Magyar Ujság, 1872. augusztus (6. évfolyam, 174-198. szám)

1872-08-01 / 174. szám

Termény Búza bánsági tiszai * pesti n n " fejtérmegyei n n n n „ bácskai „g j__ font­nyi Ár vám­­mázsánkt. font­nyi 81 6.85 6.95 85 83 6.15 6.25 87 85 6.50 6.55 86 87 5.9 88 81 6.26 6.35 82 83 6.60 6.70 84 85 5.90 6.— 86 87 6.20 6.70 88 81 6.55 6.60 82 83 5.90 6.— 84 85 6.25 6.35 86 87 6.66 6.70 88 81 6.81 5.96 82 83 6.16 6.26 84 Miné­hány Ára nég fontjv. adva s tartva Róza................... 78—79 80 3.60 9 65_ Árpa malátának 68—70 72 —.— — .-­—.--— n etetésre . . 66—68 72 —.— --— 7.00 ................... 43—45 60 1.70 1.75 --.--— Kukoricza . . . 82 Mérő —.— —.— --.---— Repcze (káposzta) 80— —.— —. 3.804 a bánsági .— 76 6.75 687'/a —.—— Köles...................— — 6.75 637'/. —.—— Kendermag . . 82 —.—— Értékpapír M­agyar vasúti kölcsön M. sorsjegy kölcsön . . M. földtehermentesités . M. földteh. 1867 kisor. . Bánáti földt...................... „ „ 1867 kisor. . Horvátorss. földt. . . Erdélyi x ... Bordézsma vált kötvény. Egys. államadós. 6 kam. pa­ * X ezüst ju X X X Apr 1880 kisors. 500 frtos. . 1860 x 100 frt08. • 1864 „ 100 frtos. . Pest város 1871. köles. 60/0 Első magyar 01210811611*8. Haza életbiztositókank . 80 —.— —.— 100 L. 8 lo8.— 1o9. —_ — P­esti áru- és érték­­tőzsd­e ju­liu­s 31-én* Ár vám­­mázsánkt. (u—' «.0­ 6.35 6.45 6.60 6.65 6.10 6.20 6.45 6.55 6.75 6.80 10 615 64.) 660 0.65 6 76 t».10 6 20 6.45 6.65 6.76 6.86 6.— 6.10 6 35 6.45 vám­máza. ár adva tartva 10 © se N 2 ® aj W.o Adva Tartva 107.50 108.— 100 107.50 108.— 81.75 82.25 81.— 81.50 81.— 81.50 71125 79.75 77 75 78­— 66.— 66.56 71.50 72.­71.60 72.— 104 25 104.75 127.— 129.— 144.50 146.— 89.— 90.— 315 870. 880. 150 166.— 168.— Értékpapír Pannónia viszonbiztositó Pesti biztositó . . . Hunnia „ ... Unió „ ... Nemzeti „ ... Pócsbarcsi vasút. . . Pesti közúti I. és II. k Budai „ Alföldi fiumei v. . . Északkeleti v. . . Magyar keleti v.. Első erdélyi vas. Déli vaspálya Budai hegyi vasút Angol magyar bank . . Bánáti ker. és iparbank Magyar általános hitelbank Franczia magyar­ bank . . Magyar jelzálogbank . . Pozsonyi keresked. bank , „ iparbank .... Takarék és hitelegylet . Pesti népbank.................... Buda és a­budai népbank Iparbank ............................ Budai keresked. bank . . Pesti kereskedelmi bank . . iparbank . . . . Baranyai lak. és hitelbank Debreczeni ker. bank. . Temesvári kereskedelmi és jel­zálog bank . . . Első erdélyi bank szerb bank ideigl.jegy Óbudai takarékpénztár Ferenczvárosi és Józsefvárosi takarékpénztár .... Félegyházi takarék pénztár Gödöllői „ * I. Hazai takarékpénztár . Budapesti fővárosi takarék pénztár .... Terézvárosi takarék. Kőbányai takarék. Pest külv. takp. . 871-Endrei takp. . Újpesti takp. . . Árpád gőzmalom Aradi gőzmalom Blumféle „ Mfi” Befizet. összeg Adva Tartva 800 609. -505.— 8(H) 288.— 290— 200 220. 221.— 1 300 364.-356.— 1­80. — 200 —.— —.— 200 188.— 389.— 200 113.— 104.— 200 180.— 181 200 164.— 133. — 165.— 134.— 80 152 50 152.75 80 116 — 116.25 60 62. 64. 100 —. —.. 