Enyedi Nagy Mihály et al. (szerk.): Magyarország Médiakönyve 2002. Első kötet

3. A Marconi-galaxis - Dr. Szombati Béla: Erősítenek a helyi rádiók!

DR. SZOMBATI BÉLA Erősítenek a helyi rádiók! A nagyvárosi rádiók növekvő­ hallgatottságuknak megfelelő piaci részesedésre törekszenek A 2002. év a helyi rádióknál sok szempontból a helyzetfelismerés, az elemzés és a be­avatkozási stratégia elhatározásának éve. A hazai rádiózásban két fontos trend volt megfigyelhető: A rádiózás mértéke és piaci befolyása az utóbbi két évben növekedett Magyarországon. A helyi rádiók hallgatottsága emelkedett az összhallgatottságon belül. Különösen szem­betűnő növekedés jellemző a megyeszékhelyi nagyvárosok felénél. E folyamat arra a felismerésre késztette a Helyi Rádiók Országos Egyesületét, hogy a rádiók egységes fellépését kell szorgalmaznia a rádiók médiapiaci súlyának erősítéséért és annak kommunikálásáért. Az európai országokban zajló rádiópiaci folyamatok ismeretében világosan prognosztizálható, hogy a hazai nagyvárosi övezetekben a helyi médiumok irán­ti figyelem és érdeklődés tovább növekszik majd. Ezt az állítást támasztják alá a GFK­­Hungária-Szonda Ipsos médiakutatási adatai is. A rádiók hallgatottsága a megyeszékhelyeken* Teljes populáció 15-49 évesek _______Danubius_____________Sláger___________Ш Hely­i rádió *A helyi rádiók hallgatottságának alakulása a 2002. I. félévi mérési hullámok alapján. Összeállította: Bacher János, Perjés Tamás) Miközben 2001 áprilisa óta a Danubius Rádió például a megyeszékhelyeken három százalékot vesztett, addig a helyi rádiók hallgatottsága nyolc százalékkal nőtt a teljes népességben. A 15 és 29 év közötti, véleményformáló népességben pedig még előnyösebb a helyi rádiókról kialakított kép. A tendencia jelzi a világ fejlett régióiban már lezajlott, magyarországi változást: a vidéki nagyvárosokban a lakosság szívesebben hallgatja a helyi Megyeszékhelyek Megyeszékhelyek helyi rádióval

Next