Magyar Nemzet, 2021. augusztus (84. évfolyam, 177-201. szám)

2021-08-17 / 190. szám

16 JÁRMŰIPAR JEGYZET —­ Már nem gyárt kolbászt a Volkswagen Tudjuk, ha a németek úgy isteniga­zából elhatároznak valamit, azt fe­gyelmezetten, pisszenés nélkül vé­gigcsinálják. Akkor is, ha a cél nem más, mint fejjel menni a falnak. Ha pedig valaki tiltakozik, olyan össz­tüzet zúdítanak rá, hogy örökre el­megy a kedve a beszólogatástól. így járt most Gerhard Schröder koráb­ bi kancellár is, aki szót mert emelni a Currywurst, a csípős sült kolbász érdekében. A VW vezérkara ugyan­is úgy döntött, eltünteti a vállala­ti menza étlapjáról a nevezetes fo­gást, hogy azt vegetáriánus ételek­kel helyettesítse. Gerhard Schröder haragos leve­let írt.­­ Ha még mindig a VW fel­ügyelőbizottságában lennék, akkor ilyesmi nem történhetett volna meg. A vegetáriánus táplálkozás jó, én magam is élek vele. De hogy a men­zán ne lehessen sült kolbászt kapni? A Currywurst hasábburgonyával a szakmunkások fő tápláléka! -fa­kadt ki az exkancellár. Szerinte a VW autóit hajthatja akár benzin, dízelolaj vagy elektromos áram, de az autógyárat csak egy, a Currywurst. Tegyük hozzá, Gerhard Schrö­der nem akárki. Politikai működé­sét lehet bírálni, de miután távozott a kancellári székből, a Gazprom ve­zető tisztségviselője lett, és ebben a minőségében mindent megtett, hogy tető alá hozza a német-orosz ten­geralatti gázvezetékek megépítését. Igyekezete ezekben a hetekben hozza meg gyümölcsét, miután az Egyesült Államok bejelentette, hogy nem tá­­maszt akadályokat az Északi Áram­lat 2 beruházás befejezése előtt. A jövő nemzedékek talán hálá­sak lesznek neki ezért, de a most élők szemében nincs sok becsülete Schrö­­dernek. A VW vezetői úgy nyugtat­gatták, mint a szenilis nagypapát. - Kedves Gerhard, ne aggódj, a Volks­wagen Currywurst megmarad. Még akkor is, ha csak vegetáriánus variá­cióként. Jürgen Stackmann azonban, a VW egyik vezető tisztviselője, ko­molyan megharagudott. - A Volks­wagen úttörőként nyomja a német autóipart jövőorientált irányba - írta. - Eközben van, aki a Currywurst után sír?Elképesztő... - Kevesebb hús, több zöldség, jobb alapanyagok - hatalmas előrelépés - így Herbert Diess vezérigazgató. Ideje rávilágítani, miért lett bot­ránykő a németek nemzeti eledelé­ből. A VW a nagy zöldátalakuláson dolgozik. El kell feledtetni a dízel­botrányt, a kipufogógáz összetételét meghamisító szoftverek tömeges al­kalmazását. Ezért most Wolfsburg az elektromos meghajtásra való át­térés élharcosa lett. Ha a Golf-utód iD3 kipufogógáz helyett ibolyailla­tot bocsát ki magából, illendő, hogy a VW gyári munkásai is ibolyail­­latúak legyenek. Nincs többé tehát csípős sült kolbász sült krumplival és sörrel. A döntésnek komoly gazdasági következményei lesznek. Nem köz­tudott, ám a VW nemcsak autót, de kolbászt is nagy tételben állít elő. 2019-ben 6,2 millió gépkocsit gyár­tott a cégcsoport, ezzel szemben 6,8 millió kolbászt készített a gyárka­pukon belül. Ezt a mennyiséget jó­ízűen el is fogyasztották, megöntöz­ve több mint 550 tonna currys ket­­chuppal. Most két telephelyen be­zárják a húsüzemeket. Kíváncsian várjuk, hogy a mün­cheni Oktoberfesten mikor tiltják be a virslit és a sört. JÁMBOR GYULA .Magyar Nemzet J 2021. augusztus 17., kedd Ázsiában éledhet újra az Opel Jövőre már nem kell közös vállalat a kínai piacra lépéshez Mivel­­ eddig nem aratott sikert Kínában, a Stellantis az Opelt, a tra­dicionális német márkát veti be faltörő kosként. A francia és olasz márkák eddig alig félszázaléknyi piaci részesedést szereztek meg a világ legnagyobb újautó-piacán. Jámbor Gyula Az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA összeolvadásának az volt a célja, hogy létrehozzanak egy olyan vállalatot, amely képes versenyezni a világpiacon a legnagyobbakkal, rendkí­vül gyorsan változó technológiai kör­nyezetben. Ugyanakkor mindmáig nem sikerült betörniük Kínába a Citroen, DS, Fiat, Jeep és Peugeot járművek je­lenlegi kínálatával, márpedig egyetlen autógyártó sem teheti meg, hogy ne je­lenjen meg hangsúlyosan azon a piacon - hangsúlyozta többször is Carlos Ta­vares vezérigazgató. Az innovatív üz­leti modellt ígérő Stellantis az év vége előtt jelenti be azt a stratégiát, amely alapján Kínában folytathatja üzleti te­vékenységét - tette közzé a Detroit­ News.com. A Stellantis titkos favoritja a hagyo­mányos német mérnöki kultúrát kép­viselő Opel lehet. Azzal, hogy a legen­dás Manta kifejlesztőjét mint előkelő elektromos autómárkát hozza Kínába, a Stellantis célja a német autógyártók jó