200 —.——._ 50 101.50 103 75 60 213 — 211.— 27 54._ 54.-,0 30 122__ 122.56 200 226. 230.. 200 865__ 870.— 200 610__ 620.— 80 80 80_.__ ._ 200 —.— —.— a. 12 —.— —.— 100 ! 50 98. 99. 40 —.— —.— 40 —.——.— 63 5200. 5200 100 *40 2800 242.— 2825 40 60 1­0­3.50 101­ 30 34 — 85 — 60 —.— 500 _•__.— 600 n Értékpapír _ u ss Is Adva Tartva Concordia gőzmalom . . Borsodmiskolczi gőzmalom Erzsébet gőzmalom . m­iraly „ Luiza „ Temesvári gőzmalom Molnárok és pékek gőz lom............................ Unió gőzmalom . . . Hengermalom .... Victoria gőzmalom . . Első Buda­pesti . . . Budai gyártelep . . . Pannónia gőzmalom . . Első magy. serfőzde @ Király serfőzde . . . Sertéshizlaló................... Atheneum könyvnyomda Deutschféle „ Pesti könyvnyomda . . Vegy és keményítő Első magy. gőzhajó Becskereki gőzhajó Első magy. hordógyár . Ganz vasöntöde . . . Gschwindiéle szeszgyár Kereskedelmi épület Nyaratolt fonálgyár Első magy. bőrgyár Losonczi posztó . . . Mátray kux ... Oetiféle pénztárgyár Gyógysz. és vegy. int. Pozsonyi papírgyár . . Rima-Murányi bánya . I. magy. gyapjumosó és b Salgótarjáni kőszénbánya Schlkik vasöntöde Pestfiumei-hajógyár . Sóda- és vegygyár . Spodiumgyár . . . Első magyar szesztinomitó gyár............................ Drasche kőszén­bánya Magyar ált. kőszénbánya Alagút ............................ Zarzetszky-féle gyászer 87.­Endrei téglavető Buda­pesti „ Uj-telepi....................... 200 600 160 200 200 6uo 300 500 100 10 100 200 500 200 200 100 200 500 200 210 200 200 2oo 200 | 66. 200 | 200 200 100 200 | 200 ! 200 | 200 500 500 ! 200 200 | 105 200 1 200 1 295.-115.- 110. -185.-670 115. 44 440 548 137 198 235 445 85 398 222 142 151 50­0— 168 163 189 185 24 11150 365.­118 — 116 — 118.— 46.— 674 ISS 200 237 400 223 14350 163.— 108 165 190 190 251 112 50 60 *W — 220.— Értékpapír *§S Kőbányai téglavető . . M. földteh. záloglevelek 5./B°/0 Magy. 6. kam­. jövedékjegy . Magyar jelz.­bank 5*/g*/0 . .­­ Kereskedelmi bank 6­/0 . . Északkel- vasút . . . . I I. Erdélyi vasút 5°/0 ezüst Lánczhid 6 elsőbbs. . . Miskolczi malom elsőbbs. Losonczi posztógyár első... Buda­pesti malom 6° 0 • • Pannónia gőzmalom 6% Unió gőzmalom 6% . . Egyes, magy.gőzh. társ. 6% Pénzek és váltók Császári arany .... Napoleonsdor .... Ezüst ............................ Porosz tallér .... Augsburg 100 frt délnémet Frankfurt 100 dél frt . . Hamburg P­ark Bankó London 10­0. Sterl. . . Páris 100 frank . . . Nem jegyzettek. Aradi keresked. bank . . Zugligeti részvény . 120 Épitőanyag .................... üveggyár...................200 Részvényszálloda . . 200 Securitás.......................300 Győri keresked. bank . Spieringféle .... 100 Sóskúti kőbánya . . . 200 Temesvári közúti . . 100 Magyar géptéglagyár 200 Waggongyár .... 200 Bécsi Tramway . . . 200 Gyapjúmosó .... 200 200 200 200 200 100 150 200 250 A bécsi tőzsde hivatalos árjegyzései Adva Tartva Julius 39-én. 86 75 90.—• Adva Tartva 86.60 87.— Jövedék máj.—nov. szerv. bankj. 5°/0 . . 64.55 64 65 93 — 93.50 71.So 71.40 —.