Magyarság, 1969 (45. évfolyam, 1-47. szám)

1969-07-11 / 27. szám

1969. július 11. Üzen a M.Á.V.: (Folytatás az 1. oldalról) képest Biafra cserkés­z-h­a­d­i­j­á­t­é­k ?! Tudja-e Nixon elnök, hogy a romániai zsidóság olyan irtózatos nyomorban szenved, hogy visszasírja a “régi jó vas­gárdista időket”???! Ha tud: REMEK! POMPÁS ! Útjára Isten áldását kérjük Ha nem tud: bajok lesznek!­­Nem tehetünk róla, de ha a romániai útra gondolunk,­­ állandóan a M. Á. V. -nak, a magyar államvasutaknak az utazókhoz intézett üzenete jár eszünkben. Az üzenet három­nyelven, két-két gróffal az ablakparkányra erősített fehér zománctáblácska így szólt: “KIHAJOLNI VESZÉLYES!” “OPASNO JE WAM SE NAGNUTI !” “NICHT HINAUS LEHNEN!” És úgy érezzük, ez mindenkire vonatkozik: — Nixonra, Romániára és a Fehér Ház tanácsadóira... Dollár körvarrászat (Folytatás az 1. oldalról) kiszűrte magából a rombolás­ban határt nem ismerő és az építésben faji jellegénél fogva résztvenni nem tudó, világura­­lomra törekvő elemeket. Ez a megváltozott összetételű szov­jet vezetőség eltávolította a he­lyéről azokat a magyarországi kommunista vezetőket, akik vi­láguralomra törekvő mohósá­gukban félre vitték az éneket... Rákosinak és társainak, az úgynevezett ‘ötösfogatnak’, tá­voznia kellett és helyettük o­­lyanokra bízták a vezetést, a­­kik a nyugati világgal gazda­sági kapcsolatok felvételére kényszerült új rendszerű kom­munizmusban a szerepek be­töltésére alkalmasabbaknak lát­szottak, ha mindjárt kevesebb szerep jutott is a rokoni vi­szonyoknak. . . . Ennek lett a következménye, hogy ablakokat és ajtókat nyitottak a vas­függönyön, még ha vasrácsosat is, de mindenesetre olyanokat, amelyek a nyugati világ ke­mény valutáinak behozatalára alkalmasaknak bizonyultak.­­• Teljesen fedi a tényeket, hogy ha dollárkorszak rendszerének nevezzük az új otthoni rend­szert, amely politikájának ten­gelyében és minden rezdületé­­ben a dollár­szerzésre ren­dezkedett be. A találékonyság, leleményes­ség, szimat, gátlástalanság és hajlékká­ és les­pikásokka e szavak összes szinonimái sem elegendők annak megközelítő érzékeltetéséhez, hogy mivé is fejlődött ez az egész magyar­­világra kiterjedő dollár- köz­­vadászat. A feltérképezés és a felhajtási gócpontok kiépítése terén aztán már sokkal na­­gyobb szerep jutott ama bizo­­nyos rokoni viszonyoknak,­­ mintegy kárpótlásul az otthoni kisebb megszorításokért. Min­denesetre hamar megtalálták a kapcsolatokat . . . Kétféle rokonság szolgált bázisul ahoz, hogy a k­srvadá­­szattá szélesült dollár­éhség ilyen előre nem is számított zsákmányra tegyen szert. Mert hát adott helyzet szüleménye a külföldi kemény valutáknak ez a vasfüggönyön keresztüli be­áramlása, amely mint valami életeltelt, felpezsdítő hatással volt az otthoni rendszer már­­már halálra vált sántikáló gazdasági életmenetére. Úgy annyira, hogy most már való­sággal henceg az otthoni kom­munista kormányzat a külföld­re küldött propaganda kiadvá­nyaiban az utóbbi években el­ért gazdasági eredményeivel. A hencegő propaganda ugyan hazugsággal telített az elefánt­tá felnagyított bolhák arányai­nak megfelelően, annak bölcs elhallgatása mellett, hogy ha van valamelyes eredmény, az