Marketing, 1986 (20. évfolyam, 1-6. szám)

1986 / 2. szám

A marketing Az Országos Piackutató Intézet folyóiratai­ AZ ORSZÁGOS PIACKUTATÓ INTÉZET FOLYÓIRATA XX. évfolyam 2. szám Főszerkesztő: DR. SZABÓ LÁSZLÓ Szerkesztő: Lantos Antal Megjelenik évente hatszor Szerkesztőség és kiadóhivatal: Budapest V., Beloiannisz u. 8. Telefon: 127-201 Postacím: 1373 Budapest, Pf. 617. Telex: 225064 Utánnyomás csak forrásmegjelöléssel Kiadja: ORSZÁGOS PIACKUTATÓ INTÉZET A kiadásért felel: TOPLAK EMILNÉ Terjeszti: a Magyar Posta INDEX 25545 HU ISSN 0237—1995 Készítette: Globus Nyomda, Budapest Felelős vezető: Márkus László igazgató Engedély: III./SZI/301/1982. Előfizethető bármely kézbesítő postahivatalnál, a kézbesítőknél, a Posta hírlapüzleteiben és a Posta Központi Hírlap Irodánál (KHI, Budapest V., József Nádor tér L, postacím: 1900) közvetlenül, vagy postautalványon, valamint átutalással a KHI 215-96162 pénzforgalmi jelzőszámlára. Előfizetési díj egy évre 450 forint Szerzőink Dr. Blaskovits László, az Országos Piackutató Intézet igazgató-helyettese; Horváth Béla, az Országos Piackutató Intézet munkatársa; dr. Kartali János, az Agrárgazdasági Kutató Intézet osztályvezetője; Kövesdi Gyula, az ÉPTEK osztály­­vezetője; Murányi Gábor, újságíró, a Magyar Nemzet munkatársa; Szabó György, az Országos Piackutató Intézet főosztályvezetője; Végi­ Sándor, a Hajdúsági Iparművek osztályvezetője. .. .úgy foglalhatnám össze, hogy a műszaki konfekciós termékekkel foglal­kozunk. Persze tudom, hogy ez a laiku­­sabb olvasóknak nem sokat mond, így hát példaként hadd soroljak fel néhányat közülük. Gyártunk, pontosabban gyár­tatunk szállítóhevedereket a legkülön­bözőbb méretekben, s a legkülönfélébb kivitelekben. Jól ismertek és népszerűek gépkocsiponyváink, de készíttettünk úszómedence-bélést is, felfújható csóna­kot, s gépkocsiemelő ballonokat, s mint azt már Ön is említette, hatalmas sátrak­ra is veszünk fel megrendeléseket. 132—133. old. TARTALOM Kedves Olvasó! ........................ 93 Kiskereskedelmi vállalatok piaci pozíciójának vizsgálata dr. Blaskovits László .... 95 Piacelemzés — értékelemzés (1. rész) — Szabó György . . . 101 Gondolatok az építőipari marke­tingről — Horváth Béla .... 105 Új termékek piaci bevezetése . 111 A piackutatás szerepe a Hajdúsági Iparművekben — Végi­ Sándor­­ 15 Fórum Élel­miszergazdasági exportlehető­­­ségeink kihasználásának néhány tőkés piaci eszköze — dr. Kartali János.................... 121 Pályamódosítás az építőiparban — Kövesdi Gyula........................ 125 „Konyhaleány”-vállalat és társai 129 „Ha tartjuk a határidőt , ver­senyképesek vagyunk.. . Murá­nyi Gábor.................................... 132 Angol nyelvű összefoglalók ... 135 Reklámfórum Autóreklám a láthatáron -Serfőző Sarolta............................ 149 Ösztön? Reklám? — dr. Práger Lászlóné .... 151 A hiteles és hatékony reklámról — Bederna Gy. Zsuzsa .... 154 A termék és reklámja két építő­ipari vállalatnál — Kövesdi Gyula 156 Reklám nélkül nem lehet Barát Tamás................................ 159 Külföldi szakirodalom Marketingszemlélet az építé­szetben? ........................................ 163 Az export-termékek versenyké­pessége ........................................ 164 Keresleti előrejelzés szakértői vé­lemények alapján.............................168 Új társadalmi-gazdasági feltételek és hatásuk a piacszegmensekre 170 Használtcikk-kereskedelem az NDK-ban.................................... 172 Új könyvek ................................175 Folyóiratszemle............................179 A marketing Az Országos Piackutató Intézet folyóirata 1986/2 «Ha tartjuk a határidőt , versenyképesek vagyunk' 89 MARKETING 1986/2

Next