Magyar Szó, 2019. január (76. évfolyam, 1-24. szám)

2019-01-28 / 21. szám

2019. január 28., hétfő L. Móger Tímea Az ifjú, országos teke­bajnok, a doroszlói Hegy­beli Noémi kiemelkedő eredményekről adhat szá­mot Az alábbi beszélgetésből kiderül, mi ösztönzi, mennyit edz, és milyen álmokat dédelget. ■ A tekesport nem szokványos vá­lasztás, pláne egy kislány számára. Ho­gyan kezdődött nálad ez a „szerelem”? - Még alsós koromban, édesapámnak köszönhetően kezdtem el érdeklődni a te­kézés iránt, ő is szívesen játszik, és egyszer magával vitt. Megtetszett, megszerettem ezt a sportot, még a doroszlói Alvég Teke­klub berkeiben kísérletezgetve. Annyira, hogy 2015-ben bejutottam az apatini Te­keiskola növendékei közé. Dorde Jovanié volt az edzőm, ő fedezte fel a képességeimet és segített kibontakoztatni őket. Nagyon sokat köszönhetek neki. Az iskola meg­szűnésével, Jovanié javaslatára­­ annak érdekében, hogy minél többet edzhessek TEKE „Célom a világbajnokság” Hegybeli Noémi és példaképe, Zavarkó Vilmos­­ kerültem az apatini klubhoz, regisztrált­­ Egyértelműen az Apatinban meg­játékosként. Kitartóan és élvezettel edzek hetente két alkalommal, jelenleg Vesna Calié az edzőm. ■ Sorra nyerted a bajnokságokat a 2018 során, sőt megszerezted az országos első helyezést. Melyik eredményre vagy a legbüszkébb? tartott országos bajnokság első helye a legmeghatározóbb sikerélmény. 523 fával lettem aranyérmes a korosztályomban. Jelenleg is zajlik egy verseny, a szeptem­bertől áprilisig terjedő időszakban a Váro­sok Kupái elnevezésű versenysorozatban hat városban mérkőzünk meg, majd a ver­senyek összesítésének négy legjobbja mér­kőzik az országos versenyen áprilisban. Ér­dekes tapasztalat volt a nyári tehetségtábor Verbászon. Megtiszteltetés volt bekerülni a szelektor által kiválasztottak közé, és nagy élmény volt részt venni ezen a komoly fi­zikai edzettséget és taktikai tudást nyújtó nyári „gyakorlaton”. ■ Mi ad erőt, illetve milyenfajta erőn­létre van szükség ebben a sportágban?­­ Nagyon sokat jelent számomra a szü­leim, Kamilla és József feltétlen támogatá­sa. Teljes körű fizikai erőnlétre és nagymér­tékű koncentrációra van szükség ebben a sportágban. Igyekszem elsősorban a saját magam elé kitűzött elvárásoknak megfelel­ni. Ez az igény ösztönöz és visz előre. Már szépen gyűlnek az érmek Bognár Viktor A hétvégén meg­kezdődött a Rali-világ­bajnokság (WRC) idei szezonja a Monte-Carlo Ralival, amely az 1911-ig visszanyúló történelmével a világ egyik legrégebbi au­tóversenye. Az évnek a mezőny két legsi­keresebb alakja új felállással vágott neki: a hatszoros címvédő Sebastien Ogier azt követően, hogy a Volkswagennel négy domináns, majd a Forddal két küzdel­mesebb év végén is felülhetett a trónra, idén visszatért a Citroenhez, amellyel ralis pályafutását kezdte. Ezzel egyidejű­leg pedig Sebastien Loeb megszakította hosszú kapcsolatát a PSA-konszernnel, amelynek tagjaként Citroennel vagy Peugeot-val állt rajthoz mindenhol, ahol az elmúlt két évtizedben versenyzett. A veterán francia az elmúlt hat évben már csak alkalmi résztvevője volt a WRC-nek, ám most 44 évesen a Hyundaijal szerződ­ve újraélesztette karrierje ralis szakaszát. A győzelemért