hírnevének kiaknázása, valamint a korábbi fiatal és peugeot-s piacra lé­pési kísérletek kudarcának feledteté­­se. Ahelyett, hogy megpróbálnák fel­támasztani vagy újra felépíteni a me­diterrán márkákat, az Opel új lapot nyit, új német márkanévvel - mond­ta Michael Dunne, a hongkongi szék­helyű ZoZo Go LLC tanácsadó cég ve­zérigazgatója. Az Opelt a General Mo­tors 2017-ben adta el a PSA-csoport­­nak, amely rövid idő alatt nyereségessé tette, de egyben felére esett a piaci ré­szesedése. Az Opel újra megtalálhatja a helyét és szerepét, ha a Stellantis 14 márkájának villamosításában vezető szerepet tölthet be, és 2028-ra teljesen elektromos kínálatot nyújt Európában. Az Opel márka ígérete az, hogy demok­ratizálják az innovációt, csúcstechno­lógiát ígérnek elfogadható áron. Az új Opel fiataloknak szól, akik zöldek és globálisan gondolkodnak. A cég nem közölte, hogy mikor és milyen modellekkel vezeti be az Opelt Kínába. Jövőre Kína feloldja azt az elő­írást, hogy a külföldi autógyártóknak vegyesvállalatot kell létrehozniuk kí­nai partnerekkel ahhoz, hogy működ­hessenek az országban. Korábban a Stellantis-tag FCA ötven-ötven szá­zalékos részarányban partnerséget kö­tött a kínai GAC-csoporttal. A PSA-t a Dongfeng Motorral kötötték össze. Ezek azonban nem igazán sikeres vál­lalkozások. Az év első felében a Stellan­tis mindössze 72 ezer járművet adott el Kínában az LMC Automotive adatai szerint. Az autógyártó piaci részese­dése 0,5 százalékra csökkent az előző évi 0,6 százalékról. Eközben az Opel német vetélytársai között a piacvezető Volkswagen AG 1,85 millió járművet szállított ki az első félévben. A BMW AG csaknem 468 ezer, a Mercedes- Benz pedig mintegy 442 ezer jármű­vet adott el. Ezt a lendületet igyekszik a Stellan­t is elkapni az Opel révén.­­ Németor­szágnak jó a híre Kínában a mérnöki képességek és a gyártási minőség miatt - mondta Sam Abuelsamid, a Guide­­house Inc. piackutató cég e-mobilitás elemzője. Az Opel márkának jó kisu­gárzása van, mert német, annak elle­nére, hogy a fogyasztók nem biztos, hogy ismerik - mondta Dunne. Kulcsfontosságú lesz a piaci pozí­ció megtalálása. - Az Opel a kisebb autóiról ismert, míg Kínában a SUV-k az eladásoknak csaknem felét képvi­selik - mondta Ferdinand Dudenhöf­­fer, a németországi Duisburg-Esseni Egyetem Autóipari Kutatóközpontjá­nak a professzora. Nem is igazán ol­csó, és nem prémium márka. Duden­­höffer szerint a németek között kicsit gyenge. De valójában nem is német, inkább francia, mert járművei a Peu­­geot-val és a Citroennel közös műsza­ki alapokon nyugszanak. Tovább ronthatja az Opel belépé­sét a kínai autópiacra, hogy Michael Lohscheller vezérigazgató éppen most távozik a vietnámi Vingroup autóipa­ri részlegéhez. Flelyét Uwe Hochges­­churtz, a Renault SA németországi, osztrák és svájci vezérigazgatója ve­szi át szeptember 1-jétől az Opel élén. A legendás modellt, a Mantát tervezik át elektromos meghajtásúra Rüsselsheimben Forrás: Opel Korommentes buszokat vesz a Volánbusz Több mint másfélszáz, földgázzal működő jármű állhat forgalomba Munkatársunktól A Volánbusz 164 új, CNG-meghajtású jármű beszerzésére írt ki közbeszerzé­si eljárásokat, amelyek eredményessé­ge esetén a fővárosi agglomerációban 75, Szegeden tíz új, sűrített földgázzal üzemelő jármű korszerűsítheti a helyi közlekedést, míg Szolnokon negyven, Zalaegerszegen pedig 39 elővárosi ki­vitelű jármű szolgálhatja az utasok ké­nyelmét 2022 tavaszától - közölte la­punkkal a szolgáltató. A társaság jelenleg 61 gázüzemű autó­buszt közlekedtet Zalaegerszegen, Nyír­egyházán és Szegeden. A kedvező üze­meltetési tapasztalatok, valamint a je­lentősen kisebb mértékű károsanyag­kibocsátás miatt a Volánbusz úgy dön­tött, jelentős számban szerez be továb­bi CNG-meghajtású járműveket. A sűrített földgáz (Compressed Na­tural Gas, CNG) a hagyományos haj­tóanyagokhoz képest kevesebb szén­dioxid-emissziót és nulla koromkibo­csátást eredményez. Emellett a CNG- motorok lényegesen csendesebben üze­melnek, így mérsékelik a környezet zaj­terhelését. A most megjelent két pályázaton elő­városi és helyi kivitelű, alacsony pad­­lós, akadálymentes, 75-80 fő szállítá­sára alkalmas, légkondicionált, digi­tális utastájékoztatási és kamerarend­szerrel felszerelt, wifi-előkészítéssel és USB-csatlakozókkal felszerelt, valamint legalább Euro6 CNG környezetvédel­mi besorolású motorral szerelt autó­buszok gyártóinak ajánlatait várja a közlekedési társaság szeptember 10-ig. Az oldalt Jámbor Gyula szerkesztette A CNG-meghajtás már bizonyított Fotó: Kurucz Árpád

Next