—V--1839-ki sorsj. egész (256 pp.) 100 írt. után . 343 — 343 — —.— —.— 1854-ki sorsj. (250 frt pp.) 4% „ . , , 94. -95.56 89.75 90.25 1860-ki sorsj. egész (500 forint o. é.) 5°/0 . . 103.80 104 — —.— —.— 1864-ki (100 frt o. é.)...................... 144.25 144.76 —.— Comó-jöved­ékjegy (42 lira) darabonkint 25. -25. -154 — 156.­­Magyar vasúti kölcsön (120 frt ezüstben) Alsó-Austriai földteh­ermentesítési kötvény 108 -108 5.5­­ . Anglo-ostrák bank befizt 200 frt ezüstben . Ostrák földhitelint, befiz, 80 frt ezüstben . . Hitelintézet.......................................................... Alsó-Austriai leszámítoló társaság 500 forint Franczia-osztrák bank hetiz, 60 frt ezüstben Nemzeti bank................................................. 301. 329 90 01. — 1257.50 849.— 302.50 330.10 10 26* — 128. — 851.— 5.29 5.31 Dunagőzhajó-társulat 500 frt pp..................... 668.— 610.— 8.8­5— 8.85­­Erzsébet-pálya 200 pp......................................... 248 — *48.5­6 108.75 109 25 P­erdinand-északi pálya 1000 frt pp.................. 2080. 2085. 1.65 l.1053/a Ferencz József pálya 200 frt o. é. ezüstben . 218.25 218.75 93.— 93.50 Kassa-oderbergi vaspálya betiz. 60 frt ezüstben192.50 193.50 93.25 93.76 Triesti Lloyd 100 frt pp....................................... 5 b 1.­­503. 81.75 827—­­ Erdélyi pálya 200 frt ezüstben .... 181.50 182.50 11­­.50 110.75 Államvaspálya 200 frt pp. ezüstben . . . 336.— 337.— 43.16 43.50 Déli vaspálya 200 frt o. é. ezüstben . . . Tiszamelléki vaspálya befizetett 140 frt pp. Tramway befiz. 120 frt o. é. .... . Magyar nyugoti vasút......................... . Magyar­ galicz. vaspálya 200 frt ezüstben 207. 226. 30 2. 135.75 164.— 207.10 267. 322.50 171.— 166.— Magyar éjszakkeleti vaspálya 200 frt ezüst lö6.00 165_ Osztrák földhitelintézet ezüst 5% .... a 33 évben visszafizetendő o. o. . 106.00 150.50 . 208.— 210.— „ nemzeti bank 5% osztrák ért. . Alföld Humér vasp. 200 forint ezüst 5°/o •­­88 50 88.75 710.— 725. Dunagőzhajózási társaság pp............................. 70— 71.——_ —.— Ferdinand éjszaki vasút 5% pp.................... 92.50_ ____ —.— Pécs-barcsi vasút 200 forint osztrák érték .— —._ —.— I-ső erdélyi pálya ezüstben 5% .... 92.75 93. —._ —.— 131.50 —._ —.— „ 1867. 50 frank............................. 126 — 127 — Déli vasút „ .............................. „ 6% bon8 1870—1874 50 frank .... Tiszamelléki vasút ezüst 5% 50 frank . . Magyar keleti vaspálya 5% frank .... Ui.1. 112. Cs. kir. szabadalmazott osztr. államvasu társulat. Igen mérsékelt menetár melletti PESTRŐL ESZTERKON-11NAB1 és az alantabb megnevezett állomásokra ünnep- és vasárnapokon 1872. junius 9-étől bezárólag október 20-ig. JWEJVETnJEJM: Odamenet­: Pestről elindul reggeli 6 óra 45 perczkor. Palotára érkezik 17 7 „ 24 99 Dunakeszre 77 7 „ 50 99 Gödre 9­ 77 8 „ 24 99 Váczra 77 8 „ 58 99 Verőczéren 99 9 „ 38 99 N.-Marosra 79 99 10 „5 99 Szobbra 71 99 10 „ 44 99 Esztergom-Nánára 71 99 11 „ 37 17 Esztergom-Nánáról Visszajövet: elindul esteli 6 óra 41 *perczkor. Szobbról • 77 99 7 „ 20 99 N.