Magyar Rendőr, 1971. január-június (25. évfolyam, 1-25. szám)

1971-06-17 / 24. szám

HÉTVÉGE A BALATONI ORSZÁGÚTON A májusi előnyár jóvoltából már hetekkel ezelőtt benépe­sültek a hétvégeken a magyar tengerhez vezető országutak — elsősorban a balatoni autóút. Ha a betonszalagok látszatra még nem is tükrözték a kánikulai csúcsforgalom hangulatát, a he­lyenként torlódással járó gépkocsiforgalom azonban mindenkép­pen indokolta a rendőrség közlekedésrendészeti tevékenységének fokozását. A rendőrjárőrök elsősorban a forgalom gyorsítását igyekez­ték elősegíteni közreműködésükkel. Emellett természetesen igye­keztek meggátolni azokat a szabálytalanságokat, amelyek köny­­nyen balesetet okozhatnak. Ennek érdekében a vendéglők, büfék környékén szondáztak, ahol kellett forgalmat irányítottak, jelen­létükkel igyekeztek előmozdítani a szabályok betartását. Sajnos, még így is történt baleset. A nehezebb feladatok a balatoni országúton természetesen még csak ezután jelentkeznek, de már a „főpróba” is arra utal, hogy közlekedésrendészetünk felkészült a balatoni nyárra. RUTTKAY PÁL képriportja (Elhunyt nyugalmazott munkatársunknak a halála előtti napokban készült utolsó riportja) Még nincs „telt­ház”, de hétről hétre egyre na­gyobb a forga­lom a Balatonhoz vezető utakon szombaton és va­sárnap Pirosat jelez a lámpa — s máris sok a gépkocsi a fővárosból kive­zető útszakaszon. De mi lesz még nyáron! Az autópályán nem tartózkod­hatnak gyalogo­sok — a stoposok éppen ezért szi­gorú figyelmez­tetésben része­sültek Mindjárt kiderül, hogy a gépkocsi­­vezető betartot­ta-e a szeszes ital fogyasztásának tilalmára vonat­kozó­­ rendelke­zést Székesfehérvár egyik forgalmas útkereszteződésé­ben forgalomirá­nyító segítette elő a gépkocsik zavartalan áram­lását íme egy baleset! — a külföldi gépkocsivezető nem adta meg a kötelező elsőbb­séget, s összeüt­között egy teher­gépkocsival

Next