Magyar Rendőr, 1971. január-június (25. évfolyam, 1-25. szám)
1971-06-17 / 24. szám
HÉTVÉGE A BALATONI ORSZÁGÚTON A májusi előnyár jóvoltából már hetekkel ezelőtt benépesültek a hétvégeken a magyar tengerhez vezető országutak — elsősorban a balatoni autóút. Ha a betonszalagok látszatra még nem is tükrözték a kánikulai csúcsforgalom hangulatát, a helyenként torlódással járó gépkocsiforgalom azonban mindenképpen indokolta a rendőrség közlekedésrendészeti tevékenységének fokozását. A rendőrjárőrök elsősorban a forgalom gyorsítását igyekezték elősegíteni közreműködésükkel. Emellett természetesen igyekeztek meggátolni azokat a szabálytalanságokat, amelyek könynyen balesetet okozhatnak. Ennek érdekében a vendéglők, büfék környékén szondáztak, ahol kellett forgalmat irányítottak, jelenlétükkel igyekeztek előmozdítani a szabályok betartását. Sajnos, még így is történt baleset. A nehezebb feladatok a balatoni országúton természetesen még csak ezután jelentkeznek, de már a „főpróba” is arra utal, hogy közlekedésrendészetünk felkészült a balatoni nyárra. RUTTKAY PÁL képriportja (Elhunyt nyugalmazott munkatársunknak a halála előtti napokban készült utolsó riportja) Még nincs „teltház”, de hétről hétre egyre nagyobb a forgalom a Balatonhoz vezető utakon szombaton és vasárnap Pirosat jelez a lámpa — s máris sok a gépkocsi a fővárosból kivezető útszakaszon. De mi lesz még nyáron! Az autópályán nem tartózkodhatnak gyalogosok — a stoposok éppen ezért szigorú figyelmeztetésben részesültek Mindjárt kiderül, hogy a gépkocsivezető betartotta-e a szeszes ital fogyasztásának tilalmára vonatkozó rendelkezést Székesfehérvár egyik forgalmas útkereszteződésében forgalomirányító segítette elő a gépkocsik zavartalan áramlását íme egy baleset! — a külföldi gépkocsivezető nem adta meg a kötelező elsőbbséget, s összeütközött egy tehergépkocsival