Magyar Szó, 1966. december (23. évfolyam, 328-358. szám)

1966-12-27 / 354. szám

4. oldal HIBAIGAZÍTÁS A zágrábi AUTO-MOTOR-STROJ nagy­kereskedelmi é­s közvetítő vállalat Novi Sad-i képviseletének lapunkban december 26-án a 4. oldalon megjelent hirdetése helytelen szöveggel jelent meg. A vállalat NYILVÁNOS ÁRVERÉST HIRDET • 60 Volkswagen 1200 típusú, valamint • 9 Volkswagen 1500 típusú személygépkocsi eladására.­­ Az árverés Belgrádban­­ a belgrádi kiállításon december 29-én és 30-án 9 órakor lesz. ▼ Kikiáltási ár 800 000—1 700 000 régi dinár. ▼­­ Ugyanitt mindennemű használt, üzem­­i képes külföldi gépkocsialkatrész­­ vásárolható. ▼ LÁTOGASSA MEG AZ ÁRVERÉST vásárlási kötelezettség nélkül. : 1325/1 A NOVI SAD-I­H­L­E­R PÉKVÁLLA­­LAT ELÁRUSÍTÓHELYEI AZ ÚJ­ÉVI ÜNNEPEK ALATT A KÖVET­KEZŐ IDŐBEOSZTÁSSAL TARTANAK NYITVA: • December 31-én (szombaton): az elárusítóhelyek 5 és 11, vala­mint 13 és 18 óra között, a tej­­csárdák 5-től 19 óráig; • 1967. január 1-én és 2-án: MINDEN ÜZLETÜNK ZÁRVA; • 1967. január 3-án (kedden): az elárusítóhelyek 7-től 11 óráig, a tej­csárdák 7-től 3 óráig; AZ ÜGYELETES TEJCSÁRDA: 6-tól 20 óráig. NAGY ELFOGLALTSÁGUNK MIATT, ▼ KÉRJÜK ÜGYFELEINKET, hogy rendes és rendkívüli megrendeléseiket legkésőbb december 29-éig nyújtsák be. — Sütést az A. Teodorovic utca 18, a Te­­merini utca 41. és 137., valamint a Grebljanska 7. szám alatt végezünk. — Szendvics a Jugoszláv Néphadsereg utca 41. szám alatt (telefon: 43-353) rendel­hető meg és vásárolható. — Zsúrveknit a Jugoszláv Néphadsereg utca 102. (telefon: 44-796) szám alatt lehet megrendelni és vásárolni. A Jugoszláv Néphadsereg utca 94. szám alatt (telefon: 52-925) fogadunk minden más megrendelést, és felvilágosítást adunk. A VÁLLALAT MUNKAKÖZÖSSÉGE BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁN 1326/1 Háziasszonyok! A • TOPOLCANKA tésztagyár termékei kiváló minőségű liszt­ből készülnek.­­___________________ M>Ä'G Y Ä;R S Z <5 Kedd, 1966. december 27. Szünidei telelés A Fruska gorában a legolcsóbb A turistairodák üdülőcsoportokat szerveznek A téli iskolai szünet akkor igazán szép, hasznos és kel­lemes, ha a diák­ok nem töl­tik négy fal között, hanem a szabadiban, hó borított he­gyekben síelnek, ródliznak, és nagyokat sétálnak a csi­korgó havon. A küszöbönálló szünetre sok iskola tervez hosszabb vagy rövidebb lélegzetű ki­rándulást, csoportos telelést. A legvonzóbb téli terepek közé tartozik Szlovénia, ott azonban már aligha lehet a diák­csoportokat elhelyezni. A Novii Sad­ii Kompas utazási iroda szervez ugyan tíznapos csoportokat Szlovéniá­ba, de meglehetősen drágán. Kranjs­ka Gora valóban ideális tere­­lőhely, drótkötélpályán meg­közelíthető több kilométeres sítereppel és változatos ki­rándulási lehetőséggel. Itt a tíznapos tartózkodás, uta­zással, szállodai elhelyezéssel együtt 48 900 dinár. A vad­­regényesebb Bohinjban 52 200 dinárba kerül a tíznapos tar­tózkodás, teljes ellátással. A Putriik Velenijeben kínál na­pi 2000 dinárért elhelyezést az Üdül­tető Szövetség ottho­nában, szállodai étkezéssel. Az otthon közeléiben kitűnő síterep van. A Fruska gorában nincse­nek olyan ideális síterepek, mint Szlovéniában, a Kopao­­nnikon, a Sáron és másutt, de közel van, olcsóbb, s kedve­ző időjárás esetén téli spor­tokra is lehetőséget nyújt. Popavsicán mintegy 80 sze­mélynek van hely, a napi el­látás 1000—1500 régi dinár. A