-Marosról 17 77 99 55 99 Verőczéről 77 • 17 8 „ 19 99 Váczról 99 77 8 „ 58 99 Gödről 71 99 9 „ 29 99 Dunakeszől 11 99 9 „ 51 11 Palotáról 77 99 10 „ 10 99 Pestre érkezik 99 10 „ 32 77 Men­etárak forintokban (beleértve, a bélyegilletéket is.) Az odamenet vagy visszajövetre nézve. II. osztály. III. osztály. Pestről Palotára 0.19 frt. 0.13 frt.. „ Dunakeszre 0.37 „ 0.25 „ „ Gödre 0.56 ,, 0.37 „ „ Váczra 0.83 „ 0.56 „ „ Verőczére 1.01 „ 0.68 „ „ N.-Marosra 1.20 „ 0.80 „ „ Szobbra 1.47 „ 0.98 „ „ Esztergom-Nánára 1.84 „ 1.23 „ Az odamenet és visszajövetre nézve. II. osztály. III. osztály stről Palotára és vissza 0.30 frt. 0.20 frt. „ DunakeszreV 0.60 „ 0.40 „ „ GödreV 0.90 „ 0.60 „ „ Váczra 11 140 „ 0.90 „ „ Verőczére 11 1.70 1.10 „ „ N.-Marosra 11 2.00 „ 1.30 „ „ Szobbra 11 2*40 „ 1.60 „ „ Esztergom-Nánára 11 3.00 „ 2.00 „ 2—10 éves gyermekek az odamenetre való jegyek váltásánál a menetdij felét fizetik. Az oda­menet és visszajövetre való jegyek váltásánál két-két gyermek számára az illető kocsiosztály egy egész jegye váltandó. Továbbá az odamenet és visszajövetre szóló jegyek váltásáról egy gyermek egy felnőtt utazó kíséretében a II-ik kocsi-osztályban egy második és egy harmadik osztályú jegy használata mellett, — a III. kocsi-osztályban pedig egész II. osztályú jegy mellett utazhatik. — Egy kisérő nélküli gyermek a II-ik vagy III ik kocsi-osztályt III-ik osztályú jegy mellett használhatja. Fontos megjegyzés. Az odamenet és visszajövetre szóló jegyek már az ünnep és vasárnap előtti napon Pestről estéli 7 óra 7 perczkor elinduló 32. számú vonatra nézve válthatók. A visszajövetre az odamenet és visszajövetre szóló jegyek még az ünnep és vasárnap után következő első hétköznapra is érvényesek, és pedig Esztergom-Nánáról Pestig az Esztergom-Nánáról reggeli 4 óra 49 perczkor elinduló 37. számú vonatra nézve. A visszajövetnél a térfijegyek megbélyegzése nem szükéséges. A közbeneső állomásokon ezen menetekre nézve vegyes vonatok jegyei szolgáltattatnak ki. Bécs, 1872. évi junius havában. Az üzleti igazgatóság. (Utánnyomat nem dijaztatik.) A magyarországi forgalmi igazgatóság. Kiadótulajdonos: CSANÁDI SÁNDOR. Első cs. kir. szabadalmazott duna-gőzhajózási társulat. A személyszállító hajók menet­rende,­­§­7. ápril 1-jétől kezdve további intézkedésig. A f­e­n­­ti A is. Fölfelé. Lefelé. Passauból Linczbe : minden páratlan napon, déli 12 órakor, ápril 16-ától kezdve naponkint délutáni 2 óra 10 perczkor. Linczből Bécsbe: naponkint reggeli 7'/s órakor. Bécsből Pozsonyba (helyi-gőzös) naponkint délutáni 4 órakor. Bécsből Pestre naponkint reggeli 6V 5 órakor. Győrből Pestre , naponkint délelőtti 11 órakor. Új-Szőnyről Esztergom-, Vácz- és Pestr­e (helyigözös) napon­kint kora reggel, a bécs-győri vonat megérkezte után. Nagy-Marosról Bogdány- és Pestre (helyi-gözös) naponkint reggeli 5 órakor. Pestről Baja- és Mohácsra (helyigözös) naponkint déli 12 órakor. Pestről Újvidékre naponkint reggeli 6*/2 órakor. Pestről Zimony- és Belgrádra hétfőn, kedden, csütörtök, pén­tek és vasárnap reggeli 6*/a