Felsőkereskedelmi iskola, Makó, 1933

mellett külön ifjúsági istentiszteleten vettek részt. Időnként és a lehetőséghez képest megtartott bibliaköri órákon is megjelentek. A gyülekezeti istentiszteleteken szokásos úrvacsoraosztásban mindig testületileg részesültek. A valláserkölcsi meggyőződés ápolását célozta az a két ifjúsági konferencia is (október 29., december 4.), amelyen az ifjú lélek nagy válságai és küzdelmei kerültek alapos megvitatásra. A vallási élet mélyítését tűzte ki maga elé az a két csendes nap — március 9. és 10. — amelyen az ifjúsági élet egész mezeje került az evangélium megvilágító fényébe. Ez alkalommal az ifjúság egyéni lelki problémái is felszínre kerültek és sok ifjú megerősödött hitéletében az előadások hatása alatt. Az ifjúsági munkát elősegítették a vallásos folyóiratok is, amelyek más-más oldalról készítik elő az ifjúságot a hit harcának az életben való vállalására, vitéz dr. Bánáthy Péter, ref. hittanár. A tanulók valláserkölcsi nevelésében legfontosabb a szülői ház munkája. A vallást élni is kell, nemcsak tanulni. Az élő példa, a nemes erkölcsi mintakép ott a családban mindennél erősebben hat az ifjú jellemére. Tanítványaim az év folyamán teljesítették valláserkölcsi kötelességüket. Az istentiszteleteken ott voltak, az ünnepeket meg­tartották. Dr. Kecskeméti Ármin főrabbi, egyetemi m. tanár. A görög katolikus növendékek valláserkölcsi élete kifogástalan volt. Az istentiszteleteket pontosan látogatták, húsvét előtt lelkigyakor­laton vettek részt. A növendékek tagjai voltak a reálgimnázium növen­dékeivel együtt az ifjúsági Mária-kongregációnak s abban tevékeny részt vettek. Groholy Jenő, gör. kat. hitoktató. Örömmel tapasztaltuk az elmúlt iskolai év I. évfolyamában a tanulólétszám ismételt növekedését. A háborús születések létszámcsökke­nésén túl vagyunk s osztályaink tanulólétszáma fokozatosan el fogja érni a régi létszámot. A kisebb létszám azonban nem olyan mértékben emelte a tanul­mányi színvonalat eleinte, mint szerettük volna. A tanári kar együttes, kitartó munkája azonban némi javulást elért. A pontosság, rendszeretet, ami iskolánk elengedhetetlen feltétele, nem minden tanulónknak volt sajátja; ebben a tekintetben is következetes szigorúsággal szoktattuk növendékeinket. Fegyelmi tekintetben súlyosabb fegyelmi büntetésekre nem volt szükség. Itt-ott tapasztaltuk, hogy a szülők — a nehéz megélhetés gondjai közepette — nem mindig gyakorolnak kellő ellenőrzést gyer­mekeikre. Néhol a könnyelmű költekezés káros következményeit tapasztaltuk. Az évfolyamfőnökök tanulóinkat — a közeli vidék bejáró tanulóit is többízben — időnként meglátogatták szállásaikon, otthonuk­ban, a mulasztásokat szigorúan ellenőrizték s az ellenőrző könyv útján azonnal értesítették a szállásadókat, szülőket az előfordult hanyagság­ról, kötelességmulasztásról, fegyelemsértésről. Egészségi állapota tanulóinknak — az influenzás megbetegedéseket

Next