folyó versenyfutás a rali négy napja során mindvégig rendkí­vül szorosan alakult. Ogier átvette a ve­zetést pénteken, de előnye végig csak pár másodperc volt legközelebbi üldözőjével szemben, a vasárnapi, legutolsó szakaszt pedig úgy kezdték meg, hogy a Citroen pilótája csupán négy tizedmásodperccel állt a Hyundai másik húzóneve, Thierry Neuville előtt. A belga a szakasz során az egyik mérési ponton az élre is ugrott, de Ogier képes volt fordítani, és végül 2,2 másodperc előnnyel ért a célba, így győ­zelemmel kezdve a 14 állomást magában foglaló szezont. Neuville lett a második, míg tőlük már több mint két perccel le­maradva érkezett a Toyotával az észt Ott RALI-VILÁGBAJNOKSÁG Két másodperc döntött Monte-Carlóban Hétvégi motorsportkörkép: Ogier nyert, Loeb visszatért­­ Ismét kiesett az élen álló a Formula-E-ben Ogier meglehetősen szűken vette a kanyarokat Tänak, majd pedig a negyedik helyen Loeb, aki Jari-Matti Latvalát tudta szin­tén hajszálnyi különbséggel maga mögött tartani. A Monte-Carlo Rali végeredménye: 1. Sébastien Ogier (francia, Citroen) 3:21:15,9, 2. Thierry Neuville (belga, Hyundai) +2,2 másodperc, 3. Ott Tänak (észt, Toyota) 2:15,2 perc hátrány stb. A bajnokság állása: 1. Ogier 29, 2. Neuville 21,3. Tänak 17,4. Meeke 13,5. Loeb 12 pont stb. FORMULA-E Újabb káosz Az autósport világában pár év alatt megkerülhetetlen tényezővé vált elektro­mos bajnokság a szezonjának 3. forduló­jára utazott Chile fővárosába, Santiagóba, ahol hallatlan forróság, 37°C-os hőség vet­te igénybe a versenyzőket és a technikát. Amikor már éppen kezdhettük vol­na kifürkészni az erőviszonyokat, újabb változók kerültek az egyenletbe, amihez hozzájárult az is, hogy az eddig etalonnak tűnő BMW és DS pilótáinak az elsők kö­zött kellett kihajtaniuk az időmérőn, a po­ros pálya miatt pedig gyengébb rajthelyre kerültek. A pole-ból a második szezon bajnoka, Sébastien Buemi rajtolhatott az eddig látványtalanul teljesítő Nissannal, most azonban a svájci sokáig tartotta a vezetést Sam Birddel és a Formula-E-be frissen megérkező korábbi F1-es pilótával, Pas­cal Wehrleinnal a nyakán. A szűk, városi pálya és a rá helyeződő nyomás azonban féltáv környékén hibára kényszerítette Buemit, aki a falnak csapódva kénytelen volt feladni a versenyt, így Santiagóban ugyanúgy baleset áldozata lett az első he­lyen haladó pilóta, mint legutóbb, Marra­­keshben a két BMW ütközésekor. A vezetést megöröklő Bird a hátralévő időben Audi-hajtású Virginjével ki tudta védekezni Wehrlein támadásait, akinek az utolsó körökben a motor túlmelegedése miatt vissza is kellett vennie a tempóból. A német így is elégedett lehet, hiszen ritka az, hogy újoncként valaki azonnal felvegye a ritmust a Formula-E-ben, ahol a pilóták elmondása szerint az autók vezetése min­den más sorozatnál összetettebb. A szintén friss F1-es tapasztalattal érkezett Felipe Massa és Stoffel Vandoorne például még mindig pont nélkül állnak, mindkettőjük versenyének a fallal való találkozás vetett véget. Egyetlen terület van, amelyen az au­tósportot megújítani igyekvő elektromos széria sok kritikát kap: rendszeresen egy halom büntetést rónak ki a versenyzőkre, mindezek olykor az időmérő és a futam