órakor. Pestről Orsová­ és a Buda fejedelemségekbe (hajóváltozta­tással Orsován) kedden és pénteken reggeli 6­­ a órakor. Eszékről Újvidékre: naponkint délután 5 órakor. Eszékről Zimony­ és Belgrádra : hétfőn kedden csütörtök pén­tek és vasárnap, délutáni 5 órakor. Eszékről Orsova­ és a Dunafejedelemségekbe (hajóváltozta­tással Orsován) kedden és pénteken délutáni 5 órakor. Zimony és Belgrádról Orsóvá és a Dunafejedelemségekbe (hajóváltoztatással Orsován) szerdán és szombaton reggel, továbbá Belgrádról a szerb parton kedden reggel. Baziásról Orsóvá­ és a Dunafejedelemségekbe (hajóváltozta­tással Orsován) szerdán és szombaton délben, továbbá a szerb parton közlekedő hajóval, kedden délben. Orsováról Gyurgyevo­ és Galaczra csütörtök és vasárnap reg­geli 6 órakor. • Orsováról Gyurgyevo­ és Galaczra, csatlakozva a Szerbiá­ból jövő hajóhoz, szerdán reggel 6 órakor. A­­MoliVC'K­ppen-K­ui’Cai, valamint a­­téli vasút vonatai is egyenes összeköttetésben állnak a Mohácsra és onnan jörö személy-szál­mó hajók meneteivel, úgyszintén az alföldi vasúttól is, a Gom­bosra mono és onnan jörö személy-szállítókkal. G­­yorshajózások az A 1 (Inna és Konstantinápoly felé, továbbá az orosz gőzhajókhoz csatlakozva Odessába (Galacznak) Mohács, Gombos, Újvidék és Zimony érintésével. Linczből Passauba : minden páros számú napon, re­ggeli 6'/9 óra­kor ápril 10-átől kezdve naponkint szintén reggeli 6­/a órakor, Bécsből Linczbe : naponkint reggel 6'/2 órakor. Pozsonyból Bécsbe (helyi-gözös) naponkint reggeli 6 órakor. Győrből Bécsbe­­ naponkint esti 7 órakor. Pestről Bécsbe naponkint esti 6 órakor. Pestről Vácz- Esztergom- és Új-Szőnyre (helyi-gözös) napon kint délután 3 órakor. Pestről Bogdány- és Nagy-Marosra (helyi-gözös) naponkint dél­után 4 órakor. Bajáról Pestre (helyi-gőzös) naponkint délutáni 2 órakor. Mohácsról Bajára és Pestre (helyi-gőzös) naponkint körülbelül déli 12 órakor, csatlakozva a Pécsről Mohácsra menő reggeli vo­nathoz. Eszékről Pestre , naponkint d. u. 5 órakor. Újvidékről Pestre naponkint délelőtti 11 órakor. Belgrád­ és Zimonyból Pestre hétfőn, kedden, szerdán, pénte­ken és szombaton és pedig : Belgrádról reggeli 7,6 órakor Zimonyból „ G „ Baziásról Belgrád- Zimony és Pestre , csütörtök és vasárnap délben, továbbá Belgrádra a szerb parton közlekedő hajóval­­ szerdán délben. Orsováról Belgrád-, Zimony- és Pestre csütörtök és vasárnap reggeli 6 órakor, továbbá Belgrádra a szerb parton köz­lekedő hajóval, szerdán reggeli 6 órakor. Galaczról Orsovára, Belgrád- Zimony- és Pestre (hajóvál­toztatással Orsován) hétfőn és csütörtökön reggel. Galaczról Orsovára és innen (hajóváltoztatással) a szerb parton Belgrádra vasárnap reggel. Indulás: Pestről: hétfőn reggeli 7 órakor. „ Baziásról: kedden délelőtti 9 órakor. Érkezés Ruszsukba: szerdán d. e. 10 órakor. „ Gyurgyevóba : szerdán délben. „ Galaczra: csütörtökön reggeli 7 órakor. „ Konstantinápolyba : csütörtökön délben. II Indulás: Baziásról: szombaton d. e. 9 órakor. Érkezés Ruszsukba : vasárnap d. e. 10 órakor. „ Gyurgyevóba: vasárnap