A művészeti színvonal változatlan marad. Kiemelten foglal­kozunk az utánpótlás-neveléssel, a te­hetséggondozással. A Zeneakadémiá­val nemrég megkötött megállapodá­sunk is erről szól, és szeretnénk a kis­iskolások tehetséggondozásával is so­kat foglalkozni. Hatalmas igény mu­tatkozik erre, hiszen nemrég a rajz­pályázatunkra sokkal több alkotás ér­kezett be, mint vártuk. Mindemellett terveink között szerepel más művé­szeti ágakkal való együttműködés is. - Visszatérve a jelenhez, hol lép fel az együttes legközelebb? - A Liszt Ferenc Kamarazenekar a KaposFesten ad koncertet augusztus 17-én 18 órakor. Ez az esemény azért is kivételes, mert az előbb már em­lített rajzpályázat folytatódik a fesz­tiválon is. Adott zenére ismét lehet rajzokat készíteni, és az alkotások­ból egy kis kiállítást is megtekinthet majd a közönség. rWffO uaqűc >Oo« oo<zc­o oqűpí ipood 00O07 iOOOrf 9ooo ° c GOOOk aoooft ooootf OOOOC iOOOOi, 0000« IOOOCÍ 0 O 0 Ov >000­4! ' '*ß Körmendy-Ékes Judit: Összehangolt pénzügyi, piaci, üzleti stratégiát dolgoztunk ki Fotó: Katona Vanda

Next