végeredményét is utólag, a leintést köve­tően módosítják. A kvalifikációt például ezúttal Lucas di Grassi nyerte, de elvették az eredményét egy olyan, erre a hétvé­gére meghozott technikai szabály miatt, aminek megszegése nem befolyásolta a teljesítményét. A futamon is a leintést kö­vetően cserélt gazdát a 3. hely és került az végül a gyári Audit vezető Dániel Abthoz, de több más hátrasorolás is történt apró pilótahibák, koccanások miatt. A sok vi­tatható eset a zsúfolt programra vezethető vissza: mivel egyetlen nap alatt zajlik le a teljes program az edzésektől a versenyig, kevesebb idő van a tervezésre, és jóval nagyobb a kapkodás az autót összerakó szerelők és a mindent észben tartani pró­báló pilóták között is. Pedig fontos lenne valamilyen megoldást találni az utólagos eredménymódosítások elkerülésére, hogy a versenyt végigizguló nézők se érezzék magukat átverve. A Santiago ePrix végeredménye: 1. Sam Bird (brit, Virgin) 47:02,511 perc, 2. Pascal Wehrlein (német, Mahindra) 6,4,3. Daniel Abt (német, Audi) 14,5 másodperc hátrány stb. A bajnokság állása: 1. Bird 43, 2. D’Ambrosio 41, 3. da Costa 28, 4. Frijns 28,5. Vergne 28 pont stb. A santiagói futam rajtja Mkku&O sport@magyarszo.rt SPORT |­1 Téli kupát tartott a tízéves Alvég Tekeklub A doroszlói, idén tízéves fennállását második lett a Nikola Tesla utca, harma­ünneplő Alvég Tekeklub az apatini Ju­­nakovic fürdő pályáján megtartotta téli kupáját Az utcák hattagú csapatai verse­nyeztek egymással, továbbá szerveződött egy női csapat is, amely a Kuckó nevet viselte. A versenyzőket és a szurkolókat az Alvég TK nevében Diósi János főszerve­ző és L Móger Tímea, a kupát támogató Kuckó Gyermeksarok civil szervezet elnö­ke köszöntötte. A doroszlóiak versenyében az első he­lyen a Petőfi Sándor utca csapata végzett. A Szórványtétben projektum finanszí­rozásában részt vesz az Államigazgatási és Helyi önkormányzati Minisztérium. ■ Milyen további céljaid, terveid van­nak? - Mindenképpen folytatni szeretném a tekézést Nyáron végzek a doroszlói Pe­tőfi Sándor Általános Iskolában folytatott tanulmányaimmal, reményeim szerint ősztől kezdve Szabadkára járok majd gim­náziumba, de ez persze még az előttem álló felvételi vizsga függvénye. Abban a város­ban nincsen tekepálya, de találunk majd valami megoldást hogy a heti két edzést lebonyolítsam, és természetesen maradok dik pedig a Herceg János utca A legtöbb teljesítményt a hetente edző Lennert István érte el, az amatőrök közötti legjobb eredményt Nenad Belic tudhatja magáénak különdíjban, aján­dékban részesültek a női csapat tagjai, és külön köszöntötték Hegybeli Noémit, aki az Apátul játékosaként országos bajnoki címet szerzett. ■ fra az apatini női klub tagja. Mindenkori cé­lom, hogy kijussak a világbajnokságra. Egy nagy álmom immár teljesült, találkozhat­tam Zavarkó Vilmos többszörös világbaj­nok tekézővel. A nagy legendáktól lehet a legtöbbet tanulni. Szabadidőmben a világ­bajnoki mérkőzések felvételeit nézem, tak­tikákat és inspirációt gyűjtök - hallottuk az ifjú bajnoktól A Szórványlétben projektum finanszí­rozásában részt vesz az Államigazgatási és Helyi Önkormányzati Minisztérium. A Petőfi Sándor utca bajnok csapata

Next