zmajevaci turistaházban száz személyt lehet elhelyez­ni, s itt sem kerül többe az ellátás. A harmincágyas, vé­náci tu­ri­staházban a napi el­látás 1200—1500 dinár, Sztra­­zilovón is lehet telelni a ré­gi turistaszállóban, s ha szünetig megnyílik, az új tu­ristaotthonban is. Andrevljén, Frunka gora egyik legszebb üdülőhelyén száz telelő kap­hat szállást és ellátást. Az Üdül­tető Szövetség tí­z­napos csoportokat szervez a Kopaonitora, a telj­es ellátás 15 000—17 000 dinár. A rész­vevőket a turistaotthoniban szállásolják el. Kezdő síelők számára is elsőrendű síterep van itt. Zlatiboron a telelők az Üdültető Szövetség užicei otthonában laknak, s napon­ta autóbusszal utaznak föl Zlatiborra, s ott étkeznek. A tíznapi tartózkodás a szövet­ség tagjainak 18 000 dinár. Szarajevó közelében, Ore­­poljsban mintegy száz diák helyezhető el. A szövetség ide hétnapos csoportokat in­dít 10 500 dináros teljes el­látással. Itt kitűnő sí- és ród­­literep van, és látványos ki­rándulásokra i­s van lehető­ség, például a 97 méteres Bu­­kovije vízeséshez. Velika Pla­na közelében, Fokam­nnicán a tíznapi ellátás 15 000 dinár. Pelisteren, a 2280 méter ma­gas üdülőtelepen 240 diákot helyezhet el a Putnik. Popo­­va-Sapkára Balkán leghosz­­szabb (6 km) drótkötélpályá­ja vezet. Itt is van még hely a turistaotthonban. A Putnik és a többi utazási iroda, valamint az Üdiültető Szövetség (Fenijalni savez, Novi Sad, Borisa Ki­dir­ica ul. 19/a) készségesen vállalja diákcsoportok megszervezé­sét. A Fruaka giora-i­­telelés­re vonatkozóan a Novi Sad-i tu­ristaszö­vetség (Turist­ifiki A Putriik Trentiátén mint­egy háromszáz személyt tud elhelyezni. Az utolsó vasútál­lomástól, Poljétól, autóbusz­járat van a 26 kilométerre fekvő turistaházig, ahol n­api ellátás 1600 diinár. Mav­­rovón is ugyanennyi üdülő részére van hely, részint a turistaotthoniban, részint a motelban. A diákcsoportok­nak a napi ellátás személyen­ként 1500 dinár. A Bistra hegy síterepére drótkötélpá­lya vezet. A Sár hegyen a napi ellátás 2100 dinártól kezdődik, a Jahorinán 1800 diná­rtól. Itt csak kisebb­ cso­saver, Novi Sad, Novi bule­­var bb) részletes felvilágosí­­pottot lehet elhelyezni A tást nyújt.­­ca Meghalt a csurogi szerencsétlenség ötödik áldozata is Mile Bjelovak állomásfőnök végzetes mulasztása Szombaton déliben — mint megírtuk — súlyos vasúti szerencsétlenség történt Csu­rog és Bácsföldvár­ között. Négy vasúti pályamunkás, Hosszú Sándor, Vajon Pet­rov, Svetozar Gucunski és Živko Begečki földvári, la­kosok életüket vesztették. Stevan Vukeliji, a két emlí­tett helység közötti pálya­szakasz felügyelője pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett. Eszméletlen álla­potban szállították a Novi Sad-i Egyetemi Klinikára. Az orvosok mindent elkövet­tek, hogy megmentsék éle­tét, de vasárnap éjfélkor meghalt, anélkül, hogy ma­gához tért volna. Ő tehát a szerencsétlenség ötödik áldo­zata. A munkások motoros haj­­tányon hazafelé indultak a csurogi állomásról. Az indu­lásra Mile Bjelovák állo­­másfőnök adott engedélyt, habár nem is volt szolgálat­ban. Végzetes mulasztást kö­vetett el azzal, hogy a moto­ros hajtány indulásáról nem értesítette az ügyeletes csu­rogó forgalmistát, sem a föld­várit, így történhetett meg, hogy a pályakocsi indulásá­val csaknem egyidőben ellen­kező irányból, a földvári ál­lomásról kiengedték a 8053- as számú mozdonyt, amely egy szolgálati