délben. „ Galaczra: hétfőn reggeli 7 órakor. „ Konstantinápolyba : hétfőn délben. I. Indulás Konstantinápolyból: pénteken délutáni 4 órakor. .. Galaczról: szombaton reggeli 4 órakor. „ Gyurgyevoról: szombaton éjjeli 12 órakor. „ Ruszsukból: vasárnap reggeli 1 órakor. . .Orsováról: hétfőn reg: rögtön a vámhivatali eligazítás után Érkezés Baziásra : hétfőn d. u. „ Pestre : szerdán reggel. ü. Indu­s Konstantinápolyból: kedden d. u. 4 órakor. „ Galaczról: szerdán reggeli 4 órakor. .. Gyurgyevoról: szerdán éjjeli 12 órakor. „ Ruszsukból: csütörtök reggeli 1 órakor. „ Orsováról: pénteken reggel rögtön a vámhivatali eligazi­­­tás után. Érkezés Baziásra: pénteken d. u. Az utazás Konstantinápolyba Ruszjuktól Várnáig vasúton s innen tovább pedig Lloyd-gőzösön történik. orosz gőzhajók menetei Galacz és Odessa között lefelé a II., fölfelé pedig az 1. számú gyors­­­­hajózással állnak összeköttetésben. A T­i­s­z­á­n­. Szegedről Zimonyba vasárnap és csütörtökön reggeli 5 órakor. Szegedről Titelbe­ (Szalánkemén) kedden és pénteken, reggeli 5 órakor. Zimonyból Szegedre hétfőn és pénteken, délelőtti 8 órakor. Titelből (Szalánkemén) Szegedre , szerdán és szombaton, délután 2 órakor, (Ujbecsén éjjelezve). NB: Az Sziszekről Szemlinbe hétfőn reggel.S­záván.­­ Szemlinből Sziszekre pénteken reggel. A szerb b­oszniai part Iiosszáb­an. Brcskáról Sabácz-és Belgrádra,­­Osztrák-Mitroviczot érint­ve pénteken reggel. Sabáczról Belgrádra pénteken a brcsbárói megérkezés után, továbbá hétfőn és szerdán reggel. Belgrádról Gradistére, a pancsovai vesztegzár, Baziás és valamennyi közbeeső szerb állomások érintésével, vasár­nap, kedden és csütörtökön az első zimonyi helyi-gőzös meg­érkezte után. Belgrádról Orsovára, csatlakozva az aldunai hajókhoz, a pancso­­vai vesztegzár Bazlás, valamennyi közben eső szerb ál­lomások érintésével, kedden reggel az első zimonyi helyi hajó megérkezte után.. A személyszállító h­ajók megérkezése Festen, Bécs- és Győrből, naponkint este. Új-Szőny-, Esztergom- és Váczról (helyi-hajó) naponkint délelőtt. Nagy-Maros- és Bogdányról (helyi-gözös) naponkint délelőtt. Mohács- és Bajáról (helyi-gözös) naponkint kora reggel. Pe . , 1872. évi márczius hó 26-án. Orsováról Belgrádra, Baziás, a pancsovai vesztegzár, és szerb állomások érintésével, Sabácz és Brcskáról jöv hajóhoz csatlakozva szerdán reg­geli 6 órakor. Gradistéről Belgrádra, Baziás a pancsovai vesztegzár és a közbeneső szerb állomások érintésével, szerdán az Orso­­váróli megérkezés után, továbbá hétfőn és pénteken reggel. Belgrádról Sabácz- és Brcskára, Osztrák - Mitroviczot érintve csütörtökön reggel, az első zimonyi helyi­ hajó megér­kezte után. Belgrádról Sabáczra: vasárnap kedden, és csütörtökön az első zimonyi helyi hajó megérkezte után. és Újvidék-és Eszékről: naponkint délután. Belgrád- és Zimonyból kedden, szerdán, csütörtök­­szombat vasárnap délután. Orsová­ és a Danafej­edelemségekből, szombat és kedden dél­után (gyorshajó szerdán reggel.) Pest, 1872. Nyomatott a „Magyar Nyomdában.“ Lipót utcza 11. szám.j

Next