Magyar Szó, 2017. január (74. évfolyam, 1-21. szám)

2017-01-14 / 10. szám

- Hó- és légfaló lí CaCh /j f, Kalcium-klorid I «ml'i •ajipjjSgt *30 C­lfl WiJEL Olvasztás w­ww.magyarszo.rs KÖZÉLETI NAPILAP -­... t goren­je­­ • '*6­590 SZABADKA Csonttörések a csúszós utak miatt A Mentőszolgálat egész délelőtt , a terepet járta 8. oldal Gyárcsarnok helyett ingyenkonyha Egyre többen kopognak be a Nagybecskereki Püspökségi Caritasba 20. oldal „Ez a munkánk-és szívesen csináljuk!" A falugondnokokat az extrém hideg sem akadályozza munkájukban 21.oldal Ötmilliárd euró infrastruktúra-fejlesztésre A Vajdaság számára jelentős projektumok is prioritást élveznek­­ Számos útszakasz vár felújításra Virág Árpád Számos olyan projektum van ország­szerte, amelynek a kivitelezése elkez­dődött, a befejezés azonban még várat magára. A politika és a polgárok soha­sem lesznek egy véleményen a megkez­dett munkálatok kapcsán: az embereket nemigen érdekli, milyen pályázati-admi­nisztrációs háttér áll egy-egy elképze­lés mögött, azt akarják, hogy az azonnal megvalósuljon, és máris használhassák az újonnan átadott utat, épületet vagy az infrastrukturális fejlesztések egyéb „termékét”. A „jó munkához idő kell” elvet már nem nagyon tudják elfogad­ni Szerbiában, ahol nem a legjobbak a tapasztalatok a munka mennyisége és az annak elvégzéséhez szükséges idő viszonya kapcsán. Mindennek ellenére a Kern Imrével, a Köztársasági Építésügyi, Közlekedési és Infrastrukturális Minisz­térium államtitkárával folytatott beszél­getésből kiderült, hogy 2017-ben számos elképzelés jut a megvalósulás fázisába, s nincs ok arra, hogy a tervek utólag felül­íródjanak, megváltozzanak. ■ Mennyi pénz kell az idei infrast­rukturális tervek teljesítésére? - Jelenleg nagyjából ötmilliárd eurót tesz ki az a keret, amelyik az idei infrast­rukturális fejlesztéseket célozza meg. Szerbia egész területére értem az össze­get, természetesen. Hatalmas eszközökről van szó, számos projektumról. ■ Több lesz az idén a beruházás, mint tavaly volt?­­ Országos szinten az az elsődleges cél, hogy befejezzék a 10-es közlekedési folyosó déli és keleti részeit Macedónia és Bulgária felé. Obrenovac és Cacak között is el kell készülnie az autóútnak. ■ Az úthálózat fejlesztése terén melyek lesznek az egyéb kulcsfontos­ságú munkálatok? - Vannak olyan tervek, amelyek megvalósítását a Világbank finanszíroz­za. Összesen 1100 kilométer hosszúságú első- és másodrendű útszakaszról van szó. Ami szűkebb pátriánk esetében kieme­lésre érdemes, az az Újvidéken a Belgrád irányába haladó autóút jobb oldali - eddig még fel nem újított - négy kilométeres szakaszának a helyrehozása, továbbá a Zsablya és Nagybecskerek közötti út, a Szenttamás és Zombor közötti szakasz felújítása. Ezek megvalósulhatnak az idén, a Zsablya-Nagybecskerek útsza­kasz munkálatait már leszerződtették, tavasszal indulhat a munka. A Zombor és Szenttamás közötti út egy része az idén, másik része jövőre készül el. Folytatása az 5. oldalon Ötös András Novemberre el kell készülnie az egykori Kezelj-híd helyén épülő új hídnak Hűség Mihályi Katalin NYUGAT-BÁCSKA Jövőre jubilál a Négyesfogat 6. oldal Sürgősségi központ épül Újvidéken A Városépítési Intézet a Graditell NS Kft.-re bízta a munkát Bővebben a 9. oldalon . Mi lesz veletek, állami földek? Magyarkanizsa községben még maradt a bérelhető területekből 22.oldal is§§ Hőmérséklet -4°C/4°C Léphart Pál

Next