kocsit vonta­tott Néhány perc múlva megtörtént a tragédia. Egy áttekinthetetlen­ kanyarnál teljes sebességgel összeütkö­zött a hajtány és a moz­­dony. A szerencsétlenség­hez az is hozzájárult, hogy a munkások háttal ültek a menetiránynak az erős szél miatt, s valamelyest ködös is volt az idő. Mile Bjelovak, a csurogi állomásifőnök ellen, mint már közöltük, Radojica Stojano­­vic. Novi Sad-i kerületi vizs­gálóbíró a gyanúokok alapján elrendelte a vizsgálati fogsá­got A-t A kogut­jaki pionírváros ilyenkor télvíz idején sem elhagyatott. A főváros apraja­­nagyja szívesen ellátogat ide, s most, az újévi ünnepek előtt az óriáspark valósággal vissza­hangzik a kicsinyek vidám ka­cagásától. A legtöbb csodálója persze, akár csak nyáron, most is a hatalmas elefántszobornak van. A gyerekek álmélkodva nézegetik a minap hóesés után fehér köntösbe öltözött állatot. Tévével vendégségbe egy „füstösképű” ci­­pelődik fel a buszra a végállomáson. Igen körülményes a felszál­lás, mert egy óriási, s szemmel láthatóan igen sú­lyos csomagot emelnek be a buszba, tarka ágylepedő­be kötve. Hárman előreci­pelik a­ csomagot, s felte­szik a sofőr melletti ülés­re. — Vigyázz, hogy hajtasz — szólt oda a legöregebb a vezetőnek —, mert ha va­lami baj lesz, jaj neked. A sofőr hátrafordul és fölényesen mosolyog. — Tán a nagybőgőd ci­pelitek a doktorhoz? — kérdezi. Ismerhetik egymást, mert egészen családias csevegés alakul ki köztük. — Nagybőgő a fejed, — válaszol az előbbi. — Olyan finom jószág ez, amilyet még nem láttál. Televíziói — Csakugyan nem lát­tam még — mondja a so­főr, de aztán komolyra for­dítja a szót: — Miért nem hívtátok ki a szervizt? Miért cipekedtek ti? — Nem javíttatni visz­­szük. Nincs ennek semmi baja. — Hát hova viszitek? — A vasútállomásra, on­nan meg Apatinba. —• Költözködtök? — Csak vendégségbe me­gyünk, három napra. Be­kapcsoljuk majd az apa­tini rajkóknak, míg ott le­szünk náluk. — Aztán meg hozzátok vissza? — Miért ne? Sokba ke­rül? Csak ti fizettetitek meg érte a negyven dinárt. A vonaton már ingyen uta­zik velünk. A sofőr begyújtja a mo­tort, a tarka ágykendőbe kötött televíziót négyen fogják, le ne billenjen az ülőkéről. Mit ki nem talál­nak ezek a cigányok?! Per­sze náluk még valóban új­ság a képrádió, különösen az lehet ott, ahova viszik. Csak be tudják-e majd Apatinban kapcsolni? Van-e abban a putriban villanyáram? Nyilván van, ha már ennyire fölpakol­tak. Akárhogy áll, ez a pél­da is bizonyítja: ideje, hogy komolyan foglalkozzunk a hordozható japán tévé­ké­szülékek behozatalával. (ni) Földvár gyászban Az öt családfenntartó tra­gédiája nagyon megrendí­tette Földvár lakosságát Hosszú Sándor kilenc gyer­mek apja, a legkisebb karonülő, a legidősebb ka­tona. Miloš Petrovic négy, Svetozar Gucinski szintén négy árvát hagyott maga után. Begecki Živkonak pár hónapos gyermeke, Vukelifi­­nak középiskolás fia van. A falu gyászba borult. A szerencsétlenül járt vasúti munkásokat otthonukban ra­vatalozták fel, de a családok megegyezésére vasárnap dél­után közös sírba temették. Hosszú Sándort csak tegnap helyezték örök nyugalomra, katona fia megérkezését vár­ták. A becsei szkupstina tegna­pi ülésén Weiszenbek Etelka földvári képviselő javaslatá­ra gyorssegélyt szavaztak meg a kenyérkereső nélkül maradt sokgyermekes föld­vári családoknak. Az egész kommuna polgársága oszto­zik a földváriak gyászában. SZ. g.

Next