a külföldi rokonság hazahordott és küldött dollárjainak a kö­v­etkezménye. Az elindulásban nem volt elvszerűség az otthoni kor­mányzat részéről, hanem csak az önként előállott helyzet ki­használási lehetőségének gyors felismerése. Az önként előál­lott helyzet — ismételjük, — rokoni kapcsolatokon nyugszik. Az otthoni kommunista para­dicsomban élő és szenvedő ma­gyarság szenvedéseinek tagad­hatatlan ténye és jajkiáltásai a szeretet elszakíthatatlan szá­lain keresztül érkeznek el azok­hoz a külföldi magyarokhoz, akik elmenekültek hazájukból az üldözések elől és a szabad világban, ahol ideológia helyett kenyérhez és vajhoz jutottak és ahoz a módhoz, hogy letör­hessék kenyerük egy darabját és segítő szívvel nyújtsák ott­honi rokonaiknak. Így szüle­tett meg a világ legbizarrabb csodája, hogy az elmenekült, a vándorbotra kényszerült nyújt alamizsnát az otthonmaradott­­­­nak.­­• Viszont ahoz, hogy a rokoni szeretetnek e szívbéli szép adománya dollárvadászat­tá szélesült és a segítés hamis vágányokra futott, abban már egy másik fajta rokonságnak jutott dicstelen szerep. Mert vannak, akik minden­ből üzletet csinálnak, akiket csak a profit érdekel, ez a lét­elemük és ennélfogva alkalma­sak arra, hogy az otthoni kor­mányzatnak a dollárvadászatá­ban a hajtok és lesipuskásoró szerepét vállalják. Nagy probléma ez a rokoni segítőszolgálat problémája. A rokonok megsegítésére bizony , nagyon is nagy szükség van ■ minden hencegő propaganda­­, hazugság dacára is! A segítésnek nem is szabad­­ kiapadni mindadig, amíg arra­­ szükség van, vagyis addig, amíg az ellenség megszállása, gyar­­­­matosító gazdasági kihasználá­ i­s» meg nem szűnik és az általa és érdekében fenntartott kom­­munista rendszer meg nem bu­­­­kik.­­ De hogyan lehet megakadá­­­­lyozni, hogy az otthoni kor­­­­mányzat ezt a szükséges segítő­­ szolgálatot a maga hasznára* , fennmaradása érdekében ki ne­­ sajátítsa, igazi céljának eléré­­s­­ét meg ne akadályozza? Azoknak a józas belátásával appellálni, akik minden a keze- 5 ügyükbe kerülő dologból csak­­­ profitálni akarnak, hiú ábránd« * Az otthoni kommunista rend­szer józan belátásában remény­­kedni egyenesen őrültség. Mi marad hát lehetőség ar­ra, hogy a külföldi magyarok (elsősor­ban az amerikai ma­gyarok) rokonsegítő szándéka valóban elérje a szándékolt­ célt, hogy a kiépített bukta­tókat kikerülve jusson el a reászorulókhoz abban az érték­ben és mértékben, amelyben a tisztes közvetítői szolgálat megfizetésén felül megmarad és ne váljék martalékává, sza­bad prédájává a tisztességtelen üzleti vállalkozásoknak és az itthoni kormányzat dollár­éhségének? Nincs más lehetőség, nincs más remény, mint az amerikai kormányzat szabályozó intéz­kedése, amely részéről nem­csak felebaráti szeretetből adó­dó közbelépés, hanem állampol­gárainak a kifosztástól és az illetéktelen megadóztatástól való megvédése. Az Amerikai Magyar Szö­vetség talán fennállása óta se jutott olyan fontos szerep,— igazi feladatának — teljesí­tésére, valódi hivatásának be­töltésére, mint most, amikor nemes célkitűzéseit megkísérel­heti valóra váltani­­közben­járásával, az amerikai kormányzatnál! (1) JOSEPH A STEPHENS Beer Distributor — Home Deliveries — “Serving since 1933” 5341 Seound Avenue PITTSBURGH, PENNSYLVANIA 15207 Phone: 421-5552 MAGYARSÁG 3. oldal Amerikai-spanyol hadgyakorlat! A New York Times június 18-i “Propping Up France” c című vezércikke felháborodva írja, hogy a Spanyolországban lévő amerikai katonai egységek a spanyol alakulatokkal kar­öltve tartottak egy olyan had­gyakorlatot, melynek célja — egy feltételezett kormányellenes (Frakó-ellenes) forradalom le­törése volt. “Amerikai csapatok ilyen­képpen­ felhasználása a Fran­kó rendszer támogatására az Egyesült Államok elveinek és politikájánál­ lelkiismeretlen perverzióját jelenti” — álla­pítja meg a rituális fürdőn keresztülesett vezércikkíró. ” “A jelenleg Spanyolország­ban tartózkodó 10,000-nyi a­­merikai csapatoknak nincsen semmi közük olyan rendszerek­nek, mint Frankóénak a támo­gatásával foglalkozni!” “A spanyol ügy egyik leg­zavaróbb jelensége az a tény, hogy az amerikai katonaság egy ízlés nélküli kapcsolatba lé­pett Frankó katonáival, anél­kül, hogy megfelelő konszide­­rációt szenteltek volna a poli­tikai következményekre.” — * A politikai következmény az hogy a New York Times és a mögötte erőlködő és világura­lomra törő rituális erők felhá­borodhatnak, látva azt, hogy Spanyolország és Amerika an­­tikommunista haderői felkészül­nek egy esetleges kommunista puccskísérlet fegyveres letöré­sére.... És, — horribile dictu, —• a Spanyolországban lévő ame­rikai katonai parancsnokság nem volt tekintettel arra, hogy —• a Times — és az általa képviselt, világot irányítani akaró ‘hatalom’ a másik olda­lon áll...... Akár hiszi, akár nem . .. A newyorki Washington Square Methodist Church lel­késze helyénvalónak találta, hogy meghívja a Black Pant­her Party­ newyorki elnökét, David Brotherst hogy előa­dást tárjon az egyház hívei e­­lőtt a Black Panther mozgal­­­o­m elgondolásairól. David Brothers neve egye­dül j­elent meg. Magával vitte a Black Pant­her mozgalom propaganda-fő­nökét, az illusztris Zay Shakert is. Ez a két ‘ideológus’ aztán egészen őszintén előadta a met­­hodista egyház jobbat érde­melt híveinek, mik is az ő el­gondolásaik. — Hiszünk a proletárdik­tatúrában, — mondta Shaker, —­ és osztályharcot folyta­tunk!” — “A forradalom ak­kor fog kitörni, — mondta ez a Brothers, — amikor a ten­geren túl állomásozó amerikai csapatokat hazavezénylik azért hogy megvédjék a “racist” ka­pitalista rendszert a fekete és barna támadástól. — Akkor­­ aztán omlani fog a gazdasági rendszer s kinyílik a győze­lem kapuja a harmadik világ­­ számára. — Az erőszakosság annyira amerikai dolog, mint maga a cseresznyésbéles, — hangsúlyozta Brothers. — — Ha felköt az ember egy .38 kaliberű pisztolyt az olda­lára, tiszteletet nyer....” * Feltételezzük hogy Rév. Scha­ ef megelégedetten hall­gatta saját egyháza szószéké­ről a Black Panther ideológu­sainak magyarázatait. Legyen öröme benne! Ő hívta meg őket....­ ­ A „harmadik világ“ forradalma... Amerika egyik legelőkelőbb leányintézete, a pennsylva­niai Byrn Mazer College az ország egyik legveszedelme­sebb kommunista ideológu­sát, Herbert Apthekert ne­vezte ki a kollégium leges­legújabb történelemtanárá­nak......... Ez a lobogó kerül a Holdra!

Next